Katsastustilasto vuodelta 2023: Toyota vähävikaisin, saksalaiset hylätyimpiä

Anonyymi-ap

Tekniikan Maailma 18.9.2024

Vuonna 2023 suomalaisilla katsastusasemilla useimmin vieraillut automalli on vuoden 2005 Toyota Corolla, jonka matkamittarissa oli keskimäärin 235 000 kilometriä. Se sai hylätty-leiman vain 31 prosentin todennäköisyydellä.

Vain yli 5 000 kertaa katsastusasemilla vierailivat myös esimerkiksi vuosimallin 2004 Volkswagen Golf (hylkäysprosentti 46,3) ja vuoden 2008 Mercedes Benz C (hylkäysprosentti 41,0).

Toistan: Volkswagen Golf (hylkäysprosentti 46,3) ja vuoden 2008 Mercedes Benz C (hylkäysprosentti 41,0).

15 suosikkimallin katsastustilasto vuodelta 2023 paljastaa isoja eroja hylkäysprosenteissa.

https://tekniikanmaailma.fi/lehti/17b-2024/toyota-vahavikaisin-saksalaiset-hylatyimpia/

80

724

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Romu jo uutena:

      Esimerkiksi viisivuotiaista Mercedes-Benz C -yksilöistä hylättiin vuonna 2023 melkein joka kymmenes.

      • Anonyymi

        Kuusivuotiaissakin isot erot

        Vähiten hylättyjen kärkisijoja pitävät hallussaan kolme Toyota-mallia. Niiden hylkäysprosentit ovat 3,7–5,6.

        Kuusivuotiaista heikoiten pärjäsivät Mercedes Benzin C- ja E-sarjat, joiden hylkäysprosentit olivat 18,9 ja 24,5. On siinä meillä laatuauto.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse kovin ihmeellisiä päättelytaitoja kun huomaa että ajetut kilometrit vaikuttavat paljon noihin tuloksiin. Ne kuitenkin sitä autoa kuluttavat, ei ikä.

        Kyllä se Corollankin hylkäysaste nousee yli 30%:n kun katsotaan niitä n. 250 tkm ajettuja vuosikertoja...

        Sulla ovat nuo epätodelliset valheelliset kilometrimäärät jääneet päälle. Toyotilla ajetaan yhtä paljon kuin muillakin. Skodilla ajaminen loppuukin jo kymmenvuitiaana kun Toyotilla sen sijaan ajetaan 40 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla ovat nuo epätodelliset valheelliset kilometrimäärät jääneet päälle. Toyotilla ajetaan yhtä paljon kuin muillakin. Skodilla ajaminen loppuukin jo kymmenvuitiaana kun Toyotilla sen sijaan ajetaan 40 vuotta.

        Hölynpölyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla ovat nuo epätodelliset valheelliset kilometrimäärät jääneet päälle. Toyotilla ajetaan yhtä paljon kuin muillakin. Skodilla ajaminen loppuukin jo kymmenvuitiaana kun Toyotilla sen sijaan ajetaan 40 vuotta.

        Tiivistetysti: väitteesi on täyttä ***kaa. Kuka tahansa voi sen todentaa katsastustilastoista. Valitsee minkä tahansa käyttöönottovuoden, niin kaikissa tapauksissa Skodat ovat keskimäärin selvästi enemmän ajettuja kuin Toyotat.


    • Anonyymi

      "Vuonna 2023 suomalaisilla katsastusasemilla useimmin vieraillut automalli on vuoden 2005 Toyota Corolla"

      Suomen autokanta on kuin Albaniasta. Miten oikeasti näin vauraassa maassa ajetaan 20 vuotta vanhoilla riisiritsoilla?

      • Anonyymi

        Riisiritsa on sinun näkemyksesi.

        Suomalaiset haluavat ajaa laadukkaalla ja luotettavalla maailman suurimman autonvalmistajan autolla, Toyotalla. Sitä ostettiin viime vuonna 11,2 miljoonaa kappaletta ja katsasturomuilla Skodilla ja Volkswageneilla ostajia oli miljoonittain vähemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riisiritsa on sinun näkemyksesi.

        Suomalaiset haluavat ajaa laadukkaalla ja luotettavalla maailman suurimman autonvalmistajan autolla, Toyotalla. Sitä ostettiin viime vuonna 11,2 miljoonaa kappaletta ja katsasturomuilla Skodilla ja Volkswageneilla ostajia oli miljoonittain vähemmän.

