Uutta tietoa Jani Matilaisen katoamisesta

Anonyymi-ap

"Katoamisen jälkeen Janin puhelimesta ja sähköpostista löytyi kummallinen englanninkielinen viestinvaihto. Viestien lähettäjäksi oli nimetty Michel Bolton.

Jani lähetti viimeiset viestit Boltonille juuri ennen katoamistaan. Niissä sovitaan kasvokkaisesta tapaamisesta, keskustellaan suurehkosta rahasummasta ja bitcoineista. Sovittu tapaamisosoite on hyvin lähellä paikkaa, josta Janin auto löytyi hylättynä.

Tutkinnanjohtaja rikoskomisario Ville Hahl kertoo, että Matilainen joutui huijauksen uhriksi.

– Käytännössä sadan metrin päässä sovittu tapaaminen siitä katoamispaikasta. Asia on tarkastettu, muttei johtanut mihinkään. Ulkomailta tullut huijaus, mihin kadonnut lankesi ja rahaa on mennyt Suomen ulkopuolelle.

Viimeisin havainto Janista on Heinolan ABC-huoltamon parkkipaikalta aamuyöllä noin kello 04.30. Tokmannin valvontakamera kuvasi, kuinka Jani poistuu alueelta jalan kohti Vuohkalliontietä.

Näihin valvontakameroiden kuviin liittyy yksityiskohta, joka kummastuttaa tutkinnanjohtajaa vielä tänäkin päivänä.

– Viimeisen kerran hän häviää kulman taakse. Jos hän jatkaisi samaa reittiä 200 metriä eteenpäin, hänen pitäisi näkyä kameroissa. Jos kääntyisi oikealle ja jatkaisi matkaa 200 metriä, hän näkyisi kameroissa. Ei näy. Mihin hän häviää siitä? Ihan käsittämätöntä.

Kaikki alueen valvontakamerat on katsottu läpi. Hahl toteaa, ettei alueelta voi poistua teitä pitkin jäämättä kameran kuviin."
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010674678.html

Kannattaa lukea koko juttu

8

221

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vaikka kuinka olisi aikuinen niin pitäisi etsiä heti kun tarvitsee lääkkeitään ja kännykkäkin jäänyt autoon. Tuoreeltaan koirakin voisi haistaa, mutta tuskin enää monen päivän jälkeen jos vielä satanutkin välissä.

      Onkohan kaupan takana roskalavoja/puristinta mihin olisi voinut päätyä ja siitä kaatopaikalle tai vaikka poltettavaksi. Jos eivät sulje pois mahdollisuutta että olisi noussut autoon nin näkyykö niitä sitten kameroissa ja onko tutkittu niiden osuus?

    • Anonyymi

      jutun mukaan Jani olisi ollut humalassa. Siksi autokaan ei varmaan käynnistynyt.Olisiko kiivennyt jonnekin katolle jos katosi kameroista?

      • Anonyymi

        Tuskin nyt enää katolla olisi, mutta jos olisi päässyt johonkin varastotiloihon tms mistä ei olisi löydetty. Todennäköisintä että noussut auton kyytiin, mutta luulisi nekin tarkastetun videoista.


    • Anonyymi

      Jospas Jani menikin takaisin ja nukkui autossa. Siksi ne lääkkeet oli siellä maassa auton vieressä.

    • Anonyymi

      Autoonhan tuo on noussut, ei maa tuolla lailla voi ihmistä niellä. Minne sitten on kyydin saanut ja mitä tapahtunut, toivottavasti selviää.

    • Anonyymi

      Kirjastoautoon voi kyllä kadota.

      • Anonyymi

        Tuskinpa siellä yöllä kirjastoutoa ollut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskinpa siellä yöllä kirjastoutoa ollut.

        Kirjastoautossa on romaaneja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe