Ostetaan Temusta taas

Anonyymi-ap

Kaupan liitto osti toukokuussa kokeeksi 14 eri tuotetta suositusta kiinalaisesta Temu-verkkokaupasta. Yksikään tuote ei olisi täyttänyt eurooppalaiselle myyjälle asetettuja vaatimuksia.

Liitto osti kodin käyttötavaroita, kosmetiikkaa, leluja ja muotia. Yleisimmin ongelmia oli pakkaus- ja tuotemerkinnöissä sekä puutteellisissa hoito- ja käyttöohjeissa. Kuuden ostoksen testituloksissa vaarallisten aineiden raja-arvot ylittyivät, ja yksi tuote, kauko-ohjattava leluauto, oli jo valmiiksi käyttökelvoton.

Vaateostokset läpäisivät kemialliset testit, eli niistä ei löytynyt esimerkiksi kiellettyjä väriaineita. Työn jälki sen sijaan oli huonoa. Vaatteet eivät vastanneet markkinapaikalla ollutta kuvaa tuotteesta tai materiaali oli ohutta ja läpikuultavaa. Tuotemerkinnät eivät myöskään olleet vaatimusten mukaiset, liitto erittelee.

21

470

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ai, että oikeenko suomenkielisen ohjekirjan puute oli se suurin puute.
      Kiinasta ostava asiakas on oikeasti tuotteen maahantuoja ja hänen omalla vastuullaan on väsätä se ohjekirja ja liimailla oikeanlaiset varoitustarrat maahantuomaansa tuotteeseen.

      • Anonyymi

        Et siis ymmärtänyt koko jutusta mitään.


    • Anonyymi

      Olen kutsunut Temua aina romukauppiaaksi.

      • Anonyymi

        Just ostin 20e talvivarsilenkkarit temusta ja hyvät on !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just ostin 20e talvivarsilenkkarit temusta ja hyvät on !

        Ihanaa että taas saa ostaa halvalla temusta , mä rakastan temua !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just ostin 20e talvivarsilenkkarit temusta ja hyvät on !

        Ehditköhän saada ensin ihottuman myrkyistä vai hajoavatko?

        Onneksi itsellä ei ole travetta hamstrata kaikenlaista roinaa vaan mietin tarkkaan ostanko kotimaisistakaan liikeistä mitään tarjouksista, silti joitakin tavaroita jäänyt hyllyyn käyttämättömiksi. Jotain kalliimpaa hankkiessa voi tutkia ulkomaisiakin hintoija, mutta vain luotettavista yrityksistä luotettavia merkkejä.

        Yhden kerran olen tilannut pikkutavaraa ali babasta ja se riitti, amazonkin amerikkalainen, mutta lähetys Euroopasta. Kiinalaista paskaa tosin sielläkin, halpa kaukosäädin toimi vain muutaman päivän, en viitsinyt palauttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehditköhän saada ensin ihottuman myrkyistä vai hajoavatko?

        Onneksi itsellä ei ole travetta hamstrata kaikenlaista roinaa vaan mietin tarkkaan ostanko kotimaisistakaan liikeistä mitään tarjouksista, silti joitakin tavaroita jäänyt hyllyyn käyttämättömiksi. Jotain kalliimpaa hankkiessa voi tutkia ulkomaisiakin hintoija, mutta vain luotettavista yrityksistä luotettavia merkkejä.

        Yhden kerran olen tilannut pikkutavaraa ali babasta ja se riitti, amazonkin amerikkalainen, mutta lähetys Euroopasta. Kiinalaista paskaa tosin sielläkin, halpa kaukosäädin toimi vain muutaman päivän, en viitsinyt palauttaa.

        Eksää alotuksessa parempaan pääsy matu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eksää alotuksessa parempaan pääsy matu?

        Huomaa kuinka tyhmä on ketjun aloittaja ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomaa kuinka tyhmä on ketjun aloittaja ?

        Eksää alotuksessa parempaan pääsy matu?

        Huomaa kuinka tyhmä on ketjun aloittaja ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eksää alotuksessa parempaan pääsy matu?

        Huomaa kuinka tyhmä on ketjun aloittaja ?

        Eksää alotuksessa parempaan pääsy matu?

        Huomaa kuinka tyhmä on ketjun aloittaja ?


      • Anonyymi00018
        Anonyymi kirjoitti:

        Just ostin 20e talvivarsilenkkarit temusta ja hyvät on !

        Kirppareilta saa parempia ja halvempia kenkiä.

        Ja ovat melkoisella varmuudella kestävämpiä kuin kiinaromu.

        Esimerkkinä: kiinaromukengät Tokmannista (saa sitä romua muualtakin kuin Temusta) 20 €; pohjat hajosi alle vuodessa. Vastaavannäköiset kanadalaiset kirpparilta hinta 10 €; kestäneet vuosia ja kestävät vielä vuosia.


      • Anonyymi00020
        Anonyymi00018 kirjoitti:

        Kirppareilta saa parempia ja halvempia kenkiä.

        Ja ovat melkoisella varmuudella kestävämpiä kuin kiinaromu.

        Esimerkkinä: kiinaromukengät Tokmannista (saa sitä romua muualtakin kuin Temusta) 20 €; pohjat hajosi alle vuodessa. Vastaavannäköiset kanadalaiset kirpparilta hinta 10 €; kestäneet vuosia ja kestävät vielä vuosia.

        Juu, kengätkin on astuttu valmiiksi, buahahahahahhaa.


    • Anonyymi00013

      Joo! Laatua halvalla!

    • Anonyymi00014

      Joo! Temu on kiva.

      • Anonyymi00015

        Tietysti kun tuollainen suomalainen Kaupan liitto tutkii temu-tavaroita niin kaikki on ala-arvoista. Pitäähän heidän pitää suomalaisten kauppiaiden puolta. Mutta temun suomalaiset asiakkaathat sen päättävät kannattaako sieltä ostaa. Jos petytään, niin ei osteta. Ilmeisesti suuria pettymyksiä ei tule kaupan suosiosta päätellen.


    • Anonyymi00016

      Kiinalaisissa tuotteissa on usein hupaisia ohjeita tai ilmoituksia. Tilasin kerran verkkolaitteen rikki mennen tilalle läppäriäni varten. Siihen oli kiinnitetty tarra: CAUTION! THIS DEVICE MAY NOT CAUSE HARMFUL INTERFERENCE
      (Varoitus! Tämä laite ei ehkä aiheuta haitallisia häiriöitä)

    • Anonyymi00017

      Nyt kun vielä kerrot miten tuo liittyy tähän alueeseen: Tiede ja teknologia/
      Tietotekniikka/Apua aloittelijalle

    • Anonyymi00019

      Kerran näin tuttavalla Temusta ostetun hylsysarjan.

      Lidlistä saa samaan hintaan ja vähemmällä vaivalla (ja ilman tietoteknisiä riskejä) parempaa laatua ja nopeammmin.

    • Anonyymi00021

      Temu on mun juttu, jes !

    • Anonyymi00022

      >>Huomaa kuinka tyhmä on ketjun aloittaja ?

      Ei aloittaja tietenkään ole "tyhmä". Hän on juonikas kokoomus-peluri, joka ahtaassa kilpailutilanteessa pyrkii luonnollisesti mollaamaan ja mustamaalaamaan pahinta kilpailijaansa. Ja kyseessä ei ole yksittäinen kokkari vaan heidän yhteinen liittoumansa.

      Haans voi sanoa, etten osta mitään verkkokaupasta.

      Kun ostan jotain kaupasta, minun pitää voida omin käsin tutkia ja nähdä tuote.
      Verkosta ostaminen on aina arpapeliä. Jos arvan hinta on halpa, kannattaa koitaa, eihän siinä korkealta tipu

      t. haans.sea

    • Anonyymi00023

      Temu ja muut verkkokaupat menestyvät, koska suomalainen maahantuoja ja kivijalkaliike Suomessa ovat vain liian ahneita.

      Tyypillinen esimerkki on USB-latausjohto. Suomessa kivijalkaliikkeessä etananhidas kiinalainen johto maksaa tyypillisesti 9,95 (vaihteluväli 5,95-11,95), temusta saa datasiirroltaan VALTAVASTI NOPEAMMAN ja latausnopeudeltaan VALTAVASTI NOPEAMMAN johdon 1,82€.
      Laturin ostamiseen voi joku riski sisältyä, mutta USB-piuhoissa taitaa riski olla lähellä nollaa. ainakin MALTILLISEN lataustehon piuhoissa.

      Yleensäkin "Temu-krääsä" on sitä samaa Prisma, Cittari, Tokmanni, Puuilo-krääsää ja mikäli ymmärtää olla tilaamatta haitallisesti henkeen ja terveyteen mahdollisesti vaikuttavaa riskitavaraa, niin säästöt kuluttajalle ovat valtavat.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      194
      2035
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1128
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      795
    5. 58
      786
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      711
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe