Ei käy ! Tämä ei käy! Ryöstäkööt nuoret jonkun muun kuin eläkeläisen !

Anonyymi-ap

Eläke on vain karkeasti puolet palkasta ja sillä pitää tulla toimeen.
Nuorisoala eli useat nuoriso- ja opiskelijajärjestöt ehdottavat työeläkkeiden indeksien jäädytystä kokonaan vuosiksi 2027-2032.

Eläkeindeksien jäädytyksellä nuorisoala pyrkisi kerryttämään 10 miljardin euron potin niin kutsuttuun sukupolvirahastoon, jolla pyrittäisiin turvaamaan eläkkeiden riittävyys tulevaisuudessa pienille ikäluokille.

Jäädytys ei nuorisoalan mukaan koskisi pienimpiä eläkkeitä eli kansaneläkettä ja takuueläkettä.

Kohdistakoot vaatimuksensa suuriin eläkkeisiin, vaikka sekään ei olisi tasa-arvoista. Eläke perustuu tehtyyn työhön. Eikö sillä ole nuorille mitään
arvoa ? Monen nykyeläkeläisen työura on pitempi kuin nuorien tulee
koskaan olemaan. Eläkeläinen on eläkkeensä ansainnut.

12

140

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Opetelkoon nuoret ekana TyönTekoa - nyt ne vain LonkkaaVetää ja Avustuksia Nostaa "" ilmaiseksi "" - Tekemättä Mitään ? ?

      _________ HÖH - Höööööö

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ei nuoret ryöstä eläkkeitä koska OrpoPurra ehtii ensin apajalle.

      • Anonyymi

        Voi sinua pikkuista...jaksamista!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi sinua pikkuista...jaksamista!

        Yritä pitää lippu korkealla sitten kun hallitus ilmoittaa eläkkeiden leikkauksista.


    • Anonyymi

      En ole tilastomatemaatikko, eikä ole moni muukaan, paikallislehtien kuolinilmoituksia seuraamalla kuitenkin voi saada jotain vihjettä mihin ne paljonpuhutut suuret ikäluokat ovat katoamassa, eläkevaroja tällä hetkellä aika runsaasti, tulevaisuudessa pienet ikäluokat maksaa pienelle porukalle eläkkeitä, väestömäärän kehitystä tietysti vaikea ennustaa

      • Anonyymi

        Yli 75-vuotiaiden määrä nousee vajaaseen miljoonaan sitten se alkaa vähetä

        olisi nautinto löytää sellaisia, jotka aikovat elää satavuotiaiksi
        ja
        viettää 30 vuotta kolmatta elämää

        mutta normaalisti vanhat ovat tuominneet itsensä kuolemaan ja pasiivoituneet
        ja eristäytyvät lässyttäjiksi


      • Anonyymi

        Joka toinen 70 vuotta täyttänyt ei Tilastokeskuksen tiedon mukaan näe 80 vuotispäiväänsä,
        ja ennen 85 vuotispäivää on puolet siitäkin porukasta poistunut.
        Vanhempaa porukkaa on ympäri Suomea noin jonkun pikkukaupungin väkiluvun verran.

        Eikö eläkeläisten tekemällä työllä ole nuorille mitään arvoa ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka toinen 70 vuotta täyttänyt ei Tilastokeskuksen tiedon mukaan näe 80 vuotispäiväänsä,
        ja ennen 85 vuotispäivää on puolet siitäkin porukasta poistunut.
        Vanhempaa porukkaa on ympäri Suomea noin jonkun pikkukaupungin väkiluvun verran.

        Eikö eläkeläisten tekemällä työllä ole nuorille mitään arvoa ?

        Muutama viesti ylempänä on nettilinkki.
        Lue ja lue huolellisesti.


    • Anonyymi

      Orpo ja Purra vie ensin eläkkeistä ja nuoret loput. Hoitakaa nuoret itse omat ongelmanne, ahkeroikaa, tehkää töitä niin paljon jaksatte,
      niin me nykyeläkeläisetkin tehtiin ja nuoret: tehkää lapsia,
      ÄLKÄÄ TUNKEKO TOISTEN KUKKAROLLE !!!

    • Anonyymi

      Ihme juttuja lehdissä et eläkeläiset pärjää hyvin ja nuoret luulee et heitä kuuluu auttaa? Tonnin eläkkeellä josta puolet menee asumiseen, ei ole hyvä, minun pitää elää nuukasti. Itsekkin luulin et omat vanhemmat pärjää ja ihmettelin heihän nuukuutta. Pakko olla nuuka kun pieni eläke.

      • Anonyymi

        Nuoret, jotka nyt eläkeläisten rahoja käyvät ryöväämään ovat todennäköisesti
        PS:n nuorisojärjestö.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe