50+ nainen kotimaan lennolla

Anonyymi-ap

Olen 40v massaan hukkuva perusinsinööri. Lennän usein maakuntakentältä Helsinkiin ja lähes jokaiselle lennolle osuu 1-2 lievästi ylipäinoista 50+ ikäistä naista, jotka käyttäytyvät kuin aateliset. Nämä ovat siis aina eri henkilöitä. Nenä pystyssä, hapan ilme naamalla ja valitetaan kanssamatkustajille milloin mistäkin. ”ole hyvä ja siirry omalle paikallesi, tämä on minun paikka”. Olin omalla paikallani ja kun näytin lippuani sanomatta sanaakaan rouva siirtyi rivin verran eteenpäin omalle paikalleen. Siirryttäessä bussilla koneelta terminaaliin ko. rouva osoitteli minua matkakumppanilleen ja naureskelivat keskenään.
Eräällä kertaa tällainen samanlainen rouva alkoi töykeästi vaatia että minun pitää siirtää laukkuni ylähyllyltä pois jalkoihini, että hän saa laukkunsa hyllylle. En oikein ehtinyt reagoida mitenkään, kun lentoemäntä ohjeisti rouvaa laittamaan oman laukkunsa edessä olevan istuimen alle. Rouvalle ei kelvannut ja tilanne rauhoittui vasta kun annoin periksi ja otin oman laukkuni alas noin tunnin lennon ajaksi.
Näitä tarinoita riittäisi. Mutta aina osuu lennolle pari näitä hapannaamoja 50+ lievästi ylipainoisia rouvia joille mikään ei ole hyvin. Enkä minä siis ole aina tuon tylyn käytöksen uhri vaan olen monesti todistanut muiden joutuvan töykeilyn uhriksi.
Onko muut törmänneet ilmiöön ja osaatteko sanoa mistä johtuu?

4

456

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Varmaan siitä, että noi valaat ei saa kuin Gambiassa.

• Anonyymi

... tai alanyassa

• Anonyymi

Et olisi alistunut ottamaan laukkuasi pois jos se oli joko maksettu tai muuten säännösten mukainen.

Tuosta "matkustusseurasta" joitakin kokemuksia. Kerran lähes viiden tunnin lennon ajan vieressäni istui nainen - ehkä 60 v - joka lähes koko ajan kehui minulle sukunsa menestyksistä. Lapset ja lastenlapset tuskin saivat 9 pienempiä numeroita, kirjoitukset menivät huippuunsa, palkat töissään suuria ja ties mitä erinomaista hän kertoi. Olin välillä muka nukkuvinani mutta puhe jatkui heti kun arveli minun olevan valveilla. Hän paljasti yhden salaisuutensa. Kertoi ettei hänen miehensä koskaan suostu istumaan vaimonsa vierssä vaan ottaa koneesta eri tuolin. Olin jo sanomaisillani etten ihmettele yhtään.

• Anonyymi

Menisit joskus ihan oikeasti koneeseen niin huomaisit ettei siellä ole tuoleja, on vain istuimia...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Kiva kun SDP alkaa hallitsemaan Suomea

Vanhat hyvät ajat taas palaavat ja kansa vaurastuu. Muistatteko vielä Sorsan aikakauden? Silloin Suomessa tehtiin jopa
      Maailman menoa
      245
      6109
    2. SDP:n lyhyt selviytymisopas

1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p
      Maailman menoa
      78
      4849
    3. Keskisen kyläkaupassa Temun vaatteita myynnissä?

Siis mitä? Miksi siis ei itse tilaisi Temusta samoja.
      Maailman menoa
      94
      3737
    4. SÄHKÖLASKU 1600 EUROA Ei tässä ole mitään järkeä

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011804443.html Kyllä täysin huijausta nämä sähkömarkkinat. Varsinkin pörssisähk
      Maailman menoa
      257
      3210
    5. Toivoisitko

Toivoisitko, että kaivattusi olisi introvertimpi tai extrovertimpi? Itsenäinen tai tarvitsisi enemmän apua/sinua? Osoit
      Ikävä
      146
      2879
    6. Olli Rehn: Eläkkeistä pitää leikata. Nyt tuli Lindtmanille kauhun paikka

jos johtaa seuraavaa hallitusta. Purra: eläkkeisiin ei kosketa. Eikä tällä hallituskaudella varmasti kosketa, mutta seur
      Maailman menoa
      200
      2431
    7. Säästäminen on typerää, muistakaa äänestää demareita

Säästäminen on typerää, koska aiheuttaa vain talouden taantumista ja lopulta tappaa potilaan. Demareiden tapa on satsat
      Maailman menoa
      61
      1948
    8. Venäläiset varkaudessa

Ja venäjä mieliset. Teitä kiinnostaa toisinajattelijat ja trafikista päätellen aika paljonkin. Kunhan aika koitaa tulee
      Varkaus
      262
      1827
    9. Lupajaoston esityslista

Ilmoitus rakennusvalvonntaan luvattomasta rakentamisesta. esityslistan 6pykälä Kyse on kulttuuritalon rakentamisesta jo
      Pyhäjärvi
      49
      1315
    10. Jorma Uotinen UMK-juontajaksi! Mitä ajatuksia UMK-pesti herättää?

Professori, laulaja, koreografi ja TTK-tuomari Jorma Uotinen, 75, on yksi tämän vuoden UMK-juontajista. Uotisen rinnall
      Euroviisut
      28
      1248
    Aihe