        Suomalaisten valinta on hyvin selvä. VW-konsernin valmistamia autoja ostettiin Suomessa elokuussakin eniten. Konsernin etumatka kakkoseen kasvoi jo yli tuhanteen autoon.

        Merkit:
        Skoda 4.437
        VW 4.142
        Audi 1.718
        Cupra 245
        Seat 192
        Porsche 190
        Valmistaja:
        VW-konserni: 10 924

        Merkit:
        Toyota 9.507
        Lexus 283
        Valmistaja:
        Toyota-konserni 9.790

        https://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/kuukausittain/2024


      • Anonyymi

        Siksi että ne kestää. Klongswagenit on paalissa paljon aikaisemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomalaisten valinta on hyvin selvä. VW-konsernin valmistamia autoja ostettiin Suomessa elokuussakin eniten. Konsernin etumatka kakkoseen kasvoi jo yli tuhanteen autoon.

        Merkit:
        Skoda 4.437
        VW 4.142
        Audi 1.718
        Cupra 245
        Seat 192
        Porsche 190
        Valmistaja:
        VW-konserni: 10 924

        Merkit:
        Toyota 9.507
        Lexus 283
        Valmistaja:
        Toyota-konserni 9.790

        https://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/kuukausittain/2024

        Toyotaa ostettiin uutena 9 507 kpl ja Klongswagenia 4 142 kpl. Ero on melkoinen.


    • Anonyymi

      "Riisiritsa on sinun näkemyksesi."

      Jos jätetään tuo riisiritsa-kommentti sivuun ja keskitytään siihen että suomalaisella katsastusasemalla useimmin käyvä automalli/vuosikerta on noin 20 vuotta vanha.
      Albaniaa ja Keniaa lukuunottamatta kaikkialla muualla maailmassa tuollaisilla autoilla ajaa vain roskisdyykkarit. Miten on mahdollista että näin rikkaassa maassa kuin Suomi autokanta on tässä jamassa?

      • Anonyymi

        Ei kai tuossa mitään ihmeellistä ole, 2003-2006 rekisteröitiin paljon autoja, melkein 150 000 per vuosi, nythän määrät on reilusti alle 100 000 per vuosi. Noina vuosina Corollaa myytiin erittäin paljon, joten niitä on liikenteessäkin paljon.

        Lisäksi alle 10-vuotiaita autoja ei tarvitse käyttää leimalla kuin joka toinen vuosi, joten lähtökohtaisesti alle 10-vuotiaiden autojen katsastusten lukumääräkin puolittuu yli 10 vuotiaisiin autoihin verrattuna.


    • Anonyymi

      Trafin katsastustilasto ei kerro, mitkä autot jättävät telle. ADACin saksalainen tilasto kertoo lahjomattomasti sen. Siinä tilastossa Toyota kunnostautuu hyvin epävarmana kulkuvälineenä. Mielummin ajan varmalla autolla, kuin sillä, joka on joka toinen vuosi huollon jälkeen päivän kunnossa katsastukseen mennessään.

    • Anonyymi

      Yksi vakuutusyhtiö on vain pieru Saharassa.

      Tässä totuus Toyotan paskalaadusta Suomen talvessa.

      Tojo ei käynnisty pakkasella ja menee täysin jumiin. Tämä on yleistä.

      "Kilpailu- ja kuluttajaviraston asiantuntija Raija Marttala kertoo, että hybridiautojen pakkasongelmista valitetaan melko usein."


      https://www.kaleva.fi/hybridi-hyytyi-oulun-pakkasilla-alexey-zerkin-on-k/4207162#kommentit

      Toyota on ainoa auto TMn talvitesteissä joka on mennyt niin paskaan kuntoon että se piti tuoda hinurilla etelään sulamaan.

      "TALVIVERTAILUN AIKANA viat palasivat muutamaan otteeseen, vaikka lumi ja jää saivat sulaa pois autosta lämpimässä parkkihallissa. Maahantuojan pyynnöstä Yarista ei ajettu vaan se matkasi takaisin etelään autonkuljetusautolla "

      https://tekniikanmaailma.fi/lehti/5b-2022/toyota-yaris-15-hybrid-active-yariksen-jarruvika-jai-mysteeriksi/

      • Anonyymi

        Sinulla on kerrottavana vain yksittäistapauksia, joiden todenperäisyyskin on kyseenalainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on kerrottavana vain yksittäistapauksia, joiden todenperäisyyskin on kyseenalainen.

        Viranomainen kertoo että ongelmat tojon kanssa ovat erittäin yleisiä.
        Todenperäisyyttä on turha epäillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on kerrottavana vain yksittäistapauksia, joiden todenperäisyyskin on kyseenalainen.

        "Toyota on ainoa auto TMn talvitesteissä joka on mennyt niin paskaan kuntoon että se piti tuoda hinurilla etelään sulamaan."

        Tämäkään ei ollut yksittäistapaus. TMllä oli ajossa kaksi Yarista joissa molemmissa oli samat sähköongelmat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Toyota on ainoa auto TMn talvitesteissä joka on mennyt niin paskaan kuntoon että se piti tuoda hinurilla etelään sulamaan."

        Tämäkään ei ollut yksittäistapaus. TMllä oli ajossa kaksi Yarista joissa molemmissa oli samat sähköongelmat.

        Kyllä kaikki automiehet tietää että kuuluisin merkki vikamaailmastaan on vw.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kaikki automiehet tietää että kuuluisin merkki vikamaailmastaan on vw.

        Nämä Essonbaarin jälkeenjääneet voivat aivan vapaasti elää harhassaan. Ja tietysti ilman mitään linkkiä harhojensa tueksi.
        Tämä on todellisuus ihmiseltä jonka työ on käsitellä kuluttajien tekemiä valituksia.

        "Kilpailu- ja kuluttajaviraston asiantuntija Raija Marttala kertoo, että hybridiautojen pakkasongelmista valitetaan melko usein."


        https://www.kaleva.fi/hybridi-hyytyi-oulun-pakkasilla-alexey-zerkin-on-k/4207162#kommentit


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nämä Essonbaarin jälkeenjääneet voivat aivan vapaasti elää harhassaan. Ja tietysti ilman mitään linkkiä harhojensa tueksi.
        Tämä on todellisuus ihmiseltä jonka työ on käsitellä kuluttajien tekemiä valituksia.

        "Kilpailu- ja kuluttajaviraston asiantuntija Raija Marttala kertoo, että hybridiautojen pakkasongelmista valitetaan melko usein."


        https://www.kaleva.fi/hybridi-hyytyi-oulun-pakkasilla-alexey-zerkin-on-k/4207162#kommentit

        Ei tuollainen kansan antama "vikavagen" nimi synny tyhjästä . Kyllä se on ihan ansaittu. Kansa kyllä tietää. Toyota on Suomen ja koko maailman ostetuin. Ihan ansaittu ominaisuus sekin! Etkö tiennyt?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tuollainen kansan antama "vikavagen" nimi synny tyhjästä . Kyllä se on ihan ansaittu. Kansa kyllä tietää. Toyota on Suomen ja koko maailman ostetuin. Ihan ansaittu ominaisuus sekin! Etkö tiennyt?

        Voit toki vapaasti antaa mitä tahansa nimiä automerkeille.

        Tänä on kuitenkin se mitä meidän yhteisillä verovaroilla ammatikseen asiaa käsittelevä sanoo suomalaisten tekemistä valituksista.

        "Kilpailu- ja kuluttajaviraston asiantuntija Raija Marttala kertoo, että hybridiautojen pakkasongelmista valitetaan melko usein."


        https://www.kaleva.fi/hybridi-hyytyi-oulun-pakkasilla-alexey-zerkin-on-k/4207162#kommentit


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voit toki vapaasti antaa mitä tahansa nimiä automerkeille.

        Tänä on kuitenkin se mitä meidän yhteisillä verovaroilla ammatikseen asiaa käsittelevä sanoo suomalaisten tekemistä valituksista.

        "Kilpailu- ja kuluttajaviraston asiantuntija Raija Marttala kertoo, että hybridiautojen pakkasongelmista valitetaan melko usein."


        https://www.kaleva.fi/hybridi-hyytyi-oulun-pakkasilla-alexey-zerkin-on-k/4207162#kommentit

        Ja tämä on mitä Toyotan maahantuoja sanoo.

        "TALVIVERTAILUN AIKANA viat palasivat muutamaan otteeseen, vaikka lumi ja jää saivat sulaa pois autosta lämpimässä parkkihallissa. Maahantuojan pyynnöstä Yarista ei ajettu vaan se matkasi takaisin etelään autonkuljetusautolla "

        https://tekniikanmaailma.fi/lehti/5b-2022/toyota-yaris-15-hybrid-active-yariksen-jarruvika-jai-mysteeriksi/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kaikki automiehet tietää että kuuluisin merkki vikamaailmastaan on vw.

        Pelkkä heitto/mielipide vailla mitään faktaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelkkä heitto/mielipide vailla mitään faktaa.

        Tällaiset kommentit ovat kova sana neljävuotiaiden kesken hiekkalaatikolla.

        Toinen napero vastaa "mutsis on" ja heittää lapiolla hiekkaa ekan naperon päälle.
        Sitten tämä eka napero menee itkien kotiin kantelemaan äipälle.


      • Anonyymi

        Saksalaisilla autoilla ei tee yhtään mitään, oikeita murheenkryynejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saksalaisilla autoilla ei tee yhtään mitään, oikeita murheenkryynejä.

        Se on kyl totta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on kyl totta.

        Mutsis on, hiekkaa naamaan ja itkien kotiin.

        Olisiko aika kasvaa aikuiseksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saksalaisilla autoilla ei tee yhtään mitään, oikeita murheenkryynejä.

        Volkswagen-konserni on vaikeuksissa aivan omasta syystään. Kun tekee 15 vuotta pelkkiä vikawaageneita niin noin siinä sitten käy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Volkswagen-konserni on vaikeuksissa aivan omasta syystään. Kun tekee 15 vuotta pelkkiä vikawaageneita niin noin siinä sitten käy.

        VW-konserni on tänäänkin Suomessa samalla ykköspaikalla jolla se on aina ollut.
        Ja aivan omasta syystään. VW-konserni tekee vuosikymmenestä toiseen autoja joita suomalaiset ostavat eniten.


        Merkit:
        Skoda 4.437
        VW 4.142
        Audi 1.718
        Cupra 245
        Seat 192
        Porsche 190
        Valmistaja:
        VW-konserni: 10 924

        Merkit:
        Toyota 9.507
        Lexus 283
        Valmistaja:
        Toyota-konserni 9.790

        https://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/kuukausittain/2024


    • Anonyymi

      Saksalainen paskalainen.

    • Anonyymi

      Pienet on ihmisellä ilonaiheet, jos ne täytyy Toyotan hintaisesta autosta saada.

      • Anonyymi

        Älä sitten vietä täällä aikaasi ja vastusta Toyotaa. Odota sitä ulosottomiestä joka viskaa petisi pusikkoon.


      • Anonyymi

        Niin mutta kun niitä on myyty jo miljoonittain enemmän kuin niitä pikkusinttejä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin mutta kun niitä on myyty jo miljoonittain enemmän kuin niitä pikkusinttejä?

        Myyntiluvut ei muuta miksikään sitä faktaa että Toyotan sähköjärjestelmä on täysi susi ja Toyotalla jää kaikkein useimmin tien päälle kun akku sanoo poks.

        Nuorimmassa ikäryhmässä 2021 Toyota Yaris jätti kaikkein useimmiten tielle! Toyotan kehnoa sijoitusta täydensi Toyota C-HR, joka oli kolmanneksi heikoin nuorimmassa ikäryhmässä ja kaikkein heikoin neljässä seuraavassa ikäryhmässä. Käyttöönottovuoden 2020 Toyota CH-R on koko tilaston heikoin vikaindeksillä 51,5!

        Myös Toyota RAV4 simahti usein akkuongelmien vuoksi, tuloksena viidenneksi heikoin sijoitus nuorimmassa ikäryhmässä ja punaisella hehkuva surkea tulos kolmessa muussakin ikäryhmässä.

        Luotettavuuden perikuvana pidetyn Toyota Corollan tuloksessa ei myöskään ole hurraamista – akkuvikoja siinäkin. Tulokset ovat samansuuntaisia kuin esimerkiksi Saksan TÜV -katsastustilastossa, jossa aikaisemmin vuosikymmeniä parhaita arvosanoja kerännyt Toyota on tipahtanut kärjestä. Suunta on sama, vaikka katsastuksessa havaitut viat ovat täysin erilaisia kuin tielle pysäyttävät viat.

        https://moottori.fi/uutinen/adacin-tiepalveluraportti-kaynnistysakun-ongelmat-piinaavat-edelleen-toyotaa/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myyntiluvut ei muuta miksikään sitä faktaa että Toyotan sähköjärjestelmä on täysi susi ja Toyotalla jää kaikkein useimmin tien päälle kun akku sanoo poks.

        Nuorimmassa ikäryhmässä 2021 Toyota Yaris jätti kaikkein useimmiten tielle! Toyotan kehnoa sijoitusta täydensi Toyota C-HR, joka oli kolmanneksi heikoin nuorimmassa ikäryhmässä ja kaikkein heikoin neljässä seuraavassa ikäryhmässä. Käyttöönottovuoden 2020 Toyota CH-R on koko tilaston heikoin vikaindeksillä 51,5!

        Myös Toyota RAV4 simahti usein akkuongelmien vuoksi, tuloksena viidenneksi heikoin sijoitus nuorimmassa ikäryhmässä ja punaisella hehkuva surkea tulos kolmessa muussakin ikäryhmässä.

        Luotettavuuden perikuvana pidetyn Toyota Corollan tuloksessa ei myöskään ole hurraamista – akkuvikoja siinäkin. Tulokset ovat samansuuntaisia kuin esimerkiksi Saksan TÜV -katsastustilastossa, jossa aikaisemmin vuosikymmeniä parhaita arvosanoja kerännyt Toyota on tipahtanut kärjestä. Suunta on sama, vaikka katsastuksessa havaitut viat ovat täysin erilaisia kuin tielle pysäyttävät viat.

        https://moottori.fi/uutinen/adacin-tiepalveluraportti-kaynnistysakun-ongelmat-piinaavat-edelleen-toyotaa/

        "Tielle simahtaneiden Toyota-mallien akilleen kantapäänä ovat heikkolaatuiset käynnistysakut, joiden varaustila on heikentynyt nopeasti kesken matkan eikä auto ole käynnistynyt ajotauon jälkeen."


    • Anonyymi

      Mersu on luksusauto ja niiden kestävyys on tunnetusti heikko ja niiden korjaaminenkin maksaa. Mutta silti otan ennemmin C-Mersun kuin Corollan.

      • Anonyymi

        Miten niitä mersuja "otetaan"? Mä ainakin jouduin ostamaan?


    • Anonyymi

      On se niin rankkaa tuon aloitustekstin lukeminen konkurrsikypsissä yrityksissä.

      • Anonyymi

        Tuossa puhutaan kaksikymmentä vuotta vanhoista koslista jotka pitäisi olla jo paalattu.

        Nykytojotien laatu on katuojasta ja siitä on kirjoitettu niin Suomessa kuin ulkomaillakin..

        Nuorimmassa ikäryhmässä 2021 Toyota Yaris jätti kaikkein useimmiten tielle! Toyotan kehnoa sijoitusta täydensi Toyota C-HR, joka oli kolmanneksi heikoin nuorimmassa ikäryhmässä ja kaikkein heikoin neljässä seuraavassa ikäryhmässä. Käyttöönottovuoden 2020 Toyota CH-R on koko tilaston heikoin vikaindeksillä 51,5!

        Myös Toyota RAV4 simahti usein akkuongelmien vuoksi, tuloksena viidenneksi heikoin sijoitus nuorimmassa ikäryhmässä ja punaisella hehkuva surkea tulos kolmessa muussakin ikäryhmässä.

        Luotettavuuden perikuvana pidetyn Toyota Corollan tuloksessa ei myöskään ole hurraamista – akkuvikoja siinäkin. Tulokset ovat samansuuntaisia kuin esimerkiksi Saksan TÜV -katsastustilastossa, jossa aikaisemmin vuosikymmeniä parhaita arvosanoja kerännyt Toyota on tipahtanut kärjestä. Suunta on sama, vaikka katsastuksessa havaitut viat ovat täysin erilaisia kuin tielle pysäyttävät viat.

        https://moottori.fi/uutinen/adacin-tiepalveluraportti-kaynnistysakun-ongelmat-piinaavat-edelleen-toyotaa/


        "Kilpailu- ja kuluttajaviraston asiantuntija Raija Marttala kertoo, että hybridiautojen pakkasongelmista valitetaan melko usein."


        https://www.kaleva.fi/hybridi-hyytyi-oulun-pakkasilla-alexey-zerkin-on-k/4207162#kommentit


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa puhutaan kaksikymmentä vuotta vanhoista koslista jotka pitäisi olla jo paalattu.

        Nykytojotien laatu on katuojasta ja siitä on kirjoitettu niin Suomessa kuin ulkomaillakin..

        Nuorimmassa ikäryhmässä 2021 Toyota Yaris jätti kaikkein useimmiten tielle! Toyotan kehnoa sijoitusta täydensi Toyota C-HR, joka oli kolmanneksi heikoin nuorimmassa ikäryhmässä ja kaikkein heikoin neljässä seuraavassa ikäryhmässä. Käyttöönottovuoden 2020 Toyota CH-R on koko tilaston heikoin vikaindeksillä 51,5!

        Myös Toyota RAV4 simahti usein akkuongelmien vuoksi, tuloksena viidenneksi heikoin sijoitus nuorimmassa ikäryhmässä ja punaisella hehkuva surkea tulos kolmessa muussakin ikäryhmässä.

        Luotettavuuden perikuvana pidetyn Toyota Corollan tuloksessa ei myöskään ole hurraamista – akkuvikoja siinäkin. Tulokset ovat samansuuntaisia kuin esimerkiksi Saksan TÜV -katsastustilastossa, jossa aikaisemmin vuosikymmeniä parhaita arvosanoja kerännyt Toyota on tipahtanut kärjestä. Suunta on sama, vaikka katsastuksessa havaitut viat ovat täysin erilaisia kuin tielle pysäyttävät viat.

        https://moottori.fi/uutinen/adacin-tiepalveluraportti-kaynnistysakun-ongelmat-piinaavat-edelleen-toyotaa/


        "Kilpailu- ja kuluttajaviraston asiantuntija Raija Marttala kertoo, että hybridiautojen pakkasongelmista valitetaan melko usein."


        https://www.kaleva.fi/hybridi-hyytyi-oulun-pakkasilla-alexey-zerkin-on-k/4207162#kommentit

        Kumma kun missään muualla ei tuollaisia ongelmia tunneta.


    • Anonyymi

      Suomalainen katsastus kertoo vain sen, onko sinne viety auto joka on sillä hetkellä hyväksytyssä kunnossa tieliikenteeseen ja päästöt rajoissa.
      Ja se on kiinni siitä kuinka tunnollinen omistaja on ja panostaa katsastukseen.
      Tietenkin myös ajetut kilometrit vaikuttaa.
      Mutta todellinen luotettavuus nähdään vasta siitä kuinka usein auto jättää tielle ja käynnistymättä ja siitä Saksassa ollaan tehty todella laaja tilasto jossa on mukana miljoonia autoja ja kas kummaa, Toyota on kaikkein heikoin ja usean mallin voimin.
      https://moottori.fi/uutinen/adacin-tiepalveluraportti-pienempi-ja-isompi-keskiluokka-nama-autot-jattavat-eniten-tielle/

      • Anonyymi

        Se on nyt jo saksassa värkätty tuore huijaustilasto Toyotan kampeamiseen kun on oma lehmä ojassa ja katto tulessa! Suomalainen vakuutusyhtiön tilasto on meitä suomalaisia palveleva uskottava ja puolueeton tilasto kun ei ole tarvetta minkään oman merkin pelastamiseen.


    • Anonyymi

      Kylläpä saksalaisia hinataan ja hylätään kauheasti. Nekö on niin huonoja?

    • Anonyymi

      Jos 2005 Corolla on se elämän auto niin siitä vaan. Sitä ei kuulemma Kelakaan pakota myymään.

      • Anonyymi

        Mikäli 2005 Corolla on ainoa auto, mihin on varaa, niin siitä kannattaa pitääkin huolta ettei joudu kävelymieheksi.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Kuski naisasiakkaan kanssa takapenkillä.


    • Anonyymi

      "Kumma kun missään muualla ei tuollaisia ongelmia tunneta."

      Suomessa on Suomen olosuhteet ja Toyotan sähköjärjestelmä ei kestä täällä.
      Tojo ei käynnisty pakkasella ja menee täysin jumiin. Tämä on yleistä.

      "Kilpailu- ja kuluttajaviraston asiantuntija Raija Marttala kertoo, että hybridiautojen pakkasongelmista valitetaan melko usein."

      https://www.kaleva.fi/hybridi-hyytyi-oulun-pakkasilla-alexey-zerkin-on-k/4207162#kommentit

      Toyota on ainoa auto TMn talvitesteissä joka on mennyt niin paskaan kuntoon että se piti tuoda hinurilla etelään sulamaan.

      "TALVIVERTAILUN AIKANA viat palasivat muutamaan otteeseen, vaikka lumi ja jää saivat sulaa pois autosta lämpimässä parkkihallissa. Maahantuojan pyynnöstä Yarista ei ajettu vaan se matkasi takaisin etelään autonkuljetusautolla "

      https://tekniikanmaailma.fi/lehti/5b-2022/toyota-yaris-15-hybrid-active-yariksen-jarruvika-jai-mysteeriksi/

    • Anonyymi

      Kun suomalaiset lätkähemmot pääsevät NHL: ään pelaamaan ja suuriin rahoihin käsiksi, niin rientävätkö he ensi töikseen ostamaan itselleen Toyotan? Aivan oikein! Eivät. Ferrarit, Porschet, Corvettet ja muut ovat ostoslistalla, mutta eivät Sorollat,Mirait ym. muut aasialaiset kukineet.

      • Anonyymi

        Kaikki maailman varakkaimmat henkilöt ajavat käytettynä ostetuilla autoilla. Näin kirjoittaa Seppo Saario.

        Heidän mielenkiintonsa on paremmissa asioissa kuin autoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki maailman varakkaimmat henkilöt ajavat käytettynä ostetuilla autoilla. Näin kirjoittaa Seppo Saario.

        Heidän mielenkiintonsa on paremmissa asioissa kuin autoissa.

        Sinun mielenkiintosi on selkeästi autoissa kun kirjoitat tälle palstalle. Jos ei autot kiinnostaisi niin kirjoittaisit kissa- tai vauvapalstalle. Tai näitä nyt on.

        Itse tunnustaudun täysiveriseksi autoihmiseksi. Minulle autolla on suuri merkitys. En voisi kuvitellakaan ajavani jollain vanhalla katiskalla tai täysin keskinkertaisella sätöstyksellä.

        On loogista että kaltaiseni ihminen seuraa autopalstaa. On hassua että että autopalstalle kommentoivat ihmiset jotka kertovat että heille on aivan ok ajaa jollain vanhalla rotiskolla.
        Jos auto on teille samantekevä asia niin miksi koet missioksesi kirjoittaa autopalstalle?
        Kovin epäloogista käyttäytymistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun mielenkiintosi on selkeästi autoissa kun kirjoitat tälle palstalle. Jos ei autot kiinnostaisi niin kirjoittaisit kissa- tai vauvapalstalle. Tai näitä nyt on.

        Itse tunnustaudun täysiveriseksi autoihmiseksi. Minulle autolla on suuri merkitys. En voisi kuvitellakaan ajavani jollain vanhalla katiskalla tai täysin keskinkertaisella sätöstyksellä.

        On loogista että kaltaiseni ihminen seuraa autopalstaa. On hassua että että autopalstalle kommentoivat ihmiset jotka kertovat että heille on aivan ok ajaa jollain vanhalla rotiskolla.
        Jos auto on teille samantekevä asia niin miksi koet missioksesi kirjoittaa autopalstalle?
        Kovin epäloogista käyttäytymistä.

        Sinultako se lupa pitäisi kysyä, kuka saa kirjoittaa ja mistä? Ei palstan säännöissä puhuta mitään , minkä ikäisistä autoista kirjoittaa tai mitä mieltä on mistäkin autosta. Joku trollikin kirjoittaa koko ajan jostain tietystä konsernista vaikka säännöissä näkyy lukevan: Keskutele automerkeistä?


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ja kaiken muun hyvän päälle tulee kattava 10v täystakuu !

    • Anonyymi

      Miten voi mahdollista, että autoista, joita pidetään kuin kukkaa kämmenellä, ajetaan hiljaa ja varovasti, huolletaan ja puunataan, peräti 31 % hylätään katsastuksessa?

      • Anonyymi

        Semmoisia ne saksalaiset autot ovat, eniten hylättyjä kun eivät kestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Semmoisia ne saksalaiset autot ovat, eniten hylättyjä kun eivät kestä.

        Sen nyt voi ymmärtää että vikavagen voi olla nimensä mukainen ja arvoinen niinkuin kaikki surullisenkuuluisat opelit ja voortitkin mutta että nämä premiumlaatuiset saksalaiset jotka suomalaisen puoleettoman vakuutusyhtiön tilastoissa ovat hinatuimpia niin on kyllä vaikea ymmärtää. Mikä sellainen premiumlaatu voi olla jota eniten hinataan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen nyt voi ymmärtää että vikavagen voi olla nimensä mukainen ja arvoinen niinkuin kaikki surullisenkuuluisat opelit ja voortitkin mutta että nämä premiumlaatuiset saksalaiset jotka suomalaisen puoleettoman vakuutusyhtiön tilastoissa ovat hinatuimpia niin on kyllä vaikea ymmärtää. Mikä sellainen premiumlaatu voi olla jota eniten hinataan?

