Riisillä monta eri ruokaa.

Anonyymi-ap

Jos ei ole keittokirjasidonnainen niin voi valmistaa ruokaa omalla tavallaan.
Riisi on hyvä aines yhteen sun toiseen josta yksi esimerkki seuraavassa.

Ruokailijamäärän mukaan savikulhot, mielellään sisältä lasitetut ja kokoa ruoka-annos.

Pohjalle 15 minuuttia keitettyä ja keittämisen jälkeen huuhdeltua jasmin riisiä muutama sentti ja ripaus rypsi- tai oliiviöljyä.
Hieman parmesaaniraastetta.
Sitten savulohen palasia.
Aiemmin jo kulotettuja erittäin pieniksi paloiksi silputtuja ja keskenään sekoitettuja punasipuli, porkkana, paprika ja valkosipulin kynsiä, jossa sekoituksessa maun mukaan myös väkevämpi chili, levitetään lohen päälle.
Sitten vielä sentin verran riisiä ja päälle sekoitus mozzarellaa ja parmesaania.

Mausteita mieltymyksen mukaan kasvissekoituksen päälle.

Kipot uuniin 150 astetta mittariin ja valmista kun pinnan juusto mukavasti on vaihtanut väriä tasolle josta kotikokki pitää.

Ei ole pääruoka mutta mukava välipala illanistujaisiin.

On relevanttia tarjoilla kuumana, mutta hyvä muistuttaa ruokailijoita että ei polta näppejään kuumien kippojen johdosta.

70

537

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Erittäin hyvä riisipohjainen jälkiruoka, puuroutumaton riisi keitetty edellisenä päivänä, säilytetty yö jääkaapissa, rahka ja kermavaahtoa sekaisin, banaania viipaleina ja sekä appelsiinin lohkoja, kaikki mixataan yhteen, aivan helvetin hyvää. sokeria maun mukaan.

      • Anonyymi

        Simonkylässä suositaan sokerin tilalle hunajaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Simonkylässä suositaan sokerin tilalle hunajaa.

        En tiedä Thaimaassa hunajaa jatketaan lähes poikkeuksetta sokerilla.


    • Anonyymi

      "Riisi on hyvä aines yhteen sun toiseen"

      Ei se kovin harvinainen viljelykasvi ole, kun se on pääravinto 60 prosentille maapallon väestöstä eli noin 5 miljardille ihmiselle ja on ylivoimaisesti suurin viljelykasvi ja ravintoaine maailmassa.

      Voi olla joo olemassa aika monta käyttötapaa ja reseptiäkin. Thaimaa on perinteisesti maailman suurin riisin viejämaa ja historian ensimmäiset riisiviljelykset on olleet Isanissa.

      • Anonyymi

        Suurimmat riisinviljelymaat ovat Kiina, Intia ja Indonesia. Thaimaa on vain pieni tuottaja.
        Riisin viljely vaikuttaa suuresti kasvihuonepäästöihin.
        Riisi on ilmastolle liki yhtä vahingollinen kuin lentomatkailu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurimmat riisinviljelymaat ovat Kiina, Intia ja Indonesia. Thaimaa on vain pieni tuottaja.
        Riisin viljely vaikuttaa suuresti kasvihuonepäästöihin.
        Riisi on ilmastolle liki yhtä vahingollinen kuin lentomatkailu.

        Opi lukemaan. Vientimaa.

        RANK EXPORTER RICE EXPORTS (US$)

        1. India $10,766,623,000
        2. Thailand $3,959,331,000
        3. Vietnam $2,522,259,000
        4. Pakistan $2,352,983,000

        Tänä vuonna Intia on suurempi viejä ja Thaimaa kakkonen. Se on vuorotellut viime vuodet.

        Lentoliikenne on vain 2% ihmisen tuottamista päästöistä, eikä sillä ole mitään tekemistä ilmastonmuutoksien kanssa.

        Luepas tämä ajatuksella
        https://www.maaseutumedia.fi/hiilidioksidi-ei-ole-myrkky-vaan-elamaa-yllapitava-voima/

        Hiilidioksidista höpöttäminen on täyttä humpuukia, jolla rahoitetaan se että öljyntuottajat jatkavat maapallon valtiaina myös uusien energiamuotojen parissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opi lukemaan. Vientimaa.

        RANK EXPORTER RICE EXPORTS (US$)

        1. India $10,766,623,000
        2. Thailand $3,959,331,000
        3. Vietnam $2,522,259,000
        4. Pakistan $2,352,983,000

        Tänä vuonna Intia on suurempi viejä ja Thaimaa kakkonen. Se on vuorotellut viime vuodet.

        Lentoliikenne on vain 2% ihmisen tuottamista päästöistä, eikä sillä ole mitään tekemistä ilmastonmuutoksien kanssa.

        Luepas tämä ajatuksella
        https://www.maaseutumedia.fi/hiilidioksidi-ei-ole-myrkky-vaan-elamaa-yllapitava-voima/

        Hiilidioksidista höpöttäminen on täyttä humpuukia, jolla rahoitetaan se että öljyntuottajat jatkavat maapallon valtiaina myös uusien energiamuotojen parissa.

        Maaseutumedia ...... voi että taasen liity glubbeniin juntti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maaseutumedia ...... voi että taasen liity glubbeniin juntti.

        Hölmöläinen tuijottaa taas sormea kun puhutaan asiasta. Pasasella on mennyt taas roolit Senssun kanssa täysin sekaisin, toistelette toistenne sanoja sanasta sanaa.
        Kun löydät tuosta kirjoituksesta (tiedeuutisesta) virheen, niin kerro siitä äläkä lässytä aivotonta hevonpaskaasi.

        Tämä on se pointti: "ihmisen tuottaman hiilidioksidin osuus noin 4% eli mikroskooppisen pieni (0,0016% kaikista ilmankehän kaasuista)"

        Vain reilun promillen verran siis ihminen vaikuttaa kaasukehän koostumukseen. Dinosaurusten aikaan hiilidioksidin osuus oli noin 15%. 3-5 kertaa enemmän kuin nykyisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hölmöläinen tuijottaa taas sormea kun puhutaan asiasta. Pasasella on mennyt taas roolit Senssun kanssa täysin sekaisin, toistelette toistenne sanoja sanasta sanaa.
        Kun löydät tuosta kirjoituksesta (tiedeuutisesta) virheen, niin kerro siitä äläkä lässytä aivotonta hevonpaskaasi.

        Tämä on se pointti: "ihmisen tuottaman hiilidioksidin osuus noin 4% eli mikroskooppisen pieni (0,0016% kaikista ilmankehän kaasuista)"

        Vain reilun promillen verran siis ihminen vaikuttaa kaasukehän koostumukseen. Dinosaurusten aikaan hiilidioksidin osuus oli noin 15%. 3-5 kertaa enemmän kuin nykyisin.

        Kuules idiootti, minä en ole sanallakaan ottanut kantaa sun hiileihin, vaan ainoastaan siihen että sä oot juntti ja bablaat siitä kuka kutsuu Helsinkiä Hesaksi ja kuka Stadiksi, mees nyt katsomaan miten sun lehmäs voi.

        > § <


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuules idiootti, minä en ole sanallakaan ottanut kantaa sun hiileihin, vaan ainoastaan siihen että sä oot juntti ja bablaat siitä kuka kutsuu Helsinkiä Hesaksi ja kuka Stadiksi, mees nyt katsomaan miten sun lehmäs voi.

        > § <

        Asiasta et pelle ymmärrä mitään pontikalla ja muilla korvikkeilla tuhotuilla aivoillasi,
        niin et sitten muuta keksi kuin juntittelun. Sinähän se olet se "hesamies" tällä sivulla joka "sgruudaa skeidaa" taitavasti aidolla slangilla. Juuri äsken puhuit paskaa lentoliikenteen saasteista ja siitä että Thaimaa on merkityksetön riisinviejä.
        Sitten vaihdoit juntitteluun.

        Tässä sinulle tilastoa vuodelta 2022:

        Riisi on yksi Thaimaan ulkomaille viemistä tärkeimmistä elintarviketuotteista. Thaimaan riisin viejien yhdistys raportoi Thaimaan ennätysmäärän 7,7 miljoonaa tonnia riisiä viedään vuonna 2022. Tilastojen mukaan Thaimaa on Intian ohella maailman suurimpia riisinviejiä.

        Sinut on taas taputeltu niin että kuuluu vain tapu tapu tan, tapu tapu tan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiasta et pelle ymmärrä mitään pontikalla ja muilla korvikkeilla tuhotuilla aivoillasi,
        niin et sitten muuta keksi kuin juntittelun. Sinähän se olet se "hesamies" tällä sivulla joka "sgruudaa skeidaa" taitavasti aidolla slangilla. Juuri äsken puhuit paskaa lentoliikenteen saasteista ja siitä että Thaimaa on merkityksetön riisinviejä.
        Sitten vaihdoit juntitteluun.

        Tässä sinulle tilastoa vuodelta 2022:

        Riisi on yksi Thaimaan ulkomaille viemistä tärkeimmistä elintarviketuotteista. Thaimaan riisin viejien yhdistys raportoi Thaimaan ennätysmäärän 7,7 miljoonaa tonnia riisiä viedään vuonna 2022. Tilastojen mukaan Thaimaa on Intian ohella maailman suurimpia riisinviejiä.

        Sinut on taas taputeltu niin että kuuluu vain tapu tapu tan, tapu tapu tan...

        eikö dippi-insinööriä ole opetettu että kannattavuuden kannalta olennaista on jalostaminen, itse alkutuotteiden vienti ei ole kovinkaan kannattavaa, jos lainkaan... varmasti kiina ja intia tuottavat enemmän riisiä kuin thaimaa mutta on niissä populaakin, kummassakin yli miljardi, joten paljon menee omalle kansalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opi lukemaan. Vientimaa.

        RANK EXPORTER RICE EXPORTS (US$)

        1. India $10,766,623,000
        2. Thailand $3,959,331,000
        3. Vietnam $2,522,259,000
        4. Pakistan $2,352,983,000

        Tänä vuonna Intia on suurempi viejä ja Thaimaa kakkonen. Se on vuorotellut viime vuodet.

        Lentoliikenne on vain 2% ihmisen tuottamista päästöistä, eikä sillä ole mitään tekemistä ilmastonmuutoksien kanssa.

        Luepas tämä ajatuksella
        https://www.maaseutumedia.fi/hiilidioksidi-ei-ole-myrkky-vaan-elamaa-yllapitava-voima/

        Hiilidioksidista höpöttäminen on täyttä humpuukia, jolla rahoitetaan se että öljyntuottajat jatkavat maapallon valtiaina myös uusien energiamuotojen parissa.

        Viljelymaa ja vientimaa ovat aivan eri asia.
        Riisi aiheuttaa metaanipäästöistä 12 prosenttia, mikä vastaa puoltatoista prosenttia kaikista kasvihuonepäästöistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eikö dippi-insinööriä ole opetettu että kannattavuuden kannalta olennaista on jalostaminen, itse alkutuotteiden vienti ei ole kovinkaan kannattavaa, jos lainkaan... varmasti kiina ja intia tuottavat enemmän riisiä kuin thaimaa mutta on niissä populaakin, kummassakin yli miljardi, joten paljon menee omalle kansalle.

        Alkutuotemies. Sinun kannattaa mennä neuvomaan Thaimaata että hei te ette tajua että teidän pitää jalostaa tuo 7,7 miljoonaa tonnia riisiä ihan ite ja sitten vasta viedä niin saatte paremmat massit. Jotta ymmärtäisit millaisista suuruusluokista puhutaan, niin lasketaan sinulle se havainnollisesti.

        Kuorma-auton lavalle jos laitetaan 10 kuution edestä riisisäkkejä. Riisinä se 10 kuutiota painaa 8500 kiloa per kuorma. Jotta tuo koko määrä saadaan kuljetettua, tarvitaan
        905.882 kuorma-autoa kuljettamaan sitä.
        Jalostus isoissa mittakaavoissa vaatii jättiyhtiöitä joilla on kaikki kunnossa tuotantoa, logistiikkaa ja markkinoita myöten.
        Jos Thaimaa alkaisi tehdä pelkästään valmiita riisituotteita maailmalle, voi olla ettei niille löytyisi markkinoita ja jo olemassa olevat suuret monikansalliset yhtiöt eivät haluaisi heitä markkinoille vaan järjestäisivät koko Thaimaan riisinviljelyn kriisitilaan.
        Kansainväliset kauppasopimukset edellyttää melkein kaikessa sitä että tavara liikkuu molempiin suuntaan. Puhutaan kauppataseesta.

        Suomen ja Thaimaan välinen kauppa on tänä vuonna noin 1,1 miljardia euroa.

        Suomesta vietiin Thaimaahan tavaraa Kesäkuussa Thaimaa oli Suomen 25. merkittävin ulkomaankauppakumppani. Nousua edellisestä kuukaudesta 3 sijaa. Thaimaan osuus Suomen tavaroiden ulkomaankaupasta kesäkuussa 2024 oli 0,7 prosentia. Osuus Suomen kyseisen kuukauden viennistä oli 0,6 %:a ja 0,9 %:a tuonnista. Kuukauden suuruudeltaan 90 miljoonan euron arvoinen tavarakauppa oli 1,9 prosenttia suurempi kuin edellisen vuoden kesäkuussa. Kauppatase Thaimaan kanssa oli kesäkuussa Suomelle 9,1 miljoonan euron edestä alijäämäinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkutuotemies. Sinun kannattaa mennä neuvomaan Thaimaata että hei te ette tajua että teidän pitää jalostaa tuo 7,7 miljoonaa tonnia riisiä ihan ite ja sitten vasta viedä niin saatte paremmat massit. Jotta ymmärtäisit millaisista suuruusluokista puhutaan, niin lasketaan sinulle se havainnollisesti.

        Kuorma-auton lavalle jos laitetaan 10 kuution edestä riisisäkkejä. Riisinä se 10 kuutiota painaa 8500 kiloa per kuorma. Jotta tuo koko määrä saadaan kuljetettua, tarvitaan
        905.882 kuorma-autoa kuljettamaan sitä.
        Jalostus isoissa mittakaavoissa vaatii jättiyhtiöitä joilla on kaikki kunnossa tuotantoa, logistiikkaa ja markkinoita myöten.
        Jos Thaimaa alkaisi tehdä pelkästään valmiita riisituotteita maailmalle, voi olla ettei niille löytyisi markkinoita ja jo olemassa olevat suuret monikansalliset yhtiöt eivät haluaisi heitä markkinoille vaan järjestäisivät koko Thaimaan riisinviljelyn kriisitilaan.
        Kansainväliset kauppasopimukset edellyttää melkein kaikessa sitä että tavara liikkuu molempiin suuntaan. Puhutaan kauppataseesta.

        Suomen ja Thaimaan välinen kauppa on tänä vuonna noin 1,1 miljardia euroa.

        Suomesta vietiin Thaimaahan tavaraa Kesäkuussa Thaimaa oli Suomen 25. merkittävin ulkomaankauppakumppani. Nousua edellisestä kuukaudesta 3 sijaa. Thaimaan osuus Suomen tavaroiden ulkomaankaupasta kesäkuussa 2024 oli 0,7 prosentia. Osuus Suomen kyseisen kuukauden viennistä oli 0,6 %:a ja 0,9 %:a tuonnista. Kuukauden suuruudeltaan 90 miljoonan euron arvoinen tavarakauppa oli 1,9 prosenttia suurempi kuin edellisen vuoden kesäkuussa. Kauppatase Thaimaan kanssa oli kesäkuussa Suomelle 9,1 miljoonan euron edestä alijäämäinen.

        Yllättävä juttu Suomen ja Thaimaan välisessä kaupassa on se että lentorahtina kulkee maiden välillä yli neljä kertaa enemmän tavaraa kuin meriteitse.
        https://karirast.com/ulkomaankauppa/TH_mtb.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkutuotemies. Sinun kannattaa mennä neuvomaan Thaimaata että hei te ette tajua että teidän pitää jalostaa tuo 7,7 miljoonaa tonnia riisiä ihan ite ja sitten vasta viedä niin saatte paremmat massit. Jotta ymmärtäisit millaisista suuruusluokista puhutaan, niin lasketaan sinulle se havainnollisesti.

        Kuorma-auton lavalle jos laitetaan 10 kuution edestä riisisäkkejä. Riisinä se 10 kuutiota painaa 8500 kiloa per kuorma. Jotta tuo koko määrä saadaan kuljetettua, tarvitaan
        905.882 kuorma-autoa kuljettamaan sitä.
        Jalostus isoissa mittakaavoissa vaatii jättiyhtiöitä joilla on kaikki kunnossa tuotantoa, logistiikkaa ja markkinoita myöten.
        Jos Thaimaa alkaisi tehdä pelkästään valmiita riisituotteita maailmalle, voi olla ettei niille löytyisi markkinoita ja jo olemassa olevat suuret monikansalliset yhtiöt eivät haluaisi heitä markkinoille vaan järjestäisivät koko Thaimaan riisinviljelyn kriisitilaan.
        Kansainväliset kauppasopimukset edellyttää melkein kaikessa sitä että tavara liikkuu molempiin suuntaan. Puhutaan kauppataseesta.

        Suomen ja Thaimaan välinen kauppa on tänä vuonna noin 1,1 miljardia euroa.

        Suomesta vietiin Thaimaahan tavaraa Kesäkuussa Thaimaa oli Suomen 25. merkittävin ulkomaankauppakumppani. Nousua edellisestä kuukaudesta 3 sijaa. Thaimaan osuus Suomen tavaroiden ulkomaankaupasta kesäkuussa 2024 oli 0,7 prosentia. Osuus Suomen kyseisen kuukauden viennistä oli 0,6 %:a ja 0,9 %:a tuonnista. Kuukauden suuruudeltaan 90 miljoonan euron arvoinen tavarakauppa oli 1,9 prosenttia suurempi kuin edellisen vuoden kesäkuussa. Kauppatase Thaimaan kanssa oli kesäkuussa Suomelle 9,1 miljoonan euron edestä alijäämäinen.

        Vain Urpå lähtee tekemään tuollaisia laskelmia, mutta tottakai jos jalostaa niin pitää jalostaa koko maan koko tuotanto, oli sitten kyse mistä tahansa, joo niinhän se on .... monta kuorma-autoa.

        Aatelkaa rakkaat .... kuorma-autoja ja niihin vielä kuskit, huhhuh.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain Urpå lähtee tekemään tuollaisia laskelmia, mutta tottakai jos jalostaa niin pitää jalostaa koko maan koko tuotanto, oli sitten kyse mistä tahansa, joo niinhän se on .... monta kuorma-autoa.

        Aatelkaa rakkaat .... kuorma-autoja ja niihin vielä kuskit, huhhuh.

        Jos thaikut olisi liikemiehiä he eivät myisi riisiä jalostamatta, jo pienikin jalostaminen voi nostaa alkutuotteen hinnan moninkertaiseksi, se on varma kehitysmaan merkki, mitä lähempänä myytävä tuote on alkutuotantoa, sen köyhempi maa...

        suomalaiset tajusivat tämän jo 100 vuotta sitten, puuta kannattaa ostaa russakoilta, vaikka suomessa on valtavat puuvarannot omasta takaa, paperista saatava hinta on moninkertainen raakapuuhun verrattuna, siksi suomi ei ole köyhä maa, kuten thaimaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos thaikut olisi liikemiehiä he eivät myisi riisiä jalostamatta, jo pienikin jalostaminen voi nostaa alkutuotteen hinnan moninkertaiseksi, se on varma kehitysmaan merkki, mitä lähempänä myytävä tuote on alkutuotantoa, sen köyhempi maa...

        suomalaiset tajusivat tämän jo 100 vuotta sitten, puuta kannattaa ostaa russakoilta, vaikka suomessa on valtavat puuvarannot omasta takaa, paperista saatava hinta on moninkertainen raakapuuhun verrattuna, siksi suomi ei ole köyhä maa, kuten thaimaa.

        Suomessakin on omasta takaa monta miljardia tonnia puuta, sen poika kuljettaminen vaatii monta rekka-autoaa, siksi juuri puu ostetaan russakoilta ja kuljetetaan suomeen rautateitse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessakin on omasta takaa monta miljardia tonnia puuta, sen poika kuljettaminen vaatii monta rekka-autoaa, siksi juuri puu ostetaan russakoilta ja kuljetetaan suomeen rautateitse.

        Siksi suomi ei olekaan kehitysmaa, kuten thaimaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessakin on omasta takaa monta miljardia tonnia puuta, sen poika kuljettaminen vaatii monta rekka-autoaa, siksi juuri puu ostetaan russakoilta ja kuljetetaan suomeen rautateitse.

        Puusta saa jalostettua monta riisia paperia.
        Yksi riisi on 500 arkkia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos thaikut olisi liikemiehiä he eivät myisi riisiä jalostamatta, jo pienikin jalostaminen voi nostaa alkutuotteen hinnan moninkertaiseksi, se on varma kehitysmaan merkki, mitä lähempänä myytävä tuote on alkutuotantoa, sen köyhempi maa...

        suomalaiset tajusivat tämän jo 100 vuotta sitten, puuta kannattaa ostaa russakoilta, vaikka suomessa on valtavat puuvarannot omasta takaa, paperista saatava hinta on moninkertainen raakapuuhun verrattuna, siksi suomi ei ole köyhä maa, kuten thaimaa.

        Nyt tulee kovia väitöksiä Majuri Possolta: "Thaimaassa ei ole liikemiehiä" 8)

        Thaikuissa tehdään aika monta "lopputuotetta". Esimerkiksi vaatetehtaita on 3000, kun sinä sanoit että "kaikki Thaimaan vaatteet ovat kiinalaisia".

        Myös lukemattomat automerkit valmistetaan Thaimaassa Mersuja ja Toyotaa myöten, myös Harlikoita tehdään Thaimaassa.

        Vienti Thaimaasta on yli 300 miljardia dollaria.

        Tärkeimpiä vientituotteita ovat mikropiirit, tietokoneet, puhelimet ja muu elektroniikka, ajoneuvot, koneet ja laitteet, vaatteet ja kankaat, renkaat ja kumi, öljy, kulta, riisi, hedelmät, kala sekä jalokivet. Tärkeimpiä vientimaita olivat Yhdysvallat, Kiina, Japani, Vietnam ja Australia.

        Matkailu tuottaa tänä vuonna Thaimaalle yli 60 miljardia dollaria. Suomen menneiden vuoden valtiontalouden vuosibudjetin verran.

        Thaimaan rikkain mies on Red Bullin perustaja Chalerm Yoovidhya 33,4 miljardin netto-omaisuudella. (US dollar)

        Thaimaassa on 26 miljardööriä,
        Suomessa on seitsemän.

        Suomessa on 1623 miljonääriä,
        Thaimaassa on 125.400 miljonääriä.

        Voin Pasaselle kertoa että yksikään noista Thaimaan miljonääreistä ei ole rikastunut Seiskan kassalla, eikä myymällä donitseja kadulla, vaan he ovat liikemiehiä ja yrittäjiä.

        77 kertaa enemmän miljonäärejä kuin Suomessa, mutta väestöä vain 13 kertaa enemmän kuin Suomessa. 77:13 = 5,9. Thaimaa leipoo siis kuusi kertaa enemmän miljonäärejä kuin Suomi, suhteutettuna väkilukuunkin.

        Mikä tärkeintä, Thaimaa jatka talouskasvuaan, joka kasvoi vuodessa taas 12,5 miljardin dollarin verran, kun taas Suomi sukeltaa miinuksella. Suomi on jo nyt köyhä kehitysmaa, Thaimaa on kasvumaa ja jatkaa kasvuaan.

        Ainoa mistä sinä Possola jurnutat, on kun kelakortilla ei rällätä Thaimaassa ja kun sen tyttöset menee hukkaan kun Se ei käy.

        Vaikeiden aikojen, saati sitten sodan koittaessa Suomella ei ole omavaraisuutta kuin max 20%. Suomessa eletään tuonnin varassa. Thaimaa sen sijaan tulisi toimeen ilman tuontia ruokahuollon puolesta.

        Thaimaassa on teollisuutta noin 500 miljardin dollarin edestä, kun Suomessa teollisuus katoaa. Paperiteollisuus on jo käytännössä kadonnut ja seuraavaksi lähtee teräs.
        Suomen teollisuus onkin enää vain noin 50 miljardia dollaria vuodessa.

        Kymmenesosa Thaimaasta. Huomaatko mihin suuntaan maat ovat menossa? Väitän että thaimaalaisen ostovoima voittaa jo nyt suomalaisen ostovoiman keskimäärin ja viimeistään muutaman vuoden sisällä.

        Terveydenhuoltokin on jo nyt reilusti parempaa kuin Suomessa. Syynä soteuudistus ja Suomen köyhyys. Sosiaaliturva tulee kokemaan kovia lähiaikoina Suomessa ja on jo nyt kokenut.

        2010, Lahti, Seurahuone.

        PS: Huvittaa tämä lahtelaisten hotellien hinta-laatu. Suorastaan hävettää kun vertaa Thaimaahan. Olen ihan mielellään Thaimaassa 1000 bahtin huoneessa, koska siinä hinta ja laatu kohtaavat.

        Bahteiksi muutettuna maksan tästä huoneesta 8000 bahtia, jollaisen saa Pattayalta 1700 bahtilla ja isomman. Suomessa kun laitat koirankoppiin hiustenkuivaajan ja silitysraudan, niin se on neljä tähteä. Thaimaassa tämä olisi hostelli.

        PPS: Ei näkynyt Possoa Vantaalla, ehkä huomenna?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt tulee kovia väitöksiä Majuri Possolta: "Thaimaassa ei ole liikemiehiä" 8)

        Thaikuissa tehdään aika monta "lopputuotetta". Esimerkiksi vaatetehtaita on 3000, kun sinä sanoit että "kaikki Thaimaan vaatteet ovat kiinalaisia".

        Myös lukemattomat automerkit valmistetaan Thaimaassa Mersuja ja Toyotaa myöten, myös Harlikoita tehdään Thaimaassa.

        Vienti Thaimaasta on yli 300 miljardia dollaria.

        Tärkeimpiä vientituotteita ovat mikropiirit, tietokoneet, puhelimet ja muu elektroniikka, ajoneuvot, koneet ja laitteet, vaatteet ja kankaat, renkaat ja kumi, öljy, kulta, riisi, hedelmät, kala sekä jalokivet. Tärkeimpiä vientimaita olivat Yhdysvallat, Kiina, Japani, Vietnam ja Australia.

        Matkailu tuottaa tänä vuonna Thaimaalle yli 60 miljardia dollaria. Suomen menneiden vuoden valtiontalouden vuosibudjetin verran.

        Thaimaan rikkain mies on Red Bullin perustaja Chalerm Yoovidhya 33,4 miljardin netto-omaisuudella. (US dollar)

        Thaimaassa on 26 miljardööriä,
        Suomessa on seitsemän.

        Suomessa on 1623 miljonääriä,
        Thaimaassa on 125.400 miljonääriä.

        Voin Pasaselle kertoa että yksikään noista Thaimaan miljonääreistä ei ole rikastunut Seiskan kassalla, eikä myymällä donitseja kadulla, vaan he ovat liikemiehiä ja yrittäjiä.

        77 kertaa enemmän miljonäärejä kuin Suomessa, mutta väestöä vain 13 kertaa enemmän kuin Suomessa. 77:13 = 5,9. Thaimaa leipoo siis kuusi kertaa enemmän miljonäärejä kuin Suomi, suhteutettuna väkilukuunkin.

        Mikä tärkeintä, Thaimaa jatka talouskasvuaan, joka kasvoi vuodessa taas 12,5 miljardin dollarin verran, kun taas Suomi sukeltaa miinuksella. Suomi on jo nyt köyhä kehitysmaa, Thaimaa on kasvumaa ja jatkaa kasvuaan.

        Ainoa mistä sinä Possola jurnutat, on kun kelakortilla ei rällätä Thaimaassa ja kun sen tyttöset menee hukkaan kun Se ei käy.

        Vaikeiden aikojen, saati sitten sodan koittaessa Suomella ei ole omavaraisuutta kuin max 20%. Suomessa eletään tuonnin varassa. Thaimaa sen sijaan tulisi toimeen ilman tuontia ruokahuollon puolesta.

        Thaimaassa on teollisuutta noin 500 miljardin dollarin edestä, kun Suomessa teollisuus katoaa. Paperiteollisuus on jo käytännössä kadonnut ja seuraavaksi lähtee teräs.
        Suomen teollisuus onkin enää vain noin 50 miljardia dollaria vuodessa.

        Kymmenesosa Thaimaasta. Huomaatko mihin suuntaan maat ovat menossa? Väitän että thaimaalaisen ostovoima voittaa jo nyt suomalaisen ostovoiman keskimäärin ja viimeistään muutaman vuoden sisällä.

        Terveydenhuoltokin on jo nyt reilusti parempaa kuin Suomessa. Syynä soteuudistus ja Suomen köyhyys. Sosiaaliturva tulee kokemaan kovia lähiaikoina Suomessa ja on jo nyt kokenut.

        2010, Lahti, Seurahuone.

        PS: Huvittaa tämä lahtelaisten hotellien hinta-laatu. Suorastaan hävettää kun vertaa Thaimaahan. Olen ihan mielellään Thaimaassa 1000 bahtin huoneessa, koska siinä hinta ja laatu kohtaavat.

        Bahteiksi muutettuna maksan tästä huoneesta 8000 bahtia, jollaisen saa Pattayalta 1700 bahtilla ja isomman. Suomessa kun laitat koirankoppiin hiustenkuivaajan ja silitysraudan, niin se on neljä tähteä. Thaimaassa tämä olisi hostelli.

        PPS: Ei näkynyt Possoa Vantaalla, ehkä huomenna?

        Suomessa sijaitsee Euroopan suurin kultakaivos. Suomi vaan meni myymään senkin alehintaan Kanadaan. Agnico Eagle on kanadalainen kultakaivosyhtiö, joka sen osti.
        Suomeen jää vain ympäristöhaitat.

        Kittilän esiintymä on Agnico Eaglen malmivaroiltaan suurin kultaomaisuus ja Kittilän kaivos on Euroopan suurin kultakaivos. Vuodessa louhitaan noin 1,6 miljoonaa tonnia malmia, ja vuotuinen tuotanto on noin 6 000 kiloa kultaa.
        Hyvä Suomi! Uniperin mukanakin meni Saksaan 2 miljardin kuukausituotot. Seppo Räty oli oikeassa, Saksa on paska maa mutta niin on Suomikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt tulee kovia väitöksiä Majuri Possolta: "Thaimaassa ei ole liikemiehiä" 8)

        Thaikuissa tehdään aika monta "lopputuotetta". Esimerkiksi vaatetehtaita on 3000, kun sinä sanoit että "kaikki Thaimaan vaatteet ovat kiinalaisia".

        Myös lukemattomat automerkit valmistetaan Thaimaassa Mersuja ja Toyotaa myöten, myös Harlikoita tehdään Thaimaassa.

        Vienti Thaimaasta on yli 300 miljardia dollaria.

        Tärkeimpiä vientituotteita ovat mikropiirit, tietokoneet, puhelimet ja muu elektroniikka, ajoneuvot, koneet ja laitteet, vaatteet ja kankaat, renkaat ja kumi, öljy, kulta, riisi, hedelmät, kala sekä jalokivet. Tärkeimpiä vientimaita olivat Yhdysvallat, Kiina, Japani, Vietnam ja Australia.

        Matkailu tuottaa tänä vuonna Thaimaalle yli 60 miljardia dollaria. Suomen menneiden vuoden valtiontalouden vuosibudjetin verran.

        Thaimaan rikkain mies on Red Bullin perustaja Chalerm Yoovidhya 33,4 miljardin netto-omaisuudella. (US dollar)

        Thaimaassa on 26 miljardööriä,
        Suomessa on seitsemän.

        Suomessa on 1623 miljonääriä,
        Thaimaassa on 125.400 miljonääriä.

        Voin Pasaselle kertoa että yksikään noista Thaimaan miljonääreistä ei ole rikastunut Seiskan kassalla, eikä myymällä donitseja kadulla, vaan he ovat liikemiehiä ja yrittäjiä.

        77 kertaa enemmän miljonäärejä kuin Suomessa, mutta väestöä vain 13 kertaa enemmän kuin Suomessa. 77:13 = 5,9. Thaimaa leipoo siis kuusi kertaa enemmän miljonäärejä kuin Suomi, suhteutettuna väkilukuunkin.

        Mikä tärkeintä, Thaimaa jatka talouskasvuaan, joka kasvoi vuodessa taas 12,5 miljardin dollarin verran, kun taas Suomi sukeltaa miinuksella. Suomi on jo nyt köyhä kehitysmaa, Thaimaa on kasvumaa ja jatkaa kasvuaan.

        Ainoa mistä sinä Possola jurnutat, on kun kelakortilla ei rällätä Thaimaassa ja kun sen tyttöset menee hukkaan kun Se ei käy.

        Vaikeiden aikojen, saati sitten sodan koittaessa Suomella ei ole omavaraisuutta kuin max 20%. Suomessa eletään tuonnin varassa. Thaimaa sen sijaan tulisi toimeen ilman tuontia ruokahuollon puolesta.

        Thaimaassa on teollisuutta noin 500 miljardin dollarin edestä, kun Suomessa teollisuus katoaa. Paperiteollisuus on jo käytännössä kadonnut ja seuraavaksi lähtee teräs.
        Suomen teollisuus onkin enää vain noin 50 miljardia dollaria vuodessa.

        Kymmenesosa Thaimaasta. Huomaatko mihin suuntaan maat ovat menossa? Väitän että thaimaalaisen ostovoima voittaa jo nyt suomalaisen ostovoiman keskimäärin ja viimeistään muutaman vuoden sisällä.

        Terveydenhuoltokin on jo nyt reilusti parempaa kuin Suomessa. Syynä soteuudistus ja Suomen köyhyys. Sosiaaliturva tulee kokemaan kovia lähiaikoina Suomessa ja on jo nyt kokenut.

        2010, Lahti, Seurahuone.

        PS: Huvittaa tämä lahtelaisten hotellien hinta-laatu. Suorastaan hävettää kun vertaa Thaimaahan. Olen ihan mielellään Thaimaassa 1000 bahtin huoneessa, koska siinä hinta ja laatu kohtaavat.

        Bahteiksi muutettuna maksan tästä huoneesta 8000 bahtia, jollaisen saa Pattayalta 1700 bahtilla ja isomman. Suomessa kun laitat koirankoppiin hiustenkuivaajan ja silitysraudan, niin se on neljä tähteä. Thaimaassa tämä olisi hostelli.

        PPS: Ei näkynyt Possoa Vantaalla, ehkä huomenna?

        PuskahuutoaaaaaaAAAAAAA

        Kuules kyllä sun Possos varmuudella näkyy jos olisit mies, mutta kykenet aukomaan turpaasi rapujuhlista ja auton starttaamisista Thaimaassa matkan päästä, mutta nyt kun olet samoilla kylillä niin sama neitimäisyys jatkuu, olet todellakin internetfeikkien kovakasvoisin nainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        PuskahuutoaaaaaaAAAAAAA

        Kuules kyllä sun Possos varmuudella näkyy jos olisit mies, mutta kykenet aukomaan turpaasi rapujuhlista ja auton starttaamisista Thaimaassa matkan päästä, mutta nyt kun olet samoilla kylillä niin sama neitimäisyys jatkuu, olet todellakin internetfeikkien kovakasvoisin nainen.

        Pasanen kun on kova tietokonemies, niin ei taida tietää sitäkään maanisessa Thaimaan vihassaan että Thaimaa on yksi maailman suurimmista kiintolevyjen valmistajista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt tulee kovia väitöksiä Majuri Possolta: "Thaimaassa ei ole liikemiehiä" 8)

        Thaikuissa tehdään aika monta "lopputuotetta". Esimerkiksi vaatetehtaita on 3000, kun sinä sanoit että "kaikki Thaimaan vaatteet ovat kiinalaisia".

        Myös lukemattomat automerkit valmistetaan Thaimaassa Mersuja ja Toyotaa myöten, myös Harlikoita tehdään Thaimaassa.

        Vienti Thaimaasta on yli 300 miljardia dollaria.

        Tärkeimpiä vientituotteita ovat mikropiirit, tietokoneet, puhelimet ja muu elektroniikka, ajoneuvot, koneet ja laitteet, vaatteet ja kankaat, renkaat ja kumi, öljy, kulta, riisi, hedelmät, kala sekä jalokivet. Tärkeimpiä vientimaita olivat Yhdysvallat, Kiina, Japani, Vietnam ja Australia.

        Matkailu tuottaa tänä vuonna Thaimaalle yli 60 miljardia dollaria. Suomen menneiden vuoden valtiontalouden vuosibudjetin verran.

        Thaimaan rikkain mies on Red Bullin perustaja Chalerm Yoovidhya 33,4 miljardin netto-omaisuudella. (US dollar)

        Thaimaassa on 26 miljardööriä,
        Suomessa on seitsemän.

        Suomessa on 1623 miljonääriä,
        Thaimaassa on 125.400 miljonääriä.

        Voin Pasaselle kertoa että yksikään noista Thaimaan miljonääreistä ei ole rikastunut Seiskan kassalla, eikä myymällä donitseja kadulla, vaan he ovat liikemiehiä ja yrittäjiä.

        77 kertaa enemmän miljonäärejä kuin Suomessa, mutta väestöä vain 13 kertaa enemmän kuin Suomessa. 77:13 = 5,9. Thaimaa leipoo siis kuusi kertaa enemmän miljonäärejä kuin Suomi, suhteutettuna väkilukuunkin.

        Mikä tärkeintä, Thaimaa jatka talouskasvuaan, joka kasvoi vuodessa taas 12,5 miljardin dollarin verran, kun taas Suomi sukeltaa miinuksella. Suomi on jo nyt köyhä kehitysmaa, Thaimaa on kasvumaa ja jatkaa kasvuaan.

        Ainoa mistä sinä Possola jurnutat, on kun kelakortilla ei rällätä Thaimaassa ja kun sen tyttöset menee hukkaan kun Se ei käy.

        Vaikeiden aikojen, saati sitten sodan koittaessa Suomella ei ole omavaraisuutta kuin max 20%. Suomessa eletään tuonnin varassa. Thaimaa sen sijaan tulisi toimeen ilman tuontia ruokahuollon puolesta.

        Thaimaassa on teollisuutta noin 500 miljardin dollarin edestä, kun Suomessa teollisuus katoaa. Paperiteollisuus on jo käytännössä kadonnut ja seuraavaksi lähtee teräs.
        Suomen teollisuus onkin enää vain noin 50 miljardia dollaria vuodessa.

        Kymmenesosa Thaimaasta. Huomaatko mihin suuntaan maat ovat menossa? Väitän että thaimaalaisen ostovoima voittaa jo nyt suomalaisen ostovoiman keskimäärin ja viimeistään muutaman vuoden sisällä.

        Terveydenhuoltokin on jo nyt reilusti parempaa kuin Suomessa. Syynä soteuudistus ja Suomen köyhyys. Sosiaaliturva tulee kokemaan kovia lähiaikoina Suomessa ja on jo nyt kokenut.

        2010, Lahti, Seurahuone.

        PS: Huvittaa tämä lahtelaisten hotellien hinta-laatu. Suorastaan hävettää kun vertaa Thaimaahan. Olen ihan mielellään Thaimaassa 1000 bahtin huoneessa, koska siinä hinta ja laatu kohtaavat.

        Bahteiksi muutettuna maksan tästä huoneesta 8000 bahtia, jollaisen saa Pattayalta 1700 bahtilla ja isomman. Suomessa kun laitat koirankoppiin hiustenkuivaajan ja silitysraudan, niin se on neljä tähteä. Thaimaassa tämä olisi hostelli.

        PPS: Ei näkynyt Possoa Vantaalla, ehkä huomenna?

        Ensimmäistäkään autoa ei valmisteta Thaimaassa, ne ovat kokoamislinjoja, osat tulee laivalla yleensä japanista, kiinassa on miljonäärejä vielä enemmän sanoin intiassa, mutta onhan molemmissa miljardi ihmistä, thaimaassa on yli 70 miljoonaa ihmistä suomessa alle kuusi miljoonaa, kuitenkin suomen bruttokansantuote on vain kaksi kertaa pienempi kuin thaimaan, per/hlö suomi on ylivoimaisessa johdossa lähes kaikki Thaimaalaiset miljonäärit ovat kiinalaisia sukuomisteisia yhtiöitä, pääosin, tosin kiinalaiset omaistavat valtaosan thaimaasta muutenkin,

        Jotenkin oudosti vertaat thaimaan yksityistä puolta suomen julkiseen, thaimaan julkinen on karmea, siis todella, suomessa julkinen puoli toimii vielä kohtuu hyvin, sain apua sairauteeni, enkä epäile sekunttiakaan että jos tarvitaan ohitus se tehdään muutamassa päivässä samalla osastolla missä vajaa kuukausi sitten olin.

        Aivan samoin saat hoitoa yksityisellä suomessa, kuin thaimaassakin, suomessa ja thaimaassa on yksi olennainen ero, se on verotus, joka on suomessa erittäin kireää thaimaahan verrattuna, juuri siksi että yhteiskunta pystyy tarjoamaan sosiaali ja terveyspalveluja... se että poliitikot ovat sössineet valtion asiat, tästä sote ongelmat johtuvat, suomessa,

        Thaimaa valmistaa paljon elektroniikkaa, tai paremmin kokoaa, kuten autoja, syy on halpa työvoima, omalla alallani on thaimaassa kaikki kiintolevy, ssd valmistajat, WD, seagate, maxtor, samsung, kingston... ei sen takia että thaimaa olisi ideaalinen maa tuotekehitykseen vaan siksi että työnteetättäminen on hyvin halpaa... tosin massamuisti firmat ovat siirtämässä tuotantoa pois thaimaasta, koska kiinassa on myös tuotekehitystä, ja työvoima on siellä vielä halvempaa kuin thaimaassa...

        Se miksi Suomessa on vähemmän rikkaita kuin thaimaassa, johtuu puhtaasti verotusjärjestelmästä, rikkaat maksavat tuloistaan niin korkeaa veroastetta, että se rajoittaa rikastumista, eli ole mitenkään ihmeellistä jos yrittäjä maksaa palkkatuloistaan 70% veroa, jos ei nosta osakaslainana tai pääomatulona.

        Kun katsot listaa rikkaimmat maailmassa, montako thaikkua on 500 rikkaimman joukossa, ilman kiinalaista sukutaustaa, ja nimeä... ei montaa, kiina ja intia on maailman väkirikkaimmat maat tottakai kiinalaisia on rikkaita joka paikassa, ja intia seuraa perässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensimmäistäkään autoa ei valmisteta Thaimaassa, ne ovat kokoamislinjoja, osat tulee laivalla yleensä japanista, kiinassa on miljonäärejä vielä enemmän sanoin intiassa, mutta onhan molemmissa miljardi ihmistä, thaimaassa on yli 70 miljoonaa ihmistä suomessa alle kuusi miljoonaa, kuitenkin suomen bruttokansantuote on vain kaksi kertaa pienempi kuin thaimaan, per/hlö suomi on ylivoimaisessa johdossa lähes kaikki Thaimaalaiset miljonäärit ovat kiinalaisia sukuomisteisia yhtiöitä, pääosin, tosin kiinalaiset omaistavat valtaosan thaimaasta muutenkin,

        Jotenkin oudosti vertaat thaimaan yksityistä puolta suomen julkiseen, thaimaan julkinen on karmea, siis todella, suomessa julkinen puoli toimii vielä kohtuu hyvin, sain apua sairauteeni, enkä epäile sekunttiakaan että jos tarvitaan ohitus se tehdään muutamassa päivässä samalla osastolla missä vajaa kuukausi sitten olin.

        Aivan samoin saat hoitoa yksityisellä suomessa, kuin thaimaassakin, suomessa ja thaimaassa on yksi olennainen ero, se on verotus, joka on suomessa erittäin kireää thaimaahan verrattuna, juuri siksi että yhteiskunta pystyy tarjoamaan sosiaali ja terveyspalveluja... se että poliitikot ovat sössineet valtion asiat, tästä sote ongelmat johtuvat, suomessa,

        Thaimaa valmistaa paljon elektroniikkaa, tai paremmin kokoaa, kuten autoja, syy on halpa työvoima, omalla alallani on thaimaassa kaikki kiintolevy, ssd valmistajat, WD, seagate, maxtor, samsung, kingston... ei sen takia että thaimaa olisi ideaalinen maa tuotekehitykseen vaan siksi että työnteetättäminen on hyvin halpaa... tosin massamuisti firmat ovat siirtämässä tuotantoa pois thaimaasta, koska kiinassa on myös tuotekehitystä, ja työvoima on siellä vielä halvempaa kuin thaimaassa...

        Se miksi Suomessa on vähemmän rikkaita kuin thaimaassa, johtuu puhtaasti verotusjärjestelmästä, rikkaat maksavat tuloistaan niin korkeaa veroastetta, että se rajoittaa rikastumista, eli ole mitenkään ihmeellistä jos yrittäjä maksaa palkkatuloistaan 70% veroa, jos ei nosta osakaslainana tai pääomatulona.

        Kun katsot listaa rikkaimmat maailmassa, montako thaikkua on 500 rikkaimman joukossa, ilman kiinalaista sukutaustaa, ja nimeä... ei montaa, kiina ja intia on maailman väkirikkaimmat maat tottakai kiinalaisia on rikkaita joka paikassa, ja intia seuraa perässä.

        Kyllä kävin tänään päivällä itiksessä, ostamassa thaikku safkoja... sekä alanya marketissa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensimmäistäkään autoa ei valmisteta Thaimaassa, ne ovat kokoamislinjoja, osat tulee laivalla yleensä japanista, kiinassa on miljonäärejä vielä enemmän sanoin intiassa, mutta onhan molemmissa miljardi ihmistä, thaimaassa on yli 70 miljoonaa ihmistä suomessa alle kuusi miljoonaa, kuitenkin suomen bruttokansantuote on vain kaksi kertaa pienempi kuin thaimaan, per/hlö suomi on ylivoimaisessa johdossa lähes kaikki Thaimaalaiset miljonäärit ovat kiinalaisia sukuomisteisia yhtiöitä, pääosin, tosin kiinalaiset omaistavat valtaosan thaimaasta muutenkin,

        Jotenkin oudosti vertaat thaimaan yksityistä puolta suomen julkiseen, thaimaan julkinen on karmea, siis todella, suomessa julkinen puoli toimii vielä kohtuu hyvin, sain apua sairauteeni, enkä epäile sekunttiakaan että jos tarvitaan ohitus se tehdään muutamassa päivässä samalla osastolla missä vajaa kuukausi sitten olin.

        Aivan samoin saat hoitoa yksityisellä suomessa, kuin thaimaassakin, suomessa ja thaimaassa on yksi olennainen ero, se on verotus, joka on suomessa erittäin kireää thaimaahan verrattuna, juuri siksi että yhteiskunta pystyy tarjoamaan sosiaali ja terveyspalveluja... se että poliitikot ovat sössineet valtion asiat, tästä sote ongelmat johtuvat, suomessa,

        Thaimaa valmistaa paljon elektroniikkaa, tai paremmin kokoaa, kuten autoja, syy on halpa työvoima, omalla alallani on thaimaassa kaikki kiintolevy, ssd valmistajat, WD, seagate, maxtor, samsung, kingston... ei sen takia että thaimaa olisi ideaalinen maa tuotekehitykseen vaan siksi että työnteetättäminen on hyvin halpaa... tosin massamuisti firmat ovat siirtämässä tuotantoa pois thaimaasta, koska kiinassa on myös tuotekehitystä, ja työvoima on siellä vielä halvempaa kuin thaimaassa...

        Se miksi Suomessa on vähemmän rikkaita kuin thaimaassa, johtuu puhtaasti verotusjärjestelmästä, rikkaat maksavat tuloistaan niin korkeaa veroastetta, että se rajoittaa rikastumista, eli ole mitenkään ihmeellistä jos yrittäjä maksaa palkkatuloistaan 70% veroa, jos ei nosta osakaslainana tai pääomatulona.

        Kun katsot listaa rikkaimmat maailmassa, montako thaikkua on 500 rikkaimman joukossa, ilman kiinalaista sukutaustaa, ja nimeä... ei montaa, kiina ja intia on maailman väkirikkaimmat maat tottakai kiinalaisia on rikkaita joka paikassa, ja intia seuraa perässä.

        Kuitenkin Thaimaassa on 77 kertaa enemmän miljonäärejä kuin Suomessa ja he eivät ole riisipellolla eikä Seiskan kassalla, eivätkä varsinkaan myy donitseja.

        Tässä sinulle automerkit jotka tällä hetkellä ovat tuotannossa Thaimaassa ja kun ne lähtee tehtaalta, siellä lukee valmistenumeron lätkässä Made in Thailand.

        Se lukee näin: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSjwXhjAG1CDC2AN1VpZwXDIU3SJW301blOgw&s

        BMW: 2 Series Gran Coupé, 3 Series, 5 Series, 7 Series, X1, X3, X4, X5, X6, X7

        BYD: Atto 3, Dolphin, Seal, Sealion 6

        Ford: Everest, Ranger

        GAC Aion: ES, Y Plus

        GWM: Poer Sahar

        Haval: H6, Jolion

        Honda: Accord, City, City Hatchback, Civic, CR-V, e:N1, HR-V

        Isuzu: D-Max, MU-X

        Mazda: 2, 3, BT-50, CX-3, CX-30

        Mercedes-Benz: A-Class, C-Class, E-Class, S-Class, CLS, EQS, GLA, GLC, GLE, GLS

        Mitsubishi: Pajero Sport, Triton, Xpander, Xpander Cross

        MG: 4 EV, 5, Extender, HS, VS, ZS, ZS EV

        Neta: V-II

        Nissan: Almera, Kicks, Navara, Terra

        Ora: Good Cat

        Tank: 300, 500

        Toyota: Camry, Commuter, Corolla Altis, Corolla Cross, Fortuner, HiAce, Hilux, Hilux Champ, Yaris Ativ, Yaris, Yaris Cross

        Jos katsot kääntäjällä, mitä tarkoittaa "Made in Thailand".

        2010


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuitenkin Thaimaassa on 77 kertaa enemmän miljonäärejä kuin Suomessa ja he eivät ole riisipellolla eikä Seiskan kassalla, eivätkä varsinkaan myy donitseja.

        Tässä sinulle automerkit jotka tällä hetkellä ovat tuotannossa Thaimaassa ja kun ne lähtee tehtaalta, siellä lukee valmistenumeron lätkässä Made in Thailand.

        Se lukee näin: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSjwXhjAG1CDC2AN1VpZwXDIU3SJW301blOgw&s

        BMW: 2 Series Gran Coupé, 3 Series, 5 Series, 7 Series, X1, X3, X4, X5, X6, X7

        BYD: Atto 3, Dolphin, Seal, Sealion 6

        Ford: Everest, Ranger

        GAC Aion: ES, Y Plus

        GWM: Poer Sahar

        Haval: H6, Jolion

        Honda: Accord, City, City Hatchback, Civic, CR-V, e:N1, HR-V

        Isuzu: D-Max, MU-X

        Mazda: 2, 3, BT-50, CX-3, CX-30

        Mercedes-Benz: A-Class, C-Class, E-Class, S-Class, CLS, EQS, GLA, GLC, GLE, GLS

        Mitsubishi: Pajero Sport, Triton, Xpander, Xpander Cross

        MG: 4 EV, 5, Extender, HS, VS, ZS, ZS EV

        Neta: V-II

        Nissan: Almera, Kicks, Navara, Terra

        Ora: Good Cat

        Tank: 300, 500

        Toyota: Camry, Commuter, Corolla Altis, Corolla Cross, Fortuner, HiAce, Hilux, Hilux Champ, Yaris Ativ, Yaris, Yaris Cross

        Jos katsot kääntäjällä, mitä tarkoittaa "Made in Thailand".

        2010

        Thaimaassa valmistettiin viime vuonna 1,9 miljoonaa autoa. Suomessa 90.000 autoa ja Suomessa Valmet Automotive on ainoa henkilöautojen valmistaja Suomessa.
        Suomi on haalinut tehtaille autonrakentajia Baltiasta, Puolasta ja muualta Itä-Euroopasta, siis halpatyövoimaa. Palkat alle 2000 euroa kuukaudessa.
        https://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000005144857.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuitenkin Thaimaassa on 77 kertaa enemmän miljonäärejä kuin Suomessa ja he eivät ole riisipellolla eikä Seiskan kassalla, eivätkä varsinkaan myy donitseja.

        Tässä sinulle automerkit jotka tällä hetkellä ovat tuotannossa Thaimaassa ja kun ne lähtee tehtaalta, siellä lukee valmistenumeron lätkässä Made in Thailand.

        Se lukee näin: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSjwXhjAG1CDC2AN1VpZwXDIU3SJW301blOgw&s

        BMW: 2 Series Gran Coupé, 3 Series, 5 Series, 7 Series, X1, X3, X4, X5, X6, X7

        BYD: Atto 3, Dolphin, Seal, Sealion 6

        Ford: Everest, Ranger

        GAC Aion: ES, Y Plus

        GWM: Poer Sahar

        Haval: H6, Jolion

        Honda: Accord, City, City Hatchback, Civic, CR-V, e:N1, HR-V

        Isuzu: D-Max, MU-X

        Mazda: 2, 3, BT-50, CX-3, CX-30

        Mercedes-Benz: A-Class, C-Class, E-Class, S-Class, CLS, EQS, GLA, GLC, GLE, GLS

        Mitsubishi: Pajero Sport, Triton, Xpander, Xpander Cross

        MG: 4 EV, 5, Extender, HS, VS, ZS, ZS EV

        Neta: V-II

        Nissan: Almera, Kicks, Navara, Terra

        Ora: Good Cat

        Tank: 300, 500

        Toyota: Camry, Commuter, Corolla Altis, Corolla Cross, Fortuner, HiAce, Hilux, Hilux Champ, Yaris Ativ, Yaris, Yaris Cross

        Jos katsot kääntäjällä, mitä tarkoittaa "Made in Thailand".

        2010

        Voi rakas, lätkä made in thailand ei tarkoita että auto valmistetaan thaimaassa, vaan että se kasataan thaimaassa, alusta, moottori ja vaihteisto tulee japanista laivalla, thaimaassa korkeintaan prässätään peltiosia, yleensä ei sitäkään, nekin tulevat valmiiksi prässättynä, joltain alihankkijalta.
        Eli selvitä milloin voidaan käyttää aasiassa made in, lätkä... 555555


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi rakas, lätkä made in thailand ei tarkoita että auto valmistetaan thaimaassa, vaan että se kasataan thaimaassa, alusta, moottori ja vaihteisto tulee japanista laivalla, thaimaassa korkeintaan prässätään peltiosia, yleensä ei sitäkään, nekin tulevat valmiiksi prässättynä, joltain alihankkijalta.
        Eli selvitä milloin voidaan käyttää aasiassa made in, lätkä... 555555

        Ja idiootti tuo on automankan tunniste tarra, mankka on tehty japanissa, asennettu autoon thaimaassa, mankan on tehnyt fujitsu Ten ltd. Japani , tuo tekee todennäköisesti kaikille automerkille elekroniikkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja idiootti tuo on automankan tunniste tarra, mankka on tehty japanissa, asennettu autoon thaimaassa, mankan on tehnyt fujitsu Ten ltd. Japani , tuo tekee todennäköisesti kaikille automerkille elekroniikkaa.

        Thaimaassa on vain yksi autovalmistaja, se nimi on TR eli Thai Rung, tämä on merkittävä valmistaja, mutta sekin tuottaa moottorit ja vaihteistot suuremmilta, yleensä japanista...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Thaimaassa on vain yksi autovalmistaja, se nimi on TR eli Thai Rung, tämä on merkittävä valmistaja, mutta sekin tuottaa moottorit ja vaihteistot suuremmilta, yleensä japanista...

        On muuten hauskaa huomata että et tajua autoistakaan mitään, on täysin selvää että moottorien ja vaihteistojen valmistaminen on erittäin vaikeaa, thaimaalaiset autotehtaat toimivat samalla tavalla kuin uuden kaupungin autotehtaat, aluksi siellä tehtiin euroladoja, täysin samalla tavalla kuin thaimaassa... sitten taisi olla talbot merkkistä, ja sitten kasauslinjastona vw groupin autoille, porche taisi olla sitten jokin mersun malli... thaimaan etu suomeen ja japaniin verrattuna, lähes ilmainen työvoima, siksi kannatta kasauttaa autot thaimaassa, mutta se tuo ongelmia, kun halutaan säästää kuluissa, asennettiin useaan automerkkiin halvempia airbag laitteisto kiinasta, tämä johti kahden thaikun kuolemaan, ja kaikki autotehtaat joutuvat vaihtamaan veloituksetta uudet laitteet... kaikki automerkit joita yleisesti myydään thaimaassa, kutsuttiin tarkastukseen, tämä sattui muutama vuosi sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On muuten hauskaa huomata että et tajua autoistakaan mitään, on täysin selvää että moottorien ja vaihteistojen valmistaminen on erittäin vaikeaa, thaimaalaiset autotehtaat toimivat samalla tavalla kuin uuden kaupungin autotehtaat, aluksi siellä tehtiin euroladoja, täysin samalla tavalla kuin thaimaassa... sitten taisi olla talbot merkkistä, ja sitten kasauslinjastona vw groupin autoille, porche taisi olla sitten jokin mersun malli... thaimaan etu suomeen ja japaniin verrattuna, lähes ilmainen työvoima, siksi kannatta kasauttaa autot thaimaassa, mutta se tuo ongelmia, kun halutaan säästää kuluissa, asennettiin useaan automerkkiin halvempia airbag laitteisto kiinasta, tämä johti kahden thaikun kuolemaan, ja kaikki autotehtaat joutuvat vaihtamaan veloituksetta uudet laitteet... kaikki automerkit joita yleisesti myydään thaimaassa, kutsuttiin tarkastukseen, tämä sattui muutama vuosi sitten.

        Oletko tällä kertaa siis autotehtailija omasta mielestäsi? Miksi asut kuitenkin simonkylässä vuokralla tukiasunnossa? Minä en ole autotehtailija enkä inssi, sori.

        Joutuu kuin pienelle uhmaikäiselle lapselle kuitenkin kertomaan kaiken.

        Ei ole olemassa montaakaan autoa, joka olisi tehty vain alkuperäismaassa merkkitehtaassa valmistetuista osista. Tesla on ehkä sellainen ja ehkä Lada, en tiedä.

        Osat tulee yleensä monesta eri maasta, joko lisenssillä valmistettuina taikka tarvikeosina, kuten vaikkapa Brembon jarrut, joita käyttää moni urheilullisen auton valmistaja, taikka Recaron penkit esim.

        Renkaat, turbot, auton ikkunat, polttimot, sulakkeet, kumiletkut, tulpat, öljyt, radiot, ajotietokoneet, iskarit jne eivät ole merkiltään Toyota tai Mersu, vaan jotakin muuta.

        Ja ne valmistetaan muualla ja tulevat muualta.

        Kun Mersu valmistetaan Suomessa, sen kilvessä lukee joko tuotettu Suomessa taikka valmistettu Suomessa. Niin tai näin, auto on tehty valmiiksi Suomessa ja se ei muutu miksikään se valmistusmaa sillä että osia tulee myös automerkin kotimaasta.

        Brändejä vaalitaan tarkkaan ja tuotantoa halutaan pitää myös kotimaassa monenlaisista syistä eikä suinkaan siksi etteikö Thaimaassa voitaisi valmistaa vaihdelaatikkoa.

        Kun vaikka se vaihdelaatikko on suunniteltu alusta loppuun Japanissa, sille on hankittu tuotantolinjat ja tehtaat, henkilökunta ja materiaalintoimittajat, niin miksi se pitäisi laittaa kiinni se valmis tehdas?

        https://aijaa.com/oUT93r Auto ei ole valmis ennenkuin se on valmistettu. Se valmistusmaa lukee sarjanumeron vieressä, oli se sitten Mexico tai Thaimaa

        Eihän tuo mitään valtavaa ole tuo autotuotanto Thaimaassa, mutta kuitenkin 20 x suurempaa kuin Suomessa.

        Kaikki edelläkävijät kokevat vastoinkäymisiä. Kaikkea ei voi tietää kuin ajan kanssa. Toyota veti kaksi miljoonaa Priusia huoltoon kun kaasupoljin juuttui pohjaan. Ei ole halpoja remontteja.

        Tesla on kokenut myös useita takapakkeja ja senkään tulevaisuus ei ole varma, kilpailu on niin kovaa.

        Myös lentokoneet valmistetaan monikansallisesti eri tehtaissa eri valmistajien osista tehtaan insinöörien suunnitelmien mukaisesti. Rolls-Royce on merkittävä suihkumoottoreiden valmistaja ja ollut pioneeri monissa aiemmissa moottoreissa toista maailmansotaa myöten.

        2010


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko tällä kertaa siis autotehtailija omasta mielestäsi? Miksi asut kuitenkin simonkylässä vuokralla tukiasunnossa? Minä en ole autotehtailija enkä inssi, sori.

        Joutuu kuin pienelle uhmaikäiselle lapselle kuitenkin kertomaan kaiken.

        Ei ole olemassa montaakaan autoa, joka olisi tehty vain alkuperäismaassa merkkitehtaassa valmistetuista osista. Tesla on ehkä sellainen ja ehkä Lada, en tiedä.

        Osat tulee yleensä monesta eri maasta, joko lisenssillä valmistettuina taikka tarvikeosina, kuten vaikkapa Brembon jarrut, joita käyttää moni urheilullisen auton valmistaja, taikka Recaron penkit esim.

        Renkaat, turbot, auton ikkunat, polttimot, sulakkeet, kumiletkut, tulpat, öljyt, radiot, ajotietokoneet, iskarit jne eivät ole merkiltään Toyota tai Mersu, vaan jotakin muuta.

        Ja ne valmistetaan muualla ja tulevat muualta.

        Kun Mersu valmistetaan Suomessa, sen kilvessä lukee joko tuotettu Suomessa taikka valmistettu Suomessa. Niin tai näin, auto on tehty valmiiksi Suomessa ja se ei muutu miksikään se valmistusmaa sillä että osia tulee myös automerkin kotimaasta.

        Brändejä vaalitaan tarkkaan ja tuotantoa halutaan pitää myös kotimaassa monenlaisista syistä eikä suinkaan siksi etteikö Thaimaassa voitaisi valmistaa vaihdelaatikkoa.

        Kun vaikka se vaihdelaatikko on suunniteltu alusta loppuun Japanissa, sille on hankittu tuotantolinjat ja tehtaat, henkilökunta ja materiaalintoimittajat, niin miksi se pitäisi laittaa kiinni se valmis tehdas?

        https://aijaa.com/oUT93r Auto ei ole valmis ennenkuin se on valmistettu. Se valmistusmaa lukee sarjanumeron vieressä, oli se sitten Mexico tai Thaimaa

        Eihän tuo mitään valtavaa ole tuo autotuotanto Thaimaassa, mutta kuitenkin 20 x suurempaa kuin Suomessa.

        Kaikki edelläkävijät kokevat vastoinkäymisiä. Kaikkea ei voi tietää kuin ajan kanssa. Toyota veti kaksi miljoonaa Priusia huoltoon kun kaasupoljin juuttui pohjaan. Ei ole halpoja remontteja.

        Tesla on kokenut myös useita takapakkeja ja senkään tulevaisuus ei ole varma, kilpailu on niin kovaa.

        Myös lentokoneet valmistetaan monikansallisesti eri tehtaissa eri valmistajien osista tehtaan insinöörien suunnitelmien mukaisesti. Rolls-Royce on merkittävä suihkumoottoreiden valmistaja ja ollut pioneeri monissa aiemmissa moottoreissa toista maailmansotaa myöten.

        2010

        Rolls Roycen moottorit olivat merkittävässä roolissa siinä ettei Euroopassa ja Afrikassa puhuttaisi nykyään Saksaa.
        https://aijaa.com/jgCI1W

        2010


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rolls Roycen moottorit olivat merkittävässä roolissa siinä ettei Euroopassa ja Afrikassa puhuttaisi nykyään Saksaa.
        https://aijaa.com/jgCI1W

        2010

        Oliko sun veneessä mikä moottori?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rolls Roycen moottorit olivat merkittävässä roolissa siinä ettei Euroopassa ja Afrikassa puhuttaisi nykyään Saksaa.
        https://aijaa.com/jgCI1W

        2010

        Tiedätkö ett RR valmistaa moottoreitaan suomessa erityisesti suihkuturbiini, sellaisia, haeppas apua tuohon sairauteesi, nopeasti. Kuten sanoin made in ei tarkoita alkuperäismaata, vaan sitä missä viimeistely on suurimaksi tehty, eli kokoomolinjasto, siksi tuo made in on harhaan johtava,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedätkö ett RR valmistaa moottoreitaan suomessa erityisesti suihkuturbiini, sellaisia, haeppas apua tuohon sairauteesi, nopeasti. Kuten sanoin made in ei tarkoita alkuperäismaata, vaan sitä missä viimeistely on suurimaksi tehty, eli kokoomolinjasto, siksi tuo made in on harhaan johtava,

        On sinulla todella mahtava päättelykyky "Auto ei ole valmis ennenkuin se on valmistettu", ihan sama kun sanoisi että osamaksu on sama kuin persaukinen, osakaslaina mies, 555555


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On sinulla todella mahtava päättelykyky "Auto ei ole valmis ennenkuin se on valmistettu", ihan sama kun sanoisi että osamaksu on sama kuin persaukinen, osakaslaina mies, 555555

        Ja miten osamaksumies asumisolosuhteet sinun mielikuvituksessa vaikuttaa siihen missä asun, kuten kehotin hoida tuota maniaasi, ettei satu paljon pahempaa, se on vaarallinen sairaus hoitamattomana, olen tänään todennäköisesti jumbossa todennäköisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedätkö ett RR valmistaa moottoreitaan suomessa erityisesti suihkuturbiini, sellaisia, haeppas apua tuohon sairauteesi, nopeasti. Kuten sanoin made in ei tarkoita alkuperäismaata, vaan sitä missä viimeistely on suurimaksi tehty, eli kokoomolinjasto, siksi tuo made in on harhaan johtava,

        On se, vaikka Lada oli Made in Russia, loppui valmistus kuin seinään, kun länsimaat pisti osat vientikieltoon ;-)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se, vaikka Lada oli Made in Russia, loppui valmistus kuin seinään, kun länsimaat pisti osat vientikieltoon ;-)

        Mikä on loppunut ladaa ei ole koottu suomessa 80-90 luvun jälkeen, russakat on iso maa, lada on edelleenkin russakoiden ostetuin automerkki,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on loppunut ladaa ei ole koottu suomessa 80-90 luvun jälkeen, russakat on iso maa, lada on edelleenkin russakoiden ostetuin automerkki,

        Jos sattuu saamaan! Ilman abseja ja turvatyynyjä, puolet digitaalilaitteista mittaristossa korvattu höyryllä. Eikä ladaa ole suomessa koottu koskaan.
        Mitä muuten Motonet ja Tokmanni skannaa ajokortista? Kasvokuvan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja miten osamaksumies asumisolosuhteet sinun mielikuvituksessa vaikuttaa siihen missä asun, kuten kehotin hoida tuota maniaasi, ettei satu paljon pahempaa, se on vaarallinen sairaus hoitamattomana, olen tänään todennäköisesti jumbossa todennäköisesti.

        Se liittyy siten että ladamiehillä ei koskaan ole ollut kunnon autoa, enkä luokittele Ladaa laisinkaan autoksi. Paholaisen suunnittelema kidutuslaite.

        Ladamiehet asuvat vuokralla ja sinä luottokorteille naureskelija jouduit ottamaan luottokortin jotta selviydyt maitojunan maksuista Suomeen. Jännää että matkustit Finskillä vaikka olet sitäkin haukkunut vuosikaudet.

        Minulla luottokortit on muista kuin osamaksusyistä. Maksuturva ja pisteytysjärjestelmä. Tänään saunailta Lahdessa vanhojen kavereiden kanssa ja huomenna valitsen paluulennolle päivän. Huomenna vasta Vantaalle.

        Lennän todennäköisesti turreluokassa, ellei hyvää tarjousta ole businekseen, vaikka rahasta se ei ole kiinni vieläkään, vaikka pari milkkua on projektissa kiinni omaa rahaa.
        https://aijaa.com/O7OpMZ

        Osamaksuja ei ole eikä luottokorttivelkaa. Veloitukset automaattisia joka kuukausi. Ime Posso Jumbossa possoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se liittyy siten että ladamiehillä ei koskaan ole ollut kunnon autoa, enkä luokittele Ladaa laisinkaan autoksi. Paholaisen suunnittelema kidutuslaite.

        Ladamiehet asuvat vuokralla ja sinä luottokorteille naureskelija jouduit ottamaan luottokortin jotta selviydyt maitojunan maksuista Suomeen. Jännää että matkustit Finskillä vaikka olet sitäkin haukkunut vuosikaudet.

        Minulla luottokortit on muista kuin osamaksusyistä. Maksuturva ja pisteytysjärjestelmä. Tänään saunailta Lahdessa vanhojen kavereiden kanssa ja huomenna valitsen paluulennolle päivän. Huomenna vasta Vantaalle.

        Lennän todennäköisesti turreluokassa, ellei hyvää tarjousta ole businekseen, vaikka rahasta se ei ole kiinni vieläkään, vaikka pari milkkua on projektissa kiinni omaa rahaa.
        https://aijaa.com/O7OpMZ

        Osamaksuja ei ole eikä luottokorttivelkaa. Veloitukset automaattisia joka kuukausi. Ime Posso Jumbossa possoa.

        Taas aijailet maanisessa vaiheessa tiliotteita, tosi miesten mies, osamaksu ja osakaslaina "mies" ei pääse karvoistaan lainkaan, aivan sama mitä sinä pidät autona, ja mitä et, sekin on ihan sinun ongelma, puhtaasti... toki sinulla on luottokortit muista syistä se on selvää, olisi edistystä jos poikarukka ymmärtäisit että ei ole ilmaisia lounaita, eikä ole olemassa muita syitä ns. muut syyt on vain piilotettu tavalla tai toisella hintaan, minä taas en luokittele sinua mieheksi, joten tasoissa ollaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas aijailet maanisessa vaiheessa tiliotteita, tosi miesten mies, osamaksu ja osakaslaina "mies" ei pääse karvoistaan lainkaan, aivan sama mitä sinä pidät autona, ja mitä et, sekin on ihan sinun ongelma, puhtaasti... toki sinulla on luottokortit muista syistä se on selvää, olisi edistystä jos poikarukka ymmärtäisit että ei ole ilmaisia lounaita, eikä ole olemassa muita syitä ns. muut syyt on vain piilotettu tavalla tai toisella hintaan, minä taas en luokittele sinua mieheksi, joten tasoissa ollaan...

        Myönnät siis taas valehdelleesi. Sanoit ettet tarvitse velkaa eikä sinulla ole osamaksuja, mutta nyt myönnät että otit luottokortin sittenkin sen luotto-ominaisuuden vuoksi, joka ei ole ilmainen. Kortti muuttuu ilmaiseksi vasta silloin kun alennukset, pisteet, edut ja hyvitykset ylittävät kortin kustannukset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myönnät siis taas valehdelleesi. Sanoit ettet tarvitse velkaa eikä sinulla ole osamaksuja, mutta nyt myönnät että otit luottokortin sittenkin sen luotto-ominaisuuden vuoksi, joka ei ole ilmainen. Kortti muuttuu ilmaiseksi vasta silloin kun alennukset, pisteet, edut ja hyvitykset ylittävät kortin kustannukset.

        Ei minulla ei ole velkaa, senttikään... en ole käyttänyt lainkaan luottopuolta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minulla ei ole velkaa, senttikään... en ole käyttänyt lainkaan luottopuolta.

        Kannattaa maksaa luottokortista jota ei käytä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minulla ei ole velkaa, senttikään... en ole käyttänyt lainkaan luottopuolta.

        OP Gold kuukausimaksu on 13,25 € / kk. Maksat siis 159 euroa vuodessa kortista jota et käytä lainkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        OP Gold kuukausimaksu on 13,25 € / kk. Maksat siis 159 euroa vuodessa kortista jota et käytä lainkaan.

        Henkilötunnusten aijailu saattaa maksaa vielä enempi. Joko kävit uusimassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        OP Gold kuukausimaksu on 13,25 € / kk. Maksat siis 159 euroa vuodessa kortista jota et käytä lainkaan.

        Olen asiakasomistaja, minulla on vakuutukset myös op:stä, kortti maksaa 8.90 kuukaudessa, saan bonukset, depetti kortti maksaa tuosta noin puolet, eli siis kortin käyttö maksaa nelisen euroa, se ei vaikuta mihinkään, miten tuo asiakasomaistaja maksu, jonka maksoin jo 30 vuotta sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen asiakasomistaja, minulla on vakuutukset myös op:stä, kortti maksaa 8.90 kuukaudessa, saan bonukset, depetti kortti maksaa tuosta noin puolet, eli siis kortin käyttö maksaa nelisen euroa, se ei vaikuta mihinkään, miten tuo asiakasomaistaja maksu, jonka maksoin jo 30 vuotta sitten.

        Täytyy muistuttaa sinua ettei sinulla ollut pankkitiliä Suomessa laisinkaan, eikä suomalaisia pankkikortteja eikä luottokorttia. Mistäs tämä tili nyt putkahti?
        Olisit siis maksanut 8,90 kuukaudessa kymmenen vuoden ajan. Sitä ei usko hullu erkkikään.
        Pankki saa tiliehtojen mukaisesti velottaa palvelumaksut tililtä, vaikka tili menisi yli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täytyy muistuttaa sinua ettei sinulla ollut pankkitiliä Suomessa laisinkaan, eikä suomalaisia pankkikortteja eikä luottokorttia. Mistäs tämä tili nyt putkahti?
        Olisit siis maksanut 8,90 kuukaudessa kymmenen vuoden ajan. Sitä ei usko hullu erkkikään.
        Pankki saa tiliehtojen mukaisesti velottaa palvelumaksut tililtä, vaikka tili menisi yli.

        VOIJUMALAUTAETTÄSULLAONMURHEETTOISTENASIOISTA EIKÖ SUN ELÄMÄÄS TODELLAKAAN KUULU MUUTA ???????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen asiakasomistaja, minulla on vakuutukset myös op:stä, kortti maksaa 8.90 kuukaudessa, saan bonukset, depetti kortti maksaa tuosta noin puolet, eli siis kortin käyttö maksaa nelisen euroa, se ei vaikuta mihinkään, miten tuo asiakasomaistaja maksu, jonka maksoin jo 30 vuotta sitten.

        Toinen epäkohta on että kuvassasi on pankkikortti erikseen. Se lienee vaimon tilille se kortti, sillä OP Gold on yhdistelmäkortti. Et tarvitse erillistä pankkikorttia itsellesi.
        Joten en usko asiakasomistajuuteen ja etenkään en usko siihen että olisit hankkinut luottokortin, jos aikomuksesi ei ole käyttää sitä. Kukaan ei hanki luottokorttia, joka ei sitä käytä, etkä varsinkaan sinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toinen epäkohta on että kuvassasi on pankkikortti erikseen. Se lienee vaimon tilille se kortti, sillä OP Gold on yhdistelmäkortti. Et tarvitse erillistä pankkikorttia itsellesi.
        Joten en usko asiakasomistajuuteen ja etenkään en usko siihen että olisit hankkinut luottokortin, jos aikomuksesi ei ole käyttää sitä. Kukaan ei hanki luottokorttia, joka ei sitä käytä, etkä varsinkaan sinä.

        VAIMON KORTTI JA JOTEN SINÄ ET USKO .... KUULESKUSIPÄÄ .... SE ON YKSI KIRPUNPASKAN VEROINEN ASIA MIHIN SINÄ USKOT TAI OOT USKOMATTA.

        MEENYJUMALAUTAHOITOON.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VAIMON KORTTI JA JOTEN SINÄ ET USKO .... KUULESKUSIPÄÄ .... SE ON YKSI KIRPUNPASKAN VEROINEN ASIA MIHIN SINÄ USKOT TAI OOT USKOMATTA.

        MEENYJUMALAUTAHOITOON.

        Miksi Sensukka huutaa kun Pasanen puhuu paskaa tileistään? Eihän Senssu voi tietää Pasasen pankkiasioista. Jos on tili ja asiakasomistajuus niin silloin se on maksanut koko sen kymmenen vuotta ja eikös se ollut Luxemburgissa se eläketilisi niin miksi ihmeessä olisit maksanut OP:n kuukausimaksua käyttämättömästä tilistä?
        Eihän noissa jutuissa ole mitään järkeä. Huutamallako alan uskoa?

        laiffila


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi Sensukka huutaa kun Pasanen puhuu paskaa tileistään? Eihän Senssu voi tietää Pasasen pankkiasioista. Jos on tili ja asiakasomistajuus niin silloin se on maksanut koko sen kymmenen vuotta ja eikös se ollut Luxemburgissa se eläketilisi niin miksi ihmeessä olisit maksanut OP:n kuukausimaksua käyttämättömästä tilistä?
        Eihän noissa jutuissa ole mitään järkeä. Huutamallako alan uskoa?

        laiffila

        SÄOOTTODELLASAIRASTYYPPI KÄSITTÄMÄTTÖMÄNIDIOOTTI SUNKIRJOITUKSES ON SELVIÖITÄSUN KIRJOITTAMANA SIITÄHUOLIMATTA OOTKO LAIFFITAIANO, TÖISSÄTAIET, TODELLASAIRASYKSILÖ.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        SÄOOTTODELLASAIRASTYYPPI KÄSITTÄMÄTTÖMÄNIDIOOTTI SUNKIRJOITUKSES ON SELVIÖITÄSUN KIRJOITTAMANA SIITÄHUOLIMATTA OOTKO LAIFFITAIANO, TÖISSÄTAIET, TODELLASAIRASYKSILÖ.

        Emme puhuneet minusta vaan siitä että miksi maksoit kymmenen vuotta tilistä jota et tarvinnut ja miksi otit luottokortin jos et tarvitse etkä käytä luottokorttia?
        Sairaalloisen saita, köyhä ja pihi mies joka pitää ruokapäiväkirjaa ja nyt on asiakasomistajuuksia eikä laisinkaan luottovelkaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VAIMON KORTTI JA JOTEN SINÄ ET USKO .... KUULESKUSIPÄÄ .... SE ON YKSI KIRPUNPASKAN VEROINEN ASIA MIHIN SINÄ USKOT TAI OOT USKOMATTA.

        MEENYJUMALAUTAHOITOON.

        Kukshan sitä hoitoa tekstistä päätellen tarvitsee??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Emme puhuneet minusta vaan siitä että miksi maksoit kymmenen vuotta tilistä jota et tarvinnut ja miksi otit luottokortin jos et tarvitse etkä käytä luottokorttia?
        Sairaalloisen saita, köyhä ja pihi mies joka pitää ruokapäiväkirjaa ja nyt on asiakasomistajuuksia eikä laisinkaan luottovelkaa?

        MINÄPUHUN SINUSTA AIVOTONAPINA SINÄ OLET TODELLAKIN IDIOOTTIENENNÄTYKSELLINENESIMERKKI AAIVANTÄYSKAHELIKRVÅSYYLITTÄJÄ IDIOOTTIMPIKUINAMISKOULUNHULLUIN.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täytyy muistuttaa sinua ettei sinulla ollut pankkitiliä Suomessa laisinkaan, eikä suomalaisia pankkikortteja eikä luottokorttia. Mistäs tämä tili nyt putkahti?
        Olisit siis maksanut 8,90 kuukaudessa kymmenen vuoden ajan. Sitä ei usko hullu erkkikään.
        Pankki saa tiliehtojen mukaisesti velottaa palvelumaksut tililtä, vaikka tili menisi yli.

        Voi rakas tottakai minulla on ollut asiakasosakkuus jo 30 vuotta op:ssä, se ei tarkoita että pitäisi olla tili auki pankissa, suljin kaikki tilini kun muutin thaimaahan, ja siirsin eläkkeeni suoraan kasikorniin... on sinulla reppana ongelmat, oikeasti hae itsellasi apua, tottakai toinen on vaimon kortti, mene hoitoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MINÄPUHUN SINUSTA AIVOTONAPINA SINÄ OLET TODELLAKIN IDIOOTTIENENNÄTYKSELLINENESIMERKKI AAIVANTÄYSKAHELIKRVÅSYYLITTÄJÄ IDIOOTTIMPIKUINAMISKOULUNHULLUIN.

        Mainitsin vain että ei kannata sanoa ettei ole tiliä Suomessa, jos on tili Suomessa.
        Mainitsin vain että ei kannata sanoa ettei tarvi luottokorttia, jos hommaa luottokortin.

        Mainitsin vain että ei kannata nauraa luottokorttien omistajille ja kutsua heitä köyhiksi idiooteiksi joilla ei ole rahaa, jos hommaa itselleen luottokortin.
        Mainitsin vain että ei kannata maksaa turhasta hommaamalla luottokortin jota ei tarvitse.
        Mainitsin vaan ettei kannata pitää tiliä kymmentä vuotta Suomessa, jolla ei ole käyttöä.
        Mainitsin vaan että jos eläke menee Luxemburgiin, niin mitä teet OP: tilillä?

        Maksatko nyt siis edelleen Luxemburgin tilimaksuja vai mitä sille tapahtui? Mitä tapahtui Kasikornin tilille?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi rakas tottakai minulla on ollut asiakasosakkuus jo 30 vuotta op:ssä, se ei tarkoita että pitäisi olla tili auki pankissa, suljin kaikki tilini kun muutin thaimaahan, ja siirsin eläkkeeni suoraan kasikorniin... on sinulla reppana ongelmat, oikeasti hae itsellasi apua, tottakai toinen on vaimon kortti, mene hoitoon.

        Kait vaimolla on oma tili? Se maksaa se vaimon tilimaksu erikseen. Se ei sisälly sinun tilimaksuusi, joten sekin väite meni pieleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mainitsin vain että ei kannata sanoa ettei ole tiliä Suomessa, jos on tili Suomessa.
        Mainitsin vain että ei kannata sanoa ettei tarvi luottokorttia, jos hommaa luottokortin.

        Mainitsin vain että ei kannata nauraa luottokorttien omistajille ja kutsua heitä köyhiksi idiooteiksi joilla ei ole rahaa, jos hommaa itselleen luottokortin.
        Mainitsin vain että ei kannata maksaa turhasta hommaamalla luottokortin jota ei tarvitse.
        Mainitsin vaan ettei kannata pitää tiliä kymmentä vuotta Suomessa, jolla ei ole käyttöä.
        Mainitsin vaan että jos eläke menee Luxemburgiin, niin mitä teet OP: tilillä?

        Maksatko nyt siis edelleen Luxemburgin tilimaksuja vai mitä sille tapahtui? Mitä tapahtui Kasikornin tilille?

        Voi rakas kasikornin tili sulkeutuu automaattisesti jos tilillä ei ole puolta vuotta minimissään 500 bahtia, nyt siellä on 20 bahtia, brysselin tili on ilmainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi rakas kasikornin tili sulkeutuu automaattisesti jos tilillä ei ole puolta vuotta minimissään 500 bahtia, nyt siellä on 20 bahtia, brysselin tili on ilmainen.

        Näkee noista sinun kysymyksistäsi miksi aijailet kattiloita tuntemattomien päähän, olet varsin häiriintynyt, hae apua itsellesi,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kait vaimolla on oma tili? Se maksaa se vaimon tilimaksu erikseen. Se ei sisälly sinun tilimaksuusi, joten sekin väite meni pieleen.

        Tottakai vaimolla on oma tili hänen eläkkeensä menee sinne, ihan automaatisesti, toki vaimolla on myös ola kelakortti ja eläkekortti...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai vaimolla on oma tili hänen eläkkeensä menee sinne, ihan automaatisesti, toki vaimolla on myös ola kelakortti ja eläkekortti...

        Se ei sitten ollutkaan pelkkä sairaalamatka Suomeen.
        Mites vaimon talo, kookospuisto, Navara ja uusi PCX? Miten dopparit? Pohjoisessako?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se ei sitten ollutkaan pelkkä sairaalamatka Suomeen.
        Mites vaimon talo, kookospuisto, Navara ja uusi PCX? Miten dopparit? Pohjoisessako?

        Enpä niin ole väittänytkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puusta saa jalostettua monta riisia paperia.
        Yksi riisi on 500 arkkia.

        Riisistä saa tehtyä myös paperia.


    • Anonyymi

      Joulupuuro mantelilla on paras.

    • Anonyymi

      Suomi olisi banaanitasavalta ilman talvi -ja jatkosotaa. Sota ja sotakorvaukset tekivät Suomesta teollisuusmaan.

      • Anonyymi

        Ja Thaimaa on edelleenkin, jos ei bordellit olisi tehnyt Pattayan paratiisia.


      • Anonyymi

        Ei kasva bannaani Suomesa. Kaupasta pittää ostoa. Maissi kasvaapi


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      85
      4550
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      127
      3958
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      33
      2521
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      197
      1535
    5. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1286
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1243
    7. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      36
      1198
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      62
      1193
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1153
    10. Olen menettänyt yöunet kokonaan

      Nytkin vain tunnin nukkunut. En tiedä johtuuko se sinusta vai tästä palstasta. Olis mukava nähdä oikeasti eikä arvuutel
      Tunteet
      17
      1065
    Aihe