Miten näkisitte tilanteen? Rivitalo -70 luvulta jossa kolmanneksessa on vielä alkuperäiset kylpyhuoneet. Muut kylpyhuoneet on lähivuosina jo rempattu osakkaiden omilla rahoilla. Joihinkin taloyhtiö maksanut vesieristeen,joihinkin ei yhtään mitään. Yhtiössä ei ole ollut koskaan mitään kunto valvontaa tai suunnitelmaa miten kylpyhuoneiden kanssa mennään. Kaikkeen muuhun kyllä on aikaa riittänyt. Eli mitään yhteistä linjaa ei ole ollut,miten taloyhtiö tulee vastaan kustannuksista. Nyt vanhat kylppärit on todellisia "pommeja" kun osakkailla on periaate että voi siellä suihkutella tänään kun eilenkin voi vaikka saumat ja lattiakaivon reunat repsottaa muovimatosta. Odottavat nuukuuttaan että taloyhtiö maksaa uudet kylppärit heille. Teki niin tai näin, yhdenvertaisuus ei tule menemään koskaan tasan. Neuvoja kiitos!
Rivitalon kylpyhuoneet
8
225
Vastaukset
- Anonyymi
Yhtiökokous voi päättää yksinkertaisella enemmistöllä että kylpyhuoneet uusitaan. Jos aikaisemmin itse uusitut on tehty määräysten mukaan (vesieristys) niin niiden omistajille voidaan maksaa siitä hyvitys jos yhtiö on valvonut työn. Tässä tulee ongelmaksi se määräysten mukaan teko. Yhtiökokous voisi päättää että hyvitys maksetaan kaikille itse tehneille mutta jos näissä ilmenee myöhemmin heikosta vesieristyksessä johtunut vesivaurio niin yhtiö ei osallistu kustannuksiin esim. 20 vuoden aikana.
Yhtiö määrittelee hyvityksen euromäärän ja maksaa vain perustason.
Asia on hyvä varmistaa Kiinteistöliiton lakihenkilöltä sen varalta jos joudutaan käsittelemään sitä oikeudessa.- Anonyymi
Kiitos vastauksestasi. Meinaatko että kertakorvaus vaiko alemman yht.vastikkeen muodossa? Jotain ikävähennyksiäkin pitäisi varmaan olla kun jo tehdyt kylppärit on jo 1-10 vuotiaita?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos vastauksestasi. Meinaatko että kertakorvaus vaiko alemman yht.vastikkeen muodossa? Jotain ikävähennyksiäkin pitäisi varmaan olla kun jo tehdyt kylppärit on jo 1-10 vuotiaita?
Kumpi tahansa käy kunhan määrä on sama, kirjanpidossa alempi vastike on työläämpi hoitaa. Ikävähennykset on hankala asia. Jos päätetään että jokainen korvauksen saanut maksaa vesieristyksen korjauksen esim. 20 vuoden ajan jos sellainen tarvitaan niin se on selvempää.
- Anonyymi
Huonosti hoidettu yhtiö. Arvatenkin tahtipuikkoa heiluttaa joukko eläkeikäisiä alkuperäisasukkaita, joiden tavoitteena on viedä talo mukanaan hautaan. Muuta pois, kun vielä voit.
- Anonyymi
NSeitkytluvun matalaperustaista rakennuskantaa. Vielä jossain kasvukeskuksen ulkopuolella niin vain kuolema teidät erottaa.
- Anonyymi
Ihan turhaa rempata 70-lukuisen kylppäriä, antaa olla alkuperäisenä, kyllä se kestää aikansa. Rahat menee vaan hukkaan.
- Anonyymi
Niin. Vuotanut se on vettä rakenteisiin jo vähintään 20-vuotta. Parempi elää tiedottomana kuin alkaa availemaan. Tulee vaan paha mieli kun aletaan purkamaan kuivaan asti eli kiinaan.
- Anonyymi
Putkiremonttiin menee, pakkaa laukkusi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984