Jos olisi kansalaisadressi, joka vastustaa hoiva- ja kotitaloustyön vähennyksen pienentämistä

Anonyymi-ap

allekirjoittaisittteko adressi ? Minä allekirjoitin äsken.

31

246

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ikääntyneet ovat vuosikausia voineet ostaa hoivapalveluja yhteiskunnan tuella.
      Se on ollut varmasti suuri apu monille.
      Kukapa ei tätä mahdollisuutta käyttäisi.
      Minäkin.
      Ihan tavallisella vanhuuseläkkeellä eläen olen hoitanut talouteni ja maksanut tilapäisestä avusta. Veropalautuksia on sitten tullut vuosittain satoja euroja. Totta kai olen ollut palautuksiin tyytyväinen.
      Jotenkin ne kuitenkin tuntuvat ansiottomalta tulolta. Palautuksia aiotaan leikata.

      Lahjahevosta ei pidä suuhun katsoa, joten pitää olla kiitollinen tulevinakin vuosina, vaikka kotitalousvähennystä karsitaan. Verorahoistahan ne palautukset maksetaan. Olen valmis tässä asiassa tinkimään.

    • Anonyymi

      EN kirjottais,
      siitä ei ole kenellekkää lopulta hyötyä
      päivastoin vahinkoa taplasti,

      • Anonyymi

        Häh ?! Mitä vahinkoa siitä olisi ?


    • Anonyymi

      globalisaatiossa vähennykset pitää anoa EU:lta

      Suomi ei voi delvalvoida kuten kansallisvaltion aikana

      devavaatio on tehtävä SISÄISEStI
      eli
      ulosmitattava ylisuuret korvaukset

      tuloveroa ei voi korottaa koska se ei osu köyhiin eikä matuihin
      vaan estää osaajien saamisen, lääkärit muuttavat Norjaan
      ja keksijät menevät USAhan Afrujasta ja Suomeen tulisi vain veroa'maksamattomia'

      eli SISÄINEN DEVALVAAtIO ON MODERNI tapa hoitaa talous kuntoon

      enää ei olle kekkosajan kansallisvaltiossa ei paluuta'

      • Anonyymi

        Allekirjoittaisin! Saimme molemmat yli tonnin palautusta ok- talon maalausurakasta ja paljon muustakin on saatu.


    • Anonyymi

      Missä sellainen adressi on ? Allekirjoittaisin välittömästi.
      Tarvitsen kotitalousapua, käytän sitä ja jos korvaus pienenee
      ei ole sitten varaa enää kuin harvoin apua ostaa.

      Kotitalousavulla on myös työllistävä vaikutus.

    • Anonyymi

      En allekirjoittaisi, koska vähennys ei suosi yksineläjää samalla lailla, kuin pariskuntia.

      Kotitalousvähennys pitäisi olla asuntokohtainen.

      • Anonyymi

        Voi luoja !!! Siis jos olet vaikka yksineläjä niin vastustat omaa etuasi ?!?


      • Anonyymi

        Ja taas joku hourii. Yksineläjä saa veroedun kokonaan itse, ei tarvitse jakaa. Vai mitä hittoa meinaat.


    • Anonyymi

      Hoivasta saa palautusta vain se ihminen, joka hoivaa tarvitsee.
      Jos molemmat puolisot tarvitsevat niin onhan se oikeudenmukaista,
      että kumpikin saa. Ei se ole toiselta pois eikä yksineläjältä.

    • Anonyymi

      Kotitalousvähennys hoiva- ja hoitopalveluista on ollut monille suomalaisille elintärkeä tuki, joka on mahdollistanut ikäihmisille ja omaishoitajille tarvittavan avun saannin kotiin kohtuullisin kustannuksin. Nyt on kuitenkin suunniteltu, että tätä vähennystä pienennettäisiin jopa 30 prosenttiin, mikä vaikeuttaisi merkittävästi monien ikäihmisten ja heidän omaistensa elämää.

    • Anonyymi

      Vähennys on nyt 60 prosenttia.
      Vähennyksen pienentäminen 30 prosenttiin tarkoittaisi hoiva- ja hoitopalveluiden kustannusten huomattavaa nousua, mikä tekisi näiden tärkeiden palveluiden hankkimisesta monille liian kallista. Tämä voisi johtaa siihen, että ikäihmiset joutuisivat luopumaan tarvitsemastaan avusta, kuten kotona tapahtuvasta henkilökohtaisesta hoivasta ja kotihoidosta, mikä heikentäisi heidän mahdollisuuksiaan asua turvallisesti ja itsenäisesti kotonaan.

    • Anonyymi

      Jos hoiva- ja hoitopalveluiden kustannuksia ei enää voi vähentää verotuksessa merkittävästi, voi tämä myös lisätä harmaan talouden riskiä, kun ihmiset pyrkivät hankkimaan palveluita epävirallisesti välttääkseen korkeat kustannukset. Tämän lisäksi vähennyksen pienentäminen kuormittaisi entisestään julkista terveydenhuoltoa, kun yhä useampi ikäihminen ja heidän omaisensa joutuvat kääntymään julkisten palveluiden puoleen saadakseen tarvitsemansa avun.

      • Anonyymi

        Ennen muinoin oli ihan asiallista maksaa käteisellä siivoojan ja muun apuihmisen palkkio, eikä siitä mitään verottajalle jäänyt. Moni pienituloinen yksihuoltaja hankki sivutuloja siivouksella tms. työllä. Jos kotitalousvähnnystä nyt ruvetaan karsimaan, palataan vanhaan käytäntöön ja siivousfirmat joutuvat karsimaan työntekijöitään.
        Onkohan tämä järjestelmä loppuun ajateltu?


    • Anonyymi

      Hallitus tekee taas virheen. "Säästää" väärästä paikasta ja lykkää kuitenkin
      nekin rahat yksityisille terveysjäteille tai joka tapauksessa yksityissektorille.

      • Anonyymi

        Onko se tehnyt jotain muutakin kuin virheitä? Kerro ihmeessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko se tehnyt jotain muutakin kuin virheitä? Kerro ihmeessä.

        Ei ole. Ei ole mitään hyvää kerrottavaa Orpon persuhallituksesta.


    • Anonyymi

      NYT ne EU:ssa on vaatimassa taas YHTEISTÄ VELKAA kauhistus,

      NYT jos koskaan JYRKKÄ EI yhteiselle satojen tuhansien miljaardien yhteiselle velalle,

      ei ei ei ei ei ei ei ei ei ei eiiiiiiiiiiiiii,,, kuuluuko ? EI !

      • Anonyymi

        Me olemme se EU.


    • Anonyymi

      tuloveroa ei voi korottaa koska se ei osu köyhiin eikä matuihin
      kun niillä ei ole taivain vähän

      vero myös estää osaajien saamisen, lääkärit muuttavat Norjaan
      ja Af rikasta miestä keksijät tulevat menevät USAhan ja Suomeen tulisi vain veroa maksamattomia sosiaalitapauksia

      eli SISÄINEN DEVALVAAtIO ON MODERNI tapa hoitaa talous kuntoon

      enää ei olla kekkosajan kansallisvaltiossa ei paluuta

      globalisaatio jyllää ja EU hoitaa jos on valittamista

    • Anonyymi

      En allekijoita mitään adresseja netissä.

      • Anonyymi

        Miksi viestini on poistettu tästä? Mitä sääntöjen vastaista siinä oli? En minäkään täytä adresseja netissä, vaikka olisin kuinka paljon hengessä mukana ja samaa mieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi viestini on poistettu tästä? Mitä sääntöjen vastaista siinä oli? En minäkään täytä adresseja netissä, vaikka olisin kuinka paljon hengessä mukana ja samaa mieltä.

        Mikset täytä ? Hyvä asian puolesta kannattaa aina taistella.
        Kansalaisadressi on siihen hyvä ja kätevä keino.
        Jos nimiä tulee tarvittavat 5000 asian voi esittää eduskunnalle,
        joka voi ottaa asian käsittelyyn.

        Joskus joku kansalaisadressi on edennyt eduskunnassa ja vaikuttanut päätökseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikset täytä ? Hyvä asian puolesta kannattaa aina taistella.
        Kansalaisadressi on siihen hyvä ja kätevä keino.
        Jos nimiä tulee tarvittavat 5000 asian voi esittää eduskunnalle,
        joka voi ottaa asian käsittelyyn.

        Joskus joku kansalaisadressi on edennyt eduskunnassa ja vaikuttanut päätökseen.

        Korjaus: 500000 nimeä riittää kansalaisadressin esittämiseen eduskunnalle.

        Esimerkiksi kansanedustaja Kimmo Kiljunen on ahkerasti yrittänyt parantaa
        eläkeläisten asiaa kansalaisadressilla:
        https://www.hs.fi/politiikka/art-2000004998117.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korjaus: 500000 nimeä riittää kansalaisadressin esittämiseen eduskunnalle.

        Esimerkiksi kansanedustaja Kimmo Kiljunen on ahkerasti yrittänyt parantaa
        eläkeläisten asiaa kansalaisadressilla:
        https://www.hs.fi/politiikka/art-2000004998117.html

        Adressin mainontaa ei tarvitse tukea.
        Tässä kotitalousvähennystä puolustava adressi on
        https://www.adressit.com/pidetaan_hoiva-_ja_hoitopalveluista_saatava_kotitalousvahennys_vahintaan_50_prosentissa_allekirjoita_adressi_ikaihmisten_ja_perheiden_tukemiseksi


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      "Jos olisi ... " ! No sehän on, jos jo allekirjoitit. Skrivaa mun puolesta myös.

    • Anonyymi

      Minä allekirjoitin ilman muuta.

    • Anonyymi

      Iäkkäät ovat usein todella epäluuloisia. Kun he eivät luota enää muistiinsa
      ja arviointikykyynsä he epäilevät varmuuden vuoksi kaikkea.
      Itse he eivät tiedosta tai eivät halua myöntää, että epäluuloisuus
      johtuu heikentyneestä muistista ja arviointikyvyn heikkenemisestä
      eivätkä myöskään tiedosta edes tulleensa epäluuloisiksi.

      Toisaalta iäkkäät ovat juuri samoista syistä usein huijausten kohteina,
      että on hyväkin olla varovainen, mutta ei kannata hyvää vastustaa
      oman epäluuloisuutensa takia.

      • Anonyymi

        Muistini kanssa epäluuloisuudellani ei ole mitään tekemistä. Olen katsellut tyyppien toimintaa niiin kauan aikaa ja monelta kantilta kaikenlaista, että ihan ihmisten epäluotettavuus on tehnyt tehtävänsä. Ikävää, mutta todellista arjen realismia.


    • Anonyymi

      Kiitos adressilinkistä.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      582
      3856
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3308
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2739
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1957
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe