Näppäimet eivät toimi

Anonyymi-ap

Kun läppärin näppäimistössä on muutama näppäin, joka ei toimi, niin onko vika fyysinen vai järjestelmässä? Kyseessä on 10 vuotta vanha, 1 500 euroa maksanut Lenovo ThinkPad, jossa yhtäkkiä muutama kirjain ei toimi. Pitääkö viedä tietokonehuoltoon?

9

104

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Venäjä etenee Ukrainan itärintamalla
      Venäjä on edennyt Ukrainan itärintamalla, ja on puhuttu jopa Ukrainan puolustuksen mahdollisesta murtumisesta. Ainakin tilanne on äärimmäisen vaikea.

      Jos Ukrainan puolustus pettää itärintamalla, Venäjälle voi avautua tilaisuus edetä laajamittaisesti. Venäjä väittää vallanneensa viikon aikana useita pikkukyliä ja Novohrodivkan kaivoskaupungin Donetskissa noin 20 kilometrin päässä strategisesti tärkeästä Pokrovskin kaupungista.

      Käihkön mukaan on selvää, että kolmatta vuotta jatkuva sota halutaan ratkaista. Iso kysymys on, mitä tapahtuu sen jälkeen.

      – Zelenskyi on puhunut nyt neljän kohdan rauhansuunnitelmasta, jonka hän esittelee vielä tämän kuun aikana Yhdysvalloille.

      • Anonyymi

        Zele ei ole enää pressa, se on diktaattori.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Zele ei ole enää pressa, se on diktaattori.

        Venäjän hajoamista tavoittelee nyt joukko aktivisteja eri puolilla, ja he tiivistävät rivejään.

        Pilkkoutumisen puolesta puhuu muun muassa Venäjän vapaiden kansojen liitto. Se on koonnut yhteen Venäjän oppositiovoimia ja tahoja, jotka vaativat itsenäisyyttä tai ainakin suurempaa itsehallintoa omille alueilleen. Liiton piirtämässä kartassa nykyinen Venäjä on paloiteltu kymmeniin itsenäisiin osiin.


    • Anonyymi

      Luultavasti wika on windoosissa!

      • Anonyymi

        Valtava it-katastrofi oli pääsiäisenä lähellä. It-alaa oli pääsiäisviikonloppuna ravistellut tieto, että monissa Linux-jakeluissa käytettyyn avoimen koodin XZ-nimiseen kirjastoon oli ujutettu takaportti. Se oli hilkulla päätyä hyvin laajaan jakeluun,


    • Anonyymi

      Ei kai ser-koneita huoltoon viedä!

    • Anonyymi

      Kokeile bootata live-linx jakelulla, esin ubuntulla ja katso toimiiko ne näppäimmet!
      Näin voit kodistaa, on ohjelmallinen vai rautavika.

    • Anonyymi

      Itsellä yksi kirjain noin 8v vanhan HP läppärin näppiksessä lakkasi toimimasta. Ensin oireili hieman ja sitten sitä jo joutui lyömään tosissaan että toimisi. Roskat puhdistin näppiksen sisältä mutta ei siitä ollut kiinni.

      Pitäisi vaihtaa näppis että alkaisi toimia. Ostaa siis vaikkapa ebaystä tai jostakin käytettyjen koneiden romuttamosta varaosa ja vaihtaa itse. Onneksi mulla on uudempi kone tilalle.

      Kuten joku jo ehdotti: Jos käynnistät koneen bios-asetuksiin tai Linux - asennuslevyltä niin onko samoissa näppäimissä vikaa?

      Itse nilkutin aikani käyttäen ulkoista näppistä.

    • Anonyymi

      Tavallisin vika kannettavissa on juomaa näppäimixtössä.
      Toinen on näppäimistön kontaktien loppuun kuluminen. Esiintyy yleensä eniten käytetyissä näppäimissä.Näppäinvika ei aina ole ollenkaan korjattavissa, mutta voit käyttää erillistä USB näppäinistöä ja kone toimii kuin ennenkin.
      Mutta enemmän tavaraa työpöydällä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      582
      3856
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3308
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2739
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1957
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe