Urho sen tiesi

Anonyymi-ap

– Kekkonen ehdotti myös ”mustalaiskysymyksen kokonaisratkaisua”, johon olisi sisältynyt romanien kokoaminen työleireille.

20

430

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kekkonen tuskin on moisia ehdotellut, ainakin vähintä olisi että aloittaja kertoisi luotettavat lähdetiedot väitteilleen.
      Mutta se tiedetään että sodan aikana meillä oli työleirejä ja oli pari leiriä myös romaneille. Leirit lopetettiin kun todettiin romanien työpanoksen olevan olemattoman vähäisen ja oli paljon kurinpidollisia yms. ongelmia.
      Koko työleirijärjestelmä taitaa olla isommalle osalle suomalaisista aika tuntematon asia, löytyy nykyään sentään joku kirjakin aiheesta, esim. TYÖLEIRIT SAARISTO on kohtuu kattava ja hyvin asiaan pureutuva. Ko. leirit eivät siis olleet mitään sotavankileirejä vaan ihan siviileille osoitettuja pakkotyöpaikkoja, useimmiten niissä tehtiin halkoja joita mm. höyryveturit kuluttivat paljon kun kivihiilen laivaus ulkomailta oli poikki.

      • Anonyymi

        Kiinassa on paljon osaamista mm työnteon opettamisessa työhaluttomille jos sellaisia jostain löytyy. Näitä leirejä on Sinkiangissa ja niissä mm islaminuskoiset uiguurit ovat tutustunee työntekoon. Suomi voisikin ostaa kotouttamispalveluja Kiinasta. Näin työhaluttomat kotoutettaisiin työelämään. Onhan Suomessa mm kieliä, joista sana työ puuttuu kokonaan, joten työelämä on näiden tai siis tämän kielenpuhujille tuntematon alue. Kuten huomaatte, en mainitse mitään etnistä ryhmää vaan näitä kotoutettavia löytyy monistakin etnisistä ryhmistä.

        Jos lukijalle tulee mieleen jokin etninen ryhmä niin se on hänen oma häpeänsä. Minä en sen sijaan mikään rasisti ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiinassa on paljon osaamista mm työnteon opettamisessa työhaluttomille jos sellaisia jostain löytyy. Näitä leirejä on Sinkiangissa ja niissä mm islaminuskoiset uiguurit ovat tutustunee työntekoon. Suomi voisikin ostaa kotouttamispalveluja Kiinasta. Näin työhaluttomat kotoutettaisiin työelämään. Onhan Suomessa mm kieliä, joista sana työ puuttuu kokonaan, joten työelämä on näiden tai siis tämän kielenpuhujille tuntematon alue. Kuten huomaatte, en mainitse mitään etnistä ryhmää vaan näitä kotoutettavia löytyy monistakin etnisistä ryhmistä.

        Jos lukijalle tulee mieleen jokin etninen ryhmä niin se on hänen oma häpeänsä. Minä en sen sijaan mikään rasisti ole.

        Suurin työhaluttomien ryhmä Suomessa löytynee ihan ns. kantasuomalaisten parista!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurin työhaluttomien ryhmä Suomessa löytynee ihan ns. kantasuomalaisten parista!

        Työttömyysluku kantasuomalasten keskuudessa on noin 4% . Loput 4,2% ovat ulkomaalaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työttömyysluku kantasuomalasten keskuudessa on noin 4% . Loput 4,2% ovat ulkomaalaisia.

        Mukavasti heitellään itse keksittyjä itseä miellyttäviä lukuja!
        Tosiasiassa kaikista työttömistä ulkomaalaisia on minimaalisen vähän ja ulkomaalaistaustaisia Suomen kansalaisiakin vain murto- osa.
        Ulkomaiset jotka Suomeen töihin tulevat, tulevat useimmiten ulkomaisen työnantajansa tietyn mittaiselle komennukselle ja sen jälkeen poistuvat töihin kotimaihinsa tai uudelle komennukselle johonkin toiseen maahan, eivät he tänne jää lojumaan...tässä asiassahan on hallituksen innolla ajamaa määräaikasääntöä kovin ihmetelty juuri siksi että se koskisi niin mitättömän pientä ryhmää ettei sillä ole merkitystä puoleen eikä toiseen...


    • Anonyymi

      Eipä tule aloittajalta lähdetietoja, siis puhuu itse keksimistään "totuuksista"...niin tyypillistä...

    • Anonyymi

      Kekkonen ja mustalaiset googlessa,kerran laitoin jo mutta poistettu kuten tavallista jos täällä totta puhuu.

    • Anonyymi

      Kenen sakkeja Kekkonen? Onko muita kaljuja kaaleita? Mieleen tulee ainakin Myyrmäen kalju-keijo. Onko samaa sakkia?

    • Anonyymi

      Mäkkärin Esa ja se toinen vaimonsa ampuja on jumalhahmoja tällä porukalla kohta heijät ylennettään valtakunnan johtajaksi.

