Millasisia lapsia luonteeltaan teillä on?

Äiti-71

Millaisia lapsia teillä on luonteeltaan? Sanotaan että jokainen lapsi on oma persoonansa miten se teillä näkyy?
Eroavatko varsinkin tyttöjen luonteet toisistaan hirveästi?

10

2697

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • menninkäinen

Meillä on kaksi tyttöä, 4v ja 1v. Ja kyllä ovat todella erilaiset luonteeltaan! Esikoinen melko rauhallinen, tykännyt kirjoista ihan vauvasta asti, viihtynyt omissa leikeissä, ollut ns. "helppo" kaikin puolin.
      Ja sitten meidän kuopus.. Vauva-aika oli TODELLA rankkaa, ei ollut lainkaan helppo vauva. Kirjoihin ei suostu edes vilkaisemaan edelleenkään. Kaikki kaapit avaa ja tunkee itsensä pesukoneeseen. Heittää tavarat wc-pyttyyn ja nukkuu valjaissa rattaissa kun muuten tulee alas. Kun jokin harmittaa niin sen tietää kilmometrin päässä asuva naapurikin. Hän on myös hyvin rohkea, persoonallinen ja hauska tyttö!
      Yhteistäkin heistä löytyy; molemmat on tykänneet äidinmaidosta kuin hullut puurosta! ;o)

Vaikka välillä huokailenkin kuopuksen kanssa ja kauhulla ajattelen uhmaikää ja murrosikää, niin mielestäni olen kyllä ollut sangen onnellinen kun olen saanut kasvattaa kahta näin erilaista persoonaa!

• äippä3

1. tyttö: rauhallinen, jämäkkä, "poikamainen" eli rohkea ja utelias, kiltti
      2. poika: vilkas, utelias, tottelematon, riiviö, meluisa, huoneiston täyttävä, ei malttanut pienenä kuunnella satuja, isompana rauhoittunut, herkkä ja tunteellinen, reipas poika
      3. rauhallinen, kiltti, arka, aurinkoinen
      ja koko lauma älykkäitä ipanoita, joita on turha vedättää missään asiassa;)

• äippä3

jäi pois viestistä.
        Siskolla on tyttö ja poika. Tyttö ei lue, todistus vähän niin ja näin, mutta eläinrakas vilkas lapsi. Poika taas on rauhallinen mietiskelijä, jonka vuoksi ei ole koskaan tarvinnut huolestua, että olisi pahanteossa.

• elina

Pystyttekö kohtelemaan lapsia TASAVERTAISESTI? Olen sitä mieltä että lapset ovat kilttejä ja tottelevaisia jos heidän ei tarvitse hakea huomiota. Kunhan kaikkien lasten kanssa TOUHUAA kaikenlaista ja OTTAA HUOMIOON tasapuolisesti - ongelmia ei ole. Osaavat käyttäytyä hyvin ja vaikuttavat tyytyväisiltä ja onnellisilta. Näin ainakin meillä : )

• menninkäinen

Ajattelin ehkä itsekin vähän noin esikoiseni ollessa ainokaisemme, että vilkaat, tottelemattomat lapset eivät saa tarvitsemaansa vanhemmiltaan. Mutta voi aamen kun se ei todellakaan pidä paikkaansa! Meidän kuopus oli vähintään yhtä odotettu kuin esikoinen ja ehdottomasti olen aina suorastaan kiihkoillen vannonut tasavertaisuuden nimiin. Siksi tuntui suorastaan loukkaukselle kommentti, että tyytyväisempi lapsemme olisi saanut enemmän huomiota!
        Haluan myös korostaa, että meillä ei missään nimessä ole ongelmia kuopuksemme kanssa vaikka hän onkin vaativaisempi!
        Ja minun mielestäni taas tuhmia lapsia ei olekaan.. (eikös se ole vastakohta kiltille?)

Koen edelleen suureksi rikkaudeksi nämä kaksi kovin eriluontoista lastani ja käsi sydämellä voin sanoa rakastavani heitä aivan yhtä paljon!

• Tinttarallaa
        menninkäinen kirjoitti:

Ajattelin ehkä itsekin vähän noin esikoiseni ollessa ainokaisemme, että vilkaat, tottelemattomat lapset eivät saa tarvitsemaansa vanhemmiltaan. Mutta voi aamen kun se ei todellakaan pidä paikkaansa! Meidän kuopus oli vähintään yhtä odotettu kuin esikoinen ja ehdottomasti olen aina suorastaan kiihkoillen vannonut tasavertaisuuden nimiin. Siksi tuntui suorastaan loukkaukselle kommentti, että tyytyväisempi lapsemme olisi saanut enemmän huomiota!
        Haluan myös korostaa, että meillä ei missään nimessä ole ongelmia kuopuksemme kanssa vaikka hän onkin vaativaisempi!
        Ja minun mielestäni taas tuhmia lapsia ei olekaan.. (eikös se ole vastakohta kiltille?)

Koen edelleen suureksi rikkaudeksi nämä kaksi kovin eriluontoista lastani ja käsi sydämellä voin sanoa rakastavani heitä aivan yhtä paljon!

Etkö sitten osoita huomiota heille nyt YHTÄ paljoa, saman verran? Kyllä lapsi sen huomaa jos toinen saa enemmän huomiota. Tasapuolisuutta!

• noinkaan...

Lapsissa on luonne-eroja. Toinen on rauhallinen ja tottelevainen, ns. kiltti lapsi. Toinen voi taas luonteeltaan olla hyvinkin villi ja mielikuvitusrikas. Tämä villimpikin voi olla aivan yhtä kiltti, mutta ehtii ja keksii vain niin paljon enemmän kaikkea "pahaa". Ei siis pahuuttaan, vaan vilkkauttaan ja kekseliäisyyttään. Villi lapsi ei ehdi ajatella itse ennen kuin jo toimii, rauhallinen saattaa ajatellakin. Toisaalta joku lapsi ei ehkä ole kiinnostunut keksimään niin paljoa uusia juttuja, jolloin koko ajan ei tarvitse olla kieltämässä jostain. Ja jos lasta ei kiinnosta vaikka videot, ei hänellä ole sinne vetoa ainakaan kiellon jälkeen, mutta joku tekniikkalapsi voi olla niin äärimmäisen innostunut niistä, ettei pysty millään vastustamaan kiusausta.

Toisaalta lapset ovat yksilöitä myös tuon huomioimisen suhteen. Kahta eri yksilöä ei voi kohdella aivan samanlaisesti. Toinen tarvitsee huomiota enemmän kuin toinen. Ei silloin ole tasapuolista huomioida heitä yhtä paljon, vaan molempia heidän omien tarpeittensa mukaan.

Sulla on ilmeisesti samanluonteiset lapset, koska homma toimii teillä noin. Kaikki eivät kuitenkaan mitenkään voi olla samanluonteisia ja niinpä löytyy niitä hankalia ja helppoja lapsia.

• ok?
        Tinttarallaa kirjoitti:

Etkö sitten osoita huomiota heille nyt YHTÄ paljoa, saman verran? Kyllä lapsi sen huomaa jos toinen saa enemmän huomiota. Tasapuolisuutta!

Mikä viestissäni sai sinut kysymään tätä kysymystä? Juuri kun yritin painottaa, että aivan tasapuolisesti kohdellaan kahta luonteeltaan erilaista lastamme!
        Huomiota esikoinen saa varmasti toisinaan vähemmän, koska nuorempi vasta täytti 1v ja luonne on sellainen, että on koko ajan oltava huomioimassa.. (=nostamassa pois kukkapurkista, puhaltamassa kolhun saanutta päätä jne.). Sitten kun nuorempi nukkuu, yritän olla ja jutella esikoisen kanssa ihan kahdestaan. Tekevät myös isänsä kanssa retkiä ym. kahdenkeskisiä juttuja. Olen selittänyt, että pikkusisko vaatii nyt aika paljon, mutta yhtä paljon rakastetaan sinuakin.

• marina

tyttöni on tulisielu, omatahtoinen, nauravainen, höpsöttelijä.

poikani on harkitseva, vakava, auttaja ja mietiskelijä.

molemmat omia persooniaan ja kovin erilaisia. kumpikin kuitenkin äidin mielestä vallottavia.

• Anonyymi

Lumi (7.v) Pirteä, reipas, kiltti, fiksu, rauhallinen
      Hilla (4.5.v) Kiltti, Utelias, energinen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      Vedonlyönti ja rahapelit
      6
      2473
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1648
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1386
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      160
      1223
    5. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      141
      1193
    6. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1125
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      106
      1081
    8. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1071
    9. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      116
      966
    10. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      949
    Aihe