Myyjä valehteli

Anonyymi-ap

Asunnon myyjä valehteli että viemärit on vaihdettu pihakaivolle asti uudella muovillaputkella. Kuvauksessa kuitenkin paljastui että pihakaivolta n. 7m talolle päin betonia.

Pihakaivosta ku kurkattiin kuntotarkastuksessa hän väitti että uusi putki alkaa välittömästi sen tarkastusreiän jälkeen mutta ei näy ellei mene käsin tunnustelemaan.


Ainoa ongelma tässä on ettei tästä ole mustaa valkosella selvästi missään raportissa. Ainoastaan yhdessä kohtaa lukee että viemärit uusittu 2013-2014.

Mietin voikohan tästä ottaa myyjään yhteyttä ja koittaa sopia suullisesti että hän saa maksaa kyseisen rempan (esim sukituksen)


Kyllähän sekin nyt varmasti ainakin 2000€ maksaa. Jos se romahtaa niin kaivuuhommiksi menee. 1957 vuonna rakennettu talo kuitenkin niin tekninen ikä ylittynyt reilusti.

Ostimme talon pari vuotta sitten.

27

444

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hän sanoi että oli itse vaihtamassa viemäreitä joten tieto on varmaa. Joten ei voi vedota tietämättömyyteen. Selvä vale siis. 7m on aika pitkä matka.

      Ap

    • Anonyymi

      Väsynyt trolli, yritä uudestaan.

    • Anonyymi

      Luuletko että ihan huvikseni kirjoittelen tänne

    • Anonyymi

      Väsynyttä edelleen.

    • Anonyymi

      No kyllä tähän jostain vastaus löytyy. Jostain muualta sitten.

    • Anonyymi

      Kokkolassa

    • Anonyymi

      Kuulostaako tämä siis epäuskottavalta vai miksi epäilit trolliksi?

      • Anonyymi

        Ei myyyjöt mitään teidä
        Bain myyvät hyvällä kateella ja nayravta perään
        Kun alatvaatimaan että somimuksieta pidetään kiinni


    • Anonyymi

      Jatkan vielä varuilta jos joku uskoo. Kaikki haarat on muovia. Betoniosuudelle ei tule haaroja joten on myös mahdollista sujuttaa 110mm pätkillä. Betoni on 160mm. Sitten esim. Sukittaa se pieni pätkä tai kaivaa lattia auki ja tehdä kunnon liitoa mikäli se on helpossa paikassa.

    • Anonyymi

      Paljon työtä joka tapauksessa. En viitsisi ihan ilmaiseksi kaikkea tehdä. Sujutus voisi onnistua itseltä ja esilleotto. Mutta ei sekään ilmaista ole.

      • Anonyymi

        Ei sille mitään voi ellei viemäri ole rikki. Jos on rikki myyjän sanomisilla ei väliä. Voit riitauttaa sen sanoi mitä hyvänsä.


    • Anonyymi

      Vuoden 1957 mallinen talo ei odotetusti ole uuden veroinen. Missä paperissa siellä lukee että viemärit on uusittu ja mistä asti minne asti ne on uusittu ?
      Ellei kysessä ole selvästi virheellinen lausunto niin paha tuosta on valittaa.
      Saa tietysti mutta ei taida juuri auttaa.

      • Anonyymi

        Kyllähän ne viemärit on uudehkon veroisia jos sanotaan että tehty pihakaivolle asti uudella putkella n. 10 vuotta sitten, vaikka talo olisikin tehty 1957.


    • Anonyymi

      Myyntiesitteessä lukee "viemärit uusittu 2013-2014" ja kuntotarkastuksessa "viemärit uusittu näkyviltä osin uudella muovilla" tjs.


      Missään ei siis lue mistä mihin uusittu.


      Eihän tämä nyt maata kaada mutta itse olisin rehellinen jos taloa joskus alan myymään. Jos/kun jää kiinni valheesta niin alkaa miettimään mitä muuta on valehdellut.


      Jos olisi vain rehellisesti kertonut että betoniviemäriä on 7m niin ei se olisi vaikuttanut ostopäätökseen millään tavalla.

      • Anonyymi

        No siinähän se tuli. Viemärit uusittu näkyvältä osin. Eli onko se valtaisa 7 metrin betonipätkä näkyvissä vai ei ? Kukaan ei koskaan ole siis väittänytkään että viemärit olisi kokonaan uusittu.
        Älä ota yhteyttä myyjään äläkä ainakaan haasta oikeuteen. Tulee nääs kalliiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No siinähän se tuli. Viemärit uusittu näkyvältä osin. Eli onko se valtaisa 7 metrin betonipätkä näkyvissä vai ei ? Kukaan ei koskaan ole siis väittänytkään että viemärit olisi kokonaan uusittu.
        Älä ota yhteyttä myyjään äläkä ainakaan haasta oikeuteen. Tulee nääs kalliiksi.

        Ymmärrätkö/sisäistätkö luettua tekstiä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No siinähän se tuli. Viemärit uusittu näkyvältä osin. Eli onko se valtaisa 7 metrin betonipätkä näkyvissä vai ei ? Kukaan ei koskaan ole siis väittänytkään että viemärit olisi kokonaan uusittu.
        Älä ota yhteyttä myyjään äläkä ainakaan haasta oikeuteen. Tulee nääs kalliiksi.

        Viemärit oli uusittu kaikista muista paikoista paitsi tuuletus katolta ja se betoniosuus pohjaviemäristä.


        Pohjaviemäri oli uusittu myös betonille asti. Eli oli uusittu myös semmosista paikoista mitkä ei ole näkyvillä. Kuntotarkastaja kaiketi kirjasi ylös omat näköhavainnot.


    • Anonyymi

      Varsinkin kun myyjä on 5 vuotta löysässä hirressä niin haluaisin itse kertoa kaikki asiat niin kuin ne ovat. Eikä miettiä illalla sängyssä että "voi vit** jos se kuvauttaa ne viemärit"


      Taidan korjata sen itse ja olla ottamatta yhteyttä myyjään. Kiitos ja moimoi.

      • Anonyymi

        Jos olet varma, että kyse on valehtelusta, eikä väärinkäsityksestä, niin kysy myyjältä miten se juttu on, mitä on uusittu, ei kannata puhua kuvauksesta siinä vaiheessa mitään. Voit sitten sopia jostakin korvauksesta, ehjää en lähtisi korjaamaan, se betoni voi kestää toiset 60 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olet varma, että kyse on valehtelusta, eikä väärinkäsityksestä, niin kysy myyjältä miten se juttu on, mitä on uusittu, ei kannata puhua kuvauksesta siinä vaiheessa mitään. Voit sitten sopia jostakin korvauksesta, ehjää en lähtisi korjaamaan, se betoni voi kestää toiset 60 vuotta.

        Aika hyvin ne betonit kestää kunhan ei routa riko. Ja olisi varmaan rikkonut jo. Puut voi kasvattaa juuria saumoista ja tukkia putken. Mutta sen voi kaivaa pistonakin jos muuten ok.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olet varma, että kyse on valehtelusta, eikä väärinkäsityksestä, niin kysy myyjältä miten se juttu on, mitä on uusittu, ei kannata puhua kuvauksesta siinä vaiheessa mitään. Voit sitten sopia jostakin korvauksesta, ehjää en lähtisi korjaamaan, se betoni voi kestää toiset 60 vuotta.

        Tuo voisi ehkä toimia. Tosin se voi olla aika läpinäkyvää. Olen aivan varma asiasta koska siitä keskusteltiin pariinkin otteeseen. Hänen mukaan ainoa paikka missä on vanhaa valurautaa on tuuletus katon läpiviennin vuoksi.


        Betoniosuus oli kyllä hyvässä kunnossa sen mitä kamerasta näki, ei juuria lainkaan.


    • Anonyymi

      Sinun kannattaa ehdottomasti haastaa myyjä oikeuteen. Melkoisen riskin olet ottanut, ja takuulla jatkossa käy kalliiksi sinulle, mikäli et millään tavalla reagoi myyjän suuntaan.

      • Anonyymi

        En tiedä, ei kiinnosta haastaa ketään välttämättä oikeuteen asti. Luulen että puhe riittää. Tai riittäisi. Olen samaa mieltä että kalliiksi se käy jatkossa joka tapauksessa. Nyt kuitenkin hyvää ja rentouttavaa vkl kaikille!


    • Anonyymi

      Miksi olet epävarma? Ensin syytät myyjää valehtelijaksi, nyt peräännyt. On hyvin tuomittavaa leimata toista epärehelliseksi, jos itse hakee vain huomiota.

      • Anonyymi

        Mehän jutellaan tässä anonyymisti. Ei siinä ole mitään tuomittavaa. Enhän minä mitään huomiota hae vaan mielipidettä muilta ihmisiltä että onko tässä tapahtunut selvä virhe myyjän taholta.


        Vain yksi on ollut selvästi sitä mieltä että virhe on tapahtunut ja muut ennemminkin sitä mieltä että ei.



        Tässä on vielä aikaa miettiä mitä teen asian suhteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mehän jutellaan tässä anonyymisti. Ei siinä ole mitään tuomittavaa. Enhän minä mitään huomiota hae vaan mielipidettä muilta ihmisiltä että onko tässä tapahtunut selvä virhe myyjän taholta.


        Vain yksi on ollut selvästi sitä mieltä että virhe on tapahtunut ja muut ennemminkin sitä mieltä että ei.



        Tässä on vielä aikaa miettiä mitä teen asian suhteen.

        Asia on mutkikas kun ei ole selviä todisteita. Vain sana sanaa vastaan käytännössä.


    • Anonyymi

      Jos esimerkiksi puhe ei riittäisi niin olisin kyllä epävarma viedäkseni asiaa oikeuteen juuri todisteiden puuttellisuuden vuoksi. Uskon että asia jäisi siihen.


      Tarkkana saa näköjään olla kun lukee talon papereita että miten asiat on muotoiltu.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe