Hän toimi annettujen ohjeiden mukaisesti. Asiasta kertoo Hesari ja Iltis. Missä viipyy viherpaaperoiden anteeksipyyntö ja tiedote oikaisusta?
Motokuski olikin syytön
59
1073
Vastaukset
- Anonyymi
Olisihan tuon itsekin pitänyt älytä, jos on ollut motokuskina, ettei jokea ylitetä ilman tehtyä ns. "siltaa", vaikka olisi presidentin lupa.
- Anonyymi
Jokia on aina ylitetty ilman siltaa tai presidentin lupaa,turha leikkiä jeesusta,eihän "ituhipit" älyä edes noudattaa leimikon läheisyyteen laitettuja työmaan varoitusmerkkejä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokia on aina ylitetty ilman siltaa tai presidentin lupaa,turha leikkiä jeesusta,eihän "ituhipit" älyä edes noudattaa leimikon läheisyyteen laitettuja työmaan varoitusmerkkejä!
Niin on ylitetty ja tehty tuhoa. Nyt ei ylitetä enää joutumatta käräjille.
- Anonyymi
Eikö koneen kuljettajalle ollut riittävää koulutusta? Eräässä YLE:n jutussa kuljettaja sanoi, että kuljettajakoulutuksessa nämä asiat käydään läpi, eikä suojellulle kohteelle voi tietämättään ajaa, koska koneen tietokone ilmoittaa jos on niin tekemässä.
- Anonyymi
Eihän motokuskia ole kukaan syyttänyt . Töitään teki pakollinen ohjeiden mukaan .
- Anonyymi
Tåmä oli kuitenkin rikos eli vaikka joku käskisi sen tehdä niin syyte tulee myös tekijälle.
- Anonyymi
Myyrin vois käydä näyttään kuskille anteeksi pyynnön, paita pois.
- Anonyymi
Mitä oikaisua siinä tarvitaan? Ihan sama kenen syy se oli, joka tapauksessa raakut ovat kuolleet.
- Anonyymi
Eli turhaan tutkitaan ?
- Anonyymi
Kuskihan siellä ajeli joen yli. Tyyppi on osa syyllisten rinkiä.
- Anonyymi
Työn tilaaja määrää mitä ja miten työ tehdään, kuskilla ei ole MITÄÄN sananvaltaa asiaan.
- Anonyymi
Kumma ettei ollut mitään varoitustauluja että joessa on niin kallisarvoisia eläimiä, mistä konekuski voi tietää jos ei kerrota? Vai oliko paikalla opasteita ? Mutta saihan ylen viherterroristit taas mustamaalattua ihmistä joka yrittää tehdä työtään. Tärkeämpää toki Suomessa on nilviäisten (monia lajeja) kuin talouden hoito ja työnteko. Ylenanto sai syyn pilkata, syyttää rikolliseksi metsäkoneen kuskia, hyvä ettei jaettu tappotuomioita?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kumma ettei ollut mitään varoitustauluja että joessa on niin kallisarvoisia eläimiä, mistä konekuski voi tietää jos ei kerrota? Vai oliko paikalla opasteita ? Mutta saihan ylen viherterroristit taas mustamaalattua ihmistä joka yrittää tehdä työtään. Tärkeämpää toki Suomessa on nilviäisten (monia lajeja) kuin talouden hoito ja työnteko. Ylenanto sai syyn pilkata, syyttää rikolliseksi metsäkoneen kuskia, hyvä ettei jaettu tappotuomioita?
Nämä asiat opetetaan metsäalan koulussa ja koneen tietokone ilmoittaa siitä kyllä, jos sen tiedostot ovat ajan tasalla.
Mutta, mietitääs vähän
Olen jakeluautolla liikkeella ja tiellä on este enkä pääse ajamaan, mutta en myöskään kääntymään, joten soitan pomolle kysyäkseni mitä teen. Pomo sanoo, että aja vaan päin sitä estettä.
No minähän ajan, koska pomo käski. Päälleajossa joku saa vammoja.
Kuka on tässä tapauksessa syyllistynyt rikokseen? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nämä asiat opetetaan metsäalan koulussa ja koneen tietokone ilmoittaa siitä kyllä, jos sen tiedostot ovat ajan tasalla.
Mutta, mietitääs vähän
Olen jakeluautolla liikkeella ja tiellä on este enkä pääse ajamaan, mutta en myöskään kääntymään, joten soitan pomolle kysyäkseni mitä teen. Pomo sanoo, että aja vaan päin sitä estettä.
