Nykyisin keittiöissä pitää olla 'saareke", jonka lähellä on ruokapöytä. Periaate on, että ruuan valmistaja voi työtä tehdessään seurustella ruokaa odottavien kanssa . Sen saareke mahdollistaa.
Kuinka moni palstalainen seurustelee perheensä kanssa ruokaa valmistaessaan? Minulla on se kokemus, että perhe puuhailee omia asioitaan, kunnes ruoka on pöydässä. Varsinkin, jos tulossa on vieraita. Ruoka valmistetaan ,pöytä katetaan, keittiö siivotaan. Vieraat tulevat aterialle ja emäntäkin pääsee pöydän ääreen.
Remppa ja muutto.
41
439
Vastaukset
- Anonyymi
Harvalla 80+ ikäisellä on enää mitään perhettä jolle valmistaisi ruokaa. Korkeintaan vanha puoliso, joka voi auttaa siinä ruuan laitossa ja ottaa oman jakkaran lähelle.Saareke vie lattiatilaa, hellan kuuluu olla keittiön jollain reunalla.
- Anonyymi
Joulut ja syntymäpäivät. Kuvitellaanpa joulua, kun suku istuu pöydän ääressä nälkäisenä ja se yksi puuhailee saarekkeen takana lanttuloorien ja kinkunrasvapeltien kanssa, Sekoittaa riisipuuroa ja silppuaa sipulia muikunmätiin.
Kuinka hauska joulu!
Kutsussakin lukee: Tulkaa klo 12, rupean silloin tekemään ruokaa, joka tarjoillaan klo 17. - Anonyymi
Niin mitäpä se vanha ihminen saarekkeella tekee, ei opi sitä käyttämäänkään. Ruokapöytä on riittänyt 80 vuotta.
- Anonyymi
Millaista saareketta aloittaja nyt tarkoittaa?
- Anonyymi
Ole hyvä ja katso jokin asunto-ohjelma tv:stä. Sieltä sen saarekkeen bongaat helposti.
- Anonyymi
Minulla on vanhanaikainen keittiö. Kaapistot seinän vierellä ja keittiöpöytä tuoleineen keskellä. Keittiön ja ruokahuoneen erottaa kaapisto, jossa alakaappien ja yläkaappien välissä on noin puolen metrin aukko josta tarjoilutila astioille ruokahuoneeseen.
Kätevä aikoinaan kun oli enemmän ihmisiä syömässä.
En tykkää seurustella ruokaa laittaessani.
Nykyisin ruokahuone on harvoin käytössä.
Yleensä syön yksin ja joskus poikani on myös ja silloinkin syömme keittiössä.
tepaVanhanaikainen maalaiskeittiö täällä meillä, aika tilava, mutta ei leivinuunia eikä puuhellaa. Ruokailuhuone liukuoven takana, mutta käytämme sitä vähän, etenkin talvisaikaan, kun pidän sitä viileänä. Kun lapset ja lapsenlapset tulevat syömään, jouluna ja juhannuksena, pääsiäisenä tai synttäreille, niin se lämpenee sitten muutamassa tunnissa ja talvella voi laittaa vaikka pienen tulen kaakeliuuniin.
Keittiössä pyöreä neljän hengen pöytä, hätätilassa mahtuu pari lisääkin, jos osaavat olla sovussa.
Lasiverannalla ruokapöytä, johon mahtuu väljästi neljä istumaan korituoleihin.
Tyttärellä on saareke, mutta siinä ei ole hellaa, vaan hella on perinteisellä paikallaan tiskialtaiden ja jääkaapin välissä. Saarekkeessa syödään arkiateriat, neljä baarituolia plus kaksi korkeaa jakkaraa selkänojalla. Saarekkeessa myös astiakaapit. Käytännöllinen ja viihtyisä ratkaisu perheissä, joissa on nuoria aikuisia ja useampi ruuanlaittaja ja kuka tahansa on kokkaamassa seurustelee samalla muun perheen kanssa. Saarekkeen vieressä ruokailutila , jonka he ovat tosin muuttaneet biljardipöydäksi. Saas nähdä miten ratkaisevat ruokailupaikat 14 aikuiselle jouluaattona. Irrallinen pöytälevy biljardipöydän päälle?- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Vanhanaikainen maalaiskeittiö täällä meillä, aika tilava, mutta ei leivinuunia eikä puuhellaa. Ruokailuhuone liukuoven takana, mutta käytämme sitä vähän, etenkin talvisaikaan, kun pidän sitä viileänä. Kun lapset ja lapsenlapset tulevat syömään, jouluna ja juhannuksena, pääsiäisenä tai synttäreille, niin se lämpenee sitten muutamassa tunnissa ja talvella voi laittaa vaikka pienen tulen kaakeliuuniin.
Keittiössä pyöreä neljän hengen pöytä, hätätilassa mahtuu pari lisääkin, jos osaavat olla sovussa.
Lasiverannalla ruokapöytä, johon mahtuu väljästi neljä istumaan korituoleihin.
Tyttärellä on saareke, mutta siinä ei ole hellaa, vaan hella on perinteisellä paikallaan tiskialtaiden ja jääkaapin välissä. Saarekkeessa syödään arkiateriat, neljä baarituolia plus kaksi korkeaa jakkaraa selkänojalla. Saarekkeessa myös astiakaapit. Käytännöllinen ja viihtyisä ratkaisu perheissä, joissa on nuoria aikuisia ja useampi ruuanlaittaja ja kuka tahansa on kokkaamassa seurustelee samalla muun perheen kanssa. Saarekkeen vieressä ruokailutila , jonka he ovat tosin muuttaneet biljardipöydäksi. Saas nähdä miten ratkaisevat ruokailupaikat 14 aikuiselle jouluaattona. Irrallinen pöytälevy biljardipöydän päälle?Aikamoinen peliluola tuo tyttäresi keittiö. Baari ja biljardi vie voiton perheen yhteisistä ruokahetkistä.
- Anonyymi
Silloinkin, kun perhettä oli enemmän, ei ruuanlaittoaika mennyt seurusteluksi. Jokainen kyökissä olija osallistui tai pysyi omissa oloissaan muualla.
En voi kuvitella, millaista olisi, jos ruokavieraani tulisivat istumaan ruokapöydän ääreen ja keskustelisivat kanssani samalla, kun kuorin perunoita ja paistan lihapullia. Muistaisinko kaikki työvaiheet, jos joutuisin keskustelemaan aiheesta, joka ei edes sivuaisi ruuanlaittoa?
Ruuanlaitto sekoittaa ainakin minun keittiöni, niin että kun ruoka sitten olisi valmista, saisivat vieraani seurata pöydän äärestä, kuinka siivoaisin työpöydät, kaapisin kattiloita ja juoksuttaisin roskapussia.
Todellinen performanssi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Silloinkin, kun perhettä oli enemmän, ei ruuanlaittoaika mennyt seurusteluksi. Jokainen kyökissä olija osallistui tai pysyi omissa oloissaan muualla.
En voi kuvitella, millaista olisi, jos ruokavieraani tulisivat istumaan ruokapöydän ääreen ja keskustelisivat kanssani samalla, kun kuorin perunoita ja paistan lihapullia. Muistaisinko kaikki työvaiheet, jos joutuisin keskustelemaan aiheesta, joka ei edes sivuaisi ruuanlaittoa?
Ruuanlaitto sekoittaa ainakin minun keittiöni, niin että kun ruoka sitten olisi valmista, saisivat vieraani seurata pöydän äärestä, kuinka siivoaisin työpöydät, kaapisin kattiloita ja juoksuttaisin roskapussia.
Todellinen performanssi.Minä taas en voisi kuvitellakaan, että jättäisin vieraat toiselle puolelle asuntoa ja sulkeutuisin keittiöön kokkaamaan ja sen jälkeen siivoamaan.
Miksi kutsuisin ruokavieraita, jos en haluaisi heidän kanssaan seurustella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä taas en voisi kuvitellakaan, että jättäisin vieraat toiselle puolelle asuntoa ja sulkeutuisin keittiöön kokkaamaan ja sen jälkeen siivoamaan.
Miksi kutsuisin ruokavieraita, jos en haluaisi heidän kanssaan seurustella.Laita se ruoka ajoissa valmiiksi, anna vieraille siihen sopiva tuloaika!!!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä taas en voisi kuvitellakaan, että jättäisin vieraat toiselle puolelle asuntoa ja sulkeutuisin keittiöön kokkaamaan ja sen jälkeen siivoamaan.
Miksi kutsuisin ruokavieraita, jos en haluaisi heidän kanssaan seurustella.Et ole sitten oppinut tekemään ruokaa valmiiksi, kattaman pöytää ja siivoamaan ENNEN KUIN vieraasi tulevat? Panet heidät katselemaan, kuinka raadat heidän hyväkseen tuntikausia, haudutat ja paistat, raastat, kuorit, viipaloit.
Helpoin tapa varmaan tilata pitsat, ei tule tiskiäkään, jokainen voi syödä pitsalaatikosta suoraan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et ole sitten oppinut tekemään ruokaa valmiiksi, kattaman pöytää ja siivoamaan ENNEN KUIN vieraasi tulevat? Panet heidät katselemaan, kuinka raadat heidän hyväkseen tuntikausia, haudutat ja paistat, raastat, kuorit, viipaloit.
Helpoin tapa varmaan tilata pitsat, ei tule tiskiäkään, jokainen voi syödä pitsalaatikosta suoraan.Kuis sää noin hyvin tiedät tuon kirjoittajan tavat?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et ole sitten oppinut tekemään ruokaa valmiiksi, kattaman pöytää ja siivoamaan ENNEN KUIN vieraasi tulevat? Panet heidät katselemaan, kuinka raadat heidän hyväkseen tuntikausia, haudutat ja paistat, raastat, kuorit, viipaloit.
Helpoin tapa varmaan tilata pitsat, ei tule tiskiäkään, jokainen voi syödä pitsalaatikosta suoraan.En pane heitä katselemaan, kun minä kokkaan, vaan meillä vieraatkin osallistuu ruuanlaittoon, kuten mekin, kun menemme vierailulle.
Mikäli noin raataisin, niin olisiko minusta enää seurustelemaa vieraiden kanssa. Olisin kaiketi rättiväsynyt.
Nykyisin ruuanlaitto yhdessä on osa seurustelua. - Anonyymi
Huomasin ohi kulkiessani hauskan keskustelunaiheenne.
En malta olla osallistumatta,
Minua nääs askarruttaa ne vierailijat. Kutsutaanko heidät nykyisin seuraamaan ruuan valmistusta? Aikamoisia vaatimuksia asetetaan emännillekin!
Ajattelen itseäni seuraamassa, kuinka emäntä häärää patojen ja pannujen kanssa sillä kuuluisalla saarekkeella. Enhän minä kehtaisi olla siinä kädet ristissä. Mukaanhan sitä olisi mentävä sipulia kuorimaan ja silppuamaan. Jaloissa pyörimään.
Vanhastaan tiedetään, että kaksi nasta ei mahdu samaan keittiöön, ja sen uskon. Helposti se vanhempi rupeaa neuvomaan, ei hyväksy mausteita - ennenkin riitti valkopippuri - ei ymmärrä ruokakerman käyttöä. Voi on aina voita!
Saati sitten useampia naisia, kaikilla sievät vierailuasut yllä. Riittääkö emännällä esiliinoja?
Suosittelen Kotipitseriaa.
Mkr,
- Anonyymi
Minä en ainakaan kaipaa sellaista aikaa, kun nainen kokkaili jossain kaukana perheestään tai vieraista.
Hienoa on nykyisin, kun keittiö, ruokatila ja olohuone on samaa tilaa, eikä ruuanlaittaja joudu eristyksiin.- Anonyymi
Minulla on aina tiskiä altaassa ja irtotavaraa pitkin työpöytiä. Ei olisi kovin kohottavaa istua vieraiden kanssa sohvaryhmässä epäsiistiä keittiötä vastapäätä. Tupakeittiöt ovat pöyristyttävä keksintö.
Turhaa tulla sanomaan, että pidä keittiösi siistinä. Keittiö on siksi juuri erikseen, että muut huoneet pysyvät siisteinä ja ruuankäryt pysyisivät kyökin puolella, ovi kiinni epäjärjestyksen tieltä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on aina tiskiä altaassa ja irtotavaraa pitkin työpöytiä. Ei olisi kovin kohottavaa istua vieraiden kanssa sohvaryhmässä epäsiistiä keittiötä vastapäätä. Tupakeittiöt ovat pöyristyttävä keksintö.
Turhaa tulla sanomaan, että pidä keittiösi siistinä. Keittiö on siksi juuri erikseen, että muut huoneet pysyvät siisteinä ja ruuankäryt pysyisivät kyökin puolella, ovi kiinni epäjärjestyksen tieltä.Ihmiset olemme erilaisia. Minulle on tärkeämpää ne vieraat eli ihmiset, kuin pinnallisuus.
Miksi tuijottaa keittiötä, kun voi tuijottaa vieraita ja keskustella heidän kanssaan.
Itse, kun olen vieraana, niin en minä nurkkia katsele, että milloin siellä on siivottu.
- Anonyymi
Eipä ole kelle ruokaa laittaisi ja omat "valmistuvat" useimmiten mikrossa.
- Anonyymi
Sama täällä.
Myöhäisiltaa Korvesta.
Kotiollissa tapanani on valmistaa ruuat valmiiksi ennen vieraiden tuloa. Olen hyvä organisoija ja kokki, istun pöytään vieraiden kanssa.
Mökillä grilliterassi on mökin keittiön edessä. Tapanani on ollut antaa ruuat keittiön ikkunan kautta omille ja vieraille pöytään.
Mitään kesäkeittiö rakennushuumaa en ole ikinä kokenut.
Tänään juuri puhuttiin uuden liesituulettimen hankkimisesta ja iso Boshin jääkaappikin olisi menossa pian vaihtoon. Pakastekaappi pelaa vielä hyvin.
Kodin keittiö on käytännöllinen. Keittiössä on kiinteä kaareva viiden hengen pöytä, jossa korkeat selkänojalliset jakkarat. Se on muutenkin paikka jossa porukka viihtyy.- Anonyymi
Oli sitten hyvä organisoija tai ei, niin on paljon niitä ruokalajeja, joita ei voi tehdä etukäteen valmiiksi.
Luonnollisesti istumme pöytään vieraiden kanssa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oli sitten hyvä organisoija tai ei, niin on paljon niitä ruokalajeja, joita ei voi tehdä etukäteen valmiiksi.
Luonnollisesti istumme pöytään vieraiden kanssa.Ruuan pitää olla tuoretta eikä mitään päiväkausia ennen valmistettua kylmää voileipäkakkua tai piirakkaa. Vieraat kutsun sellaiseen ajankohtaan, että ruoka on juuri valmistunut ja höyryävää ja voivat hetken odotellakkin aperitiivia nauttien. Hyvä ruuanlaittaja minäkin olen, mutta en halua siitä näytöstä, jota vieraat katselee.
Anonyymi kirjoitti:
Ruuan pitää olla tuoretta eikä mitään päiväkausia ennen valmistettua kylmää voileipäkakkua tai piirakkaa. Vieraat kutsun sellaiseen ajankohtaan, että ruoka on juuri valmistunut ja höyryävää ja voivat hetken odotellakkin aperitiivia nauttien. Hyvä ruuanlaittaja minäkin olen, mutta en halua siitä näytöstä, jota vieraat katselee.
Ruoat pitää olla tuoreita sehän on itsestään selvyys, valmiitä hiukan ennen ruokapöytään istumista.
Voileipäkakku ei ehdi mehustua jos se tehdään juhlapäivän aamuna. Koristelu jää juhlapäivään.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ruuan pitää olla tuoretta eikä mitään päiväkausia ennen valmistettua kylmää voileipäkakkua tai piirakkaa. Vieraat kutsun sellaiseen ajankohtaan, että ruoka on juuri valmistunut ja höyryävää ja voivat hetken odotellakkin aperitiivia nauttien. Hyvä ruuanlaittaja minäkin olen, mutta en halua siitä näytöstä, jota vieraat katselee.
Samoilla linjoilla kanssasi. Ruoka täytyy valmistaa hygieenisesti, ei siinä porukalla yskiskellä salaattikulhojen ja leipien päälle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samoilla linjoilla kanssasi. Ruoka täytyy valmistaa hygieenisesti, ei siinä porukalla yskiskellä salaattikulhojen ja leipien päälle.
Älä vaan mene ravintolaan syömään😂
- Anonyymi
korppis kirjoitti:
Ruoat pitää olla tuoreita sehän on itsestään selvyys, valmiitä hiukan ennen ruokapöytään istumista.
Voileipäkakku ei ehdi mehustua jos se tehdään juhlapäivän aamuna. Koristelu jää juhlapäivään.Esittelit kuitenkin profiilissasi koristeltua voileipäkakkua vuorokautta ennen juhlapäivää, vetistävät kurkkuviipaleet päällä, samoin mansikkakakku kermoineen muhi ainakin saman verran aikaa profiilissasi.DDDD
- Anonyymi
Saatko valita toisen omistamaan kämppään liesituulettimen?
Anonyymi kirjoitti:
Esittelit kuitenkin profiilissasi koristeltua voileipäkakkua vuorokautta ennen juhlapäivää, vetistävät kurkkuviipaleet päällä, samoin mansikkakakku kermoineen muhi ainakin saman verran aikaa profiilissasi.DDDD
Et ole sitten järjestänyt isompia juhlia. Omistin aikoinaan yrityksen, joka teki juhlajärjestelyjä.
Suurin organisoimani juhla oli maaherran vastaanotto 1400-vierasta. Kyllä tarjottavat tehdään juhlaa edeltävinä päivinä pitkin viikkoa, viimetinkaan ei voi jättää.- Anonyymi
korppis kirjoitti:
Et ole sitten järjestänyt isompia juhlia. Omistin aikoinaan yrityksen, joka teki juhlajärjestelyjä.
Suurin organisoimani juhla oli maaherran vastaanotto 1400-vierasta. Kyllä tarjottavat tehdään juhlaa edeltävinä päivinä pitkin viikkoa, viimetinkaan ei voi jättää.Ilmankos tuollaisten massamuonitusten jälkeen on niin paljon ruokamyrkytyksiä, kun tehdään viikon etukäteen sörsseleitä muhimaan. Ei tainnut kovin hyvää organisaatiota kuitenkaan olla, kun konkkaan meni ja velkoja jäi. Ihan itse kerroit joku aika sitten mitem firmasi velkoja maksoit asunnon myynnillä.
Anonyymi kirjoitti:
Ilmankos tuollaisten massamuonitusten jälkeen on niin paljon ruokamyrkytyksiä, kun tehdään viikon etukäteen sörsseleitä muhimaan. Ei tainnut kovin hyvää organisaatiota kuitenkaan olla, kun konkkaan meni ja velkoja jäi. Ihan itse kerroit joku aika sitten mitem firmasi velkoja maksoit asunnon myynnillä.
Yritystoiminta vaatii taloudellisia satsauksia. Hyviä aikoja ja huonompia on yrittäjän käytävä läpi. Jos olisin nuorempi aloittaisin uuden yrityksen, se on itsenäistä työtä, mutta raskasta. No onneksi ei enää tarvitse ottaa taloudellisia riskejä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luonnollisesti istumme pöytään vieraiden kanssa.Onneksi en ole mikään pitoemäntä. Ten karjalanpaistia, tai uunikalaa, sienisalaattia
paistan bostonkakun
Ei siinä koko päivää mene, eivätkä vieraani istu seuraamassa työntekoa.
En laita ruokaa vieraille, kun tyttären porukka tulee niin ostan tarpeet, voivat kokata mielensä mukaan. Olen lopettanut heille kokkaamisen kun ovat niin nirsoja. Parempi että en kiusaa itseäni miettimällä kelpaisiko tämä tai tuo ruoka.
Ei meille ole koskaan tullut asiasta erimielisyyttä, vien porukan pizzalle tai ravintolaan usein kun käyvät.
Kun kaveri käy niin laitan ruokaa, hän osaa kyllä kokata itsekin mutta mökillä on kaikenlaisia "miesten töitä" ja kyllä hän on ansainnut pientä hemmottelua ruualla puu savotan tai muun vastaavan jälkeen.
Kissan kanssa kahden ollessani syön kaikkea mistä oikeasti tykkään.
En paljon mieti terveellisyyttä kun kaikki arvot on kohdallaan.
En ole mielestäni itsekäs, näillä kymmenillä ei kannata seistä tuntikausia hellan ääressä. Olen sitäkin tehnyt elämäni varrella ihan tarpeeksi.- Anonyymi
Tuo on fiksu veto sinulta, ostaa ruokatarvikkeet, tehkööt niistä mieleiset safkat.
Olekkos ihan vaivoista vapaa, ettei edes verenpainelääkitystä ? - Anonyymi
Koti sisustetaan nykyisin oman perheen tarpeisiin, ei vieraita varten.
Ei nykyisin enää vieraita kumarrella ja tehdä suursiivousta ennen heidän tuloaan.
Saarekkeet ja niemekkeet ovat loistavia. Toisilla on niihin upotettu liesitaso, toisilla jopa vesipiste ja taas toiset pitää niitä työtasoina, välipalan syöntipaikkana jne. Saarekkeella on etunsa, siinähän voi suoraan kattilasta ammentaa lämmintä puuroa lautaselleen ei aikoihinkin ruokailevat, siitä voi tulla eräänlainen kohtaamispaikka perheelle aamukiireissä. Ruokailuvälineet löytyvät saarekkeen hyllyistä, sitten vaan jokainen vie omansa tiskikoneeseen. Joillakin on aamiaiskaappi, johon on koottu aamiaisella tarvittava rekvisiitta. Voihan saarekkeesta muodostua kodin lämmin sydän, jonka ääreen tehdään ruokatreffejä ja samalla päivitetään kuulumiset. Kokki voi vaihtua, äärellä istuu auliita neuvojia ja maistelijoita.
Itselläni on tilava ja toimiva tupakeittiön tapainen, liesi työtasossa, suuri ovaalinmuotoinen massiivipuinen ruokapöytä pääosasssa. Siihen saa kaksi jatkolevyä, jolloin perusklaani eli 14 mahtuu joulupöytään. Iso pöytä on kätevä myös levitellä sanomalehteä ja kankaan kaavoja, ja koska se on osittain ikkunaerkkerissä, paikka on myös hyvin valoisa monenlaiseen askareeseen ja viihtymiseen, kukatkin erkkerisyvennyksessä viihtyvät. Minulla on pieni pyörillä ja hyllyillä varustettu apupöytä, johon voi koota kattaus- tai leipomistarvikkeita ja jos haluaa kahvit juoda olkkarin pöydässä, rullilla kulkee kätevästi lasti sinne. Mutta ruokapöydän tuolit ovat mukavat, kyllä niillä pitempäänkin voi istua.
Kun tulee ruokavieraita, laitan etukäteen esimerkiksi savukalan, paistin ja salaatin, perunoiden kypsymisen ajoitan h-hetkeen. Tärkeintä on, että vieraiden tullessa pöytä on kauniisti katettu ja työn jäljet siistitty, ilma raikas.Tyttärellä on saarekkeen liedessä alaspäin vetävä tehokas liesituuletin, se on tarpeen kun saarekkeen äärellä kokataan, istuskellaan ja syödään. Vieraiden kanssa seurustelu ja viihtyminen on tietysti vähintään yhtä tärkeää kuin se menu. Jos haluaa erityisen yhteisöllisen ruokahetken, voin suositella juustofondueta. Pataan valmistetaan ihana juustikastike eri juustolajeista, lorautetaan viiniä ja mielimausteita, suurustetaan maizenalla. Pitkillä puukahvaisilla haarukoilla kukin dippaa leipäpaloja, vihanneksia, napakaksi esikeitettyjä juurespaloja, oliiveja ym. kuumaan kastikkeeseen (padan alla liekki) ja siirtää lautaselleen. Toisille maistuu savukinkun ja mausteisen makkaran palatkin dipattuina. Tietysti isoihin juhliin on pitopalvelu paras vaihtoehto, siinä isäntäväki voi keskittyä vieraisiin ja muuhun ohjelmaan.Onhan tähän ikään jo oppinut organisoimaankin, varsinkin kun on innostunut asiasta eikä täydellisyyttä edes tavoitella, mutta ammattilainen on ammattilainen.- Anonyymi
Dippaaminen onkin porukalla kivaa. Ennen kuin sulanut kinkunrasva julistettiin tappavaksi aineeksi, me kastettiin siihen leipää, kun kinkku oli otettu uunista.
- Anonyymi
Kunnon tupa ja pitkä pöytä penkit sivuilla.
- Anonyymi
Ja kun vieraita tulee, tiivistetään välejä penkeillä. Tulee kivan lämmin tunnelma kun istutaan kiinni toisissaan. Pöydässä syödään hiljaa ja seurustellaan sitten syönnin jälkeen tuvan seinien sivupenkeillä istuen tai mennään kammarin puolelle karmituoleille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kun vieraita tulee, tiivistetään välejä penkeillä. Tulee kivan lämmin tunnelma kun istutaan kiinni toisissaan. Pöydässä syödään hiljaa ja seurustellaan sitten syönnin jälkeen tuvan seinien sivupenkeillä istuen tai mennään kammarin puolelle karmituoleille.
Juurikin noin! On epäkohteliasta puhua ruoka suussa, äiti jo opetti sen.
- Anonyymi
Saarekkeet ovat täysin mitättömiä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1105875Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453833Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503285Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4652691Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2681720- 871396
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321383Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151346- 771268
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1541255