Libre office Writer, peru nuolen toiminta?

Anonyymi-ap

Kun yritän käyttää Writerin peruuta edellinen syöttö (kirjain tai mikä tahansa näppäimistöltä annettu) painamalla yläkulman koukkunuoli vasemmalle, niin ruutuun ilmestyy vihreä kilpikonnakuvake. Sitä voi liikuttaa ja käännellä yläkulman nuolinäppäimillä.

Minkä asetuksen kautta tuon toiminnon saa pois ja palautettua nuolinäppäinten toiminnan entiseksi?

Mikä tuo kilpikonna edes on? Liittyykö se jotenkin Logo ohjelmointiin?

Kilpikonna ilmestyi kun päivitin ohjelman.

7

308

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mikä versio ohjelmasta? Mikä käyttöjärjestelmä? Kokeilitko näppäinkomentoa? Mitä lisäkkeitä asennettuna? Kieliasetus? Asennetut kielikirjastot?

• Anonyymi

7.0.4.2
        W10
        Suomenkielisen version latasin. Siis fi kielipaketti lienee ja kieliasetus Suomi
        Lisäosia en ole tietoisesti asentanut.
        Mutta paketin mukana on tullut
        Ei lineaaristen yhtälöryhmien ratkaisin
        Englannin, Espanja ja Ranskan oikolukusanastot
        Wiki Publisher

Näppäinkomentoa ko. toiminnalle en tiedä.

• Anonyymi

Muokaa valikossa ensimmäisenä kumoa.

• Anonyymi

Kiitos noi toimii.

Mutta silti kiinnostaa että mikä vatun lutikka tuo on . Eli jos joku tietää mistä sen saa poistettua, niin otan tiedon kiitollisena vastaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos noi toimii.

Mutta silti kiinnostaa että mikä vatun lutikka tuo on . Eli jos joku tietää mistä sen saa poistettua, niin otan tiedon kiitollisena vastaan.

Ei oltu nettiin vielä päivitetty moista. Ehkä jokin betatestissä oleva toiminto. Luulisin, että se olisi kuin pyyhekumi, jolla voit kumota asioita nopeammin. Viet hiirellä kuvakkeen tekstin tai kuvan yms päälle ja klikkaat sitä. Yleensä toiminnoista pääsee pois esc-näppäintä näppäimistössä painamalla. Voit toki katsoa sovelluksen ohje-osiosta, jos siellä asia mainitaan.

• Anonyymi

En ole moista nähnyt, mutta minulla ei ole windowsia, ehkä se esiintyy vain siinä.

Mikset käytä palautusnäppäintä? sillä poistuu kirjain kerrallaan.

Nuoli vasemmalle poisti koko sanan.
      Nuolen vieressä on pieni musta kolmio, josta tulee valinta menu.

• Anonyymi

No siksi kun tolla peru näppäimellä voi poista muutakin tekemisiään kuin yksittäisen kirjaimen tai sanan. Ja nuolella oikealle voi palauttaa takaisin edellisen komennon tekemiset, esim vaikka poistetun sana.

Toki yksittäiset virhelyönnin poistan kuvaamallasi tavalla.

Joku toinen arveli lutikan olevan jonkunlainen pyyhekumi. En ole keksinyt miten se sellaisena toimisi. Viivaa piirtää kulkemalleen reitille. Deletellä lutikan saa valinnan jälkeen poistettua, kuten myös vetämänsä viivan.

Mielenkiintoista, että kukaan muu ei ole saanut tuota kilpikonna tulemaan esiin. Tietääkseni en Beta versiota ole asentanut.

Pikanäppäimillä pärjään. Kun joskus on aikaa kysyn yhteisön foorumilta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      38
      4629
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3195
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      271
      2361
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2237
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      165
      2079
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1661
    8. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1632
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1289
    Aihe