No minähän ajan, koska pomo käski. Päälleajossa joku saa vammoja.
Kuka on tässä tapauksessa syyllistynyt rikokseen?Älä viitsi ilmoittaa ammattiasi jakeluauton kuljettajana . Ne tietää mitä tehdä ilman pomolle soittelua. Autossa on pakki ja kierto teitä riittää toisin kuin metsässä.
Anonyymi kirjoitti:
Nämä asiat opetetaan metsäalan koulussa ja koneen tietokone ilmoittaa siitä kyllä, jos sen tiedostot ovat ajan tasalla.
Mutta, mietitääs vähän
Olen jakeluautolla liikkeella ja tiellä on este enkä pääse ajamaan, mutta en myöskään kääntymään, joten soitan pomolle kysyäkseni mitä teen. Pomo sanoo, että aja vaan päin sitä estettä.
No minähän ajan, koska pomo käski. Päälleajossa joku saa vammoja.
Kuka on tässä tapauksessa syyllistynyt rikokseen?Ilmeisesti vieläkään et ymmärtänyt asian ydintä.
Toki näitä opeteaan matsäalan koulutuksissa, mutta kaatokohteilla on paikasta riippuen eri ohjeistukset. Täällä konekuskille ei ole tullut asiaan liittyviä ohjeistuksia vaan nyt saadun tiedon mukaan jopa ohjeistettu ajamaan joen yli?
En tiedä ymmärrätkö ollenkaan millaisista laitteista on kyse, mutta tuo jakeluauto-viittauksesi ei nyt oikein toimi tässä kohtaa kun nämä metsäkoneet on tehty toimimaan ja kulkemaan paikoissa ja olosuhteissa joissa jakarilla ei ajella, joki ei niiden kahluusyvyydellä ole este, ei edes hidaste. Ko. laitteiden kulkureittejä suunitellaan jotta metsänpohja ja puiden juuristot vahingoittuvaisivat mahd vähän, samaa tehdään myös näistä ylityspaikoista, mutta jos tieto kiellosta on jäänyt storan koneelle niin syyllinen löytyy sieltä, toki tahdikkaasti stora heitti urakoitsijaa bussin alle ensihätään.
On jotenkin outoa että kukaan ei kuukausi sittentiennyt näistä asioista yhtään mitään, nyt likipitäen kaikki ovat samaan aikaan niin metsätalouden kuin eläinmaailman asiantuntijoita joiden päätyö on meuhkata mitä hämmästyttävintä mölinää nettipalstoilla. Milloin edellisen kerran kirjoittelit raakuista mihinkään ennen tätä keissiä?- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nämä asiat opetetaan metsäalan koulussa ja koneen tietokone ilmoittaa siitä kyllä, jos sen tiedostot ovat ajan tasalla.
Mutta, mietitääs vähän
Olen jakeluautolla liikkeella ja tiellä on este enkä pääse ajamaan, mutta en myöskään kääntymään, joten soitan pomolle kysyäkseni mitä teen. Pomo sanoo, että aja vaan päin sitä estettä.
No minähän ajan, koska pomo käski. Päälleajossa joku saa vammoja.
Kuka on tässä tapauksessa syyllistynyt rikokseen?Jokainen leimikko aloitetaan aukaisemalla uusi tekoalue joka tulee metsäyhtiöltä tiedostona. Siinä on paljon tietoa joista kyllä alueen erikoistiedot pitäisi näkyä karttasovelluksessa.
- Anonyymi
Raakkujen me too-kampanja 🤔
- Anonyymi
Onko todettu jo oikeudessa syyttömäksi vai?
- Anonyymi
Ei ole mutta ei ole todettu syylliseksikään !
- Anonyymi
Reipas sakko tuosta hommasta.Sakon pitää tuntua.Mitätön sakko aiheuttaa sen, että valvontaa joudutaan lisäämään veronmaksajien rahoilla.Iso sakko toimii varoituksena kaikille osapuolille eikä kuskikaan enää tottele laittomia käskyjä.
- Anonyymi
Entä sakko ja häkkiin kepillä tökittäväksi niille vaahtojille jotka yllyttävät toisia rikokseen ja itse ovat laittamassa kuskia asiaa edes tutkimatta sakoille ja työttömäksi. Hävet käö tai menkää uimaan sinne raakkujen sekaan vihaanne viilentämään. Ps. Saa nähdä julkaistaanko tätä mielipidettä.
- Anonyymi
Ohjeitten mukaan työskennellään.
- Anonyymi
Suomen laki on kaiken yläpuolella.Se pitää oppia tajuamaan, kun tekee rikosta vaikka toisen käskystä.Kyllä jokainen sen tajuaa, jos haluaa, eikä katso omaa etuaan tilanteessa.
- Anonyymi
Eli noudatat AINA jokaista liikennesääntöäkin ?
- Anonyymi
Älä jeesustele,, sinähän se olet oikea pyhimys...
- Anonyymi
Kysymys siis lähinnä siitä tiesikö työntekijä teon olevan lainvastainen ja voidaanko työntekijän asemassa olevan olettaa tiettävän, että teko on lainvastainen.
- Anonyymi
Media vaahtoaa:
Kuskin käskettiin ajaa raakkujoen yli!
Tuskinpa kukaan käski ajaa ''raakkujoen'' yli.
Pikemminkin ohjeistettiin ajamaan entistä uraa pitkin.
Siinä on vissi ero.
Pari viikkoa sitten kukaan elokapinallinen taikka Punavuoren puunhalaaja ei tiennyt mikä on jokihelmisimpukka. Nyt koko kansa itkee huulet ruutilla niiden perään. - Anonyymi
||| Suomen laki on kaiken yläpuolella.Se pitää oppia tajuamaan, kun tekee rikosta vaikka toisen käskystä.Kyllä jokainen sen tajuaa, jos haluaa, eikä katso omaa etuaan tilanteessa. |||
Miten ihmeessä sen kuljettajan olisi pitänyt tietää, että ojassa asustaa kymmenien miljoonien edestä pikkuisia otuksia? Mikä kohta Suomen laista olisi erityisesti tällä kertaa tullut osata?
Paikkahan on suojeltuna niin jumalattoman salainen, että missään maastossa tai peruskartassa ei ole yhtään ainoaa merkkiä osoittamassa kalliista elikoista. Satavarmasti yksikään elikko ei näy sinne koneen hyttiin, ellei kuskilla ole kiikarit ja suurennuslasi hitsattuna päähän.
Metsänkäyttöilmoituksen tekemisestä vastaa maanomistaja tai hallintaoikeuden tai muun erityisoikeuden haltija, ja vesilakia ja luonnonsuojelulakia valvoo ELY-keskus. Kuskilla ei ole mitään tekemistä Metsäkeskuksen tai ELY-keskuksen kanssa, vaan kuljettaja saa ohjeet ja hakkuusuunnitelman toimeksiantajaltaan.
Jos ja kun nyt rikoksen taakse löytyy tarpeeksi voimaa, joku menee siis varmuudella vankilaan, ja tuomio on joko ehdollinen tai ehdoton. Miksi ihmeessä se vankilaan menevä olisi ollut koneen kuljettaja, joka ei näistä otuksista edes ollut tietoinen? Mitä kohtaa hakkuusuunnitelmasta kuljettajan olisi pitänyt jättää noudattamatta?
Laittakaa nyt ihmeessä valot päälle, ennen kuin alatte huitoa pesäpallomailalla pimeässä.- Anonyymi
Puhut asiaa luulisi nämä todella oudot yksisilmäisesti asiaa jauhavat älyävän että kuski teki vaan työtään. Sakkoja ja osa linnaan näistä jotka tosiaan ovat tienneet tuommosten olioitten olemassa olon eivätkä ole laittaneen joki varsiin ilmoituksia ylityskielloista. MIKSIKÖHÄN PIILOTTELEVAT ??
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puhut asiaa luulisi nämä todella oudot yksisilmäisesti asiaa jauhavat älyävän että kuski teki vaan työtään. Sakkoja ja osa linnaan näistä jotka tosiaan ovat tienneet tuommosten olioitten olemassa olon eivätkä ole laittaneen joki varsiin ilmoituksia ylityskielloista. MIKSIKÖHÄN PIILOTTELEVAT ??
Ne kun muka suojelee niitä, siksi ei kerrota.
Ely -keskus päällimmäisenä suojelijana. Laittelee postia mutta ei korvaansa lotkauta, jotta valvoisi, että heidän määräyksiään myös noudatetaan.
Vaikka Ely mitä tekisi, se on aina asianomistajan asemassa jos käräjille mennään. Se on lakien yläpuolella aina.
