Englannin yo-koe

Anonyymi-ap

Käyn korottamassa englannin yo-kokeen arvosanan. Käytän englantia päivittäin ja pystyn ilmaisemaan itseäni sujuvasti alani asioissa, mutta pitkän kokeen oppimäärän sanat tuntuvat hyvin spesifisiltä ja vierailta. Osaako joku sanoa, että ovatko nämä sanat tulleet vastaan lukiokirjoissa? Omasta ajastani kirjoittaa on vuosia.

Toisekseen onko vinkkejä, kuinka valmistautua kuullunymmärtämiseen? Keskustelen mielelläni englanniksi ja katson dokumentteja, mutta nämä kuullunymmärtämiset ovat myös todella vaikeita. Jotenkin stressaa, että en saakaan ekalla kerralla tai tokalla kerralla vastauksia.

Tavoitteena on saada M, mutta E:hen olen tyytyväinen. Yleisessä testissä saan B2/C1:n.

4

1441

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

onkohan sinulla kuulossa jotain ongelmaa. Alentumaa tms. Silloin voi tulla ymmärrysongelmia,
      Kun työelämässä keskutellaan F2F niin puhe tulee analogisena virtana. Sen sijaan nauhotteena tuleva puhe on digitoitua (vrt. pixelöityä) ääntä ja silloin äänestä puuttuu aina jotain. Amerikan englanti ja standardoitu brittineglanti ovat ääntämykseltänsä aika kaukana toisistansa. Kannatta hankkia frekvenssisanakirja

• Anonyymi
    • Anonyymi

Ylioppilaskokeessa on myös sanoja, joita ei ole lukion kirjoissa. Kieltä voi ymmärtää hyvin, vaikka ei olisi ennen nähnyt jokaikistä sanaa. Edes laudaturiin ei jokaisen sanan tarvitse olla ennestään tuttu.

• Anonyymi

Mikäli kuuntelua haluat parantaa, niin suosittelen kuuntelemaan TedTalk-videoita. Hyviä, ehkä vähän syventäviä puheita englanniksi.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yli 3 Vuotta sinä jaksoit

ja yrititit ottaa selvää minusta. Aika hämmästyttävää. Naiselle.
      Ikävä
      92
      1652
    2. Miksi kumppaniehdokkaan oma elämä on teille ongelma?

Täällä monesti kuulee vaatimuksia siitä, että kumppaniehdokkaalla ei saisi olla lemmikkejä, lapsia, kavereita, eksiä, su
      Sinkut
      443
      1168
    3. Mikä on viimeinen

este joka vielä pitää sinut ja kaivattusi erillään?
      Ikävä
      85
      1108
    4. Näin kaivattuni viimeksi...

...? Se tuntui kuin... ?
      Ikävä
      68
      1015
    5. Oikea nainen

On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t
      Sinkut
      186
      1003
    6. Harmi että välimme

Menivät niin solmuun.
      Ikävä
      93
      887
    7. Se ei silloin ollut sattumaa

vaan tarkkaan suunniteltu juttu. 🪤
      Ikävä
      65
      665
    8. Minä olen käyttänyt mustan magian riittejä ja taikoja aiheuttaakseni epäonnea ja pahaa joillekin

Ne jutut on toimineet. Olen harjoittanut tätä parisenkymmentä vuotta
      Ikävä
      171
      644
    9. Olen pahoillani mies ihan kaikesta

Et sinä ole edes tehnyt mitään väärää. Eihän kenestäkään ole pakko tykätä. Pyydän anteeksi kaikkea häiriköintiä, joka on
      Ikävä
      60
      642
    10. Hei sinä rakas mies.

Milloinkaan kohdataan? Toivottavasti pian....❤️
      Ikävä
      37
      638
    Aihe