Uutiset selkokielellä

Anonyymi-ap

Mielestäni Yle ei saisi enää lähettää näitä persunkielisiä uutisia. Persujen pitäisi elää maassa maan tavalla ja opetella kunnolla suomea persukouluissaan.

28

251

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kouluista on tullut apinatarhoja eikä kukaan opi mitään.

• Anonyymi

Jos tällä otat kantaa Purran mielipiteeseen ylen uusista uutiskielistä, olet mielestäni hakoteillä. Suomessa on kaksi virallista kieltä. Nyt puheena olevien kielten taitajat voivat aivan hyvin toimittaa uutisensa omien järjestelmiensä kautta. Oletko arvioinut paljonko tulee maksamaan veronmaksajille ja miten edistää kotoutumista?

• Anonyymi

Et ole veronmaksaja ja vastustat maahanmuuttoa joten se siitä.

• Anonyymi

Demuleille olisi pitänyt aikanaan opettaa laskentoa, ennen kuin Marin & co xxxrasi Suomen konkurssin partaalle

• Anonyymi

Tähän on tultu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tähän on tultu

Tarkoitatko tyynyäsi vai villasukkaasi?

• Anonyymi

Kyllä nuo uutiset on suunnattu ihmisille joilla on erilaisia elämän ja syntymän kolhuja, ja tämän seurauksena haasteita ns. normaalien ihmisten uutisten tavoittamisessa.

Väitätkö että Persut olisivat siinä määrin yksinkertaisia, ilman edellä mainittuja vajavaisuuksiakin, että he tarvitsevat omat uutisensa.

• Anonyymi

Kyllähän he näyttävät hieman yksinkertaisia olevan kun eivät kuitenkaan vastusta viittomakielen, venäjän ja saamenkielisiä uutisia kuitenkaan. Näiden uutisten avulla sekä kuuntelemalla että lukemalla tekstityksiä kuitenkin oppii hyvinkin tehokkaasti uutta kieltä suomenkielinen oppii vierasta kieltä ja vieraskielinen suomea. Persujen ulostulo on suoraansanottuna juurikin vajavaiset ominaisuudet omaavien ihmisten ajatuksia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllähän he näyttävät hieman yksinkertaisia olevan kun eivät kuitenkaan vastusta viittomakielen, venäjän ja saamenkielisiä uutisia kuitenkaan. Näiden uutisten avulla sekä kuuntelemalla että lukemalla tekstityksiä kuitenkin oppii hyvinkin tehokkaasti uutta kieltä suomenkielinen oppii vierasta kieltä ja vieraskielinen suomea. Persujen ulostulo on suoraansanottuna juurikin vajavaiset ominaisuudet omaavien ihmisten ajatuksia.

Persujen päihin ei sivistys mahdu.

• Anonyymi

Ketään ei kiinnosta mielipiteesi, pidä ne omana tietonasi.

• Anonyymi

Sinulla on sama tilanne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinulla on sama tilanne.

Siksi tuollaisia propagandauutistuutteja.

• Anonyymi

Viidakko rumpu ja savumerkit on käytössä vieläkin, ugala bugala.

• Anonyymi

Pulloposti korvaa suoran.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pulloposti korvaa suoran.

Pulloposti on kovin suosittu Suomi-juoppojen suhteen mutta maassa maan tavalla kännissä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pulloposti on kovin suosittu Suomi-juoppojen suhteen mutta maassa maan tavalla kännissä.

Mocadiscon tuliaiset tiedetän

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mocadiscon tuliaiset tiedetän

Jäi suomipojalta näemmä koulu kesken.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jäi suomipojalta näemmä koulu kesken.

Mocadisciossa koulut vitsi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkoitin tietysti Xamarissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta, Suomen koulut ja perziikit.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta, Suomen koulut ja perziikit.

Khattia kans, sano.

• Anonyymi

Pensa Maurille sarjakuvia vuohipaimenista ja Riikka tontusta

• Anonyymi

Orpoa pidetään pellenä. No kai se vähän onkin.

• Anonyymi

Demarinkieliset uutiset alkavat aina, Toverit! Medbögare!

• Anonyymi

Keksit itse jotta onnittelut !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Keksit itse jotta onnittelut !

En keksinyt vanha vitsi jo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En keksinyt vanha vitsi jo.

Mauton vitsi vain todelliset juntit viitsii viljellä tuollaisia loukkaavia juttuja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mauton vitsi vain todelliset juntit viitsii viljellä tuollaisia loukkaavia juttuja.

Todelliset juntit eli TrueFinns eli Sannjävlar.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      112
      5855
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      3977
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3332
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2956
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      250
      2007
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      1974
    7. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      141
      1758
    8. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      39
      1705
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1686
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1539
    Aihe