Eheytyshoito

Anonyymi-ap

Onko tällä palstalla tätä asiaa puitukaan. Monella muulla on, olen sivuuttanut kun on tuntunut niin vieraalta aiheelta. Nyt kun hallituskin on asiaa käsitellyt, muodostin minäkin oman mielipiteen.
Onkohan mahdollista tehdä sellainen laki että jos ihminen omasta vapaasta tahdostaan haluaa eheytyshoitoa, siihen annetaan mahdollisuus. Mutta jos joku toinen haluaa sitä toisen puolesta, esim. vanhempi lapsensa puolesta, niin sitä ei sallita. Miten se sitten toteutuisi. Kävisikö niin että uskonnon piirissä nuori 18 vuotiaskin vielä pakotettaisiin eheytyshoitoon "omasta tahdostaan", uhkalla että erotetaan sakista. En tiedä olenko ihan kujalla tässä toistaiseksi oudossa asiassa. Onko mielipiteitä? Toisaalta olen tavannut muutaman nuoren, jotka ovat 13-15 vuotiaina seurustelleet saman sukupuolen kanssa ja nyt ovat vastakkaisen sukupuolen kanssa naimisissa. Luulen että nuorena saattaa olla joillakin epäselvä mikä oikein on. Myös itseä on aikanaan tullut käpäilemään 14 vuotiaana tyttö, joka nyt on normaali aviossa, perheenäiti ja ainakin kuusi lasta.
Millainenhan se hoito mahtaa olla?

10

155

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miten voi edes kuvitella että eheytetään ihmisen identiteetti muuksi mitä se on.
      Vaan hullut yrittävät pakottaa jonkun olemaan toisenlaisia mitä ihmiset ovat .ennemmin suosittelisi hoitoa niille joilla on erilaisuudesta ongelmia siis jonkun toisen ihmisen erilaisuudesta. Silloin kun kajotaan miksi ihminen on syntynyt. Niin toimitaan ihmisoikeuksia vastaan Se joka ei hyväksy ihmistä sellaisena kun hän on tavallisen kansalaisena omilla perityllä ominaisuuksillaan , on sairas ja sellaiselle on haettava hoitoa .
      Ihmiset tavataan hyväksyä , ilman mitään alkeellisia ennakkoluuloja hönestä
      Eheytys hoitoa ei ole oleamassa lääketieteessä , ne on joidenkin uskonlahkojen sairaita metoodeita , joilla ei ole tieteellistä arvoa mitenkään. Hyvin loukkaavia sinönsä ihmistä kohtaan joka ei ole sairas mitenkään.

      • Anonyymi

        Juuri niin. Miten muutetaan "minä" joksikin muuksi. Tuntui järkyttävältä, kun nuorta ihmistä eheytetään. Eihän esim. teini-ikäisen asiat ole vielä muutenkaan kehittyneet kypsiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri niin. Miten muutetaan "minä" joksikin muuksi. Tuntui järkyttävältä, kun nuorta ihmistä eheytetään. Eihän esim. teini-ikäisen asiat ole vielä muutenkaan kehittyneet kypsiksi.

        Kouluissa pitää olla tarkkana, ei sinne saa päästää ketä tahansa opettamaan mitä hyvänsä.


    • Anonyymi

      Hyväksi se vain on, jos voi porskutella valtaväestössä.

    • Anonyymi

      Tuli kyllä mieleen, että jos olisin lesbo, kokeilisin sitä eheyttämistä uteliaisuuttani, sen verran on kokeilunhalua. Eikä se tarkoita että itseäni soimaisin jos lesbo oisin, ei sinne päinkään, katsoisin mukavan kumppanin. Tietenkin eheytystä vain, mikäli siitä ei aiheudu elimistölle mitään vaaraa. On kokeiltu kaksi kertaa elämässä hypnotisoida, 17- vuotiaana ja 50-vuotiaana, en tuntenut mitään, enkä mennyt mihinkään tilaan.
      Muiden eheytyskokeilua en kannata kuin niiden täysikäisten, jotka haluavat tehdä sen vapaaehtoisesti. Siitä vaan. Aloittaja

      • Anonyymi

        Eheytys on vaikea asia, se näkyy.


    • Minkä eheyttämisestä lienee kysymys.
      Eikös psykoterapiakin ole tavallaan eheytyshoitoa henkisesti repaleisille ihmisille.

    • Anonyymi

      Luulisi tämän hoituvan nopeammin.

    • Anonyymi

      Minä taas tunnen sellaisia jotka muutaman aviovuoden jälkeen eri sukupuolisen kanssa eronnut ja uuden liiton solminut samaa sukupuolta olevan kanssa

    • Anonyymi

      Myös minä tunnen sellaisia, pari miestä. En yhtään naista os ei Kata Kn vaihtelua oteta huomioon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe