Laatutakuu?

yrittäjäksi?

En millään löytänyt viestiketjua, jossa olisi puhuttu Laatutakuu-yrittäjien tienesteistä/ kokemuksista.

Jos kokemuksia tai tietoa on, kertokaa ihmeessä.

31

9693

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sen että

se on osa paljon parjattua ISS-konsernia. Ja extrana vielä tiedän,että sillä siisti-ohjelmassa se siivousporukka porukka on laatutakuun porukkaa :)

• vierestä

En ehdi nyt pitkästi jaaritella, mutta voin sanoa että ei kannata - ellei halua orjatyöhön ja velalliseksi.

• rintamakarkuri

Laatutakuusta on täällä ollut paljonkin keskustelua viime vuoden puolella. Suurimmaksi osaksi kokemukset ko. puljusta olivat negatiivisia tai erittäin negatiivisia. Itsellänikin on karut muistot ajaltani Laatutakuu-yrittäjänä ja eniten kirpaisee maksaa vieläkin kovaa hintaa erehdyksestäni: terveys meni ja laina jäi maksettavaksi. Pienistä tuloistani lyhentelen ja yritän karsia ruoka- ja vaatemenoista. Vedellä jatkettu hernekeitto ja kirpparien valikoimat ovat käyneet tutuiksi. Mitään ei jäänyt loisteliaasta yrittäjäurasta käteen, paitsi rakot ja velkakirja.

Laatutakuu muistuttaa hieman Ranskan muukalaislegioonaa. Sopimus tehdään viidelle vuodelle ja siitä ei tingitä. Pois eivät tahdo päästää edes sairaita ihmisiä, koska eihän lypsävää lehmää kannata tappaa. Moni sieltä kuitenkin haluaa pois ja yrittäjähenkisimmät katuvat, etteivät perustaneet ihan omaa.

En siis suosittele, jos et voi ennustaa elämääsi viittä vuotta eteenpäin. Mitään yllätyksiä ei saa tapahtua etkä missään tapauksessa saa sairastua. Silloin hukka perii ja laina lankeaa. Mutta kokeillahan aina saa ja mikä ei tapa se vahvistaa.

• YRITTÄJÄNÄ

TEET PITKIÄ TYÖPÄIVIÄ JA 6-7 PÄIVÄÄ VIIKOSSA.
      TIENESTIT JÄÄ ALLE MINIMI-TOIMEENTULON!!
      TÄMÄ SEN VUOKSI, ETTÄ VIIMEISTÄÄN KAHDEN VUODEN KULUTTUA ALOITTAMISESTASI OLET MENETTÄNYT TODENNÄKÖISESTI USEITA ASIAKKAITA(ELLET KAIKKI) KILPAILUTTAMISEN, YMS. TAKIA. OLET NIITÄ PAIKKAILLUT ALIHANKINNOILLA, JONKA SEURAUKSENA TERVEYTESI ON ALKANUT REISTAILEMAAN. LOPULTA ON PAKKO JÄÄDÄ SAIRASLOMALLE JA JOUDUT HANKKIMAAN ITSELLESI SIJAISEN...ROJALTIMAKSUJA KASAANTUU, YRITYSLAINAT ERÄÄNTYY, SIIRTELET OMIA LASKUJASI JA YRITÄT KAIKILLE SAADA MAKSUAIKAA...JA TIETTY SAATKIN! MUTTA KUN TULOTASOSI JÄÄ EM. SYISTÄ ALLE MINIMITASON, NIIN ET ENÄÄ MILLÄÄN PYSTY ASIOITASI SAAMAAN JÄRJESTYKSEEN!!! - SIIHEN EI ENÄÄ AUTA LAATUTAKUUN LAINAJÄRJESTELYT SOPIMUSAJAN PIDENNYKSINEEN JA LISÄ-ALIHANKINTOINEEN....SE ON TUTTU POLKU. (VIETTÄÄ ALASPÄIN) ME ENTISET LT-YRITTÄJÄT OLEMME SEN "URITTANEET"... JA NYKYÄÄN ULOSOTON, VELKANEUVOJAN YM. KANTA-ASIAKKAINA ODOTTELEMME SINUAKIN SIELLÄ POLUN PÄÄSSÄ! -KÄVELLÄÄN SITTEN KÄSIKÄDESSÄ SINNE SOSSUN PENKILLE ISTUKSIMAAN.
      ...MUTTA KUTEN SANOTTU, ENSIMMÄISET 1-2 VUOTTA SAATTAA VIERÄHTÄÄ, ENNENKUIN NÄMÄ JUTUT OMAAN NILKKAAN KAPSAHTAA!!

• Föhriskä

Hei sinä joka olet kiinnostunut ketjun yrittäjyydestä.
      Itse olen allekirjoittanut sopimuksen yli neljä vuotta sitten,päivääkään en ole katunut,eli täysillä edelleenkin mukana.
      Kun ihminen tekee työnsä hyvin,pärjää hän myös Laatutakuu-yrittäjänä. Riskejä on, ehkä pahin juuri asiakkaan menettäminen. Itsekin olen menettänyt asiakkaita, tehnyt välillä ja edelleenkin alihankkijana töitä vaikka asiakaspaketti on taas niinkuin kuuluukin.
      Yksi tärkeä asia on joiltakin unohtunut: älä vinguta visaa, ennenkuin sinulla on siihen todella varaa.

• vingutus on

kyllä opittu ja osattu jo kauan ennen Laatutakuu-yrittäjäksi ryhtymistä. Kyllä ne luottotiedot ovat VASTA Laatutakuun aikana minulta, niinkuin niin monelta muultakin kadonneet!
        Ja ammattitaidostani, ahkeruudestani ja asiakaspalvelutaidoistani olen aina ollut ylpeä. Siitä syystä on myös asiakaspalautteeni ollut aina huippuluokkaa...Kuukaudesta ja vuodesta toiseen!!
        Mutta se on tosi hienoa, että sinä olet onnistunut saamaan uusia asiakkaita menetettyjen tilalle! Mutta jos käy kuten minulle, että menetin ostamani täyden asiakaspaketin, sekä myös ostamani puolikkaan paketin neljän kuukauden sisällä, niin siinä ajassa ei minun myyntitaidoillani kumminkaan uusia tilalle hankittu. Niin että samaan liikevaihtoon päästäkseen sai aikasta reippaasti tehdä alihankintaa. Selvää lienee, ettei kroppa kauaa kestänyt, kun sitten alkoi terveys pettämään. Siinähän sitten hankit työntekijät hoitelemaan alihankintakohteesi...Moni muu olisi varmaan pärjännytkin...Vai? Minä en kumminkaan!
        Mutta kun ei se oppi kuulemma ojaan kaada, niin mielelläni kuulisin näin jälkikäteen viisaita neuvoja, että miten olisin voinut selviytyä tuosta suosta...Kun siis olin jo lopen uupunut ja sairastunut siellä rämpiessäni?

• kaikki muut
        vingutus on kirjoitti:

kyllä opittu ja osattu jo kauan ennen Laatutakuu-yrittäjäksi ryhtymistä. Kyllä ne luottotiedot ovat VASTA Laatutakuun aikana minulta, niinkuin niin monelta muultakin kadonneet!
        Ja ammattitaidostani, ahkeruudestani ja asiakaspalvelutaidoistani olen aina ollut ylpeä. Siitä syystä on myös asiakaspalautteeni ollut aina huippuluokkaa...Kuukaudesta ja vuodesta toiseen!!
        Mutta se on tosi hienoa, että sinä olet onnistunut saamaan uusia asiakkaita menetettyjen tilalle! Mutta jos käy kuten minulle, että menetin ostamani täyden asiakaspaketin, sekä myös ostamani puolikkaan paketin neljän kuukauden sisällä, niin siinä ajassa ei minun myyntitaidoillani kumminkaan uusia tilalle hankittu. Niin että samaan liikevaihtoon päästäkseen sai aikasta reippaasti tehdä alihankintaa. Selvää lienee, ettei kroppa kauaa kestänyt, kun sitten alkoi terveys pettämään. Siinähän sitten hankit työntekijät hoitelemaan alihankintakohteesi...Moni muu olisi varmaan pärjännytkin...Vai? Minä en kumminkaan!
        Mutta kun ei se oppi kuulemma ojaan kaada, niin mielelläni kuulisin näin jälkikäteen viisaita neuvoja, että miten olisin voinut selviytyä tuosta suosta...Kun siis olin jo lopen uupunut ja sairastunut siellä rämpiessäni?

olis selvinny! -Kysy vaikka Laatutakuulta tai Föhriskalta!!
        ..Että ihan on turhaa marisemista..oot vaa vingutellu visaa liikaa, minkäs työn vieroksunnalta oot kerenny!! Kattos, kyllä me byroolla tiietään...et älä yhtää yritä siin..sua kukaan usko kummiskaan???

• ilosta!!!
        kaikki muut kirjoitti:

olis selvinny! -Kysy vaikka Laatutakuulta tai Föhriskalta!!
        ..Että ihan on turhaa marisemista..oot vaa vingutellu visaa liikaa, minkäs työn vieroksunnalta oot kerenny!! Kattos, kyllä me byroolla tiietään...et älä yhtää yritä siin..sua kukaan usko kummiskaan???

..Sanoo vanha sananlasku.
        Ne on nää vihreet alottelevat Lt-yrittäjät vielä niin "laatutakuu"-hurmoksessa, ettei ne varotuksen sanoja usko, ennenku sit vasta, ku pilkka omaan nilkkaan kopsahtaa!
        Vaik niinhän minäki sillon alussa aattelin, ku joltain loppuunpalaneelta Lt-yrittäjältä sen kohteita ostelin ja haukkuja kuuntelin, et se on vaa yks laiska luuseri!
        Nykyään kyllä ymmärrän häntäki ihan toisella tavalla!!
        Etten meinaan oo olleskan niin sinisilmänen enää!!
        Mut myöhästä on katua, ku on p.skat housus ja nimi paprus...

• Kantapään
        ilosta!!! kirjoitti:

..Sanoo vanha sananlasku.
        Ne on nää vihreet alottelevat Lt-yrittäjät vielä niin "laatutakuu"-hurmoksessa, ettei ne varotuksen sanoja usko, ennenku sit vasta, ku pilkka omaan nilkkaan kopsahtaa!
        Vaik niinhän minäki sillon alussa aattelin, ku joltain loppuunpalaneelta Lt-yrittäjältä sen kohteita ostelin ja haukkuja kuuntelin, et se on vaa yks laiska luuseri!
        Nykyään kyllä ymmärrän häntäki ihan toisella tavalla!!
        Etten meinaan oo olleskan niin sinisilmänen enää!!
        Mut myöhästä on katua, ku on p.skat housus ja nimi paprus...

kauttahan se oppi parhaiten itse kullekin menee perille.
        Mutta kiitos tämän palstan, on monella Laatutakuu-yrittäjällä vaikeuksien tullen helpompaa, kun tietävät etteivät ole ainoita saman kohtalon kokeneita!
        Ja Laatutakuun toimistollakin täytynee jo opetella uusia lauluja... Enää ei uppoa se, että "kyllä kaikki muut ovat tyytyväisiä" ja "kyllä kaikilla muilla menee hyvin".

• vingutus

visaa ei ole vingutettu, ostettu vaan ja ainoastaan pakolliset vehkeet, työt tehty kunnolla mutta silti ei oltu tyytyväisiä ja sopimukset katosi kuin tuhkatuuleen. Valehtelua sopimuksen toiselta puolelta, jätetään kk veloituksia maksamatta.. sekö on kunnon työtä ? raadat aamusta iltaan ja sanotaan ettet ole edes käynyt ko. yhtiössä. hyvä homma, kenekään ei tarvitse kuunnella haukkuja tarpeettomasti, ilman syytä.

• ja kumma
        vingutus kirjoitti:

visaa ei ole vingutettu, ostettu vaan ja ainoastaan pakolliset vehkeet, työt tehty kunnolla mutta silti ei oltu tyytyväisiä ja sopimukset katosi kuin tuhkatuuleen. Valehtelua sopimuksen toiselta puolelta, jätetään kk veloituksia maksamatta.. sekö on kunnon työtä ? raadat aamusta iltaan ja sanotaan ettet ole edes käynyt ko. yhtiössä. hyvä homma, kenekään ei tarvitse kuunnella haukkuja tarpeettomasti, ilman syytä.

miten Laatutakuu on USKALTANUT julkaista tämän palstan Laatunetissä!?

• eli laatutakuu 3.
        ja kumma kirjoitti:

miten Laatutakuu on USKALTANUT julkaista tämän palstan Laatunetissä!?

Sille et voi enää kommentoida. Mutta sen sivun alalaidassa lukee että "TÄMÄ KESKUSTELU ON TÄYNNÄ, jos haluat aloittaa uuden keskustelun, niin klikkaa tätä". Siitä pääset Eniron sivulle, jossa laatutakuu 4 jatkaa keskusteluja.

• Laatutakuu on huono

Itselläni on erittäin negatiiviset kokemukset ko. firmasta. hoitaa asiansa todella huonosti ja kohteet ovat hoitamatta. yrittäjyydestä en osaa sanoa, mutta asiakkaaksi ei ainakaan kannata ryhtyä tai tilata mitään palveluita laatutakuu OY:ltä. Palvelu on todella ala-arvoista. onneksi taloyhtiössämme vaihdettiin huoltoyhtiötä. Ei kannata. surkea, huijausta, vedätystä, laatutakuu, huono palvelu, todella törkeää rahastusta koko putiikki. mitään ei tapahdu mutta laskuja lähetellään. EI KANNATA EDES KOKEILLA!

• Tyytyväinen asiakas

Meillä ollut laatutakuu-yrittäjä jo pitkän aikaa, enkä koskaan ole edes ajatellut vaihtaa. Olemme erittäin tyytyväisiä. Laskut ovat olleet aina ajallaan ja sovitun suuruiset. Voin lämmöllä suositella muillekin toimistoille. Meitä on noin 50 ja siivooja käy joka päivä lähes kellon lyömän tarkkuudella siivoomassa. Ehdottomasti kannattaa kokeilla. Ehkäpä ei se edullisin vaihtoehto, mutta kernaasti sen arvoinen. Ennen Laatutakuu-yrittäjää siivoojamme vaihtui jatkuvasti eikä puhunut suomea tai englantia. Emme tienneet, että kenellä on toimistomme avaimet ja koodit.

• vkosiivous
        Tyytyväinen asiakas kirjoitti:

Meillä ollut laatutakuu-yrittäjä jo pitkän aikaa, enkä koskaan ole edes ajatellut vaihtaa. Olemme erittäin tyytyväisiä. Laskut ovat olleet aina ajallaan ja sovitun suuruiset. Voin lämmöllä suositella muillekin toimistoille. Meitä on noin 50 ja siivooja käy joka päivä lähes kellon lyömän tarkkuudella siivoomassa. Ehdottomasti kannattaa kokeilla. Ehkäpä ei se edullisin vaihtoehto, mutta kernaasti sen arvoinen. Ennen Laatutakuu-yrittäjää siivoojamme vaihtui jatkuvasti eikä puhunut suomea tai englantia. Emme tienneet, että kenellä on toimistomme avaimet ja koodit.

Monille asiakkaille on tärkeätä, että tulisi aina sama siivooja ja puhuisi suomea edes murtaen, mutta siivousliikkeelle on oleellisinta sopimuksen täyttyminen. Siitä seuraa sitten tuo vaihtuvuus, kuka sitten saadaankin homma tekemään, kunhan tekee (yleensä varsin kehnosti).

• ,mollis

arvata mistä on viesti lähtöisin. Ei asiakkaalta ainakaan. En suosittele yrittäjiksi rupeaville enkä asiakkaille.

• huva oppilas

Ja arvatkaas kuka kirjoitti. Ei ajnakaan asiakas. Opittu teksti jo laatutakuun ajalta. Tätä puppua syötettiin koulutuksissaa.

• sivusta kuunnellut

ei ne ainakaan palkoillisille mitään maksa yliytö maksetaaan vain tunti tunnilta - oli sitte su tai yli 8 h. törkeää hyväksikäyttöä.

• miljönääri

www.laatutakuu.fi siellä on laskurit ja testit ym..

• via dolorosa

Olen ollut Lt-yrittäjänä n. vuoden. Heti ekan kuukauden lopussa menetin yhden asiakkaan, kiinteistössä tapahtuneen tuhopolton seurauksena. Vieläkään en ole omaa asiakasta saanut tuon menetetyn tilalle. Tarjotaan vain väliaikaisratkaisuja. Silti jatkuvasti haetaan uusia yrittäjiä alueelle. Kaikenkaikkiaan olen katunut syvästi, että lähdin tähän mukaan. En suosittele kuin sellaisille, jotka ei piittaa terveydestään.

• minna-tulla
        via dolorosa kirjoitti:

Olen ollut Lt-yrittäjänä n. vuoden. Heti ekan kuukauden lopussa menetin yhden asiakkaan, kiinteistössä tapahtuneen tuhopolton seurauksena. Vieläkään en ole omaa asiakasta saanut tuon menetetyn tilalle. Tarjotaan vain väliaikaisratkaisuja. Silti jatkuvasti haetaan uusia yrittäjiä alueelle. Kaikenkaikkiaan olen katunut syvästi, että lähdin tähän mukaan. En suosittele kuin sellaisille, jotka ei piittaa terveydestään.

Tosi surkea paikka tämä laatutakuuketju. Ihme että ketään ei kiinostaa mitä siellä tapahtuu?

• talsuziivooja

Paan nyt tänneki että liityin Suomen Franchising Yrittäjien Yhdistykseen

Voisi olla taho joka kokoaa meidätkin

Katopa sinäkin sfyy.fi

• simpadi

Eikös sillä Laatan toimarilla ole jotenkin näpit tässäkin sydeemissä, joten turha toivo avunsaannis.

• Moikkelis,
      Mä perustin kaverin kans siivousfirman reilu vuos, kun sillä lähti "työt epäreilusti alta ym kusetusta.." Mulla ei siivousalan koulutusta, mut entisenä kirjanpitäjänä hallitten noi muut jutut et no problem. Itseasiassa, kun yhden hengen siivousfirma on lähtenny liikkeelle ja toimitusjohtaja (joka ainoa työntekijä) on alkanut hallittee itse laskutusta, km-korvauksia, nettimainonnan tärkeyttä..ym..niin kyl se yhden henkilön aina työllistää..
      Jos jollakulla siivousalan ammattilaisella olisi kiinnostusta perustaa siivousalan yritys, niin voisin toimia OY:ssä pienellä osakkuudella ym ns bisnesapuna. (Autan mm tilitoimistojutut, alvit, kotisivut,laskutus..ym asioissa..)
      Olen töissä tampereella ja asun hämeenlinnassa, et tältä väliltä jos harkitsisisit niin.. :)
      Tietty alussa hakisit starttirahaa, niin on minimitoimeentulo hommattu. Eikä mitään isoja satsauksia alussa.
      Pieni siivooja voi näyttää "närhen munat" isoille..

• 6+14

Närhen munat voi näyttää myös kaikille välikäsille ja sijoittajille.

Yhden hengen firmassa paperityöt eivät ole kovinkaan vaikeita ja aikaavieviä.

Pienellä perehtymisellä pystyy asiat hoitamaan itsekkin. Korkeintaan tilitoimiston palveluksia kannattaa harkita.

• No eipä tunnu menevän jakeluun paperinpyöritys.. Reilun vuoden olen korjannut mm ajopäiväkirjaa ennen km korvauksien maksatusta. Jos on vaikeeta niin on. Jos et oo aiemmin pyörittänyt paperiasioita, niin kyllä siinä on haastetta.
      -Veroasiatkin tuntuu olevan vaikeita, mitä veroa maksetaan milloinkin, laskutus on nyt ainoa mikä on täytynyt ruveta väkisin oppia ja alkaa vuoden harjoittelun jälkeen sujua. Asiakkaille vastaaminen ja tarjousten tekeminen tökkii kirjallisesti. Mitä kuluja voi laittaa firman piikkiin ja kuitit välillä hukassa. Tietty kai tilitoimistokin vois laskuttaa, mut tulee halvemmaks kun itse tekee senkin homman.
      Kyllä se ainakin mun kaverin kanssa, että ihnoo tietokonetta ja ja paperitöitä ja sitäkautta opettaminen vaikeaa.
      Tilitoimistoakin piti vaihtaa, kun tuli virolainen kirjanpitäjä, jolta ihan ala-arvoista toimintaa..
      Tällä hetkellä olen menossa alasajaan hänen kotikoneen ym kun virusturva on ollut heikko (oli ollut hyvä, mutta...asioita tapahtuu mm nuorison toimesta..) Mitä vähemmän mun tarttee tehdä, sen parempi. Se on mun ultimatetavoite.
      Ei kaikilta suju paperinpyöritys. Sitäpaitsi osakkaana, on mullakin riski, et jos firma menee nurin, niin menee munkin sijoitus. Oikeesti en olis edes halunnut perustaa firmaa kaverin kanssa, kun se oli rahaton ja osakepääomankin lainas omalta osaltaan multa. Mut mä oon tuntenut sen 30v, niin tämä oli pakko, vaihtoehdot olis ollu vähän vähissä.(Kuka palkkaa yli 40v siivoojaan, palkkaakin pitäisi saada sen verran, et tulee toimeen. Läheltä seuranneena voisin jopa sanoa, ettei monellakaan siivoojalla ole työsuhdeasiat kunnossa.)
      Eikä tuo mullekaan ole tuottanut vielä kun paperilla 200€ osinkona.
      Nyt vuoden jälkeen oon sanonut, et mä rupeen ottaa maksua asioista, mitkä sen pitäis ite tehdä, mutta joudun silti tulemaan apuun.
      Turha sanoa, ettei yhden hengen firmassa olisi paperityöt vaikeita. Joillekin on joillekin ei...

• jele3

Mitten jos mina haluan avaman siivous toimi nimi?mistä lyöta sivut kumpani?kiitos

• VarokaaLaatutakuuta

Varokaa tätä Laatutakuu -yritystä!

"Laatua" joo, nimi ihan naurattaa - Taloyhtiömme sopimuksessa on siivous 2krt/vko, mutta äijät jättää välillä USEAMMAN VIIKON välistä ja käy kuittaamassa ne myöhemmin muka tehdyksi kuittauslistaan. Uskomatonta! Asukkaat valittaneet mutta mitään parannusta ei ole tapahtunut, luvanneet lähettää sähköpostia jo kahdesti mutta koskaan ei ole tullut perille asti. Eivät vastaa puhelimeen eikä saa kiinni. Vaikuttaa jo ihan rikolliselta toiminnalta. Siivouksen jälki myös todella laiskaa silloin kun paikalle jaksavat tulla - vähän imuroidaan sieltä täältä, välillä kokonaisia kerroksia jäänyt siivoamatta. Siivouskomero haisee homeelta kun rättejä jätetään märkinä lattialle kasaan. Muslimi-nimet on näillä sankareilla, liekö moraalikäsitykset vähän erilaiset eli huijaaminen on ainoastaan huijattavan oma ongelma?

• mämiläinen

Ei se ole tyhmä joka laskuttaa vaan se joka maksaa.

• Santeri5

Tienestit ovat suunnilleen samat, kuin menisit vieraalle töihin siistijäksi. Vieraalle työskennellessä pääsee helpommalla. Näissä franchising hommissa yrittäjä tekee työt ja ketju korjaa potin.

• Anonyymi

Tämä yritys käyttää häikäilemättömästi pakolaisten ahdinkoa hyväkseen ja polkee palkkoja! Kuulemaan mukaan Tampereella maahanmuuttajille maksetaan puoli palkkaa ja sopimukset ovat verrattavissa ihmiskauppaan! Kuinka vitun alas meidän yhteiskunta on vajonnut!?

Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      38
      4609
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3185
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      269
      2341
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2217
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      165
      2069
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1661
    8. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1632
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1279
    Aihe