Kirjoitin Facebook Annetaan ystävyys vammaisille ryhmässä kysymyksen te joilla on Lievä älyllinen kehitysvamma pitäisikö meidän Kehitysvammaisten kohdalla hyväksyä eutanasia.
Heti jotkut alkoi kirjoittaa olen murhaaja ja yksi mies jolla on Lievä älyllinen kehitysvamma kirjotti olen hullu.
Ja kaksi joilla on Lievä älyllinen kehitysvamma esti minut messenger kautta kun kysyin messenger kautta puhelimessa pitäisikö meidän Kehitysvammaisten kohdalla hyväksyä eutanasia.
En ymmärrä miten ne joilla älyllinen kehitysvamma voi kuvitella, että ne kykenee etsimään mitään elämän kumppania jos ne heti suuttu, kun toinen jolla on myös Lievä älyllinen jotain.
Mielestäni Kehitysvammaisten avioliitto pitäisi kieltää ja niiden ei pidä antaa muuttaa koskaan saman katon alle joilla on älyllinen kehitysvammaisuus.
Kaksi ihmistä joilla on älyllinen kehitysvammaisuus ei toimi saman katon alla asuminen koskaan.
Kahdella älyllisen Kehitysvamman saaneeena olevilla toimii suhde ainoastaan, että ne asuu erillään.
Minun mielestäni ne jotka ovat mennyt naimisiin Lievän älyllisen kehitysvamman saaneeena niiden kohdalla pitäisi terveiden ihmisten erottaa kaikin mahdollisin keinoin niiden avioliitto juttu jotka ovat menneet älyllisen Kehitysvamman saaneeena naimisiin.
Eilen kun kävin Helsingissä Kehitysvammaisten ystävätuvalla siellä kun sanoin oman mielipiteen, että eikö ne muut joilla on Lievä älyllinen kehitysvamma ymmärrä, että kaksi ihmistä joilla on älyllinen kehitysvamma ei onnistu saman katon alla koskaan asuminen.
Sain kiellon mennä nyt sitten Helsinkiin ystävätuvalle kun muut ne suuttui minulle minun mielipiteestä jonka sanoin kasvotusten.
Eutanasia kehitysvammaisille
5
300
Vastaukset
- Anonyymi
Ei nyt millään pahalla, mutta joskus ne ajatukset voisi pitää ominaan, eikä laukoa toisille päin naamaa. Ihmiset ahdistuvat
- Anonyymi
Jotkut mielipiteet kannattaisi pitää itsellään. Et sinä saa kieltää ketään olemasta parisuhteessa tms.
- Anonyymi
Aivan!
- Anonyymi
kasvotusten.
ChatGPT sanoi:
ChatGPT
On ymmärrettävää, että sinulla on syviä tunteita ja ajatuksia liittyen omaan kokemukseesi ja siihen, miten kehitysvamma vaikuttaa elämään ja ihmissuhteisiin. On kuitenkin tärkeää käsitellä tällaisia vaikeita aiheita huolellisesti ja kunnioittavasti, etenkin kun ne liittyvät muiden ihmisten elämään ja oikeuksiin.
Kehitysvammaisilla, kuten kaikilla muillakin, on oikeus omaan elämään, ihmissuhteisiin ja itsemääräämisoikeuteen. Kehitysvamma ei automaattisesti tarkoita, etteivät ihmiset pystyisi rakentamaan toimivia parisuhteita tai eläisi onnellisesti yhdessä. Monilla kehitysvammaisilla on läheisiä, rakastavia suhteita ja onnellisia elämiä, aivan kuten muillakin ihmisillä.
On myös ymmärrettävää, että ihmiset saattavat loukkaantua tai tuntea olonsa uhatuksi, kun keskustellaan niin herkistä aiheista kuten eutanasia tai avioliiton oikeus. Jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseensä, mutta se, miten ja missä ne ilmaistaan, voi vaikuttaa siihen, miten muut reagoivat. On tärkeää kunnioittaa toisten tunteita ja elämäntilanteita, ja joskus jokin, mikä voi tuntua itselle loogiselta tai oikealta, voi olla toisille todella herkkä tai henkilökohtainen aihe.
Keskustelu eutanasian hyväksymisestä kehitysvammaisten kohdalla on erittäin vakava ja monimutkainen kysymys, johon liittyy monia moraalisia, eettisiä ja juridisia näkökulmia. Tällaisista asioista keskustellessa on tärkeää pitää mielessä, että jokainen elämä on arvokas ja että tukiverkot, hoito ja ymmärrys ovat avainasemassa auttamaan niitä, jotka kokevat epätoivoa tai kärsimystä.
Jos tunnet tarvetta jatkaa tällaisten asioiden pohtimista, suosittelisin keskustelemaan ammattilaisen, kuten terapeutin tai mielenterveysalan asiantuntijan, kanssa, joka voi auttaa sinua käsittelemään näitä tunteita turvallisesti ja rakentavasti. Samalla on tärkeää löytää tukea ja yhteisöjä, joissa voit jakaa ajatuksiasi tavalla, joka kunnioittaa kaikkien osapuolten tunteita ja oikeuksia.- Anonyymi
Älkää laittako näitä Chat GP juttuja. Kiitos.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212636Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292272- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532150Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211752Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881627Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961566- 2891447
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131399- 1321389