      • Anonyymi

        Mäkkäri Esa vapautuu 2025,kuudes raato tulee varmasti


    • Anonyymi

      Aloittajalla nyt vähän ajatus viiraa sivuun todellisuudesta!
      Sodan aikana romaneille jopa perustettiin pari työleiriä mutta kun niissä oli paljonjärjestyshäiriöitä tms. ja romanien työteho todettiin aivan olemattomaksi niin leirit lakkautettiin melko pian. Asiaan voi tutustua tarkemmin mm. kirjassa TYÖLEIRIEN SAARISTO.
      Tässä ei kyseessä kuitenkaan ollut aloittajan esittämä ainoastaan Kekkosen idea eikä kyseessä ollut minkäänlainen mustalaiskysymyksen lopullinen ratkaisu. Suomessa oli tuolloin käytössä yleisesti työleirijärjestelmä ja siihen liittyen työpakko, romanit eivät olleet mikään poikkeus muuta kuin siinä että juuri heille tarkoitetuille parille leirille joutuneet romanit pääsivät kotiutumaan muita ennen ja tekivät mitään töitä muita vähemmän, siis pääsivät helpommalla kuin valkolaiset leireillään!
      Suosittelen aloittajaa vaikka em. kirjan lukemalla pikkuisen perehtymään mistä oli kyse, tyhjää huutoa ilman tietoa, sitähän piisaa näillä sivuilla...

    • Anonyymi

      Työleirijärjestelmän kummina toimi Urho Kekkonen, joka esitti heti talvisodan jälkeen työmuodostelman perustamista naisille.

      – Kekkonen ehdotti myöhemmin myös ”mustalaiskysymyksen kokonaisratkaisua”, johon olisi sisältynyt romanien kokoaminen työleireille. Kekkosen asenteesta kertoo hänen erääseen kirjeeseen tekemänsä merkintä: ”Mustalaisia varten lienee perustettava keskitysleiri, eihän niistä muuten selviä.”, Niiranen sanoo.

      • Anonyymi

        Unohdit jälleen ne tärkeät luotettavat lähdeviitteet, miten siinä aina niin pääsee käymään?


      • Anonyymi

        Romanien kaksi työleiriä olivat vain leirejä muiden leirien joukossa. Ei niissä paljon tulosta syntynyt koska ei romanien työnteosta tullut oikein lasta eikä p_skaa ja siksi leirit pian lopetettiinkin. Paljon kovemmalle joutuivat leireille joutuneet valkolaiset, myös naiset joilla teetettiin esim. raskaita metsänhakkuita.


      • Anonyymi

        Netistä löytyy kun viitsii kirjoittaa ja hakea.Taitaa olla väitöskirjasta lähtien.


      • Anonyymi

        Kuka Niiranen?
        Missä se kirje on?


    • Anonyymi

      Työleirit tulee aina, kun päätösvaltaa käyttävä väki ajaa talousasiat takapuolelleen, ja sen seurauksena työpaikkojen rahoitus poistuu muilta.

      Tämän ohessa myös kansan lakiin perustuvilla oikeuksilla pyyhkäistään samaista takapuolta, ja valtion vastuulla olevat työllisyystoimet muuttuvat pakottamistoimiksi.

      Ei asiassa ole mitään uutta, tämä sama kuvio toistuu jatkuvasti aina muutaman vuosikymmenen sykleissä, ja toimet piilotellaan aina semantiikan taakse, aivan kuten alunperinkin natsit piilottelivat omien kuolemanleiriensä toimet jonkin mukavammalta kuulostavien sanavalintojen taakse.

      • Anonyymi

        Valtio vastaa aina poikkeuksetta harjoittamastaan talouden ohjaamisesta, joiden seurauksena investoinnit ja palkkatyöpaikat joko syntyy tai ei synny. Kyse on poliittisesta tahdosta, kenen taskuun rahat halutaan ja kenen kustannuksella.

        Kun ahnein väki on päässyt valtiossa valtapaikoille, ei ole mitään epäselvää siitä että kansalle kuuluvien oikeuksien rahoitus poistetaan ahneimpien taskuun, ja muille alkaa tulemaan oikeuksien sijasta pakkoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtio vastaa aina poikkeuksetta harjoittamastaan talouden ohjaamisesta, joiden seurauksena investoinnit ja palkkatyöpaikat joko syntyy tai ei synny. Kyse on poliittisesta tahdosta, kenen taskuun rahat halutaan ja kenen kustannuksella.

        Kun ahnein väki on päässyt valtiossa valtapaikoille, ei ole mitään epäselvää siitä että kansalle kuuluvien oikeuksien rahoitus poistetaan ahneimpien taskuun, ja muille alkaa tulemaan oikeuksien sijasta pakkoja.

        Pieleen menee tarinointisi. Kuvittelet esim. että valtio synnyttää työpaikat vaikka työpaikat järjestää työnantaja eli yrittäjä/yritys.
        Valtiovalta pystyy vaikuttamaan asioihin varsin rajallisesti, valtiovalta on nykyisessä pitkälle globalistuneessa yritysmaailmassa kädetön sillä se ei voi nostaa jossain kaukoidässä tms. toimivan yrityksen tuotantokustannuksia niin että suomalaisyritys kykenisi tuotteittensa loppuhinnoilla kilpailemaan sen kanssa...


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1479
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      573
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      156
      472
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      462
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe