50+ nainen kotimaan lennolla

Anonyymi-ap

Olen 40v massaan hukkuva perusinsinööri. Lennän usein maakuntakentältä Helsinkiin ja lähes jokaiselle lennolle osuu 1-2 lievästi ylipäinoista 50+ ikäistä naista, jotka käyttäytyvät kuin aateliset. Nämä ovat siis aina eri henkilöitä. Nenä pystyssä, hapan ilme naamalla ja valitetaan kanssamatkustajille milloin mistäkin. ”ole hyvä ja siirry omalle paikallesi, tämä on minun paikka”. Olin omalla paikallani ja kun näytin lippuani sanomatta sanaakaan rouva siirtyi rivin verran eteenpäin omalle paikalleen. Siirryttäessä bussilla koneelta terminaaliin ko. rouva osoitteli minua matkakumppanilleen ja naureskelivat keskenään.
Eräällä kertaa tällainen samanlainen rouva alkoi töykeästi vaatia että minun pitää siirtää laukkuni ylähyllyltä pois jalkoihini, että hän saa laukkunsa hyllylle. En oikein ehtinyt reagoida mitenkään, kun lentoemäntä ohjeisti rouvaa laittamaan oman laukkunsa edessä olevan istuimen alle. Rouvalle ei kelvannut ja tilanne rauhoittui vasta kun annoin periksi ja otin oman laukkuni alas noin tunnin lennon ajaksi.
Näitä tarinoita riittäisi. Mutta aina osuu lennolle pari näitä hapannaamoja 50+ lievästi ylipainoisia rouvia joille mikään ei ole hyvin. Enkä minä siis ole aina tuon tylyn käytöksen uhri vaan olen monesti todistanut muiden joutuvan töykeilyn uhriksi.
Onko muut törmänneet ilmiöön ja osaatteko sanoa mistä johtuu?

8

763

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Varmaan siitä, että noi valaat ei saa kuin Gambiassa.

• Anonyymi

Et olisi alistunut ottamaan laukkuasi pois jos se oli joko maksettu tai muuten säännösten mukainen.

Tuosta "matkustusseurasta" joitakin kokemuksia. Kerran lähes viiden tunnin lennon ajan vieressäni istui nainen - ehkä 60 v - joka lähes koko ajan kehui minulle sukunsa menestyksistä. Lapset ja lastenlapset tuskin saivat 9 pienempiä numeroita, kirjoitukset menivät huippuunsa, palkat töissään suuria ja ties mitä erinomaista hän kertoi. Olin välillä muka nukkuvinani mutta puhe jatkui heti kun arveli minun olevan valveilla. Hän paljasti yhden salaisuutensa. Kertoi ettei hänen miehensä koskaan suostu istumaan vaimonsa vierssä vaan ottaa koneesta eri tuolin. Olin jo sanomaisillani etten ihmettele yhtään.

• Anonyymi

Menisit joskus ihan oikeasti koneeseen niin huomaisit ettei siellä ole tuoleja, on vain istuimia...

• Anonyymi00006

Oletko oikeasti insinööri vai vale insinööri

• Anonyymi00007

Vai että "lievästi" !!

• Anonyymi00009

Toinen ikävä ilmiö on selkänojan yhtäkkiä kaatavat junttimiehet. Abt nelikymppinen, kalju ja kaataa selkänojan varoittamatta. Yks tällanen tyyppi oli jokunen vuosi sitten Gran Canarian lennolla Oulusta. Mulkun näköinen äijä, kalju ja kämmenestä puuttui sormia, jonka näki vähän väliä hiveli kaljua palloaan. Sai sitten tuta kunnon selkänojan tönäisyt kun eihän herran takana olevalta istuimelta pääse pois rytkyttelemättä edessä olevaa selkänojaa. Mulkoili vain ja meikäläistä toisaalta nauratti.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      179
      5012
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      19
      4397
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3117
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      253
      2962
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2902
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2511
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27