Käyn korottamassa englannin yo-kokeen arvosanan. Käytän englantia päivittäin ja pystyn ilmaisemaan itseäni sujuvasti alani asioissa, mutta pitkän kokeen oppimäärän sanat tuntuvat hyvin spesifisiltä ja vierailta. Osaako joku sanoa, että ovatko nämä sanat tulleet vastaan lukiokirjoissa? Omasta ajastani kirjoittaa on vuosia.
Toisekseen onko vinkkejä, kuinka valmistautua kuullunymmärtämiseen? Keskustelen mielelläni englanniksi ja katson dokumentteja, mutta nämä kuullunymmärtämiset ovat myös todella vaikeita. Jotenkin stressaa, että en saakaan ekalla kerralla tai tokalla kerralla vastauksia.
Tavoitteena on saada M, mutta E:hen olen tyytyväinen. Yleisessä testissä saan B2/C1:n.
Englannin yo-koe
4
478
Vastaukset
- Anonyymi
onkohan sinulla kuulossa jotain ongelmaa. Alentumaa tms. Silloin voi tulla ymmärrysongelmia,
Kun työelämässä keskutellaan F2F niin puhe tulee analogisena virtana. Sen sijaan nauhotteena tuleva puhe on digitoitua (vrt. pixelöityä) ääntä ja silloin äänestä puuttuu aina jotain. Amerikan englanti ja standardoitu brittineglanti ovat ääntämykseltänsä aika kaukana toisistansa. Kannatta hankkia frekvenssisanakirja - Anonyymi
voit tarvita tämmöistäkin
https://www.youtube.com/watch?v=Vl-ga67mcjQ - Anonyymi
Ylioppilaskokeessa on myös sanoja, joita ei ole lukion kirjoissa. Kieltä voi ymmärtää hyvin, vaikka ei olisi ennen nähnyt jokaikistä sanaa. Edes laudaturiin ei jokaisen sanan tarvitse olla ennestään tuttu.
- Anonyymi
Mikäli kuuntelua haluat parantaa, niin suosittelen kuuntelemaan TedTalk-videoita. Hyviä, ehkä vähän syventäviä puheita englanniksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 785332
- 814307
Sanna Marin ja lähestymiskielto
No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.3744252Ero 68-vuotiaana
Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi4803717- 1503401
- 483034
- 232728
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.522698Haluaisin niin paljon että
Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä192316- 522211