Miksi vanhat mummot ja ukot jatkavat SDP:n äänestämistä, vaikka Kristillisdemokraatit on parempi?

Anonyymi-ap

SDP on holtiton taloudenhoidossa. Se on nähty valtionhallinnossa, sote-alueilla ja kunnissa. Tässä tilanteessa, missä valtion talous ja useimpiten sote-alueiden talous on, niin on käsittämätöntä, että gallupit antavat SDP:n kannatuksen lukuarvon yli 20%. Se on käsittämätöntä. Tässä tilanteessa tulisi kaiken järjen mukaan Perussuomalaisten, Kokoomuksen ja Kristillisdemokraattien kannatus nousta paljon suuremmaksi, kuin mitä se galluppien mukaan on. Miksi? Sen takia, että nämä puolueet eivät valehtele, vaan ottavat vastuuta. Puolueet ottavat vastuuta siitä huolimatta, että toimet joihin on ryhdytty eivät ole monenkaan mieleen. Mutta vastuunkantajilla on ollut uskallusta ryhtyä tarvittaviin toimiin, koska se on ainut tapa pelastaa palveluista se, mitä pelastettavissa on.

Populismi ja ideologia eivät auta. Teot auttavat.

Sote-alueilla suurin uhka jonojen pitenemiseen on demareiden tarvittavien toimien vastustaminen. Ei se niin voi olla. Poliitikot pitää saada pois sieltä jarruttamasta toimia. Johtajat tietää, mitä pitää tehdä, poliitikot vastustavat, kun pelkäävät, että äänestäjät suuttuu ja he eivät pääse enää uudestaan valtapaikoille. Nauttimaan ryhmärahoista ja pullakahveista.

Valtion talous pitää saada kuntoon, että rahaa riittää vanhuksille ja lapsille ja kaikille siltä väliltä. Nostan hattua perussuomalaille, kokoomuksen väelle ja kristillisille, kun laittavat asioita kuntoon. Opposition napina ja haukkuminen on valheiden levittämistä. Miksi eivät itse laittaneet asioita kuntoon edellisellä hallituskaudella, oli neljä vuotta aikaa? Onneksi olkoon Orpon hallitus. Olette rohkeita ja oikealla asialla.

Olen ihmetellyt myös sitä, miksi vanhat ukot ja mummot edelleen äänestävät sosialisteja, eikä kristittyjä. Kristillisdemokraatit oikeasti pitävät huolta lähimmäisistä. Sosialistit eivät välitä muusta kuin omasta vallastaan.

12

155

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      KD vie rahat mummojen taskuista!

    • Anonyymi

      Meikä kyllä on äänestäny KD:tä tulevaisuudessaki äänestän.

    • Anonyymi

      A-studiossa kokoomuksen toive talouden kurjuuden keskellä kansalle tarkoitus tarjota viinaa kotiovelle tuotuna, ilo tulee viinan kautta ja velat muuttuu saatavaksi.
      Hallitus aikoo tarkkailla onko lapsen pankki tilillä rahaa, Purra on huolestunut jos ei tilillä ole rahaa.

      • Anonyymi

        Demokraattisessa yhteiskunnassa ei ollut meininki että pankkitilillä pitäisi olla rahaa oli meininki että kaikki puhaltaisivat samaan hiileen kun asioita järjestetään siis laatu elämä kaikille. Mutta oikeisto rakentaa luokkaeroja joissa tavallinen haalari poikakin saa olla osana kunnes on huomannut että nenästä on vedetty. Haalari poikaa nolottaa ja hän ei ymmärrä vieläkään mihin hän todella,kuuluisi . Ei ainakaan tunne kuuluvansa sinne mitä äänesti.


    • Anonyymi

      No voi että? Olisiko se tullut jo selväksi vai pitääkö velä mtiä?

    • Anonyymi

      Sosiaalidemokraatit eivät taloutta kuntoon saattaessaan veisi rahoja köyhiltä kuten nykyhallitus vaan rikkailta, joilla on siihen varaa.

      Suomessa puuttuu puolue, jolla olisi kristillinen arvopohja ja vasemmistolainen talousajattelu.

    • Anonyymi

      Uskovaisia hörähtäneitä en äänestä missään tilanteessa.

    • Anonyymi

      Jaa että miksi ?
      Kai ihmisillä on perus ideologia mitä tulee politiikkaan. Kristillisdemokraatit joita nyt tällä kertaa ihailet , kas kun kaikkimeivät pidä heidän suuntauksesta ja perusarvoista missä ei kaikilla ihmisillä ole tilaa . Nykyisessä yhteiskunnassa . Jokainen äänestää kyllä sitä mikä puolue on lähinnä esim omaa työtä ja mitkä perusarvot heillä on , siis ei mitään populistisia puolueita kukaan viisas äänestä,.
      Jokainen tietää ja tuntee puolueensa joten annetaan vaan kaikkien päättää ihan itse ketä äänestää kun vaan valitsee pois populistiset puolueet

      • Anonyymi

        Hyvin perusteltu kommentti.


    • Anonyymi

      Kuunnelkaa Filttiketjua! T. Vaasa.

    • Anonyymi

      Miten KD muka olisi hyvä puolue . Jo nimikin kalskahtaa falskilta, eimole monella keistillisyydestä,hajuakaan , jos nyt niin luulit

    • Anonyymi

      Puolueitten suosio tulee mitatuksi sen mukaan mennään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      573
      3806
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3288
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2771
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2709
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2104
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2061
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1887
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1760
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1719
    Aihe