Ihmisten nostelua ilman apuvälineitä

Anonyymi-ap

Ei hyvää päivää!! Törmäsin erääseen vammaiseen henkilöön joka ihan aikuisten oikeesti etsi avustajaa itselleen, joka suostuisi nostelemaan häntä paikasta toiseen.
Voiko tänä päivänä vielä olla tuollaisia työpaikkoja olemassa?
Mielestäni vastuutonta vaatia terveen rikkomaan selkänsä vammaisen vuoksi.
Ja kaupunki toimii sijaismaksajana.
Eikö kukaan ota vastuuta tämmöisestä?
Ihan kauhistuttaa jos joku raukka erehtyy työsuhteeseen tuommoiseen paikkaan.
Nostolaitteet on keksitty jo !!!!

10

185

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ja saa kiitos kommentoida !

    • Anonyymi

      reppuselkään ja eteenpäin mars. Helpostikin 100 kiloa nousee. Sitten vaan kävelylenkille kaupungille.

    • Anonyymi

      Vaarallistakin tuo yksin nostelu on, ja toki molemmille osapuolille. Eihän hoivakodeissakaan nostella kuin nostolaitteella, ja kahden hoitajan avustaessa.

    • Anonyymi

      jospa sillä vammaisella ei ole nostolaitteita itsellensä. Eikä tiedä mistä sellaisia pienellä eläkerahalla saisi hankittua itellensä. Ahtaaseen yksiöön apulaitteet eivät mahdu. Miten on tähän asti pärjännyt. Konttaillut lattialla ?

      • Anonyymi

        Eikö kunnan tai kaupungin vammaispalvelun kautta saa apuvälineet ml nostolaite. Ei pitäisi olla asiakkaan varoista kiinni.


    • Anonyymi

      Mitä ihmettä aloittaja oikeen selittää ?
      Oletko koskaan ollut tekemisessä ihmisen kanssa jolla jalat ei kanna ?
      Kun sinulle tulee esim. aivohäiriö joka voi tulla vaikka 15 vuotiaalle, et pysty liikkumaan.
      Silloin ei itse pysty tekemään mitään.

    • Anonyymi

      Saahan se henkilö pyytää mitä vain, mutta mihin vain ei ole pakko suostua.

      Ja edelliselle kommentoijalle; sinulla se aivohäiriö taitaa olla. Ei kukaan ole epäillyt sitä etteikö olisi ihmisiä, joilla ei jalat kanna. Kyse on siitä, ettei kenekään tarvitse lähteä ilman apuvälineitä tällaista henkilöä nostelemaan.

    • Anonyymi

      kyse on paljolti myös ammattitaidosta. Pian 90 vuotias sukulaismieheni jolla on parkinsonin tauti toimii samanikäisen liikuntakyvyttömän vaimonsa omaishoitajana. Silti hän pystyy siirtelemään vaimoansa ja nostelemaan jne, Ihan helppoa se tosin ei ole haperolle miehelle, Muuta apuvälinettä ei huushollissa ole kuin pyörätuoli johon vaimonsa voi remmeillä sitoa kiinni.

    • Anonyymi

      Itsellä yli parinkymmenen vuoden takaa kokemus, kun hengityskonepotilaan hoitajana olin menossa töihin eräälle. Tätä potilasta hänen miehensä kotona kantoi. Oli todella vaikeaa saada autettua hänet esim. vessa-asioille. Siinä todella joutui kantamaan. Potilas iloisesti sanoi, että sitten kun olet ollut pidempään niin jätetään pyörätuoli kauemmas, että voit kantaa minua pidemmän matkan. Kun kerroin tästä esimiehelleni, hän sanoi että me emme ole täällä muuttotöissä kantajina. En jatkanut siinä työtehtävässä, vaikka palkka olisi ollut henk.koht. avustajan palkkaa parempi. Huomasin kyllä sen vähäisen ajan perusteella, että kaikki hyöty "palvelijasta" otettiin.

      • Anonyymi

        Lisään vielä edelliseen. Ymmärrän sen, että on ihmisiä joita joudutaan siirtämään ilman apuvälineitä, mutta aikuisen ihmisen kantaminen kuulostaa aika kyseenalaiselta, ellei avustaja ole nimenomaan joku voimaharjoittelija joka haluaa kantaa ihmisiä paikastga toiseen. Kun ihmisellä on vaan yksi selkä, niin pitäisi työskennellä sillä tavalla että ei oma eikä toisten terveys vaarannu. Jos selkä särkyy niin mistä otat uuden selän?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe