paljonko lehmä maksaa??

lehmäfani

Olen jo kauan haaveillut omasta/puoliomasta lehmästä! Minne lehmän voi laittaa asumaan kun itse asuu kaupungissa. onko Tampereen lähellä mitään esim. sellaista navettaa tai pihattoa yms. jonne voi viedä oman lehmän vuokralle täysihoitoon? Paljonko vuokra maksaa suunnilleen kuukuudessa? Entä jos lehmä tuottama maito lasketaan vuokraan ns. mukaan niin että lehmä elättäisi joko kokonaan itsensä lypsämällä tai niin että se edes vähän alentaisi vuokramaksua???
Olisin kovin kiitollinen jos joku asiantunteva vastaisi tai jopa suostuisi ottamaan ehkä tulevan lehmäni/hiehoni "vuokra-asuntoon"!! :)
Hauskaa kesää kaikille!!!! ;)
Saa myös ottaa yhteyttä sähköpostilla osoitteeseen: http://[email protected]
-Sohvi-

3

4227

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lehmäfani

..Eli ssi puhelimitse voit otaa myös yhteyttä: 041-5318204

• muuu

Lehmän hinta (aikuisen/siemennetyn hiehon)on 1000 eurosta ylöspäin. Lehmän maidolla saa noin 300e kuussa mikäli sen päivä tuotos on 35 litran paikkeilla. Lehmä pitää luonnollisesti siementää pari kuukautta poikimisen jälkeen, hintaa tulee riippuen millaista sonnia käyttää ja montako kertaa lehmää joudutaan siementämään 20eurosta pitkällekin ylöspäin jos käytetään valiosonnia eikä lehmä heti jää tiineeksi.
      Vasikasta saa ternivasikkana (1-3vko)myydessä sonnista n.150e ja lehmästä n.50e.
      Lisäksi sorkkahoito 2krt/vuosi, loishäädöt, tiineystarkastukset, mahdolliset eläinlääkäri kulut esim utaretulehduksen hoitoon menee helposti 100e.
      Itse ajattelisin tällaisessa tapauksessa että voisi olla parasta ostaa lehmä siitä karjasta missä aikoo sitä pitää, näin jää pois riski tautien siirtymisestä tilalta toiselle. Lehmää ei voi kuljetella paikasta toiseen samalla tavalla kuin hevosia on totuttu kuskaamaan koska tautivalvonnat ovat tarkkoja.

• lehmäfani

kiitos viestistäsi!! :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      97
      1968
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1380
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1153
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1047
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      121
      1042
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      893
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      811
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      802
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      761
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      713
    Aihe