Kyllä harmittaa.

Anonyymi-ap

Ostin liikkeestä viisivuotta vanhan toyota corollan auto oli muuten ok mutta kotona kattelin auton pohjaa joka oli kauttaaltaan pinta ruosteesssa kannataako massata vai mitä tehdä.

5

96

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      eI OLE RUOSTEESSA, tOYOTA TEHDÄÄN SÄÄNKESTÄVÄSTÄ TERÄKSESTÄ.

      Säänkestävä teräs eli corten-teräs on kuparilla, kromilla, nikkelillä ja fosforilla niukasti seostettu teräslaatu, jonka pinnalle muodostuu ulkoilmassa hapen ja kosteuden vaikutuksesta oksidikerros. Pintaan muodostuva tiivis oksidikerros estää korroosion jatkumisen syvemmälle.

      Oksidikerroksen muodostumisen jälkeen säänkestävät teräkset saavat ruskeanoranssin, ruosteen värin. Himmeä väri vaihtelee voimakkaasti pinnan märkyyden mukaan: kuivana lähes oranssi pinta on märkänä tummanruskea.

      Tavanomaisissa teräslaaduissa korroosio ulkoilmassa tapahtuu sykleittäin – syntyvä karkeahko ruostekerros kuluu pois ja teräs ruostuu uudelleen, mikä jatkuvasti toistuessaan aiheuttaa materiaalikatoa, korroosiohävikkiä. Säänkestävät teräkset ruostuvat nopeasti hienojakoiseen, tiiviiseen ja kestävään oksidipintaan asti, jolloin korroosiohävikki jää hyvin pieneksi.

      Tekniikan edelläkävijänä toimi amerikansuomalainen arkkitehti Eero Saarinen, joka käytti sitä ensi kerran vuonna 1963 valmistuneessa John Deere -traktoriyhtiön pääkonttorissa Yhdysvaltojen Illinois’ssa.

      • Anonyymi

        Kyllä se minusta on pinta ruostetta ja sitä on kautaaltaan pohjassa kysynkin mitä tälle pitäisi tehdä massata vai mitä.


    • Anonyymi

      Hyvä sojota !

    • Anonyymi

      Ei se Toyota ole Cor-ten terästä nähnytkään. Cor-ten teräslevyjen paksuudet ovat 3 mm ylöspäin.
      Vuodesta2016 Toyota on käyttänyt ohjaamorakenteissaan ultralujaa terästä (tunnetaan myös nimellä Advanced Ultra High Strength Steel). Vaikka teräs on lujaa, niin se on ohutta, joka rypistyy kuin folio ja sitä on vaikea oikoa ja vielä vaikeampaa hitsata perinteisin keinoin. Hitsaushommissa ei saa käyttää lisänä tavallista teräslevyä.

      • Anonyymi

        Itse olen ollut konepaja hommissa 43 vuotta ja ollut corten teräksen kanssa tekemisissäKYLLÄ NÄILLE JUTUILLE SAA NAURAA MITÄ VALETTA KUN GOOGLETETAAN JA TIETO LOPPUU SIIHEN YHTÄÄN TOYOTAA EIKÄ MUUTAKAAN AUTOO OLE TEHTY COTREN TERÄKSESTÄ AIKA NAURETTAVAA VAÄITÄÄ TUOLLAISTA KUN KIINNI JÄÄT VALHEESTA,VALHEESTA,VALHEESTA.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3889
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3328
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2769
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1977
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe