Olen 40v massaan hukkuva perusinsinööri. Lennän usein maakuntakentältä Helsinkiin ja lähes jokaiselle lennolle osuu 1-2 lievästi ylipäinoista 50+ ikäistä naista, jotka käyttäytyvät kuin aateliset. Nämä ovat siis aina eri henkilöitä. Nenä pystyssä, hapan ilme naamalla ja valitetaan kanssamatkustajille milloin mistäkin. ”ole hyvä ja siirry omalle paikallesi, tämä on minun paikka”. Olin omalla paikallani ja kun näytin lippuani sanomatta sanaakaan rouva siirtyi rivin verran eteenpäin omalle paikalleen. Siirryttäessä bussilla koneelta terminaaliin ko. rouva osoitteli minua matkakumppanilleen ja naureskelivat keskenään.
Eräällä kertaa tällainen samanlainen rouva alkoi töykeästi vaatia että minun pitää siirtää laukkuni ylähyllyltä pois jalkoihini, että hän saa laukkunsa hyllylle. En oikein ehtinyt reagoida mitenkään, kun lentoemäntä ohjeisti rouvaa laittamaan oman laukkunsa edessä olevan istuimen alle. Rouvalle ei kelvannut ja tilanne rauhoittui vasta kun annoin periksi ja otin oman laukkuni alas noin tunnin lennon ajaksi.
Näitä tarinoita riittäisi. Mutta aina osuu lennolle pari näitä hapannaamoja 50+ lievästi ylipainoisia rouvia joille mikään ei ole hyvin. Enkä minä siis ole aina tuon tylyn käytöksen uhri vaan olen monesti todistanut muiden joutuvan töykeilyn uhriksi.
Onko muut törmänneet ilmiöön ja osaatteko sanoa mistä johtuu?
50+ nainen kotimaan lennolla
4
379
Vastaukset
- Anonyymi
Varmaan siitä, että noi valaat ei saa kuin Gambiassa.
- Anonyymi
... tai alanyassa
- Anonyymi
Et olisi alistunut ottamaan laukkuasi pois jos se oli joko maksettu tai muuten säännösten mukainen.
Tuosta "matkustusseurasta" joitakin kokemuksia. Kerran lähes viiden tunnin lennon ajan vieressäni istui nainen - ehkä 60 v - joka lähes koko ajan kehui minulle sukunsa menestyksistä. Lapset ja lastenlapset tuskin saivat 9 pienempiä numeroita, kirjoitukset menivät huippuunsa, palkat töissään suuria ja ties mitä erinomaista hän kertoi. Olin välillä muka nukkuvinani mutta puhe jatkui heti kun arveli minun olevan valveilla. Hän paljasti yhden salaisuutensa. Kertoi ettei hänen miehensä koskaan suostu istumaan vaimonsa vierssä vaan ottaa koneesta eri tuolin. Olin jo sanomaisillani etten ihmettele yhtään.- Anonyymi
Menisit joskus ihan oikeasti koneeseen niin huomaisit ettei siellä ole tuoleja, on vain istuimia...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1187536- 535643
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa663150Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72683Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101628Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2051504Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931139Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3271107Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?2501101Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä31969