Erikoisia, mutta helppoja

Wernada

Meillä on laitettu lasten nimiksi erikoiset, mutta kuitenkin helpot lausua, koska meillä vanhemmillakin on erikoiset nimet.
Olen itse Wernada Amalia ja mieheni on Sasha Bernard.
Lapsemme ovat:
Angelina Ada Abitta 12
Ernold Sacu Bernard 8
Arbetta Lila Shania 6
Adelia Nea Beatta 2

13

1555

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • haloo!!!

      Mitä nimiä!Onko ne edes nimiä?????????Ja sukunimi on tietysti Möttönen tai joku muu vastaava.
      En ymmärrä miksi pitää antaa erikoisia nimiä suomalaisille.Suomalaiset nimet kunniaan!
      Itselläni on erikoinen nimi,etu et sukunimi,johtuen siitä että toinen vanhemmistani on ulkomaalainen,Ja olen aina joutunut kärsimään siitä.Ensin koulussa ja sitten aikuisena,kun kukaan ei osaa sitä lausua,saatika sitten kirjoittaa sitä oikein.
      Miettikää tarkasti,ennenkuin annatte nimen!

      • Nimi-ihastelija

        Aivan, miettiä pitääkin.

        Onneksi kaikki eivät ole yhtä juntteja kuin sinä.

        Nykyajan kansainvälistyvässä yhteiskunnassa ei kannata antaa lapselle nimeä, joka ulkomailla koettaisiin omituiseksi. Esim. Antti-nimestä amerikkalaiselle tulee mieleen muurahainen.


      • Nimi-ihastelija
        Nimi-ihastelija kirjoitti:

        Aivan, miettiä pitääkin.

        Onneksi kaikki eivät ole yhtä juntteja kuin sinä.

        Nykyajan kansainvälistyvässä yhteiskunnassa ei kannata antaa lapselle nimeä, joka ulkomailla koettaisiin omituiseksi. Esim. Antti-nimestä amerikkalaiselle tulee mieleen muurahainen.

        Pekka-nimeä luullaan Amerikassa naisen nimeksi.


      • vain
        Nimi-ihastelija kirjoitti:

        Pekka-nimeä luullaan Amerikassa naisen nimeksi.

        Eihän amerikkalaiset erottele tytön ja pojan nimiä samalla tavoin kuin Suomen nimilaki tekee, vaan siellä voi antaa suunnilleen minkä nimen vain kummallekin sukupuolelle.


      • Nimi-ihastelija
        vain kirjoitti:

        Eihän amerikkalaiset erottele tytön ja pojan nimiä samalla tavoin kuin Suomen nimilaki tekee, vaan siellä voi antaa suunnilleen minkä nimen vain kummallekin sukupuolelle.

        etunimet ovat useimmissa kielissä varattu naisennimille. Siispä suomalaiset a-päätteiset miehennimet näyttävät naisennimiltä. Pekka näyttää naisen nimeltä amerikkalaisen silmään siitäkin syystä, että siellä on yleinen nimi/kutsumanimi Becca, lyhennelmä Rebecca-nimestä.


      • Juntti
        Nimi-ihastelija kirjoitti:

        Aivan, miettiä pitääkin.

        Onneksi kaikki eivät ole yhtä juntteja kuin sinä.

        Nykyajan kansainvälistyvässä yhteiskunnassa ei kannata antaa lapselle nimeä, joka ulkomailla koettaisiin omituiseksi. Esim. Antti-nimestä amerikkalaiselle tulee mieleen muurahainen.

        tärkeintä suomalaisen vanhemman onkin miettiä tarkkaan mitä amerikkalaisille tai muille vierasmaalaisille nimestä mahdollisesti tulee mieleen.


      • hmm
        Nimi-ihastelija kirjoitti:

        Aivan, miettiä pitääkin.

        Onneksi kaikki eivät ole yhtä juntteja kuin sinä.

        Nykyajan kansainvälistyvässä yhteiskunnassa ei kannata antaa lapselle nimeä, joka ulkomailla koettaisiin omituiseksi. Esim. Antti-nimestä amerikkalaiselle tulee mieleen muurahainen.

        Suomalaisille tulee nimestä Pascal mieleen paska.


      • N21
        hmm kirjoitti:

        Suomalaisille tulee nimestä Pascal mieleen paska.

        Niinpä!

        Suomalaiset nimet kunniaan. Minkä takia jenkkejä pitää aina matkia ja niiden nimiä, tapoja ym. ihannoida? Perseestä, sanon minä!


    • just joo

      Kenenhän mielestä nuo ovat helpot lausua???

    • Tools

      Onpa varsinainen nimivalikoima.... "Sacu"... *repee* Suomen kieleen ei edes kuulu c-kirjain!
      Naurettavan, tyylittömän hienostelevia. Lapsiparat.

    • Aura Aurora

      Olen 15-vuotias tyttö, joka on koko ikänsä saanut kärsiä nimestään. Aura Aurorasta on tullut jos jonkinmoista kommenttia, mutta nyt ymmärrän, että asiat voisivat olla paljon huonomminkin. Wernada, voitko ihan kirkkain silmin väittää, etteivät lapsesi kärsi nimistään? Itse olen keskustellut omasta nimestäni vanhempieni kanssa näin vanhemmalla iällä, ja äitini on sanonut minulle ymmärrettyään näkökantani, että oma nimeni on tosiaan vähän tökkö. Mutta silloin nuorempanahan kaikki piti tehdä eri tavalla kuin muut..
      Vanhemmat, miettikää, mihin mittoihin oikein kasvatatte oman erikoisuuden tavoittelulle. Joku lapsi voi viihtyä koko elämänsä ajan erikoisessa nimessä. Yhdeksän kymmenestä kuitenkin haluaisi vaihtaa nimensä tavalliseksi. No, jaksamista näille lapsille, eiväthän he nimilleen mitään voi.

    • Camilla

      Mielestäni ovat hyviä nimiä.
      Itse olen Varsin tyytyväinen Esim. omaan nimeeni, Meitäkään ei turhan paljon tule vastaan. Miehelläni on italialainen nimi, ja hän on tyytyväinen nimeensä.
      Olemme miettineet nimiä lapsillemme ja perusteena oli että nimen pitää alkaa Ca... koska meidän molempien nimen alkavat niin ja toinen peruste oli se ettei niitä saa löytyä yli viittä Suomesta (väestörekisterikeskuksen mukaan)
      Ystäväni jolla on tavallinen perussuomalainen sukunimi ja etuniminä Maija Liisa yrittää miettiä itselleen uutta nimeä joka ei olisi tavallinen (esim Maya Maia May tms) ja aikoo samalla vaihtaa sukunimensä. Mieheni sisko vaihtoi nimensä ja on nykyään Kani...
      Niin että antakaa vaan lapsillenne erikoisia nimiä. Erikoinen nimi kasvattaa luonnetta ja siitä saa olla ylpeä!!!!

    • pakkokommentointi

      Ps. Sasha ei ole italialainen nimi vaan nimenomaan venäjältä lähtösin ollut nimi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4856
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3066
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1777
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1591
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1461
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1218
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1203
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1167
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1167
    Aihe