Niinhän se oli Talvivaarassakin. Ely ei valvonut ja oli sielläkin asianomistajan asemassa, kun käräjille menivät.
Eikö nuo Elyt pitänyt ajan sitten lakkauttaa? Mitä ihmeen virkaa silläkään laitoksella enää loppujen lopuksi on?
- Anonyymi
Onko nää työmiesten teilaajat ahdasmielisiksi rokotettuja.Työmiehen ei kuulu pyydellä anteeksi kun tekee työnsä annettujen ohjeiden mukaan.Anteeksipyytely on työnteettäjän tehtävä jos teettää sellaista työtä jossa on jotain anteeksipyydettävää.
- Anonyymi
Motokuskit ei osaa lukea siksi ohjeita ei ymmärretä.
- Anonyymi
Ovatko kaikki ko. ammatin harjoittajat saaneet ajokorttinsa ja ammattinsa arvaamalla vai onko heille luettu joka kerta kysymykset ääneen?
Arvatenkin sinä olet joku rintaliivejä käyttämätön naturahippi, ilman tutkintoa valmistunut biologi, joka kuvittelee olevansa hauska. Älä edes yritä, olet todella tylsä. Olet ilmeinen nykyinen kuopiolainen. - Anonyymi
Kyllä taitavat osata lukea paremmin kuin moni.
- Anonyymi
Oottakaan sitä päivää kun elokapina porukasta löytyy enemmän kuin yksi uimataitoinen niin joet täynnä kuviokellujia ja jos vielä osa opettelee hiihtämäänkin, valtion tuilla tietenkin, niin kusessa ollaan
- Anonyymi
Elokapinan porukat ei osaa muuta kuin istuskella Helsingissä autojen ajokaistoilla tukkimassa liikennettä. Sinne ne just ja just saavat perseensä haalittua. Muuhun niistä ei ole.
- Anonyymi
Liian pieni virtaama ja liian pieni mahdollisuus hukkua! Ei tule tarpeeksi adrenaliinia. No paleltumisriski olisi kyllä talvella, mutta oja ei sovi vesihiihtoon.
Kun menee porukassa makaamaan Manskulle, tuntee olevansa elossa: saa estää ihmisiä tekemästä töitään tai pääsemästä kotiinsa ja hyvässä lykyssä saa kovan adrenaliiniryöpyn kun bussi tai edes skootteri ajaa yli. Sen jälkeen pääsee mediaan syyttämään muita.
- Anonyymi
Hävettää kaikki ihmiset, jotka lähtee median hullutteluun mukaan, olipa aihe mikä tahansa.
Muistatteko, kun koulussa opetettiin mediakriittisyyteen?- Anonyymi
Kyllä kävin mediakriittisesti tutkimassa tuon Myyrin piirejä missä tämä liikuskelee. Todella, todella outoa porukkaa. Outoja nimiä, mahdollisesti itse keksittyjä. Outoja ovat. Poikkeaa huomattavati normaalien ihmisten jutuista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä kävin mediakriittisesti tutkimassa tuon Myyrin piirejä missä tämä liikuskelee. Todella, todella outoa porukkaa. Outoja nimiä, mahdollisesti itse keksittyjä. Outoja ovat. Poikkeaa huomattavati normaalien ihmisten jutuista.
Ja normaalien ihmisten juttujako nuo tissiliivitarinatko ovat? Tai lakeja rikkovat hakkuusuunnitelmat?
- Anonyymi
Odotamme sitä päivää kun syytteet luetaan.
- Anonyymi
Jos ajokoneen (ei moton) kuski olisi toiminut normaalin ihmisen tavoin, vaikkapa kysymällä : "Oletko varma", ja soittamalla esimiehelle saman tien, kukaan ei muistaisi/tietäisi hänestä mitään. Hakkuusuunnitelma ei ollut hänen, eikä näin ollen vastuukaan, mutta hänen kommenttinsa jäävät muistiin hyvin pitkäksi aikaa. Kannattikohan?
- Anonyymi
Kukapa ei olisi joskus päästänyt sammakoita suustaan?
- Anonyymi
No kyllä jää myrrinkin analyysi kainuulaisista miehistä elömään, toivottavasti ainakin seuraaviin eduskuntavaaleihin asti, kannattikohan ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kukapa ei olisi joskus päästänyt sammakoita suustaan?
