hei,sain vuosi sitten kaksi kania...toinen on vuoden ikäinen nyt ja toinen neljä.olen alkanut miettimään että mistä johtuu että aina kun vien ruokaa niille vanhempi kanini alkaa jahtaamaan nuorempaa kaniani takaa ja nuorempi kanini juoksee aivan peloissaan karkuun.muuten ne kyllä tulevat hyvin toimeen.mitä minun pitäisi tehdä?antaa toinen pois?AUTTAKAA!!!
kun kaksi kania ei tule toimeen...mitä silloin pitää tehdä?
7
451
Vastaukset
- Hermanni75
Jos ne muuten tulee toimeen, niin et tietenkään luovu kummastakaan.
Auttaisikohan tilanteeseen se, että antaisit kummallekin kanille omat ruokakipot. Vanhempi on selkeästi porukan pomo ja osoittaa nuoremmalle, että hän syö ensin.- asian omistaja
olen kokeillut mutta se riittää että avaa jo oven niin sillon se rupee jahtaamaan sitä takaa...siis mitä teen???
- Hermanni75
asian omistaja kirjoitti:
olen kokeillut mutta se riittää että avaa jo oven niin sillon se rupee jahtaamaan sitä takaa...siis mitä teen???
Voisikohan sen ärhäkämmän likan steriloida ? Se voisi vähän tasoittaa tytön luonnetta.
Tosin jos se VAIN jahtaa, eikä käy kimppuun kynsin ja hampain, ei tilanne ole mitenkään älyttömän vakava. Se näyttää nuoremmalle kaapin paikan, se on lauman pomo. - Hermanni75
Hermanni75 kirjoitti:
Voisikohan sen ärhäkämmän likan steriloida ? Se voisi vähän tasoittaa tytön luonnetta.
Tosin jos se VAIN jahtaa, eikä käy kimppuun kynsin ja hampain, ei tilanne ole mitenkään älyttömän vakava. Se näyttää nuoremmalle kaapin paikan, se on lauman pomo.Perhana kun noita viestejä ei voi muokata, aina unohtuu jotain.....
Kun jahtaaminen alkaa, kiellä sitä heti (napakasti nimi EI) ja mene väliin, erota ne.
Ota ne vuorotellen syliin, anna kummallekin oma hetki huomiota, jos se vanhempi äkäpussi sillä rauhottuisi ja jättäisi nuoremman rauhaan.
Mikäli tilanne on suoranaista tappelua, olisi neidit hyvä erottaa eri häkkeihin.
Tämä on vaara kahden naaraan ottamisessa, siksi suositellaan leikattua urosta ja naarasta, ne harvemmin rupeaa vanhemmiten nahistelemaan.
- animals_friend
se on normaalia ja osoittaa kanien arvo järjestystä. ilmeisesti nuorempi ei ole vielä tottunut siihen että vanhempi kani on sen yläpuolella eli pomo ja nokkimajärjestys on huomattavissa esim. syödessä tai kapeassa tilassa ohittaessa jolloin alempi arvonen väistää ja syödessä antaa ensin ylempiarvosemman syödä ja odottaa että saa luvan tulla syömään mutta välillä pomo eli se vanhempi osoittaa kurittomalle paikkansa sitä ei tarvitse pelätä.
- BubuFriend
joo meillä meijän poika kuka on vanhempi(ollu kauemmin meillä) saa aina olla se kuka kärsii etenkin ruoan syönti tappelussa....tyttö on kunnon diiva ja itsekäs ku mikä!!!!aina se ensin ja vain hän eikä kukaan muu...semmonen se on ...välillä super ärsyttävää pojan takia!
Jos ei muu auta nii syötä erikseen ne.ei tarvii luopuu ku muuten ne tulee toimee mut kyllä kumpiki ansaitsee ruokansa..meillä ei toi toiminu että kummalki omat kipot vaa se tyttö söi eka omansa sit meni pojan kupille ja söi sieltä ja jos poika yritti puolustautuu nii se puri sen piis siitä!!!
Tosi sikamaista....en tiiä kuin yleistä se on mutta eläinkaupas sanottiin että toi meijän tyttö on kyllä normaalia ärhäkämpi kun kerroin sen toilailuista siellä.
Onneksi poikamme Eetu on alkanu jo nyt pikku hiljaa pari kertaa antaa takas tai siis se alkaa jahta sitä takas jos se tyttö (Viuhti) alkaahilluu sille!
Eetu on muttenkin paljon kiltimpi, rennompi ja aseurallisempi ei niin ilkee lähellekkään ku Viuhti jos vaikka se suuttuuki...kai se alkaa näyttää vanhana poikna eukolle kaapin paikkaa ja puolustautuu ettei mun tarvii aina mennä välii...se on hyvä koska mua alko ottaa yhes vaihees oikee urakalla päähän se tytön riehuminen ja itsekkyyss *hyi hitto senkaa*
Joo tuli vähä asian vierestä mutta oli tos varmaa jotai hyötyyki...siis syötä eriksee se ainaki tepsii!!!!
Mä aika kauan aina komensin ja otin se pois siitä Eetun kipolta välillä tosi nopeestikki nii et se säpsähti ja tajus tekevän väärin mut ei sekää auttanu pifemmän päälle...heti ku selkänsä kääns nii saman tien taas....jos häkin edes vahti syömistä nii sit se oli aika hyvin kiltisti mut kuka aina koko ajan jaksaa vahtii sitä.... - sip-su
Kun jälkimmäisenä taloon tullut tyttö kuulee, että napsautan porkkanan poikki, se hiipii tuolin taakse, koska tietää, että kun seuraavaksi avaan portin tuodakseni porkkanat, tulee ensin taloon tulleelta pojalta kyytiä. Nyt poika kuitenkin jo tietää sen, että ruokaa ei tipu jos kaveria höykyttää. Se juoksee automaattisesti häkkiin ja syö siellä kaikessa rauhassa, ovi kylläkin auki.
"Ei" ja tömäys maahan kiinnittää hyökkääjän huomion, sitten sen voi ohjata vaikka häkkiin tai toiselle puolelle huonetta syömään. Meillä ainakin ollaan ruuan perään sen verran, että helisevän pellettikupin eteen kiivetään vaikka puuhun. Kannattaa opettaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624362Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1551823Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141543Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !381317Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681083- 58929
- 79925
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.169847Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54821- 39791