Työvoimapalvelut kunnille

Anonyymi-ap

Pieni veikkaus on, että työttömät joutuu pahempaan mankeliin eli parannusta ei ainakaan ole odotettavissa. Ylimääräinen valta tekee monet häijyksi, sakkomaksut, kunnallisverot, hohhoijaa.. karenssit lisääntyy.

25

503

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei työttömyydestä ole vielä poliisi sakottanut ja.muut viranaasiomaiset eivät tietääkseni saa sakottaa.

    • Anonyymi

      Saanko kertoa tarinani? No kerronpa silti. Olen aikamoinen lusmu. Mutta aina saanut täydet tuet.

      Eli en hae töitä eikä työkokemusta ole kuin joitakin kuukausia. Sairauslomia ei ole ollut.

      Mutta olennaista on se, että aina, kun Kela uhkaa laskea toimeentulotuen perusosaa, niin vastuu siitä on Heillä, ei Mulla.

      Mä siis kysyn, että 'Mitä mun pitää tehdä, että sitä ei lasketa?'

      No sit sieltä tulee jotain ihan iisiä.

      *Tule tapaamiselle
      *Mene kuntouttavaan työtoimintaan 4h/päivä 1 päivä viikossa
      *Mene lääkärille

      Mikä ikinä onkaan se, jota vaaditaan, niin toteutan sen ja aina saan täyden toimeentulotuen 587e + kohtuuhintainen asuminen eli toista tonnia kuussa.

      En kehu systeemiä, mutta ei tässä mitään patisteta.

      • Anonyymi

        Sanoisin paljon pahemmaksi tilanteen heillä, joilla on omaisuutta ja osaksi on tullut pitkäaikaistyöttömyys. He eivät saa tuota tonnia, jonka minä saan. Eivätkä he saa edes 600 euron työkkäriä elleivät ole paljon aktiivisempia kuin minä.

        Eli heitä haittaa erittäin paljon, jos tulee karenssi työkkäriin, kun taas minua ei haittaa yhtään. Minulle riittää, kun pidän itseni täydellä toimeentulotuella. Ja siitä aina varoitetaan etukäteen.


      • Anonyymi

        Itse menen mieluimmin junan alle kuin alistun kuntouttavaan työtoimintaan!


    • Anonyymi

      Ei tässä mitään haeta perkele.

      • Anonyymi

        ei haeta ei


    • Anonyymi

      Suoli24 ei tiedä kuka puhuu totta. Voit saada työmarkkinatukea niin pitkään kuin työttömyytesi jatkuu, sillä sen kestoa ei ole rajoitettu. Kun haet työmarkkinatukea, selvitämme kuitenkin, onko sinulla tarvetta tuelle. Tätä kutsutaan tarveharkinnaksi.

      Etuuden määrä
      744,20 eeuroa
      Maksettava määrä
      595,36 e

      ja 3kk välein kuunneltava 1t saarna, 2hlön joissa toinen vähättelee/miksi,miksi, toinen manipuloi minkä kerkiää. Se tunti oltava "kokouksessa"

    • Anonyymi

      Mihin ihmeen mankeliin?

    • Anonyymi

      itte tehty yli velka tilanne Suomessa.
      Ja rahat on haaskattu sinne tänne joutavaan.
      Ja myönteistä kehitystä, työtä, työpaikkoja, niitä ei ole saatu aikaan.

      Suomessa on ollut massa-työttömyys jo 1990 -2025.
      Asiaa ei ole haluttu ja osattu hoitaa.
      Julkisuus on kyllä täytetty monenlaisella dis-informaatiolla tehokkaasti, ovelasti .

      Ja aivan itse, omalla politikoinnilla, Suomi on ajettu yli-velka maaksi. Jatkuvaan talous ahdinkoon.
      Silti poliitikkomme esiintyvät edelleen , kuin olisivat rikkaan suurvallan "johtajia". Rahaa on vietäväksi ulkomaille asti ja käytettävissä super naivisti ideologioiden peliin.
      Samaan aikaan on Suomen omat asiat hoitamatta, esim. sote ja edullinen energia, talous kasvu, työpaikat, hyvinvointi, jne...

    • Anonyymi

      Eiköhän se ole aika järkeistää tuta työvoima poliittista toimintaa. Päästää ne eläkkeelle jotka ei työllisty ja niin myös saada työttömyysluvut kohdalleen, reaali tilannetta vastaavaksi, Nykyisien toimien sijaan jotka ei vastaa työllisyystilannetta . Suhtautumalla asioihin tavalla joka vastaa todellisuutta helpotetaan myös työelämässä työpaikkojen kohtaamista siten että työ kohdentuu niille jotka ovat potenttiaalista työvoimaa ja työtä saadaan siten myös jaettua tehokkaammin. Jos lähdetään tielle jossa laitetaan karensseja ja pannaan kädet ristiin toivoen että joku ehkä työllistyy on toimet halutessa ja täysin epäinhimillisellätasolla joka vaatii yhteiskunnassa julkista puuttumista toimitapoihin ja jollei sitä julkinen valta tee ,niin kansalaisliikkeet on sitä varten.

      Nykyinen toimita ja työvoimaan suhtautuminen näkyy jo arjessa:

      https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000010056363.html

      https://yle.fi/a/74-20106956

      • Anonyymi

        "Eiköhän se ole aika järkeistää tuta työvoima poliittista toimintaa. Päästää ne eläkkeelle jotka ei työllisty"


        Ei se asia ihan näinkään mene, ja syy siihen on se, että ei eläkkeelle voida pakottaa ketään työikäistä, vaikka ei työpaikkaa olisikaan saanut.

        Syy asiasta yritetään tietenkin järjestelmällisesti siirtää työttömille, mutta tosiasia on se, että työpaikkoja ei ole riittävästi saatavilla, ja kun niitä ei ole silloin ei muuta lopputulosta voi ollakaan kuin työttömyyden kasvu.

        Kyse ei ole siis siitä, että työttömät eivät osaisi hakea työtä, vaan kyse on siitä, että maan johto ja elinkeinoelämä jättävät ne työpaikat rahoittamatta (laittavat ne rahat omaan taskuunsa, ja odottelevat, että työttömät lähtisi tekemään työtä ilman palkkaa, joka on siis se reaalinen oikea tilanne Suomessa - ja todennäköisesti myös monessa muussa läntisessä maassa)


        Kannattaa palautella mieleen mitä laki sanoo, jokaisella on lakiin perustuva oikeus työhön, ja työttömillekin tarkoitetut palvelut on tehtävä tarkoin kuten laki edellyttää, eli käytännössä siten että työttömien lakiin perustuva oikeus vapaaseen valintaan toteutuu täydellisesti. Asiat on näin päin juuri siitä syystä, että tällöin ei mikään hallitus voi käynnistellä fasismia, ja että kansalaiset itse ovat päätösvallassa siitä, mitä työmarkkinoilla sovitaan tai ei sovita.


        Toki jos eläkkeelle lähtijöitä on sitten vapaaehtoisesti ja eläkkeelle siirtymisen ehdot on hyvät, niin varmasti tuokin reitti saattaa tulla vielä monille työttömille saataville.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Eiköhän se ole aika järkeistää tuta työvoima poliittista toimintaa. Päästää ne eläkkeelle jotka ei työllisty"


        Ei se asia ihan näinkään mene, ja syy siihen on se, että ei eläkkeelle voida pakottaa ketään työikäistä, vaikka ei työpaikkaa olisikaan saanut.

        Syy asiasta yritetään tietenkin järjestelmällisesti siirtää työttömille, mutta tosiasia on se, että työpaikkoja ei ole riittävästi saatavilla, ja kun niitä ei ole silloin ei muuta lopputulosta voi ollakaan kuin työttömyyden kasvu.

        Kyse ei ole siis siitä, että työttömät eivät osaisi hakea työtä, vaan kyse on siitä, että maan johto ja elinkeinoelämä jättävät ne työpaikat rahoittamatta (laittavat ne rahat omaan taskuunsa, ja odottelevat, että työttömät lähtisi tekemään työtä ilman palkkaa, joka on siis se reaalinen oikea tilanne Suomessa - ja todennäköisesti myös monessa muussa läntisessä maassa)


        Kannattaa palautella mieleen mitä laki sanoo, jokaisella on lakiin perustuva oikeus työhön, ja työttömillekin tarkoitetut palvelut on tehtävä tarkoin kuten laki edellyttää, eli käytännössä siten että työttömien lakiin perustuva oikeus vapaaseen valintaan toteutuu täydellisesti. Asiat on näin päin juuri siitä syystä, että tällöin ei mikään hallitus voi käynnistellä fasismia, ja että kansalaiset itse ovat päätösvallassa siitä, mitä työmarkkinoilla sovitaan tai ei sovita.


        Toki jos eläkkeelle lähtijöitä on sitten vapaaehtoisesti ja eläkkeelle siirtymisen ehdot on hyvät, niin varmasti tuokin reitti saattaa tulla vielä monille työttömille saataville.

        No nuija, monta kertaa olet pitkällä urallasi käyttänyt oikeuttasi valita työpaikkasi tai asuinkuntasi?


    • Anonyymi

      Valtakunnallisesti katsoen saatavilla olevien palkkatyöpaikkojen määrä on AINA valtion johdon vastuulla.

      Näin siksi, että kukaan muu ei voi sellaista vastuuta ottaa, kun ei ole oikeuksia eikä välineitäkään hoitaa asiaa kuntoonkaan.

      Elinkeinoelämän tehtävä on ajaa vain omia etujaan, ei koko maan etua.

      Ay-liikeen tehtävä on ajaa vain omia etujaan, ei koko maan etua.

      Sen sijaan eduskunnan ja maan hallituksen tehtävä ON ajaa koko maan etuja, ja tämän asian ovat nykyisetkin poliitikot monissa tapauksissa unohtaneet, kun ajavat vain omien eturyhmiensä etuja ja työttömyys senkuin vain kasvaa.

    • Anonyymi

      Yli 100 tuhannen työttömän tilanteessa Suomi voisi aivan hyvin julistaa kansallisen hätätilan, ja hätätilahallituksen voimilla sitten runtataan poikkeustilalakien voimin työpaikkojen rahoitus takaisin niihin sopimuspöytiin jossa se työttömyys kovasti vaivaa.

      Tämäkin on täysin mahdollista, vaatii vain poliittista tahtoa tehdä kunnollisia ja todella tehokkaita toimia jotta ne työpaikat todella rahoitetaan kuten kuuluu.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Yrityksiltä on jäänyt 2007 laman jälkeen monet suuret investoinnit tekemättä ja voitot jaettu osinkoina. Näkeehän jo osakemarkkinoista, että siellä ne rahat on, eikä yritysten kassoissa. Hyvähän se osakkeenomistajille on, jos saa rahaa taottua, mutta se ei kyllä työttömien tilannetta kohenna juuri mitenkään, kun yritysten ainut strategia on kulujen minimointi maksimaalisten osinkojen saavuttamiseksi.


    • Anonyymi

      Teepaitaan saa kätevästi särmää, eikä rypisty 🎃🎈🥏

      • Anonyymi

        Tare Hurrikaani Youtube tilaa ja kaverille kanssa.


    • Anonyymi

      Ei mene tapaamisiin kunnes menettää oikeuden työmarkkinatukeen. Sen jälkeen kun tulee kutsu jossa uhataan tttuen alentamisella niin menee sinne, suostuu 3kk kuntouttavajaksoon jonka jälkeen voi taas jäädä pois tapaamisista.

    • Anonyymi

      Mikä se 3kk kuntottava jakso on?

      • Anonyymi

        + jätätkö 4 paikkaa hakematta?


    • Anonyymi

      Vanhempana jos on niin onko jatkossa aina niin että kerran sellainen, aina sellainen?

      • Anonyymi

        kerran tai kaksi voi olla vanhempana sellanen tai voi olla olemattakin. kolmaskin voi olla mahollista


    • Anonyymi

      Ei ole mahdollista hakea 4 työpaikkaa per kk, jos ei ole saatavissa 4 työpaikkaa per kk jotka kaikki täyttävät työttömien lakiin perustuvan vapaan valinnan mukaisesti myös ko. työlle asetettavat valintakriteerit.

      Työn hakeminen (yksilöitynä tapahtumana) pitää aina sisällään myös työn valinnan. Työn vapaa valinta on perustuslakiin perustuva oikeus, jota valtio ei saa millään tavoin loukata, ei myöskään väärin toteutetuilla "palveluilla".

      Työnhakijana on aina syytä olla, mutta se kuvastaa enemmänkin työmarkkinastatusta, kun taas työn hakeminen on verbi, joka tarkoittaa käytännössä samalla myös työn valintaa.

    • Anonyymi
      UUSI

      Kuntien työllistämiset tiedetään. Siellä ovat samat henkilöt vakituisissa viroissaan, ja he ottavat "sopivia" henkilöitä keksittyihin hommiin lyhyeksi ajaksi. Aina ei töitä oikeasti ole ja työntekijä päätyy istuskelemaan taukoparakkiin toisten työllistettyjen kanssa. Eikä se sinänsä ole kenekään vika. Kuntien tehtävähän on tuottaa kuntapalvelut, eikä osallistua Suomen talouspolitiikaan. Valtio on kohta enää puolet Hallituksesta, VM ja etujärjestöt. Se siirtää lopulta kaikki virheensä ja vaikeat asiat paikallistasolle tai pörssiyhtiöiden hoidettavaksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe