kelle sopis

tämmöinen

siis olisi iittalan kartiolaseja muutama, sekä muita "ihan oikeita sarjoja", arabian jotakin ja myös pentikin tuotteita ylimääräisiä.

kun siis itse olen alkanut kerätä muuta. näistä kartio-laseista yms siis luopuisin. ne on ihan siistejä, mutta kuitenkin toki käytettyjä, kun olen vasta saanut kerättyä itselleni mieluisammat.

jos joku kerää näitä sarjoja, mistä luovun, niin kehtaisiko näitä käytettyjä antaa hänelle "oikein" lahjaksi? vai pitääkö lahjojen olla uusissa paketeissa?

5

964

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fiona

No kyllähän häälahjojen uusia ja käyttämättömia tarvitsee olla! Käytettyjä astioita voi viedä vaikka kylään mennessä jollekin joka kyseistä sarjaa kerää.

• Käyttämätön

Käyttämättömiä pitäisi mielestäni olla. Esimerkiksi konepesu on saattanut naarmuttaa laseja. Ei olisi kiva saada sellaisia lahjaksi.

• veitikka

samaa mieltä. Tuliasiksi ihan niin noin vain ovat oikeenkin passelit! Eikä klumeruulipaketointia, ihan vain reilusti sanoo, että vaihdoin sarjaa, oon tosin kerinnyt käyttää näitäkin hieman, mutta ihan kohtuu kuntoisia (jos oikeasti ovat hyväkuntosia) ovat edelleen, eli jos haluat, ole hyvä... lässynlässyn

• kysymykseen

silloin kun on esine arvokasta antiikkia, taidetta tai vaikkapa saajalleen merkitystä oleva suvussa kiertävä esine tms. Muuten ehdotomasti uutta. Onhan lahjan saajan tunnettava että lahja on valikoitu juuri hänelle/heille.

• mii

...tulis siinä tapauksessa kysymykseen, jos se on esim. jotain 50-luvun iittalaa kirpparilöytönä. Eli siis sellaista arvokasta, mitä ei enää myydä kaupassa uutena.

Itse kerään vanhaa lasia, etenkin Kaj Franckin lasikannuja, ja olisi ikionnellinen jos joku minulle sellaisen esim. juuri häälahjaksi kokoelmiini toisi! :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa

sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT
      Maailman menoa
      356
      4155
    2. Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi
      Maailman menoa
      130
      3662
    3. Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla

Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku
      Maailman menoa
      9
      2381
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      9
      2213
    5. Lindtman haluaa leikata Kela-korvauksista...oho!

Antti Lindtman sanoo Kauppalehdessä, että vuodesta 2028 voi tulla erittäin hankala, mikäli nykyinen hallitus ei tee riit
      Maailman menoa
      149
      1854
    6. Onko kaivattusi spesiaali?

Millä tavalla ja miten?
      Ikävä
      118
      1769
    7. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      18
      1758
    8. Typeryyttä

Se on kummallista, kun kaksi ihmistä tuntee selittämätöntä vetoa toisiinsa, mutta eivät vain pääse toistensa luokse. Mik
      Ikävä
      124
      1389
    9. Martina mukana erikoisjoukossa

Huippurankka Erikoisjoukot-ohjelma jatkuu, Martina mukana. Kerrankin Martinalle hyvä ohjelma, hänellä on voimaa, sisua j
      Kotimaiset julkkisjuorut
      151
      1048
    10. Häneen rakastuminen oli sellaista

että aina uskoi ja luotti että kyllä tästä vielä edetään jotenkin. Se olikin vain rakastuneen toiveajattelua kaikki. Ta
      Ikävä
      79
      925
    Aihe