IS Viikonloppu 14 - 15.9.2024

Anonyymi-ap

Arto Kuivasen itse kuvittama ristikko on arvioitu 2,5 vaikeusasteen arvoiseksi. Heti alkajaisiksi pistää silmään vasemman yläkulman punainen HELPOTTAA SIROTTELUA vihje, johon pitää ratkoa peräti 23 kirjaiminen ratkaisusana. Pitkähköjä ratkaisusanoja vaikuttaa olevan keskimääräistä enemmän muutenkin.

32

1162

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      juu kyllä on vaikea ristikko vaikka on vaan kaksipuolikas? nyt kyllä oisi hp.N listasta apua!!

      • Anonyymi

        HELPOTTAA SIROTTELUA
        on erittäin selkeä faktavihje - löytyy monesta tuotteesta keittiössä.


    • Anonyymi

      En minä keksi kuin sihti tai siivilä. Tai sirotin. Eli ????

      • Anonyymi

        Suola tuppaa klönttiintymään siinä sirottimessa ilman tätä


    • Anonyymi

      Vasemman reunan ISUIHIN vihjeeseen on jo ratkaisusana LEAT syntynyt. En vaan ymmärrä että mitä tarkoittaa.

      • Anonyymi

        Iskuihin tarvitaan lekat


    • Anonyymi

      Ylärivillä oikealla, EI NISO johon ilmaantuu PESO. Sanaleikki ei tässä aukea.

      • Anonyymi

        Perso ei varmaan ole nirso.3


    • Anonyymi

      niin mutta miten peso on niso???ei löydy yhtenäisyyttä??

      • Anonyymi

        Perso ei varmaan ole nirso - PERSO ja EI NIRSO ovat sanat, jolla on tavanomainen sisällöllinenn yhteys toisiinsa. Kun niistä kummastakin pudotetaan kirjain pois, sisällöllinen yhteys katkeaa, kuten pitääkin käydä - tätä on ns. typiste. PESO ja EI NISO ei ole sellaisenaan mitään sisällöllistä yhteyttä toisiinsa eikä pidäkään olla!

        Ratkojan tehtävän on typisteessä hoksata, mikä kirjain on poistettu. Kirjaimia voidaan myös lisätä.

        Ei tällaisista kirjainjekkuiluista tarvitse pitää, mutta niitä pitää sietää keskivaikeissa ja vaikeissa ristikoissa.


    • Anonyymi

      Ei sen ole tarkoitus ollakaan. Vihje on "EI NISO."
      Ja PESO ei ole NISO.
      Pitää vain sijoittaa ne puuttuvat ärrät kummankin sanan keskelle.

      • Anonyymi

        On niissä joskus jopa laatijoillakin vaikeuksia. Niin kävi Ekille vihjeen ISUIHIN kohdalla.

        Minusta typisteet ovat syvimmiltään typerää pelleilyä, jota siedän, mutta inhoan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On niissä joskus jopa laatijoillakin vaikeuksia. Niin kävi Ekille vihjeen ISUIHIN kohdalla.

        Minusta typisteet ovat syvimmiltään typerää pelleilyä, jota siedän, mutta inhoan.

        Olet Tapio-Huuhaa aika kova valittamaan.


    • Anonyymi

      Vasen laita on ihan karmea. Liikaa omituisuuksia.

    • Anonyymi

      Mikä on Trump? Joku -inen se selvästi on, mutta mikä? Keksin kyllä vaikka kuinka monta adjektiivia tästä, mutta ei niistä mikään sovi.
      Valkoinen? Keltainen? Veemäinen?

      • Anonyymi

        Ihan neutraali sana tulee - laatija ei v....


    • Anonyymi

      Vie tajun?

      • Anonyymi

        Lapselle. Ei mistään ihmeellistä vaan tavallista.


    • Anonyymi

      uusi yritys "männällinen"??

      • Anonyymi

        En tiedä mikä tätä palstaa riivaa mutta vastaan uudelleen eli kahvinkeittolaite eli pressopannu.


    • Anonyymi

      mitäs olisi "sillä kana"? ja eikä toi trump. sekää ei oikein aukea??

      • Anonyymi

        Trump on usalainen ja muistaakseni kievin kana on ruokaa.


    • Anonyymi

      Läpiä?
      Luulin ensin, että ne on onkalot, mutta meni ihan pieleen kaikki sitten. Jos kerran tuo tajun viejä on unisatu.

      • Anonyymi

        Läpiä...oisko ikkunat??


    • Anonyymi

      Pienemmin numeroin? Mulla on jotain siellä suunnalla pahasti vialla, kun ratkaisuksi tuuppaa sanaa "eturevat" tms. Saisko apuja?

      • Anonyymi

        No, hölmötyksissäni en hokannut noin ilmeistä ratkaisua, koska mulle "15.3" jää joka tapauksessa mysteeriksi ( nyt vaan edus kääntyy muotoon idus...). Entäs tuo "kukin"? Niitit(kö)? Sitten onkin "voi tulla tuosta" täyttä hepreaa.

        Aakkosjärjestyksessä sovittelija taitaa olla "kilauttelujono". Siniset ehken: alsikeapilan onnekas kasvupyrähdys??? Alsikeapilan on tiettävästi olemassa oleva lajike, mikä oli itselleni uutta, mutta sopisi tuohon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, hölmötyksissäni en hokannut noin ilmeistä ratkaisua, koska mulle "15.3" jää joka tapauksessa mysteeriksi ( nyt vaan edus kääntyy muotoon idus...). Entäs tuo "kukin"? Niitit(kö)? Sitten onkin "voi tulla tuosta" täyttä hepreaa.

        Aakkosjärjestyksessä sovittelija taitaa olla "kilauttelujono". Siniset ehken: alsikeapilan onnekas kasvupyrähdys??? Alsikeapilan on tiettävästi olemassa oleva lajike, mikä oli itselleni uutta, mutta sopisi tuohon.

        "Maaliskuun idus, 15.3., on kavalan murhan muistopäivä. Silloin Rooman valtiaaksi noussut mies tapettiin verisesti ja häikäilemättömästi."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, hölmötyksissäni en hokannut noin ilmeistä ratkaisua, koska mulle "15.3" jää joka tapauksessa mysteeriksi ( nyt vaan edus kääntyy muotoon idus...). Entäs tuo "kukin"? Niitit(kö)? Sitten onkin "voi tulla tuosta" täyttä hepreaa.

        Aakkosjärjestyksessä sovittelija taitaa olla "kilauttelujono". Siniset ehken: alsikeapilan onnekas kasvupyrähdys??? Alsikeapilan on tiettävästi olemassa oleva lajike, mikä oli itselleni uutta, mutta sopisi tuohon.

        kukin= niityt ja voi tulla tuosta=itku...niin minä ainakin laitoin!


    • Anonyymi

      Eturivit se sana on ja kyllä sä sen itsekin tiesit, kunhan halusit olla vitsikäs. Joopa.
      Mutta mulle ei nyt auta huumorikaan . En saa mitään järjellistä tuohon aakkosjärjestyksessä soittajaan. Eikä siniset sanat aukea, paitsi viimeinen.

    • Anonyymi

      Miksi tuohon vesi nousee -huudahdukseen tulee ainakin minulla ulli? Mikä se on?

      • Anonyymi

        wikisanakirja sanoo, että ulli on nousuvesi, vuoksi


    • Anonyymi

      Yllättävän helppo oli amatöörille. Tietty kun hokasi että kyseessä on onnenapilat.
      Piiliksessä oli yksi vaikea jota piti hakea vaikka oli enää piilokirjaimia vaille.
      Yorkshiresika

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      573
      3806
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3288
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2771
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2709
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2104
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2061
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1887
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1760
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1719
    Aihe