Terveydenhuollon käsite tuntuu olevan aivan hukassa Toveri Majurilla. Siitä puuttuu kokonaan se tärkein osuus, eli oma osuus.
Majurin mukaan terveyttä hoidetaan sairaalassa ja apteekissa. Huippukuntokautena sairaalan rappusissa viimeistellään kova kunto.
Viina, tupakka, rasvainen ja suolainen ruoka paahtoleipineen ja hilloineen eivät Majurin mukaan vaikuta terveyteen, vaan ainoastaan geenit. Myös karamellit, suklaa ja lakritsi tekee hyvää hampaille ja kunnolle.
Liikunnan puutteella ei Majurin mukaan ole mitään tekemistä sydän- ja verisuonitautien kanssa ja ylipainokin tulee vain kortisonista ja lopuksi Michelin- ukko toteaa vielä ettei ole laisinkaan lihava.
Nyt en puhunut Michelin- ravintoloista vaan siitä joka rekkojen keulaa ennenvanhaan koristi.
THL ja monet muut tutkimuslaitokset ovat antaneet suosituksiaan viimeistään sisällissodan jälkeen siitä mikä merkitys terveillä elämäntavoilla on.
Kansakoulun neuvolatäti on antanut vanhemmille mukaan ravintoympyrän ja jos lapsi on pullukka, asiaan puututaan suosituksin. Myös hammashuolto on kertonut miten tärkeää hampaiden harjaus on.
Possonderi varmaan kertoo vaimolle tarinaa että hänellä on huonot hammasgeenit ja siksi henki haisee kuin paise puhkaistaisiin.
Liikuntasuositukset eivät ole mitään rakettitiedettä. Jokainen joka jotakin ovat joskus säännöllisesti harrastaneet, tietää miten palkitsevaa se on.
https://thl.fi/aiheet/elintavat-ja-ravitsemus/liikunta/liikuntasuositukset
Mutta ei Possonderi. Hän mainitsee että on hullua käydä lenkillä kun juoksua voi katsella televisiosta ja lihaksia ei enää tarvita, koska on kaivinkoneet.
Terveyttä ei hoideta sairaalassa eikä apteekissa, vaan kotona ja vapaa-aikana.
Sairauksia hoidetaan sairaaloissa. Ikävä kyllä sairaalat eivät hoida sairauden syitä, vaan ainoastaan seurauksia. Siksipä he tietävät sen että jos potilas ei 40 vuoteen ole huolehtinut itsestään, on siitä aika turha hänelle motkottaa.
Siksipä tämäkin motkotus kaikuu kuuroille korville.
2010
Terveydenhuollon käsite hukassa
15
187
Vastaukset
- Anonyymi
Voisi olla koko Suomi aika heikossa hapessa jos kaikki jäisi sairaseläkkeelle 46 vuotiaana, naisi kurssilta työttömän thaimaalaisen jolle myös hankittaisiin sairaseläke. Kukahan kansan sitten elättäisi kun jo ennen sairaseläkettä nuo samaiset täyttäisivät terveyskeskukset ja sairaalat?
- Anonyymi
Sallinet hyvä Tyttö2010Neitinen99;9%alkoholisti minun olla kanssasi samaa mieltä latauksesi asioista niiltä osin mitä et vääristellyt mieleiseksi.
Mainitset viinan, se on sinun ongelmasi ja syy siihen että seurauksena pääsi ei ole täysin terve.
Kyllä me kaikki suomalaiset, tai ainakin erittäin suuri osa minut mukaan lukien ollaan syöty rasvaista ja suolaista ruokaa.
Syön minä sellaista nykyisinkin, tosin vähemmän kuin aikanaan suomessa.
Jos sinä olet koko elämäsi elänyt noiden ruokavalio-oppiesi mukaan, niin olet ollut kuten olet nykyisinkin, varsin ongelmallinen tyyppi.
Eikö sunkin olisi jo korkea aika relata ja nauttia elämästäsi jättäen tuon meidän Numban elämään omaa elämäänsä omalla tavallaan.
> § < - Anonyymi
Olet taas täysin väärässä, kuten aina ennenkin, tiesin riskini siksi kävin 10 vuotta kolmen kuukauden välein, kävin lääkärissä, mutta thaimaan lääketieteellinen osaaminen loppui vaan kesken, selkärankareuman aiheuttamat muut ongelmat voivat olla hyvin haastavia, muita minulle ei ole ollutkaan, kaikki on suoraan tai välillisesti aiheutuneet siitä, sairauden taki voi joutua eläkkeelle hyvin nuorena.
- Anonyymi
Ja voin rakas 2010 saanen huomauttaa että meidänkään kummankaan ongelmia ei hoideta kuntoilemalla eikä lenkkeilemällä, ei minun selkäranka reumaa, eikä sinun mielenterveysongelmiasi, jos lenkkeilysi olisi auttanut sinua et olisi kokoajan aukomassa päätäsi asiasta mistä sinulla ei ole mitään käsitystä, sinun sairaudessa on vain se ongelma että se tuppaa pahenemaan vanhemmiten, minun taas ei, kivut pitäisi vähentyä kun nivelet luutuvat, mutta sitä pyrin välttämään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja voin rakas 2010 saanen huomauttaa että meidänkään kummankaan ongelmia ei hoideta kuntoilemalla eikä lenkkeilemällä, ei minun selkäranka reumaa, eikä sinun mielenterveysongelmiasi, jos lenkkeilysi olisi auttanut sinua et olisi kokoajan aukomassa päätäsi asiasta mistä sinulla ei ole mitään käsitystä, sinun sairaudessa on vain se ongelma että se tuppaa pahenemaan vanhemmiten, minun taas ei, kivut pitäisi vähentyä kun nivelet luutuvat, mutta sitä pyrin välttämään.
Saanen myös huomauttaa 2010 että sinä et tule löytämään thaimaasta sen tasoista terabeuttia joka pystyy sinua auttamaan, kahdesta eri syystä kielitaitosi ja se että thaimaassa on varsin vähän psykoterabeutteja, eritystason jota tarvitset tuskin löytyy lainkaan, psykiatreja toki thaimaassa on ja ne on 8000 bahtia käyntikerta, farangeilla... Kun sinun sairautesi pahenee sinulla raasu ei ole paljon vaihtoehtoja, psykoosissa sinulla ei ole asiaa koneeseen, joudut pakkohoitoon thaimaassa, luulen että olosuhteet eivät ole lapinlahden tasoa, ei edes tasoa joka on vallinnut lapinlahdessa 100 vuotta sitten, muista ne oravat, ne on mukavia eläimiä ja kilttejä, mutta syötä niitä vain aidan alitse, muuten kela kustantaa kaikki mt-palvelut 100%... joten ole huoletta konkurssisi ei siitä pahene, mutta toivotaan että eden temppeleineen katoaa, harhoina.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saanen myös huomauttaa 2010 että sinä et tule löytämään thaimaasta sen tasoista terabeuttia joka pystyy sinua auttamaan, kahdesta eri syystä kielitaitosi ja se että thaimaassa on varsin vähän psykoterabeutteja, eritystason jota tarvitset tuskin löytyy lainkaan, psykiatreja toki thaimaassa on ja ne on 8000 bahtia käyntikerta, farangeilla... Kun sinun sairautesi pahenee sinulla raasu ei ole paljon vaihtoehtoja, psykoosissa sinulla ei ole asiaa koneeseen, joudut pakkohoitoon thaimaassa, luulen että olosuhteet eivät ole lapinlahden tasoa, ei edes tasoa joka on vallinnut lapinlahdessa 100 vuotta sitten, muista ne oravat, ne on mukavia eläimiä ja kilttejä, mutta syötä niitä vain aidan alitse, muuten kela kustantaa kaikki mt-palvelut 100%... joten ole huoletta konkurssisi ei siitä pahene, mutta toivotaan että eden temppeleineen katoaa, harhoina.
Terabiaa taidat tarvita sinäkin, vaikkapa Labinlahdella!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Terabiaa taidat tarvita sinäkin, vaikkapa Labinlahdella!
käyttäs laiffila katsastamassa, kelpaako kattilaan..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haluanpa vielä tarkentaa 2010 , että maaninen narsisti ei yleensä sitä tiedä olevansa, mutta vuosien kirjoittelu tänne palstalle vahvistaa asian, olet mielisairas, siitä ei ole epäilystäkään, tuo otsikkosi on hauska, "Terveydenhuollon käsite hukassa", sinulla nimenomaan on tuo käsite täysin hukassa, minä olen käynyt kontrollissa kerran kolmeen kuukauteen tuon 10 vuotta, sinä et ole edes huomannut että ongelmasi on pahentunut.
- Anonyymi
En puhunut itsestäni, vaan yleisesti kaikkien tiedossa olevista suosituksista, joilta ei voi välttyä. Suositukset on muuttuneet, mutta ei merkittävästi.
Yksi asia on, joka ei ole muuttunut: -Pullukat eivät ole pitkäikäisiä ja ovat moninkertaisesti alttiimpia kymmenille jos ei sadoille sairauksille. Vakavalla ylipainolla on aina syynsä, ja koskaan se ainoa syy ei ole geeniperimä.
Aniharvalla se ylipainon kehittyminen alkaa sairaudesta, mutta se ylipaino johtaa sairauteen varmuudella jossakin vaiheessa. Näin on käynyt Saarikieltäjällekin, joka on jo kolmekymppisenä ollut vakavasti ylipainoinen sohvaperuna.
Se on totta että aikoinaan potilaita, sairaita ja loukkaantuneita, leikattuja ja paikattuja määrättiin vuodelepoon lääkityksessä toipumaan vaivoistaan ja sairauksistaan aivan liian pitkäksi aikaa.
Sama pätee mielenterveyteen. Eräs naispuoleinen ylilääkäri kirjoitti kirjassaan että varma resepti sairaseläkkeelle Suomessa on pitkä sairasloma ja masennuslääkkeet.
Sieltä ei tulla enää takaisin.
Nykyään ymmärretään että kuntoutus pitää aloittaa heti kuin se suinkaan on mahdollista. Lepo surkastuttaa tuki- ja liikuntaelimet, lihakset, happamoittaa kehon, vetää mielen matalaksi, heikentää hapenottokykyä, aiheuttaa kiinnikkeitä leikkaushaavoihin, nivelpussit kuivuu ja kaikki menee paskaksi.
Tekopolvileikkauksen jälkeen pitää lähteä muutamassa päivässä liikkeelle ja aloittaa säännöllinen kävely ja jumppa. Kalliita niveliä ei asennella siksi että on mukavampi piereskellä sohvanlaidalla.
Olen itse huomannut jokaisen revähtymän, venähtymän, nivelsiteiden vaurioiden parhaaksi lääkkeeksi treenaamisen heti jo seuraavana päivänä, kivun rajoissa. Muuten ne ei parane kunnolla ikinä. Lihasmuisti palauttaa motoriikan ja vamma jää taka-alalle.
Tukia kannattaa käyttää vain sen aikaa kun se on välttämätöntä. Liian pitkään käytettynä jäät rammaksi.
Väitän että 90% katukuvassa rollaattoreilla kulkevat eivät olisi tarvinneet sitä koskaan, jos edes hieman olisivat huolehtineet itsestään. Se kun on niin ihanaa voivotella ja vertailla niitä selkäkipuja ja nojailla rollaattoriin.
Oletteko Thaimaassa nähneet rollaattoreilla liikkuvia? Itse en äkkiseltään muista nähneeni. Johtuu siitä että he liikkuvat koko ikänsä, yleensä hyötyliikunnan muodossa.
Sitten vielä pari sanaa sydänsairauksista. Niiden paras ennaltaehkäisy ja hoito on liikunta, eikä edes maksa mitään mennä luontoon kävelemään.
Possonderilaisen ihaileman Mehiläisen sivuilta:
"Liikkumattomuus, korkea verenpaine, kohonnut kolesteroli, ylipaino, tyypin 2 diabetes ja perinnöllinen alttius ovat sepelvaltimotaudin riskitekijöitä.
Sydäntä suojaa parhaiten kestävyysliikunta, joka parantaa suorituskykyä rasitustilanteessa. Kestävyyslajeihin kuuluvat esimerkiksi reipas kävely, pyöräily, juoksu, pallopelit, hiihto ja uinti. Ideana on, että liikunnan pitää nostaa sykettä ja saada pieni hiki pintaan.
- Kestävyysliikunta hyödyttää sydäntä laskemalla sen lyöntitiheyttä ja alentamalla verenpainetta. Koko verenkiertoelimistö vahvistuu, verisuoniston kimmoisuus lisääntyy ja hapenottokyky paranee, luettelee kardiologian erikoislääkäri Tapio Aalto Töölön Mehiläisestä.
Leposykkeen lasku on merkki siitä, että sydämen iskutilavuus on kasvanut. Sydän pystyy siis pumppaamaan joka sykäyksellä enemmän verta elimistöön. Liikunta vahvistaa sydäntä, auttaa sitä selviämään vähemmällä työkuormalla ja ehkäisee sydän- ja verisuonitautien kehittymistä"
Sepelvaltimotautisten kannattaa aloittaa liikunta pikkuhiljaa, niinkuin muidenkin ja tarkkailla jaksamista ja mahdollisia rintakipuja.
https://www.mehilainen.fi/sydan-ja-verisuonitaudit/liikunta-suojaa
https://www.mehilainen.fi/sydan-ja-verisuonitaudit/liikunta-suojaa- Anonyymi
Huomautan vielä ettei minulla ole diagnosoitu mitään psyykkisiä sairauksia tai ongelmia, oikeastaan päinvastoin.
Muissa yhteyksissä kun olen käynyt tarkastuksissa, niin lääkärit kirjaavat ylös myös henkisen voinnin tilat, koska ne heijastavat ihmisen hyvinvointia ja tilaa kokonaisuuden kanssa.
Esimerkiksi aivoverenkierron ongelmia voidaan epäillä, jos ajatus tai puhe katkeilee, tai logiikka on heikkoa. Olen varma että Possonderilainen on diagnosoitu latvalahoksi ja terveydenhuollolla on myös salaiset merkinnät siitä miten vakavasti potilaan voi ottaa ja miten tulee suhtautua.
Se mitä alkoholinkulutukseen itselläni tulee, niin ainoastaan 2010 - 2011 vuosi olivat sellaisia että alkoholismin määritelmä täyttyi, eli yli kaksi ravintola-annosta per päivä.
Silloinkaan en tissutellut kotona, vaan kavereiden kanssa rannalla, baareissa, bileissä ja ennenkaikkea rantabileissä.
Meille tuotiin vakiopöytä Jompparin ravintolahotelli Opalin edustalle rannalle noin 11 hengelle siinä iltapäivällä, ja baarimikko oli Opalin puolesta joka hoiti tarjoilua. Kitara soi, tyttöset ympärillä vaihtui ja meininki oli leppoisan mukavaa. Eki oli kingi ja emeritus- viskiprofessori.
2012 keväällä aloitin rajun kuntoilun ja loppui bilettäminen. Suomeen palasin kesäksi 29 kiloa kevyempänä ja sen jälkeen ei koskaan ole viisari yli satasta osoittanut kuin ihan hetkellisesti.
Jos pitää arvioida kuluvan vuoden alkoholin kulutusta, niin se on viisi pulloa viskiä, pari pulloa vodkaa ja kymmenkunta olutta. Se tekee 122 ravintola-annosta tiukkaa kahdeksan kuukauden aikana ja kymmenen bisseä siihen päälle on yht 132 ravintola-annosta.
8 kuukaudessa on pyöreästi 240 päivää ja miehelle suositus siis on 2 per päivä eli 480 ravintola-annosta pitäisi ylittyä ennenkuin siirrytään liikakulutuksen puolelle.
132 annoksella ei päästä kolmasosaankaan tuosta.
Tiedän parikin heppua, jotka joi aikoinaan yhdessä vuorokaudessa 4 litraa kirkasta ja 8 pulloa valkoviiniä kyytipojaksi. Eli yhdessä vuorokaudessa suunnilleen sen saman kuin minä 8 kuukaudessa.
Tämä oli oppitunti siitä mitä on alkoholismi. Aiemmin opetin Saarikukkasen kattilasihteeriä siitä mikä on spurgu. En oleta että hän mitään oppisi, mutta se on koutsin tehtävä silti yrittää opettaa, vaikkei kaikista mestareita tulekaan.
2010 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huomautan vielä ettei minulla ole diagnosoitu mitään psyykkisiä sairauksia tai ongelmia, oikeastaan päinvastoin.
Muissa yhteyksissä kun olen käynyt tarkastuksissa, niin lääkärit kirjaavat ylös myös henkisen voinnin tilat, koska ne heijastavat ihmisen hyvinvointia ja tilaa kokonaisuuden kanssa.
Esimerkiksi aivoverenkierron ongelmia voidaan epäillä, jos ajatus tai puhe katkeilee, tai logiikka on heikkoa. Olen varma että Possonderilainen on diagnosoitu latvalahoksi ja terveydenhuollolla on myös salaiset merkinnät siitä miten vakavasti potilaan voi ottaa ja miten tulee suhtautua.
Se mitä alkoholinkulutukseen itselläni tulee, niin ainoastaan 2010 - 2011 vuosi olivat sellaisia että alkoholismin määritelmä täyttyi, eli yli kaksi ravintola-annosta per päivä.
Silloinkaan en tissutellut kotona, vaan kavereiden kanssa rannalla, baareissa, bileissä ja ennenkaikkea rantabileissä.
Meille tuotiin vakiopöytä Jompparin ravintolahotelli Opalin edustalle rannalle noin 11 hengelle siinä iltapäivällä, ja baarimikko oli Opalin puolesta joka hoiti tarjoilua. Kitara soi, tyttöset ympärillä vaihtui ja meininki oli leppoisan mukavaa. Eki oli kingi ja emeritus- viskiprofessori.
2012 keväällä aloitin rajun kuntoilun ja loppui bilettäminen. Suomeen palasin kesäksi 29 kiloa kevyempänä ja sen jälkeen ei koskaan ole viisari yli satasta osoittanut kuin ihan hetkellisesti.
Jos pitää arvioida kuluvan vuoden alkoholin kulutusta, niin se on viisi pulloa viskiä, pari pulloa vodkaa ja kymmenkunta olutta. Se tekee 122 ravintola-annosta tiukkaa kahdeksan kuukauden aikana ja kymmenen bisseä siihen päälle on yht 132 ravintola-annosta.
8 kuukaudessa on pyöreästi 240 päivää ja miehelle suositus siis on 2 per päivä eli 480 ravintola-annosta pitäisi ylittyä ennenkuin siirrytään liikakulutuksen puolelle.
Tiedän parikin heppua, jotka joi aikoinaan yhdessä vuorokaudessa 4 litraa kirkasta ja 8 pulloa valkoviiniä kyytipojaksi. Eli yhdessä vuorokaudessa suunnilleen sen saman kuin minä 8 kuukaudessa.
Tämä oli oppitunti siitä mitä on alkoholismi. Aiemmin opetin Saarikukkasen kattilasihteeriä siitä mikä on spurgu. En oleta että hän mitään oppisi, mutta se on koutsin tehtävä silti yrittää opettaa, vaikkei kaikista mestareita tulekaan.
2010On yleisessä tiedossa että alkoholistit kieltävät alkoholisminsa.
"Huomautan vielä ettei minulla ole diagnosoitu mitään psyykkisiä sairauksia tai ongelmia."
Omanapanarsistit on mestareita käyttäytymään tilanteen edellyttämällä tavalla, se on syy miksi et ole joutunut ongelmistasi tekemisiin terveydenhoidon ammattilaisten kanssa.
Käytöksesi tällä palstalla osoittaa toista ja jos niitä ryhtyisi psykiatri tulkitsemaan, niin kyllä kuules tyttönen, diagnoosia pukkais.
Sinä olet ihan bimbo sbuge. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
2010Ei varmaan olekaan kuten sanoin narsismi ja mania on hankalia asettaa diagnoosi, kun harvoin kukaan hakeutuu maanisena asiantuntijan pakeille, se tapahtuu vain depressiovaiheessa jos silloinkaan, kun narsismi on sisäsyntyistä, se on omaksuttu elämäntapa, kunnes tulee laskunmaksamisen aika, eikä silloin ole käteisestä eikä pankkitilistä mitään apua. Mutta seurapiirit huomaavat heti että sinulla ei ole kaikki kunnossa, sinulla on kaikki maanisen narsistin piirteet, lue itse mitä se tarkoittaa siitä on satoja juttuja netissä, ja hae itsellesi apua...
Jokainen tietää että ei liikunnasta ainakaan haittaa ole, mutta ei se mikään ihmeparannus myöskään ole, olet siitä elävä esimerkki, sinulla ei ole terve sielu terveessä ruumiissa, ei todellakaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei varmaan olekaan kuten sanoin narsismi ja mania on hankalia asettaa diagnoosi, kun harvoin kukaan hakeutuu maanisena asiantuntijan pakeille, se tapahtuu vain depressiovaiheessa jos silloinkaan, kun narsismi on sisäsyntyistä, se on omaksuttu elämäntapa, kunnes tulee laskunmaksamisen aika, eikä silloin ole käteisestä eikä pankkitilistä mitään apua. Mutta seurapiirit huomaavat heti että sinulla ei ole kaikki kunnossa, sinulla on kaikki maanisen narsistin piirteet, lue itse mitä se tarkoittaa siitä on satoja juttuja netissä, ja hae itsellesi apua...
Jokainen tietää että ei liikunnasta ainakaan haittaa ole, mutta ei se mikään ihmeparannus myöskään ole, olet siitä elävä esimerkki, sinulla ei ole terve sielu terveessä ruumiissa, ei todellakaan.Tervekroppainen dingdong Dille, hauskaletkautus ja se mikä Sbugelta myös puuttuu täysin, on kyvyttömyys ottaa edes joskus huumorilla saamansa palaute, mutta kuumakalle mikä hermoheikko, sille ei voi mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
2010Suomi on paininut raittiusaatteen ja alkoholismin vähentämisen kanssa ainakin 200 vuoden ajan. Lainaus SVT:n artikkelista.
Normipäivä vuonna 1834
Suomen kansalliseepoksen, Kalevalan koonnut Elias Lönnrot kuvaa sivistyneen kansanosan joutilasta normipäivää Kainuussa talvella 1834 näin:
”...Seuraavana aamuna vietin raitista elämää, koska ei muuta nautittu kuin aamulla kaksi kuppia kahvia, yksi lääkeryyppy ja yksi aamiaisryyppy. Aamukävelyltä tultaessa otimme perusteellisen ”kylmästä tultua” -ryypyn ja sen jälkeen aamupäivällä kolme pulloa Madeiraa. Neljännen tyhjensimme päivällisellä, siis tyydyttävästi viiteen mieheen. Iltapäivällä vierailimme pormestarin luona ja joimme kupin totia, minkä jälkeen läksin Paltamoon. Suuri punssibooli olikin jo valmiina pöydällä ja useita varabooleja piilossa. Tyhjensimme kaikki asianmukaisesti...”
Lönnrotin kohtuus hutikan luokkaa
Lönnrot oli kuitenkin aikansa edelläkävijä myös viina-asioissa. Hän perusti yhden ensimmäisistä juomista hillitsevistä yhdistyksistä, nimittäin Kohtuuden Ystävien Seuran.
Varsinaiseksi raittiusseuraksi sitä ei voinut nykypäivän mittapuilla sanoa. Lönnrotin mielestä jäsenten oli sitouduttava pysymään päivittäin yhdessä ruokaryypyssä, yhdessä lääkeryypyssä sekä rajoittaa iltajuomisensa 24 senttilitraan viskiä. Seuran kantava ajatus ei saavuttanut aikalaisissa merkittävää kannatusta ja se kuihtui jäsenkatoon. ”Ryypyn” koko vaihteli paljon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei varmaan olekaan kuten sanoin narsismi ja mania on hankalia asettaa diagnoosi, kun harvoin kukaan hakeutuu maanisena asiantuntijan pakeille, se tapahtuu vain depressiovaiheessa jos silloinkaan, kun narsismi on sisäsyntyistä, se on omaksuttu elämäntapa, kunnes tulee laskunmaksamisen aika, eikä silloin ole käteisestä eikä pankkitilistä mitään apua. Mutta seurapiirit huomaavat heti että sinulla ei ole kaikki kunnossa, sinulla on kaikki maanisen narsistin piirteet, lue itse mitä se tarkoittaa siitä on satoja juttuja netissä, ja hae itsellesi apua...
Jokainen tietää että ei liikunnasta ainakaan haittaa ole, mutta ei se mikään ihmeparannus myöskään ole, olet siitä elävä esimerkki, sinulla ei ole terve sielu terveessä ruumiissa, ei todellakaan.Kun tuo narsismi ja mania on vaikea asettaa, niin diagnoosiin menee keskimäärin ensioireista 8-10 vuotta, eikä sitä diagnoosia pysty edes tekemään arvauskeskuslääkäri, vaan pitää olla psykiatri, ja siltikin se on varsin vaikeaa, enkä minä ole mikään tekemään yhtään mitään, muuta kuin sen minkä ole biposta lukenut, sinulla rakas 2010 on kaikki oirekuvaan sopivat oireet, narsisteille bipo on erittäin yleinen, vanhemmiten, yleensä se kuvitellaan olevan burnout, ja kerroit että sinulla on se ollut, ei ollut sinulla oli narsismin aiheuttaman bipolaarisen mielialahäiriön aiheuttama masennusepisodi. Olen tästä varma.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.52452- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60882