        Köyhien 2005 Corollaa ei hinata, niitä kyllä hitsataan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Köyhien 2005 Corollaa ei hinata, niitä kyllä hitsataan.

        Rikkaittenkin saksalaiset premiumautot on valmistettu hitsaamalla ja käytössä tarvitsevat eniten hinausapua. Etkö tiennyt?


    • Anonyymi

      Ei se 2000 euron Corolla muutu kehumalla sen paremmaksi.

      • Anonyymi

        Onko joku kehunut? Hyvinhän tuolla näkyy menevän kehumattakin! Ainakin paljon paremmin kuin useimmilla muilla. Haittaakse?


      • Anonyymi

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Aion mennä vihille Toyotani kanssa, niin paljon häntä rakastan ja hänen outoja härpäkkeitään ja pullistumiaan, ja että hän on japanialainen Toyota. Otankin Toyotan sukunimekseni, sillä japanilaiset ovat maailman herttaisin ja lempein kansa, senhän kertoo jo sotahistoriakin. Ihan turhaan näitä Tyynenmeren kansojen raiskaajia pysäytettiin atomipommeilla. Kyllä toyotistit sen saksalaisvihoissaan tietävät.

      • Anonyymi

        Ymmärrän sinua kun olen näitä palstoja lukenut, hyvä päätös.


    • Anonyymi

      Kyllä sen verrahan pitää suomalaasella miähellä itsetuntova olla, notta koskahan ei ole Toyotaa ollu, eikä koskahan tule olemahan.

      • Anonyymi

        Voihan sitä ostaa minkä kotteron haluaa mutta ylivoimaisesti suurin osa maailmassa on ostanut Toyotan. Siihen varmasti on syynsä. Miksei se ole vw?
        Mikä vika siinä voi olla?


      • Anonyymi

        Se, että se on joku muu kuin Toyota, osoittaa juuri sitä suurinta itsetunnon puutetta.


    • Anonyymi

      Niiiiin, mutta kun saksalaiset nazit, ja japanilaisilla on niin söpöt silmätkin, eivätkä japanilaiset ole koskaan halunneet sotia ja raiskata muita kansoja ja siksi ainostaan väärinkäsityksistä Tyynenmeren kansat vieläkin vihaavat japanilaisia. Siksi minäkin " rakastan " toyotisteja! Ptyi!

    • Anonyymi

      Luotettavuus on auton tärkein ominaisuus.

      • Anonyymi

        Luotettava saksalainen? Melkoinen mysteeri kun se on palkittu 7 vuodeksi häkkiin? Kuuden miljoonan viattoman juutalaisen kaasutus oli vielä rakempi teko kuin törkeä huijaus ja kaasutus 40 kertaisilla päästöillä yhdellätoistamiljoonalla autolla?


    • Anonyymi

      Paras Toyotan suosion kasvattaja on Toyotista valehteleminen tällä palstalla. Jokainen vale oikaistaan ja todiste esitetään samassa yhteydessä.

      • Anonyymi

        Nomutta ei vielä niin paljon ole valehdeltu että olisi seisemäksi vuodeksi häkkiin tuomittu? Konsernissa on ylivoimaisesti paras kokemus tuomion pituudesta kun huijaus on ollut suunniteltu ja törkeä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nomutta ei vielä niin paljon ole valehdeltu että olisi seisemäksi vuodeksi häkkiin tuomittu? Konsernissa on ylivoimaisesti paras kokemus tuomion pituudesta kun huijaus on ollut suunniteltu ja törkeä!

        Wv: menneisyys on todella musta.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miehille kysymys

      Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      138
      4108
    2. Miksi kaivattusi on

      erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      89
      2019
    3. Olen tosi outo....

      Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      1941
    4. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

      https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      58
      1557
    5. Haluaisin jo

      Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      54
      1452
    6. Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.

      Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat
      Haapavesi
      133
      1405
    7. VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia

      Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu
      Maailman menoa
      100
      1328
    8. Nainen olet valoni pimeässä

      valaiset tietäni tietämättäsi ❤️
      Ikävä
      74
      1226
    9. Oletko sä luovuttanut

      Mun suhteeni
      Ikävä
      98
      1131
    10. Mitä toivot

      Tulevilta päiviltä?
      Ikävä
      69
      1063
    Aihe