Mikä kirjan

Anonyymi-ap

luit viimeksi ?

86

666

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      'Suuria suomalaisia' ja sen tyylisiä muitakin.

    • Anonyymi

      Ingmar Bergmannin muistelmat 'Laterna magica' oli mielenkiintoinen.

    • Anonyymi

      mitähän itse viimeksi, lukeminen on vähän vaikeata at the moment.. puuttuu kunnolliset rillit krillit eli silmälasit... äänikirjana taisin raamatun Vanhan testamentin jänniä juttuja kuunnella.

    • Pirjo Tuomisen feelgood-kirjan Kurtturuusut.
      Sopivaa iltalukemista, jää hyvä mieli ja saa kauniita unia.

    • Anonyymi

      Viimeksi luin Ulla Järven kirjan "Armoton media"
      Armoton media -tietokirjassaan tiedetoimittaja ja viestinnäntutkija Ulla Järvi tarkastelee mediakohun anatomiaa ja mediaetiikan historiaa ja kehittymistä.
      Hän on seurannut mediakohuja jo vuosien ajan ja tarkastellut niitä etenkin eri osapuolten näkökulmasta sekä arkistoja tutkien että ihmisiä haastatellen.

      Teoksessa pohditaan muun muassa, miltä mediakohun kohteeksi joutuminen tuntuu. Lukija vakuuttuu nopeasti siitä, ettei varsinkaan todella kielteisestä julkisuudesta aiheutuvia seurauksia yksittäisille ihmisille aina ajatella riittävästi.

      Armoton media on julkaistu alunperin äänitietokirjana, ja se on kuunneltavissa suoratoistopalveluissa.

      Kirja jäi vähän liian suppeaksi.

      Aloitin juuri lukemaan Heino Nyyssösen kirjaa "Unkarin demokratian romahdus",
      joka on tosin vuodelta 2017, Unkarin demokratia on sen jälkeen
      romahtanut yhä pahemmin.

    • Anonyymi

      Kaksi kirjaa evoluutiosta. Halusin selvittää itselleni selittääkö evoluutio selkeämmin elämän synnyn maapallolle kuin raamattu. Nyt luen kirjaa jossa mies heittäytyy oravanpyörästä päivastaiseen elämään. Nimeä en muista kun kirja ei ole juuri tässä.

      • Anonyymi

        Mihin tulokseen tulit ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin tulokseen tulit ?

        Ei ole tiedemiehet ratkaisseet tänä päivänäkään tieteellisesti elollisen solun syntymää maailmaan. Yhtä epäselvä kuin raamatun tarina. Molemmat ovat tasan yhtä mysteeriaa. Ei siis ole minun mielipiteeni tulosta vaan kerrottu toisessa niistä kirjoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole tiedemiehet ratkaisseet tänä päivänäkään tieteellisesti elollisen solun syntymää maailmaan. Yhtä epäselvä kuin raamatun tarina. Molemmat ovat tasan yhtä mysteeriaa. Ei siis ole minun mielipiteeni tulosta vaan kerrottu toisessa niistä kirjoista.

        Voi jäädä ikuisesti ratkaisematta ?


    • Anonyymi

      "Från bomull till kunskapsindustri" Puuvillatehtaan ja paljon muunkin historiaa.

    • Anonyymi

      Tove Janssonin kirjan 'Kuvanveistäjän tytär'.

      • Anonyymi

        Aleksis Veljen "Seitsemän kivestä".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aleksis Veljen "Seitsemän kivestä".

        Veljeskirjan voi lukea yhä uudestaan, hieno teos.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Siitä puuttuu Ari Turunen

        Kuusipää nimittelee Lutheria vaikka suomea kulttuurina ei olisi ilman mulkkuLeniniä ja Lutheria

        Turunen on viltunmulkku


    • Anonyymi

      Tonneja takana.

      • Anonyymi

        Kenen tekemä?


    • Anonyymi

      Salla Fagerström Kymmenen kirveeniskua.
      Siili

    • Anonyymi

      Tommi Kinnusen "EI kertonut katuvansa", melkoisen vaikuttava kertomus paluusta kotiin.

      • En muista. En ole lukenut yhtään kirjaa yli10 vuoteen.
        Olisiko ollut jokin Reijo Mäen dekkari.
        Vares ja kumpp.


      • Anonyymi
        Lesken70 kirjoitti:

        En muista. En ole lukenut yhtään kirjaa yli10 vuoteen.
        Olisiko ollut jokin Reijo Mäen dekkari.
        Vares ja kumpp.

        Kertakäyttökamaa dekkarit, lue jotain oikeaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kertakäyttökamaa dekkarit, lue jotain oikeaa.

        Viimeksi taisin lukea jotain oikeaa.
        Perintöhommissa luin tarkkaan kaikki pankkikirjat


    • Anonyymi

      Regina sarjaa kai tavailit nuorena.

      • Anonyymi

        Minkä kirjan luit nuorena?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä kirjan luit nuorena?

        Sillanpään "Nuorena nukkunut".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillanpään "Nuorena nukkunut".

        Ahaa, en ole lukenut sitä, mut elokuvan nähnyt, traaginen ja tyypillinen Taatan teos, kirja varmaan vielä parempi kuin elokuva, joka sekin hyvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillanpään "Nuorena nukkunut".

        Minä olen lukenut sen kaupunkiversion "Snadina snarkannut".


    • Anonyymi

      Luin Markku Envallin esseitä "Tavaratalo taivasalla".
      Olen lukenut hänen muitakin kirjojaan, pidän esseistä.
      Markku Envall kirjoittaa hyvin.

    • Anonyymi

      Nuorena luin Salingerin Sieppari ruispellossa.

      • Anonyymi

        Sen myös luin nuorena, mitään en muista siitä enää, paitsi outouden.


    • Anonyymi

      Raamatun.

      • Anonyymi

        Kauanko meni aikaa lukemiseen?


    • Anonyymi

      Tulen sivusta sivulle mutta olen ateistina lukenut sekä raamatun että koraanin, lukemiseen käytettävä aikahan riippuu lukunopeudesta ym. eikä sitä tule silleen kytättyä kelloa, minulla on usein lukemisen alla useita kirjoja kerrallaan, luen tänään yhtä tai kahta, huomenna ehkä muuta, vuosittain luen nykyään noin 20000 sivullista, on ollut vuosia jolloin on tullut luettua noin 50000 sivullista.
      Raamatussa on niitä henkilöluetteloita ja jos nekin käy läpi eikä lue ihan täyspäiväisesti, meneehän siinä viikon päivät, tai minulla lähinnä yöt, yöt ovat parasta aikaa lukemiselle.
      Noiden lisäksi voin mainita luetuista sinänsä varsin puisevista vaikka Hitlerin Taisteluni- teoksen.
      Ensimmäisiä liki 60 vuotta sitten lukemiani kirjoja oli Dumas:n Kolme muskettisoturia, muistan heidän nimensä sekä heidän kaverinaan liikkuneen neljännen miehen nimet yhä.
      Jo pitkään olen lukenut lähinnä historiaa, tiedettä ja sen sellaista, toki aiemmin myös esim. E. Paasilinnan, Linkolan, Haanpään, Meren ym. tuotannosta ainakin enimmän osan.

      • Anonyymi

        Hyvää aikaa mennyt paljon myös hukkaan.


    • En tainnut edes vilkaista kirjan nimeä tai sen kirjoittajaa, mutta se kirja kertoi Hammaspeikoista. Luin sen ääneen ...

    • Luen silloin tällöin kirjan, kirja oltava niin mielenkiintoinen että viitsii lukea, mikä kiinnostaa. Selaan mitä E-kirja elisalla tarjottavaa, ostan jos uteliaisuus voittaa.. Vanhemiten tullut ronkeliksi, ostanut kirjoja jotka jääny kesken, tylsältä tuntuvassa kirjassa hyväpuoli alkaa nukuttaa, ei tarvitse unipillereitä joita en tarvitse muutenkaan. Joku uutuus kirja joita ilmestyy vuoden loppua mentäessä, Tervoa sen sellaista, arvostelut antaa vinkkejä.

      Hesarin uutisotsikot vilkaisin, luen tarkemmin kun herään taas valvomaan, ei haittaa jos yöllä valvoo tunnin kaksi nukkuu kun nukuttaa.

      • Anonyymi

        Jos ei osaa ja kykene itse päättämään mikä on itselle hyvää luettavaa ja ostaa kirjan jota arvostelijat arvostavat, parempi kai jättää lukeminen silleen. Kustantamot käytännössä päättävät mitä kirjoja myydään, mainonta ja markkinointikoneisto ohjaa ihmisten käyttäytymistä. Paljon lukevana en ole milloinkaan seurannut edes silmäkulmastani mitkä kirjat ovat milläkin listalla miten sijoittuneet ja joulunalusajan uutuuksia välttelen hankkimasta, haluan olla itsenäinen ja itse päättävä ihminen myös luettavani valinnassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei osaa ja kykene itse päättämään mikä on itselle hyvää luettavaa ja ostaa kirjan jota arvostelijat arvostavat, parempi kai jättää lukeminen silleen. Kustantamot käytännössä päättävät mitä kirjoja myydään, mainonta ja markkinointikoneisto ohjaa ihmisten käyttäytymistä. Paljon lukevana en ole milloinkaan seurannut edes silmäkulmastani mitkä kirjat ovat milläkin listalla miten sijoittuneet ja joulunalusajan uutuuksia välttelen hankkimasta, haluan olla itsenäinen ja itse päättävä ihminen myös luettavani valinnassa.

        Kirjailijasta voi päätellä ja mitä kirjan aihe käsittää.


      • Anonyymi
        Pertikki kirjoitti:

        Kirjailijasta voi päätellä ja mitä kirjan aihe käsittää.

        Tarkoitat kuuluisasta, tunnetusta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitat kuuluisasta, tunnetusta?

        Joo pitää paikkansa, saatan ostaa kirjan kirjana mikä ilmestyy marraskuussa, ne mitä viimevuosina ostanut ovat olleet tabletista luettavia.
        Kävisin lähi kirjastossa joka oli muutaman sadan metrin päässä, mutta se suljettiin.


    • Anonyymi

      Paljon lukevana en ole milloinkaan seurannut edes silmäkulmastani mitkä kirjat ovat milläkin listalla miten sijoittuneet ja joulunalusajan uutuuksia välttelen hankkimasta, haluan olla itsenäinen ja itse päättävä ihminen myös luettavani valinnassa.

      joo aivan. täällä asiasta on turha keskustella. Nämä ei tajua sitä mitä sokea seuraaminen Yle Hesari Aamulehti ... tekee

      jos sijoittamisessa seuraisi näitä menisi aivan metsään

      se että menestyy jossain tarkkoittaa juuri että osaa valkioida
      ja vetää johtopäätöksiä. Esim. Sanoma oyj elää pitkälti YLIDIGItALISAAtIOLLA opetusmateriaalituotannolla (ei myymällä Hesaria)
      mikä on koulujen pilaamista myös. Digitalisaatio on ollut tuottavaa puuha viime aikoina

      • Anonyymi

        Ei tietenkään, ja kaikkea muutakin.


    • Johdetavissa mitä lukee, siitä asti kun opin lukemaan lukenut mikä kiinnostaa, en lue mikä ei kiinnosta. Kirjasto aikaan valikoin repullisen kirjoja niin kotona selvisi viimeistään luettava kirja, jossain vaiheessa kertyi kirjailijat sen perusteella hakeminen helpottui, umpimähkään etsiminen saattoi olla työlästä. Samoin TV ja radio, radiota kuuntelen paljon, samaa valikoimista sekin.

      • Anonyymi

        Opettelisit kirjoittamaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opettelisit kirjoittamaan!

        Opettele sinä kirjoittamaan ketjun aiheesta. Jos sen verran pyörähtää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Opettelisit kirjoittamaan!

        Miksi yrität yrität olla ilkeä, olen monesti ilmoittanut että olen huono kirjoittamaan, milloin olen arvostellut sinun tapaa kirjoittaa.


      • Anonyymi
        Pertikki kirjoitti:

        Miksi yrität yrität olla ilkeä, olen monesti ilmoittanut että olen huono kirjoittamaan, milloin olen arvostellut sinun tapaa kirjoittaa.

        Opettele sitten kirjoittamaan huonolla kirjallisella ulosannillasi vähän vähemmän niin et niin korosta itseäsi!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Opettele sitten kirjoittamaan huonolla kirjallisella ulosannillasi vähän vähemmän niin et niin korosta itseäsi!

        Sekin vielä, minkä verran saan kirjoittaa.
        Tässäkin aloituksessa kommentoijat kertovat omista luku tottumuksista, hyväksytkö jos kirjoitan anonyyminä vaikka olen käyttänyt nimimerkkiä jotain 15 vuotta, tietysti näyn anonyymien seassa.


      • Pertikki kirjoitti:

        Sekin vielä, minkä verran saan kirjoittaa.
        Tässäkin aloituksessa kommentoijat kertovat omista luku tottumuksista, hyväksytkö jos kirjoitan anonyyminä vaikka olen käyttänyt nimimerkkiä jotain 15 vuotta, tietysti näyn anonyymien seassa.

        Toiseksi vältän käymästä kenenkään identiteetin päälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opettelisit kirjoittamaan!

        Ei sunkaan leski taas vainoa ....?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opettelisit kirjoittamaan!

        Pertikin kirjoitukset ovat siitä hyviä, että niissä on asiaa ja ajatusta.
        Joku virheettömämmin kirjoittava jauhaa vain jonninjoutavaa peetä eikä pysty
        pysymään ollenkaan aiheessa. Ei parempaan pysty koskaan. Mitä hyötyä siitä kirjoitustaidosta on silloin ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pertikin kirjoitukset ovat siitä hyviä, että niissä on asiaa ja ajatusta.
        Joku virheettömämmin kirjoittava jauhaa vain jonninjoutavaa peetä eikä pysty
        pysymään ollenkaan aiheessa. Ei parempaan pysty koskaan. Mitä hyötyä siitä kirjoitustaidosta on silloin ?

        Joopa, mitä hyötyä on jankata samaa joka s-tanan päivä.


    • Anonyymi

      Sananlaskujen.

      • Anonyymi

        Anna joku esimerkki?


    • Anonyymi

      Aloittaja ei liene lukenut yhtään kirjaa, kun toi otsikko ei oikein onnistunut.

      • Anonyymi

        Oletko varma, mitä itse olet lukenut viimeksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko varma, mitä itse olet lukenut viimeksi?

        Mitä se tähän tai mihinkään kuuluu? Brotherusta.


      • Anonyymi

        Ytimekäs otsikko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä se tähän tai mihinkään kuuluu? Brotherusta.

        Selvä, en jatka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ytimekäs otsikko.

        Päin hevon peetä se on oikeinkirjoiuksen kannalta. Mutta ehkä aloittaja ei ole suomalainen, joten kielikään ei onnaa kunnolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päin hevon peetä se on oikeinkirjoiuksen kannalta. Mutta ehkä aloittaja ei ole suomalainen, joten kielikään ei onnaa kunnolla.

        Ei virheet haittaa, kun muuten viesti on ok.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päin hevon peetä se on oikeinkirjoiuksen kannalta. Mutta ehkä aloittaja ei ole suomalainen, joten kielikään ei onnaa kunnolla.

        Kieliopillisesti se on täysin oikein kirjoitettu kysymyslause:
        Minkä kirjan luit viimeksi ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kieliopillisesti se on täysin oikein kirjoitettu kysymyslause:
        Minkä kirjan luit viimeksi ?

        Tuo otsikon arvostelija voi katsoa peiliin, koska itse kirjoittaa "oikeinkirjoiuksen". Karma iski.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kieliopillisesti se on täysin oikein kirjoitettu kysymyslause:
        Minkä kirjan luit viimeksi ?

        Mutku ei siellä lue niiin. Hah.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutku ei siellä lue niiin. Hah.

        hah ittelles


    • Anonyymi

      Luen parast'aikaa Laura Kolben kirjaa "Kosmos" - Ravintola ja perhe 1924-2024.
      Tunnettu asiakaskunta toi Kosmokselle paikan suomalaisessa kultturihistoriassa.
      Kosmoksen vaiheet kertovat myös ravintolaelinkeinon ja perheyrittämisen
      historiaa muuttuvassa Suomessa.

      • Anonyymi

        Osuva nimi baarille, asiakkaina väkeä joka eli ihan omissa sfääreissään...!


    • Anonyymi

      Tommi Kinnusen : KAARNA, kuuntelen juuri tuota kirjaa . Valtavan hyvä. Uskon , että muutkin seiten-kasikymppiset pitää tästä.

    • Anonyymi

      PIMEÄ KUUT, Tommi Kinnuselta on myös hyvä!

    • Anonyymi

      Persuvihaajan olisi syytä edes joskus lukea jokin kirja, maanisuus helpottaisi.

      • Anonyymi

        Persuista vain 2 % lukee, koska persun mielestä lukeminen ei kuulu sivistykseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persuista vain 2 % lukee, koska persun mielestä lukeminen ei kuulu sivistykseen.

        Vain 2 % persuista osaa lukea ja kirjoittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persuista vain 2 % lukee, koska persun mielestä lukeminen ei kuulu sivistykseen.

        Sivistynyt ei jankuta joka päivä samaa 'persu' jankutusta.


    • Anonyymi

      Täällä joskus mainittiin Olli Jalosen kirja Stalker-vuodet joka on saanut hyvän maineen ja suosiota eri palstoilla.
      Jäin vain ihmettelemään onko Indonesia esittänyt mitään vastalausetta kirjan tarinan johdosta. Siinähän kuitenkin kerrottiin asiaa elävästä elämästä.

      • Anonyymi

        Indonesian suurlähetystö oli kutsunut ulkoministerin joskus puhutteluun kirjan johdosta.


    • Anonyymi

      Nyt on menossa Heino Nyyssösen kirja Unkarin tasavallan romahtuksesta.
      Se on mielenkiintoinen kirja, vaikkei ole ihan uusi, mutta Orbanin noususta
      diktaattoriksi se kertoo luonnollisesti.
      Samaa mitä Orbanin veljespuolue PS yrittää Suomessa, ottaa yksin vallan
      käsiinsä.

      • Anonyymi

        Jopa kirjaketjuun on persu-maanisen väkisin saatava propagandaansa laittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jopa kirjaketjuun on persu-maanisen väkisin saatava propagandaansa laittaa.

        Sinulla maanisuus taitaa olla. Jos piisaakaan. Ettei vaan olisi jotain vielä
        vakavampaa .... ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jopa kirjaketjuun on persu-maanisen väkisin saatava propagandaansa laittaa.

        Kirjan aihe sattuu olemaan populismi ja äärioikeistolaisuus.
        Etkö persuna kykene suhtautumaan siihen asiallisesti ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla maanisuus taitaa olla. Jos piisaakaan. Ettei vaan olisi jotain vielä
        vakavampaa .... ?

        Onhan se aika maanista, kun pitää joka päivä lässyttää persuista, kaiken lisäksi ihan väärällä palstalla.


    • Anonyymi

      Etkö ole onnellinen, kun sinun suosikkipuolueesi on suosittu keskustelunaihe ?

    • Anonyymi

      Aloitan seuraavaksi kirjan Maxim Fedorov: "Minun Ukrainani".

      Persuille tiedoksi, että Ukraina on se maa, jonka perussuomalaiset
      toivovat häviävän sodan Putinille.

    • Anonyymi

      Minulla on menossa tositapahtumiin perustuva romaani "Siirtolainen".
      Suomalaisperhe muutti Australiaan.

    • Anonyymi

      Maxim Gorkin Gorgipuistoa aloittelin.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe