Ei hyvää päivää!! Törmäsin erääseen vammaiseen henkilöön joka ihan aikuisten oikeesti etsi avustajaa itselleen, joka suostuisi nostelemaan häntä paikasta toiseen.
Voiko tänä päivänä vielä olla tuollaisia työpaikkoja olemassa?
Mielestäni vastuutonta vaatia terveen rikkomaan selkänsä vammaisen vuoksi.
Ja kaupunki toimii sijaismaksajana.
Eikö kukaan ota vastuuta tämmöisestä?
Ihan kauhistuttaa jos joku raukka erehtyy työsuhteeseen tuommoiseen paikkaan.
Nostolaitteet on keksitty jo !!!!
Ihmisten nostelua ilman apuvälineitä
13
412
Vastaukset
- Anonyymi
Ja saa kiitos kommentoida !
- Anonyymi
reppuselkään ja eteenpäin mars. Helpostikin 100 kiloa nousee. Sitten vaan kävelylenkille kaupungille.
- Anonyymi
Vaarallistakin tuo yksin nostelu on, ja toki molemmille osapuolille. Eihän hoivakodeissakaan nostella kuin nostolaitteella, ja kahden hoitajan avustaessa.
- Anonyymi
jospa sillä vammaisella ei ole nostolaitteita itsellensä. Eikä tiedä mistä sellaisia pienellä eläkerahalla saisi hankittua itellensä. Ahtaaseen yksiöön apulaitteet eivät mahdu. Miten on tähän asti pärjännyt. Konttaillut lattialla ?
- Anonyymi
Eikö kunnan tai kaupungin vammaispalvelun kautta saa apuvälineet ml nostolaite. Ei pitäisi olla asiakkaan varoista kiinni.
- Anonyymi
Mitä ihmettä aloittaja oikeen selittää ?
Oletko koskaan ollut tekemisessä ihmisen kanssa jolla jalat ei kanna ?
Kun sinulle tulee esim. aivohäiriö joka voi tulla vaikka 15 vuotiaalle, et pysty liikkumaan.
Silloin ei itse pysty tekemään mitään. - Anonyymi
Saahan se henkilö pyytää mitä vain, mutta mihin vain ei ole pakko suostua.
Ja edelliselle kommentoijalle; sinulla se aivohäiriö taitaa olla. Ei kukaan ole epäillyt sitä etteikö olisi ihmisiä, joilla ei jalat kanna. Kyse on siitä, ettei kenekään tarvitse lähteä ilman apuvälineitä tällaista henkilöä nostelemaan. - Anonyymi
kyse on paljolti myös ammattitaidosta. Pian 90 vuotias sukulaismieheni jolla on parkinsonin tauti toimii samanikäisen liikuntakyvyttömän vaimonsa omaishoitajana. Silti hän pystyy siirtelemään vaimoansa ja nostelemaan jne, Ihan helppoa se tosin ei ole haperolle miehelle, Muuta apuvälinettä ei huushollissa ole kuin pyörätuoli johon vaimonsa voi remmeillä sitoa kiinni.
- Anonyymi
Itsellä yli parinkymmenen vuoden takaa kokemus, kun hengityskonepotilaan hoitajana olin menossa töihin eräälle. Tätä potilasta hänen miehensä kotona kantoi. Oli todella vaikeaa saada autettua hänet esim. vessa-asioille. Siinä todella joutui kantamaan. Potilas iloisesti sanoi, että sitten kun olet ollut pidempään niin jätetään pyörätuoli kauemmas, että voit kantaa minua pidemmän matkan. Kun kerroin tästä esimiehelleni, hän sanoi että me emme ole täällä muuttotöissä kantajina. En jatkanut siinä työtehtävässä, vaikka palkka olisi ollut henk.koht. avustajan palkkaa parempi. Huomasin kyllä sen vähäisen ajan perusteella, että kaikki hyöty "palvelijasta" otettiin.
- Anonyymi
Lisään vielä edelliseen. Ymmärrän sen, että on ihmisiä joita joudutaan siirtämään ilman apuvälineitä, mutta aikuisen ihmisen kantaminen kuulostaa aika kyseenalaiselta, ellei avustaja ole nimenomaan joku voimaharjoittelija joka haluaa kantaa ihmisiä paikastga toiseen. Kun ihmisellä on vaan yksi selkä, niin pitäisi työskennellä sillä tavalla että ei oma eikä toisten terveys vaarannu. Jos selkä särkyy niin mistä otat uuden selän?
- Anonyymi
Mulla 100 kg on raja, mutta jos joku pieni mummo, niin nostolaitteen kanssa häärääminen vie tuhottomasti aikaa, vaikka opiskeluaikana sitäkin tein. Ihmisen saa aika näpsäkasti pyörätuoliin sängystä, kun oikeat otteet.
- Anonyymi
kyse on omista taidoista ja kyvyistä. Lauri Markkanen loistaa koripallossa erikoisominaiusutensa "pituuden" avulla. Toki osaa myös pelata samperin hyvin. Varmasti löytyy sellainen avustaja joka koppasee raskaamankin avustettavan kuin höyhenen ylös.Vasemmalla kädellänsä. Hän nappaa samalla itsellensä työpaikan. Heikompiraamisten on jatkettava työn etsintää. Voihan sillä heikkoraamisella olla ominausuuksia joille on spesiaali kysyntää työmarkkinoilla.
Pystyy kävelemään ohuen jään päällä kun raskaampi kollega uppoaa jäihin. - Anonyymi
Ja olet oikeassa tuosts selästä. Yksi mies, joka nämä 100-kilosetkin nosti, oli pilannu selkänsä, kun oli niin virkaintonen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1293537- 851835
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151611Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541352VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu901194Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1081162- 681069
- 65954
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k80915Oli pakko saada sut suuttumaan
Muuten et olis jättäny rauhaan. Miks miehet häiritsee intiimeil wa viesteillä vaik kieltää niit tekemästä20887