Miehillä on paljon ongelmia nykyään. Lain rikkominen on nykyään "sammakko". Niinhän nuoretkin sanovat: mää vaan läpällä. Käräjillä tämä ei mene läpi, ei sammakot eikä läpät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miehillä on paljon ongelmia nykyään. Lain rikkominen on nykyään "sammakko". Niinhän nuoretkin sanovat: mää vaan läpällä. Käräjillä tämä ei mene läpi, ei sammakot eikä läpät.
Ongelmasi onkin Me-too, eivätkä raakut. Kiitos tiedosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ongelmasi onkin Me-too, eivätkä raakut. Kiitos tiedosta.
Ole hyvä vaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ongelmasi onkin Me-too, eivätkä raakut. Kiitos tiedosta.
Me-too on tulosta sille, että hyssyttelystä päästiin. Syyllinen varmasti selvitetään, sillä mainehaitta on melkoinen. Julkisuutta maailmanlaajuisesti. Tätä asiaa ei voi hissukseen hyssytellä ohi. Odotellaan nyt vaan ihan rauhassa oikeuden päätöksiä. On sitten sovinisti, raakku, sammakko tai me-too.
- Anonyymi
"Eli noudatat AINA jokaista liikennesääntöäkin"
Yritän noudattaa liikennesääntöjä mutta joskus olen ajanut 80 km/h rajoitusalueella satasta ja joskus taas satasen rajoitusalueella kahdeksaakymppiä.
Tuo tohelointl on tapahtunut epähuomiossa kun esim. linja-auto pysäkillä tai tien varren talossa nainen on vilauttanut rintojaan.
Kerran meinasin kaupungin omakotialueella ajaa pensasaitaan kun talon pihalla nainen leikkasi nurmea ruohonleikkurilla ja näytti aivan siltä kuin nainen olisi ollut työntouhussa ilman rihman kiertämää.
En vieläkään tiedä oliko vai eikä ollut mutta postilaatikko ja pensasaita säilyivät ehjinä.
Siinäpä ne rikokset.- Anonyymi
Yrittäminen ja noudattaminen ovat kaksi eri asiaa !
- Anonyymi
Raakkuasiassa sivuutetaan kokonaan maanomistajan vastuu ja velvollisuus valvoa mitä maillaan tapahtuu.
Itse vuokraan peltojani eu-tilallisille ja olen hyvin tarkka siitä mitä pelloillani tapahtuu.
Yhden hunsvotin vuokrasopimuksen jouduin sanomaan irti koska meno pellolla oli kuin elämistä pellossa.- Anonyymi
Kertonee jotain vastuusta ettei metsää oltu sertifikoitu.
- Anonyymi
Kyllä maanomistajan pitää tietää maillaan kaapelit ja muut suojeltavat kohteet.
Meillä on liikaa metsänomistajia, 600 000 on mieletön määrä osaamattomia häslääjiä.
Muutama tuhat koulutettua metsätalousyrittäjää riittäisi hoitamaan Suomen metsät ammattityöväkineen.
Meille rakakasa ukoille ja akoille riittää harrastemetsäksi pari kolme hehtaaria tuvan lasin takana. - Anonyymi
Ne on nämä aliurakointi työt jossa taloudellisen tuloksen saamiseksi on jostain aina tingittävä eli, tämä aliurakointi tapa on laissa jollain tapaa rajoitettava ettei tälläisiä vahinkoja pääsisi sitten syntymään.
- Anonyymi
Tämähän on Suomenvaltion pyörittämä systeemi,joten siinäpä syytä ketä syytät,ei johda mihinkään!
- Anonyymi
Poliisin tulee tutkia kauppakirja, josta selviää minne puut varastoidaan. Poliisikuullustelussa selviää kuka antoi määräyksen vedättää puut joen yli
- Anonyymi
Maanomistaja/metsänomistaja luultavasti käskytti .
Sellaisia ne rikkaat ovat. Heti mulle kaikki nyt, pian. Ja rikastuvat entisestään😆
Ei kai MOTO hönttää 300 kertaa joen yli, ajokonehan se kerää ja roudaa puut ajourilta ja ronttaa helposti tuon 300 kertaa tuon joen yli, MOTO menee aamulla leimikolle ja tulee illalla takaisin tienvarteen, elkikkä vain kaksi ylitystä päivän aikana 👍
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä642116Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1721722Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701418Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2431389Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2371337Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421195- 811186
- 1281165
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3571126Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3291103