Kyllä harmittaa.

Anonyymi-ap

Ostin liikkeestä viisivuotta vanhan toyota corollan auto oli muuten ok mutta kotona kattelin auton pohjaa joka oli kauttaaltaan pinta ruosteesssa kannataako massata vai mitä tehdä.

6

139

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

eI OLE RUOSTEESSA, tOYOTA TEHDÄÄN SÄÄNKESTÄVÄSTÄ TERÄKSESTÄ.

Säänkestävä teräs eli corten-teräs on kuparilla, kromilla, nikkelillä ja fosforilla niukasti seostettu teräslaatu, jonka pinnalle muodostuu ulkoilmassa hapen ja kosteuden vaikutuksesta oksidikerros. Pintaan muodostuva tiivis oksidikerros estää korroosion jatkumisen syvemmälle.

Oksidikerroksen muodostumisen jälkeen säänkestävät teräkset saavat ruskeanoranssin, ruosteen värin. Himmeä väri vaihtelee voimakkaasti pinnan märkyyden mukaan: kuivana lähes oranssi pinta on märkänä tummanruskea.

Tavanomaisissa teräslaaduissa korroosio ulkoilmassa tapahtuu sykleittäin – syntyvä karkeahko ruostekerros kuluu pois ja teräs ruostuu uudelleen, mikä jatkuvasti toistuessaan aiheuttaa materiaalikatoa, korroosiohävikkiä. Säänkestävät teräkset ruostuvat nopeasti hienojakoiseen, tiiviiseen ja kestävään oksidipintaan asti, jolloin korroosiohävikki jää hyvin pieneksi.

Tekniikan edelläkävijänä toimi amerikansuomalainen arkkitehti Eero Saarinen, joka käytti sitä ensi kerran vuonna 1963 valmistuneessa John Deere -traktoriyhtiön pääkonttorissa Yhdysvaltojen Illinois’ssa.

• Anonyymi

Kyllä se minusta on pinta ruostetta ja sitä on kautaaltaan pohjassa kysynkin mitä tälle pitäisi tehdä massata vai mitä.

• Anonyymi

Hyvä sojota !

• Anonyymi

Ei se Toyota ole Cor-ten terästä nähnytkään. Cor-ten teräslevyjen paksuudet ovat 3 mm ylöspäin.
      Vuodesta2016 Toyota on käyttänyt ohjaamorakenteissaan ultralujaa terästä (tunnetaan myös nimellä Advanced Ultra High Strength Steel). Vaikka teräs on lujaa, niin se on ohutta, joka rypistyy kuin folio ja sitä on vaikea oikoa ja vielä vaikeampaa hitsata perinteisin keinoin. Hitsaushommissa ei saa käyttää lisänä tavallista teräslevyä.

• Anonyymi

Itse olen ollut konepaja hommissa 43 vuotta ja ollut corten teräksen kanssa tekemisissäKYLLÄ NÄILLE JUTUILLE SAA NAURAA MITÄ VALETTA KUN GOOGLETETAAN JA TIETO LOPPUU SIIHEN YHTÄÄN TOYOTAA EIKÄ MUUTAKAAN AUTOO OLE TEHTY COTREN TERÄKSESTÄ AIKA NAURETTAVAA VAÄITÄÄ TUOLLAISTA KUN KIINNI JÄÄT VALHEESTA,VALHEESTA,VALHEESTA.

• Anonyymi00007
        Anonyymi kirjoitti:

Itse olen ollut konepaja hommissa 43 vuotta ja ollut corten teräksen kanssa tekemisissäKYLLÄ NÄILLE JUTUILLE SAA NAURAA MITÄ VALETTA KUN GOOGLETETAAN JA TIETO LOPPUU SIIHEN YHTÄÄN TOYOTAA EIKÄ MUUTAKAAN AUTOO OLE TEHTY COTREN TERÄKSESTÄ AIKA NAURETTAVAA VAÄITÄÄ TUOLLAISTA KUN KIINNI JÄÄT VALHEESTA,VALHEESTA,VALHEESTA.

Toyota pojat munattomia valentelijoita

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      54
      2428
    2. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      62
      2322
    3. SDP:n lyhyt selviytymisopas

1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p
      Maailman menoa
      15
      1810
    4. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      62
      1622
    5. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      52
      1582
    6. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      41
      915
    7. Toivoisitko

Toivoisitko, että kaivattusi olisi introvertimpi tai extrovertimpi? Itsenäinen tai tarvitsisi enemmän apua/sinua? Osoit
      Ikävä
      111
      837
    8. Nanna Karalahti :Paljastus bisneksistä Jere Karalahden kanssa!

Ottanut yhteyttä seiskalehden toimittajaan ja kertonut totuuden yhteisestä Herotreeni-nimisestä verkkovalmenuksesta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      787
    9. Sotekeskus

Aloite on hyvä, kiitokset siitä. Mutta jos olette yhtään seuranneet hyvinvointialueen kokouksia niin sehän on jo nuijit
      Ähtäri
      33
      758
    10. Sinunkin pitää jättää

Se kaivattusi rauhaan.
      Ikävä
      40
      713
    Aihe