Jos olisi kansalaisadressi, joka vastustaa hoiva- ja kotitaloustyön vähennyksen pienentämistä

Anonyymi-ap

allekirjoittaisitko adressin ? Minä allekirjoitin äsken. Haluan puoltaa vähennystä.
jonka avulla moni pienituloinenkin iäkäs saa tarvitsemaansa apua.

14

106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miten sen adressin löytää ?

    • Anonyymi

      Vähennys on nyt 60 prosenttia.
      Kotitalousvähennys hoiva- ja hoitopalveluista on ollut monille suomalaisille elintärkeä tuki, joka on mahdollistanut ikäihmisille ja omaishoitajille tarvittavan avun saannin kotiin kohtuullisin kustannuksin. Nyt on kuitenkin suunniteltu, että tätä vähennystä pienennettäisiin jopa 30 prosenttiin, mikä vaikeuttaisi merkittävästi monien ikäihmisten ja heidän omaistensa elämää.

    • Anonyymi

      Vähennyksen pienentäminen 30 prosenttiin tarkoittaisi hoiva- ja hoitopalveluiden kustannusten huomattavaa nousua, mikä tekisi näiden tärkeiden palveluiden hankkimisesta monille liian kallista.

    • Anonyymi

      Olipa helppo juttu ja tärkeä. Allekirjoita sinäkin adressi ikäihmisten ja perheiden tukemiseksi !

    • Anonyymi

      SDP:n ideako tuo varakkaita suosiva vähennys on?
      Minulla ei ole ollut varaa tilata siivoojaa tms. eds sen vertaa että saisin sen omavastuuosuuden täyteen, vähennys on varakkaille köyhää siivoojaa pilkkaava systeemi joka joutaakin poistaa...

      • Anonyymi

        Kotitalousvähennys on oivallinen apu pienituloiselle.
        Ennen kotitalousvähennystä pienituloisella ei ollut juuri mitään mahdollisuutta
        tilata siivoojaa tai hoiva-apua.

        Kaikkein pienituloisimmat, esim. alle 1000 euron takuueläkeläiset, jotka
        eivät maksa veroja ollenkaan eivät voi tietenkään käyttää kotitalousvähennystä
        hyväkseen, koska he eivät voi saada verovähennystä.

        Pienellä eläkkeelläni pystyin aikoinaan tarjoamaan joskus siivousapua
        heikkokuntoisille vanhemmilleni, koska en jaksanut kahdessa paikassa siivota
        ja pestä pyykkiä, koska olen käytännössä kotonani omaishoitaja.

        Omavastuu on 100 euroa, mutta persuhallitus yrittää nostaa sen 150 euroon
        ja laskea vähennyksen puoleen.

        Hoiva- ja kotitalousapua voi tilata ja maksaa myös pienituloisille vanhemmilleen,
        joilla ei ole itsellä varaa.


      • Anonyymi

        Eikö sinun PS puolueesi tee mitään köyhien hyväksi 17:27 ?
        Ei ! Se romuttaa tämänkin hyvän systeemin, turha sinun on SDP:lle olla katkera.


      • Anonyymi

        17:27. Päinvastoin kotitalousvähennys tukee "köyhän siivojan" asemaa.
        Työtä löytyy luotettavissa veronsa maksavissa firmoissa, ei tarvitse olla töissä
        hämäräfirmoissa vielä huonommalla palkalla ja huonommilla työehdoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kotitalousvähennys on oivallinen apu pienituloiselle.
        Ennen kotitalousvähennystä pienituloisella ei ollut juuri mitään mahdollisuutta
        tilata siivoojaa tai hoiva-apua.

        Kaikkein pienituloisimmat, esim. alle 1000 euron takuueläkeläiset, jotka
        eivät maksa veroja ollenkaan eivät voi tietenkään käyttää kotitalousvähennystä
        hyväkseen, koska he eivät voi saada verovähennystä.

        Pienellä eläkkeelläni pystyin aikoinaan tarjoamaan joskus siivousapua
        heikkokuntoisille vanhemmilleni, koska en jaksanut kahdessa paikassa siivota
        ja pestä pyykkiä, koska olen käytännössä kotonani omaishoitaja.

        Omavastuu on 100 euroa, mutta persuhallitus yrittää nostaa sen 150 euroon
        ja laskea vähennyksen puoleen.

        Hoiva- ja kotitalousapua voi tilata ja maksaa myös pienituloisille vanhemmilleen,
        joilla ei ole itsellä varaa.

        Jos lahjoitat rahaa vanhemmillesi, se on lahjaveron alaista rahaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos lahjoitat rahaa vanhemmillesi, se on lahjaveron alaista rahaa.

        Ei tarvitse lahjoittaa. Voi maksaa heidän siivouslaskunsa.


    • Anonyymi

      Allekirjoitin adressin mielelläni. Miten pienituloiset, huonokuntoiset iäkkäät
      pystyvät hankkimaan itselleen kotitalous - ja hoiva-apua, koska
      persuhallitus alentaa kotitalous- ja hoivavähennystä. Kaikilla ei ole sukulaisia
      lähellä.

      Adressi muuten koskee myös vammaisia, joiden palveluja persuhallitus muutenkin
      leikkaa.

      • Anonyymi

        Eivät köyhät ole pystyneet hankkimaan maksullista apua vaikka miten on kotitalousvähennys, tämä vähennys on palvellut varakkaampia joilla on varaa ostaa palveluksia ilman vähennystäkin. On oikein jos vähennys poistetaan.
        Osaattekohan ajatella esim. sitä että ei köyhimmillä ylipäätään ole mitään veroja siten, että niistä voitaisiin tämä vähennys tehdä, ei tyhjästä voi vähentää...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät köyhät ole pystyneet hankkimaan maksullista apua vaikka miten on kotitalousvähennys, tämä vähennys on palvellut varakkaampia joilla on varaa ostaa palveluksia ilman vähennystäkin. On oikein jos vähennys poistetaan.
        Osaattekohan ajatella esim. sitä että ei köyhimmillä ylipäätään ole mitään veroja siten, että niistä voitaisiin tämä vähennys tehdä, ei tyhjästä voi vähentää...

        Vanhuus ei tule yksin. Tyhmyys ja yksinkertaisuus tulee joillekin mukana.
        Luoja miten idioottimaisesti ihminen voi ajatella.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      582
      3856
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3308
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2739
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1957
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe