Mikä on luterilaisen kristinuskon ydin?

Anonyymi-ap

Mikä on sen luovuttamattomin tärkein sanoma, asia ja merkitys? Toivon kommentteja ja keskustelua tästä asiasta.

232

1003

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ainakin tämän palstan uskovaiset sekä Päivi Räsäset ym ovat vahvasti antaneet vaikutelman että luterilaisuuden keskeisin ja tärkein ydinasia on ennen kaikkea heidän sekä jumalansa tolkuton pakkomielle homoseksiä kohtaan.

      • Anonyymi

        Hommat tuntuvat olevan peräpainoitteisia.


      • Anonyymi

        jep


      • Anonyymi

        Väärä vaikutelma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärä vaikutelma.

        Sellainen vaikutelma kuitenkin väkisinkin syntyy uskovaisten lakkaamattomasta pauhaamisesta homoudesta ja sen syntisyydestä ikään kuin maailmassa ei mitään muita ongelmia olisikaan. Myös Raamatusta löytyy pitkä lista muitakin synniksi luokiteltavia asioita niin täytyy ihmetellä miksi uskovaisille juuri homojen vastustaminen on se kaikista tärkein sydämen asia johon käyttävät niin suunnattomasti aikaa ja energiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellainen vaikutelma kuitenkin väkisinkin syntyy uskovaisten lakkaamattomasta pauhaamisesta homoudesta ja sen syntisyydestä ikään kuin maailmassa ei mitään muita ongelmia olisikaan. Myös Raamatusta löytyy pitkä lista muitakin synniksi luokiteltavia asioita niin täytyy ihmetellä miksi uskovaisille juuri homojen vastustaminen on se kaikista tärkein sydämen asia johon käyttävät niin suunnattomasti aikaa ja energiaa.

        Spontaani reaktio voi syntyä jokaisen omien ennakkoluulojen perusteella, jos niitä ei kyseenalaista. Tuskin se väkisin syntyy. Se reaktio on jokaisen oma valinta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Spontaani reaktio voi syntyä jokaisen omien ennakkoluulojen perusteella, jos niitä ei kyseenalaista. Tuskin se väkisin syntyy. Se reaktio on jokaisen oma valinta.

        Osaatko sitten sanoa miksi kaikista niistä lukemattomista synneistä juuri tämä aihe on niin jatkuvasti pinnalla? En sinällään ihmettelisi homouden tuomitsemista itsessään jos perustaa elämänkatsomuksensa kristinuskoon sikäli kun se kuitenkin Raamatussakin tuomitaan vaikka omasta puolestani homot saavatkin elää omaa elämäänsä juuri kuten haluavat mutta sitä ihmettelen miksi kaikista mahdollisista synneistä tähän homosteluun takerrutaan niin suhteettoman paljon.


      • Homo seksualisuus on synnin seurausta, liha himon vallalle pääseminen joka vie turmioon.


      • Anonyymi
        kirjotaja2 kirjoitti:

        Homo seksualisuus on synnin seurausta, liha himon vallalle pääseminen joka vie turmioon.

        Olkoon vaikka sitten niin mutta edelleenkin miksi nimenomaan juuri homoudesta jaksetaan jauhaa jatkuvasti joka paikassa vaikka syntejä on lukemattomia muitakin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olkoon vaikka sitten niin mutta edelleenkin miksi nimenomaan juuri homoudesta jaksetaan jauhaa jatkuvasti joka paikassa vaikka syntejä on lukemattomia muitakin?

        Kyky sitä evlut kirkon piispoilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyky sitä evlut kirkon piispoilta.

        Pitää kysyä myös homoja vihkiviltä kapinapapeilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olkoon vaikka sitten niin mutta edelleenkin miksi nimenomaan juuri homoudesta jaksetaan jauhaa jatkuvasti joka paikassa vaikka syntejä on lukemattomia muitakin?

        Harvoin täällä homoudesta puhutaan, vaan homouden synnistä. Syntiä on harrastaa seksiä saman sukupuolen kanssa. Se on Jumalalle kauhistus, jota heidän pitäisi oppia häpeämään sellaisena vääristymänä, mitä se todellisuudessa on. Kannattaako wokettajien enää jankata vastaan, kun yksikään fakta ei puolla heidän asiaansa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harvoin täällä homoudesta puhutaan, vaan homouden synnistä. Syntiä on harrastaa seksiä saman sukupuolen kanssa. Se on Jumalalle kauhistus, jota heidän pitäisi oppia häpeämään sellaisena vääristymänä, mitä se todellisuudessa on. Kannattaako wokettajien enää jankata vastaan, kun yksikään fakta ei puolla heidän asiaansa?

        Et ilmeisesti ymmärtänyt kysymystä. En ottanut itse homouden syntisyyteen mitään kantaa enkä inttänyt myöskään sitä vastaan vaan yritin siis kysyä miksi paasaatte jatkuvasti aina vaan siitä yhdestä ja samasta homouden synnistä vaikka syntejä on niin paljon muitakin, miksi niistä muista ei pidetä samanlaista meteliä? En tiedä miten tämän sitten vääntäisi rautalangasta niin että ymmärtäisitte ja vastaisitte kysymykseen sen sijaan että jankuttaisitte tähänkin vain tuota samaa paatosta siitä miten syntistä homous on vaikka siitä ei mitään edes kysytty kun se tässä nyt on jo moneen kertaan tullut harvinaisen selväksi. Tämäkin kommenttisi jälleen kerran vahvistaa käsitystä että uskontonne keskeisin ja näköjään suurin piirtein ainoa sisältö on pelkkä homouden kauhistelu kun mitään muuta ette tähänkään osanneet vastata.


    • Anonyymi

      Luterilaisuudessa on ihan sama ydin kuin kaikkien tuhansien kristinuskoksi lueteltujen suuntauksien, ja se on kolminaisuusoppi.

      Ilman kolminaisuusoppia kyse ei ole kristinuskosta.

      Se on luotu vuonna 325 Rooman keisari Konstantinus Suuren vaatimiksesta. Nimeltä se on Athanasioksen tunnustus, ja sitä vastaa luterilaisuudessa Augsburgin tunnustus - löytyy wikipediasta sivut.

      Se määrittelee, että Jeesus ristille kirottuna (Gal.3:13) ja teurastettuna uhrilampaana (1.Kor.5:7) sekä ehtoollisella syötynä (1.Kor.11:23), on tosi Jumala.

      • Anonyymi

        Tämä on se 'luovuttamaton ydin'.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on se 'luovuttamaton ydin'.

        Siitä jäi pois Jeesus Kristuksena - ei vain Jeesus - on kiroukseksi KIROTTU tosi Jumala.

        Tämä löytyy Raamatusta juutalaisen Paavalin Galatalaiskirje, luku 3 ja jae 13, kun Jeesus Kristuksena tulee Paavalin sanoin juutalaisten edestä kiroukseksi, että he pelastuivat lain kirouksesta.

        Heillä lain kirous eli Jumalan määräys oli pääsiäisenä, jolloin Jeesus ristiinnaulittiin, happamattoman leivän juhla, surmata esikoispoikansa, jotka lapset myös syötiin, jos ei ollut maksanut papeille lunastusmaksua. Löytyy 2.Moos.13.

        Ehtoollisella Jeesuksen syönti rinnastuu tuohon samaan riitualiin. Kun Jeesus on tosi Jumalana kirous - ei siis kirottu - niin Jeesuksen omat seuraavat häntä Kristuksena tulenliekihin uhreina.

        Löytyy juutalaisen1.Korintolaiskirje 3:13 - tärkeä on myös luvun viimmeinen jae, kun uskovaiset ovat Kristuksen, niin Kristus onkin sitten juutalaisten uhrikulttijumalan, joka asuu tulessa (löytyy 5.Moos.4:10 alkaen), ja näin kristityt päätyvät sitten tulen liekkeihin.

        En tiedä miksi he ajattelevat tämä olevan pelastus heille - juutalaiset kyllä pelastuvat uhraamasta esikoispoikiaan - kukaan ei ole kertonut, kun olen yrittänyt kysyä.


    • Anonyymi

      Luterilaisuus on vanha lukutaidottomien uskonto. Opettajat opettivat Katekismuksen ja virret. Ei mitään elämänfilosfiaa vaan nuhteettomuutta lakien varjossa. Kirkko ja valtio yhdessä. Talouspolitiikka voitti sen lopulta. Jos jotakin oli, se on kuollut.

      Ehkä kyse on vain siitä mitä näemme. Kaikki hyvä on yhä ympärillämme ja mahdollista toteuttaa.

    • Anonyymi

      Miksei olisi luterilaisuudeton vapaana kukaan ei selitä.

    • Anonyymi

      Voi olla uskovilla eri näkemyksiä. Minulle tärkeintä on luottamus ja turva Jumalassa. Olen kokenut siunausta ja armoa. Olen saanut rukousvastauksia. En halua luopua tästä tunteesta ja uskostani.
      En solvaa enkä kehu kenenkään toisen uskon tärkeyttä, näkemystä tai tunnetta, ei kuulu minulle. En solvaa myöskään niitä jotka eivät usko, mutta heidän ilkeyttään uskovia kohtaan ihmettelen. Jos se jonkun pahaa oloa helpottaa niin tuskin uskovat ilkeydestä loukkaantuvat. Usko antaa myös vahvuuden kestää loukkauksia ja vastoinkäymisiä.

      • Anonyymi

        Minusta uskovat ovat hyvin ilkeitä muita ihmisiä kohtaan. Ainakin minä olen saanut kokea heidän ilkeyttään. He teeskentelevät laupeuden enkeliä, mutta ovat sisältä raatelevia susia.


      • Anonyymi

        "En solvaa enkä kehu kenenkään toisen uskon tärkeyttä, näkemystä tai tunnetta, ei kuulu minulle. "

        No sinä keityt siinä omassa liemessäsi tyytyväisenä ja onnellisena, muttaku Jeesus käski meidät levittäytymään ja valtaamaan alaa mikä on aina kivulias taistelutilanne missä Sanan miekka heiluu ja erottaa nivelet ja ytimet. Olen tavallaan onnellinen puolestasi että saat olla hyvällä omalla tunnolla tuossa tilanteessa. Kyllä me sitten otamme vastaan paholaisen iskut ja tunnemme ne ruumiissamme ja sydämessämme. Ei siinä mitään jokaisella on oma paikkansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta uskovat ovat hyvin ilkeitä muita ihmisiä kohtaan. Ainakin minä olen saanut kokea heidän ilkeyttään. He teeskentelevät laupeuden enkeliä, mutta ovat sisältä raatelevia susia.

        "Minusta uskovat ovat hyvin ilkeitä muita ihmisiä kohtaan. "

        Itsekin uskovana tiedostan että paholainen kääntää meidän rakkauden evankeliumin ilkeilyksi ja pahuudeksi, siis aluksi, mutta jos ihminen tulee uskoon Jeesukseen niin hän tajuaa kuinka rakkaudellista ja pyyteetöntä oli se että otimme iskut vastaan hänenkin puolestaan. Tämä tietoisuus yleensä motivoi myös hänet tämän uuden uskovan kertomaan muillekin millainen aarre odottaa jos tulee uskoon Jeesukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta uskovat ovat hyvin ilkeitä muita ihmisiä kohtaan. Ainakin minä olen saanut kokea heidän ilkeyttään. He teeskentelevät laupeuden enkeliä, mutta ovat sisältä raatelevia susia.

        Olen usein miettinyt mistä uskovien ilkeily johtuu. Uskon sen johtuvan siitä etteivät he tiedosta omaa syntisyyttään vaan kuvittelevat olevansa synnittömiä. Olen joutunut uskovien taholta hyvin iljettävän teon kohteeksi. Heillä ei taida olla mitään omantunnontuskiakaan asiasta. Ihmettelen. Normaali ihminen tulisi kyllä pyytämään anteeksi, mutta nämä eivät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta uskovat ovat hyvin ilkeitä muita ihmisiä kohtaan. Ainakin minä olen saanut kokea heidän ilkeyttään. He teeskentelevät laupeuden enkeliä, mutta ovat sisältä raatelevia susia.

        tuo on täysin totta olen itsekkin kokenut sen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta uskovat ovat hyvin ilkeitä muita ihmisiä kohtaan. Ainakin minä olen saanut kokea heidän ilkeyttään. He teeskentelevät laupeuden enkeliä, mutta ovat sisältä raatelevia susia.

        Suuri osa on , todellakin Pahoja! Ovat siis kasvamattomia tai vääriä kristittyjä.


    • Anonyymi

      Näyttää teille homoseksuaaleille olevan ylitsepääsemätön asia se,että kristiuskon Jumala sanoo homoseksin synniksi.

      • Anonyymi

        Itse en ainakaan ole homoseksuaali sitten vähääkään mutta en vain ymmärrä miksi vaivaisin päätäni jonkun toisen homoudella sikäli kun minua ei kukaan pakota homostelemaan. Asia kun ei vaikuta omaan elämääni millään tavalla eikä muutenkaan vahingoita ketään niin minua ei voisi vähempää kiinnostaa jonkun toisen homoilut. Jostain syystä teille uskovaisille homoseksi on silti täysin ylitsepääsemätön asia kun viitsitte jauhaa siitä ja melkeinpä pelkästään siitä jatkuvasti vuodesta toiseen. Kristinuskon Jumala tuomitsee lukemattomia muitakin asioita kuin homoseksin mutta teille kuitenkin nimenomaan sen homoseksin tuomitseminen näyttää olevan aivan ensiarvoisen tärkeää kaikkiin muihin synteihin nähden.


    • Anonyymi

      Jeesus ja hänen ristintyönsä

    • Anonyymi

      EV LUT kirkon ydin on, homot syvimpään helvettiin.
      Onneksi EU kieltää eheytyshoidot, ei tarvitse näiden uskovien niistä enää ääntä pitää

    • Anonyymi

      "Näyttää teille homoseksuaaleille olevan ylitsepääsemätön asia se,että kristiuskon Jumala sanoo homoseksin synniksi."

      Itsekin ihmettelen näitä värilippuihmisiä että käyvät noin aggressiivista jopa tappavaa taistelua meitä Jeesukseen uskovia kohtaan, sillä mehän olemme vain viestintuojia mitä Jumala ilmoittaa, että seksi saman sukupuolen kanssa on synti, kauhistus ja häpeä.

      • Anonyymi

        Hyi kauhiaa, ihan synti ja häpiä. Voi häpeää sentään


    • Anonyymi

      1500 vaihtui Vanhurskauden kuninkuus ARMON kuninkuudeksi. Kun 0-1500 jKr teot olivat kaikki kaikessa ja hurskaus niin 1500 jälkeen saarnattiin YKSIN USKO, YKSIN ARMO ILMAN TEKOJA.

      Tämä oli merkittävä muutos. SE kumosi monia evankeliumin kohtia ja Jeesuksen opetuksia. Vaikka samaan aikaan raamattu käännettiin kansan kielelle niin ei saanut enää uskoa niin kuin raamattu opetti, vaan piti uskoa toisin.

      Apostoli Paavali puhuu Roomalaiskirjeessä neljästä kuninkaasta: Kuolema, Synti, Vanhurskaus ja Armo. Kullakin niillä on oma aikakautensa.

      Kuolema 3000-1500 eKr
      Synti 1500-0 eKr
      Vanhurskaus 0-1500 jKr
      Armo 1500-3000 jKr

      Lutherista ja Calvinista voitaisiin tehdä kirjoja lukematon määrä, joissa kirjoissa osotettaisiin heidän merkinneen perusteellista muutosta aikakauteen.

      Ydinasia on että Koraanin ja evankeliumin Jeesuksen peräänkuuluttama vanhurskaus ei enää ole kuningas. Sen sijaan Usko ja Armo ovat ILMAISIA LAHJOJA JOTKA JUMALA ANTAA. ARMOLAHJAT OVAT NYT ILMAISIA.

    • Anonyymi

      Pelastusoppi on se millä ihmisiä on saatu uskovaisiksi, mutta meille tapaluterilaisille sekin on vain fiktiivistä saagaa.

    • Anonyymi

      Luterilaisuudessa tärkein ja luovuttamattomin asia on se että Jumala rakastaa minua ja sinua niin paljon ... Jeesus on pelastaja. Vapaakirkoissa ja mm. viidesläisyydessä olen kuullut toisenlaista "evankeliumia"
      Niissä piireissä ihminen pelastaa itse itsensä omalla ratkaisullaan ja päätöksellään liittyä lahkon jäseneksi. Eli Jeesusta ei tarvita lainkaan. Jeesus on kyllä puheissa esillä ikäänkuin keppihevosena, mutta hän on työtön.

      luterilainen

      • Anonyymi

        Kirjoitat pötyä: "Niissä piireissä ihminen pelastaa itse itsensä omalla ratkaisullaan ja päätöksellään liittyä lahkon jäseneksi. "

        Luterilaisuudessa nimenomaa lasta yritetään pelastaa vanhempien ja kummien ratkaisulla veden avulla.
        Lapselta itseltään ei kysytä mitään eikä liioin Jumalalta. Sellainen on ihmistekoa alusta loppuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitat pötyä: "Niissä piireissä ihminen pelastaa itse itsensä omalla ratkaisullaan ja päätöksellään liittyä lahkon jäseneksi. "

        Luterilaisuudessa nimenomaa lasta yritetään pelastaa vanhempien ja kummien ratkaisulla veden avulla.
        Lapselta itseltään ei kysytä mitään eikä liioin Jumalalta. Sellainen on ihmistekoa alusta loppuun.

        Kristinuskossa päädyt FYYSISEEN YLÖSNOUSEMUKSEEN, yksin uskosta palvoa tosi Jumalana kirottua Jeesusta kidutettuna ristiin, maailman palonliekkeihin.

        Mutta kasteella Lutherin mukaan asetetaan vain Perkele ihmisen kimppuun koko elämänsä ajaksi, että tämän on mahdollista saada uudestisyntymällä demonit kimppuunsa.

        Pään voi kastaa väikka työntämällä ämpäriin, ehkä se onkin uskovaisten tuleva riitti, kun Jeesus tulee maksamaan palkan teille kyykäärmeiden sikiöille.


      • Anonyymi

        Kyllä, viimmeisellä tuomiolla, todella Jeesukselle on annettu mahdollisuus meidän pelastukseemme maailmanpalon liekkeillä.

        Vaadin, että teidät poltetaan pelastukseksi aikaisemmin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitat pötyä: "Niissä piireissä ihminen pelastaa itse itsensä omalla ratkaisullaan ja päätöksellään liittyä lahkon jäseneksi. "

        Luterilaisuudessa nimenomaa lasta yritetään pelastaa vanhempien ja kummien ratkaisulla veden avulla.
        Lapselta itseltään ei kysytä mitään eikä liioin Jumalalta. Sellainen on ihmistekoa alusta loppuun.

        Ei yritetä vaan pyydetään suojelusta.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Ei yritetä vaan pyydetään suojelusta.

        Kasteellako?! Sillä asetetaan Perkele Lutherin sanoin ihmisen kimppuun koko elämän ajaksi.Mitä sillä suojellaan? Löytyy ev.lut.sivut, Vähä katekismus, liitteet.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Ei yritetä vaan pyydetään suojelusta.

        Vauva ei pyydä mitään! Pappi yrittää pakottaa Jumalaa pelastamaan vauva.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vauva ei pyydä mitään! Pappi yrittää pakottaa Jumalaa pelastamaan vauva.

        Vanhemmat ja kummit , senkin pyhä yksinkertaisuus.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Ei yritetä vaan pyydetään suojelusta.

        Onko sinulla, muka Tolkun.ihminen, siellä kahden korvasi välissä mitään? MrHyvis taas hartaana palvoo Jeesusta kirottuna uhrina pahan teon puolesta pelastuakseen toisen kärsimyksellä, mikä tietysti on Tolkun.ihmisen uskonto myös - kertoo kaiken heidän tolkuistaan ja hyvyyksistään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vauva ei pyydä mitään! Pappi yrittää pakottaa Jumalaa pelastamaan vauva.

        Mitä JUMALAA?! Jo Jeesuksen sanoin Raamatusta kristinuskon Jumala on juutaisella syntiopilla SAATANA!

        Sitä juuri Lurher sanoo!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä JUMALAA?! Jo Jeesuksen sanoin Raamatusta kristinuskon Jumala on juutaisella syntiopilla SAATANA!

        Sitä juuri Lurher sanoo!

        Vähät mitä Luther sanoi nykyään kristinuskon ydin on housuissasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitat pötyä: "Niissä piireissä ihminen pelastaa itse itsensä omalla ratkaisullaan ja päätöksellään liittyä lahkon jäseneksi. "

        Luterilaisuudessa nimenomaa lasta yritetään pelastaa vanhempien ja kummien ratkaisulla veden avulla.
        Lapselta itseltään ei kysytä mitään eikä liioin Jumalalta. Sellainen on ihmistekoa alusta loppuun.

        Helluntailaiset ovat kyllä itsekin myöntäneet sen että heidän uskosa on heidän oma tekonsa. Luterilaisuudessa usko on aina Jumalan teko. Minä olen kristitty Jumalan armosta ilman omia ansioitani. Tämä on minun kokemukseni. Vanhempani ja kummini eivät ole kuolleet minun puolestani. Yksinkertaista ja armollista.
        Ansaitsematon Rakkaus Minun Osakseni = ARMO


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinulla, muka Tolkun.ihminen, siellä kahden korvasi välissä mitään? MrHyvis taas hartaana palvoo Jeesusta kirottuna uhrina pahan teon puolesta pelastuakseen toisen kärsimyksellä, mikä tietysti on Tolkun.ihmisen uskonto myös - kertoo kaiken heidän tolkuistaan ja hyvyyksistään.

        Luther tai kukaan ei olisi voinut kristinuskoa 500 vuotta sitten, tai vielä satoja vuosia senkään jälkeen, paremmin karrikoida saatananpalvonnaksi kuin luterilaisuudessa tehtiin, koska kaikki tapettiin jotka eivät kumartaneet petoa.

        - Ja koska nyt elämme vapaassa maassa, meillä on oikeus ja mahdollista tuoda esille tinkimättömästi Raamatun totuus, mihin esi-isämme eivät halutessaankaan pystyneet. Jo

        Jeesus sanoo: JUUTALAISTEN JUMALA ON SAATANA JA KAIKEN VALHERN ISÄ.

        Ja tämä totuus ei pala tulessakaan minne Jeesuksen uhripalvonnalla joudutte luterilaisuuden mukaan.

        Luther teki valtavan työ tulevan totuuden eteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luther tai kukaan ei olisi voinut kristinuskoa 500 vuotta sitten, tai vielä satoja vuosia senkään jälkeen, paremmin karrikoida saatananpalvonnaksi kuin luterilaisuudessa tehtiin, koska kaikki tapettiin jotka eivät kumartaneet petoa.

        - Ja koska nyt elämme vapaassa maassa, meillä on oikeus ja mahdollista tuoda esille tinkimättömästi Raamatun totuus, mihin esi-isämme eivät halutessaankaan pystyneet. Jo

        Jeesus sanoo: JUUTALAISTEN JUMALA ON SAATANA JA KAIKEN VALHERN ISÄ.

        Ja tämä totuus ei pala tulessakaan minne Jeesuksen uhripalvonnalla joudutte luterilaisuuden mukaan.

        Luther teki valtavan työ tulevan totuuden eteen.

        Ja tämä asia on aukottomasti todistettavissa Raamatusta, ktistinuskon opista sekä arkeologisin todistein. Eikä tarvitse kuin lukea luterilaisuuden tärkein tunnustus, Augsburgin tunnustus, niin selviää, että

        JEESUS ON KIROTTU JA UHRATTU TOSI JUMALA.

        Jos tällä palvonnalla edes kuvittelette menevänne jonnekin muualle kuin helvettiin , niin on päässä vikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tämä asia on aukottomasti todistettavissa Raamatusta, ktistinuskon opista sekä arkeologisin todistein. Eikä tarvitse kuin lukea luterilaisuuden tärkein tunnustus, Augsburgin tunnustus, niin selviää, että

        JEESUS ON KIROTTU JA UHRATTU TOSI JUMALA.

        Jos tällä palvonnalla edes kuvittelette menevänne jonnekin muualle kuin helvettiin , niin on päässä vikaa.

        Se on sitten toinen asia - ja sen juuri on esillä Lähi-Idässä, että mikä oli juutalaisten motiivina, luoda jumalavalheella tämä uskonto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on sitten toinen asia - ja sen juuri on esillä Lähi-Idässä, että mikä oli juutalaisten motiivina, luoda jumalavalheella tämä uskonto.

        Se sakkasi nyt, ja he jäivät kiinni. On niitäkin ihmisiä, jotka eivät ole manipuloitavissa pahuudella!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se sakkasi nyt, ja he jäivät kiinni. On niitäkin ihmisiä, jotka eivät ole manipuloitavissa pahuudella!

        Eikä ostettavissa rahalla!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaiset ovat kyllä itsekin myöntäneet sen että heidän uskosa on heidän oma tekonsa. Luterilaisuudessa usko on aina Jumalan teko. Minä olen kristitty Jumalan armosta ilman omia ansioitani. Tämä on minun kokemukseni. Vanhempani ja kummini eivät ole kuolleet minun puolestani. Yksinkertaista ja armollista.
        Ansaitsematon Rakkaus Minun Osakseni = ARMO

        ARMO luterilaisuudessa on se, jos kristinuskolla menet helvettiin palvomalla Jeesusta kirottuna tosi Jumalana, jos pääset sieltä helvetistä pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ARMO luterilaisuudessa on se, jos kristinuskolla menet helvettiin palvomalla Jeesusta kirottuna tosi Jumalana, jos pääset sieltä helvetistä pois.

        Koitapa keksiä, että mistä hyvästä sen armon saisit.


      • "Luterilaisuudessa tärkein ja luovuttamattomin asia on se että Jumala rakastaa minua ja sinua niin paljon ... Jeesus on pelastaja."

        Tuossa on yksi hyvä määritelmä. Kristus on kaiken keskiössä.


    • Anonyymi

      Homo, homotus, homottomuus, homoilu, homostelu, homofiilisyys ja sitten on vielä nämä lesbot ja lesboilu. Tässä tärkeimmtä. Kai se Jeesuskin jotain joskus jossakin, mutta kun se ei puhunut homoista, niin on jäänyt vähän sivurooliin.

      • Anonyymi

        Ettekö varsin tunnekin tuon tarsolaisen eksyttäjän, joka Saatanan enkeliltä Herodesten daimoniksi lyötiin, ja Israelin Jumalan Lahjan ristinkuolemaa valapattona saarnasi tietämättömäin pakanain kanssa kanssakäymistä pitäen, sentautta viholliseksi Pietarilta kutsuttu?
        Tunnen myöskin Markion laivurin, edellämainitun kärmekielen valhelehtisten monistajan ja pääkonservaattorin, Roomassa Polykarpokselta Saatanan esikoiseksi ilmiannetun, joka Mustanmeren sataman saastassa kulmahammastansa hioi.
        Useinpa ihmettelen myöskin Juudaa, mutta ennen muuta Daavidia, joka koirain(*) ympäröimänä homoeroottisesti vietteli sekä kuninkaansa että kuninkaan pojan, aiheuttaen näiden kuolemat, nousi varkain valtaistuimelle, astui alas Jebusiin, tappoi ja valtasi, hyppelehti Eelin valearkun ympärillä häpäisten Israelin Jumalaa, murhautti tulevan vaimonsa miehen, erosi vaimostaan, nai uudelleen, uhrasi missä lystäsi, pystytti pyhäkkötelttaa, liittoutui filistealaisten kanssa Joosefin poikia vastaan, valutti sylkeä pitkin partaansa kuin mielipuoli, vetäytyi Adullamin luolaan vetäen luoksensa katkeroituneimmat ja viheliäisimmät kelmit, joista muodosti palkka-armeijan, luovutti omat vanhempansa Moabin kuninkaalle, tunkeutui nälkäisenä pyhäkköön syömään näkyleivät ja tarjosi niitä vielä tovereilleen vakuutellen, että ihminen on sapatin Herra...
        Siinä on Paavalin poikien pimeyden opin ydin, että Pelastajan kuolemaa pitäisi juhlistaa tämän verta juomalla, nyt ja aikojen loppuun asti.
        Mutta valo on maailmassa, eikä mikään, mikä on salattua, pysy salattuna, vaan tulee ilmi. Anno 1945 Egyptin Nag Hammadista haudasta nousi todistajaksi Tuomas. Ja vieläkin valkoisiin pukeutuneet nousevat Isänsä ja Jumalansa luo ja meidän Isämme ja Jumalamme luo pyhiinvaeltajina, laulaen ylistystä pyhässä hengessä, liiton kansana, Jumalan lapsina. Pilvien keskellä Aaronin pojat kohottavat Ihmisen Poikaa niin kuin Mooses kohotti käärmettä erämaassa. Vanhurskas Jaakob elää.

        (*) miesprostituoitu


      • Anonyymi

        Homofiili on kreikankielinen ja homoseksuaali latinankielinen lainasana. Suomennettuna tarkoittavat samankaltaiseen rakastumista ja ihmisen sukupuolisuutta. Kristinuskoon kuuluu seksuaalisuudesta syyllistäminen joten ihmisseksuaalisuutta pidetään suurena syntinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Homofiili on kreikankielinen ja homoseksuaali latinankielinen lainasana. Suomennettuna tarkoittavat samankaltaiseen rakastumista ja ihmisen sukupuolisuutta. Kristinuskoon kuuluu seksuaalisuudesta syyllistäminen joten ihmisseksuaalisuutta pidetään suurena syntinä.

        Vapaamieliseen ns. evlut-uskoon kuuluu seksuaalisuudesta syyllistyminen. Heidän omatuntonsa soimaa heitä, koska Jumalan laki on kirjoitettu heidän sydämiinsä. Laki sanoo: seksi saman sukupuolen kanssa on vastoin Jumalan hyvää luomistyötä.


    • Anonyymi

      Jeesus Kristus on vastaus

    • Anonyymi

      en tiiä sen verran pimeitä tyyppejä munki mielest joten idk

      • Anonyymi

        Yksikään järjen sana ei mene heille perille.


    • Anonyymi

      Raamatun ydinsanoma keskittyy Jeesukseen ja siihen, mitä Jumala on tehnyt ihmiskunnan hyväksi. Ei siihen mitä ihminen on tehnyt.

      Kristinuskon näkökulmasta Raamatun tarkoitus on johdattaa ihmisiä Jeesuksen tuntemiseen, hänen armonsa ja pelastustyönsä ymmärtämiseen.

      Kun Jeesus otetaan sydämeen, Raamatun syvempi substanssi ja merkitys avautuu, koska silloin ymmärrys ei perustu pelkästään älylliseen tietoon tai sanoihin, vaan henkilökohtaiseen uskonkokemukseen ja yhteyteen Jumalan kanssa. Ja silloin ihmiset elää ihmisiksi lähimmäisen rakkauden puitteissa ja Jumalan nuhteessa miten Jumala alunperin tarkoitti.

      • Anonyymi

        monet on saaneet sen > henkilökohtaisen < uskon ja lapsuudessa "lapsenusko" , kun ei vielä ole raamattua edes opiskellut , se on se aito sydämenusko , jonka Jumala lahjoittaa .jo kasteessa annetaan Pyhän Hengen lahja .

        kaste annetaan : > "Isän JA Pojan JA Pyhän Hengen nimeen ."
        "pidä , mitä sinulla on , ettei kukaan ottaisi sinun kruunuasi .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        monet on saaneet sen > henkilökohtaisen < uskon ja lapsuudessa "lapsenusko" , kun ei vielä ole raamattua edes opiskellut , se on se aito sydämenusko , jonka Jumala lahjoittaa .jo kasteessa annetaan Pyhän Hengen lahja .

        kaste annetaan : > "Isän JA Pojan JA Pyhän Hengen nimeen ."
        "pidä , mitä sinulla on , ettei kukaan ottaisi sinun kruunuasi .

        ""pidä , mitä sinulla on , ettei kukaan ottaisi sinun kruunuasi ."???

        Tarkoitatko sitä kummilusikkaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ""pidä , mitä sinulla on , ettei kukaan ottaisi sinun kruunuasi ."???

        Tarkoitatko sitä kummilusikkaa?

        Helluntailainen vänkää taas lusikoista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ""pidä , mitä sinulla on , ettei kukaan ottaisi sinun kruunuasi ."???

        Tarkoitatko sitä kummilusikkaa?

        et osaa siis lukea , kun et usko Jumalan lahjoittamaan lapsenuskoon .

        "Se on Jumalan teko , että te uskotte häneen , jonka Jumala on lähettänyt ." Joh: 6


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        et osaa siis lukea , kun et usko Jumalan lahjoittamaan lapsenuskoon .

        "Se on Jumalan teko , että te uskotte häneen , jonka Jumala on lähettänyt ." Joh: 6

        Vauvoilleko tuossa kirjoitetaan?


    • Anonyymi

      SE ON PAHA-KYSYMYS
      VAIKEA SANOA, ON TOSI KIMURANTTISTA.
      HELPPOA ELÄMÄÄ, VIRKOJA...........NAISET.
      VOI OLLA, ETTÄ KAIKKI PYÖRII RAHASTA, KESKITTYY RAHAN YMPÄRILLE............
      ........LOMIA JA SEKSIÄ, HOMOJA, LESPOJA, VIINIÄ JA VIINAAN.

      • Anonyymi

        Eikö noista pitäis pois päästä?
        Tässä ohje toimi näin:
        1.Pietarin kirje: 1:14 Niinkuin kuuliaisten lasten tulee, älkää mukautuko niiden himojen mukaan, joissa te ennen, tietämättömyytenne aikana, elitte,
        1:15 vaan sen Pyhän mukaan, joka on teidät kutsunut, tulkaa tekin kaikessa vaelluksessanne pyhiksi. 1:16 Sillä kirjoitettu on: "Olkaa pyhät, sillä minä olen pyhä".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö noista pitäis pois päästä?
        Tässä ohje toimi näin:
        1.Pietarin kirje: 1:14 Niinkuin kuuliaisten lasten tulee, älkää mukautuko niiden himojen mukaan, joissa te ennen, tietämättömyytenne aikana, elitte,
        1:15 vaan sen Pyhän mukaan, joka on teidät kutsunut, tulkaa tekin kaikessa vaelluksessanne pyhiksi. 1:16 Sillä kirjoitettu on: "Olkaa pyhät, sillä minä olen pyhä".

        onko siis PAKKO vaeltaa ensin jotain "himojen mukaan" , eikö lapsena saa olla uskossa .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        onko siis PAKKO vaeltaa ensin jotain "himojen mukaan" , eikö lapsena saa olla uskossa .

        Missä uskossa? Siinäkö, että Jeesus-setä oli tosi kiva ja hyvä, kun ei tiedä, että naapurin sedän mielestä se onkin kuoliaaksi kidutettu uhri tosi Jumalana tämän himojen vuoksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä uskossa? Siinäkö, että Jeesus-setä oli tosi kiva ja hyvä, kun ei tiedä, että naapurin sedän mielestä se onkin kuoliaaksi kidutettu uhri tosi Jumalana tämän himojen vuoksi?

        Miksi te muuten kuvittelisitte kristinuskon olevan saatananpalvontaa?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi te muuten kuvittelisitte kristinuskon olevan saatananpalvontaa?!

        Miksi muuten te kuvittelisitte, että siinä on sekä 'lapsen usko' että 'aikuisten himousko', pelastua tekmään vaikka sitä pahaa mitä vihaa oppi-isä Paavalin sanoin. Te olette saatanasta pitäessänne yllä tällaista oppia. Teidät on poistettava pallolta, muuten ei hyvä voita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi muuten te kuvittelisitte, että siinä on sekä 'lapsen usko' että 'aikuisten himousko', pelastua tekmään vaikka sitä pahaa mitä vihaa oppi-isä Paavalin sanoin. Te olette saatanasta pitäessänne yllä tällaista oppia. Teidät on poistettava pallolta, muuten ei hyvä voita.

        Kuten sanon edellä - yhdenkään järjen sanan ei edes haluta menevän perille, kun he ovat pahuuden palvonnassa - määräaika on nyt annettu valita puoli. Se on vuosi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä uskossa? Siinäkö, että Jeesus-setä oli tosi kiva ja hyvä, kun ei tiedä, että naapurin sedän mielestä se onkin kuoliaaksi kidutettu uhri tosi Jumalana tämän himojen vuoksi?

        no, mitäs jehova täällä , luterilaisuus -palstalla !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        no, mitäs jehova täällä , luterilaisuus -palstalla !

        Juuri sitä, mitä se Jeesuksen sanoin Saatana tekee Raamatunkin mukaa - on kaiken valheen isä, ja juutalaisten tulivuorijumala, tunnetaan myös nimillä Jahve, JHWH ja Allah - arkeologisin todistein Baal-jumala. Löytyy wikisivu Jahve.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri sitä, mitä se Jeesuksen sanoin Saatana tekee Raamatunkin mukaa - on kaiken valheen isä, ja juutalaisten tulivuorijumala, tunnetaan myös nimillä Jahve, JHWH ja Allah - arkeologisin todistein Baal-jumala. Löytyy wikisivu Jahve.

        Kristinuskossa Jehovasta käytetään Jahve nimeä ja islamissa Allah, ja juutalaisilla JHWH.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristinuskossa Jehovasta käytetään Jahve nimeä ja islamissa Allah, ja juutalaisilla JHWH.

        Kaikki he ovat olleet tämän saman jumalahuijauksen kohteena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri sitä, mitä se Jeesuksen sanoin Saatana tekee Raamatunkin mukaa - on kaiken valheen isä, ja juutalaisten tulivuorijumala, tunnetaan myös nimillä Jahve, JHWH ja Allah - arkeologisin todistein Baal-jumala. Löytyy wikisivu Jahve.

        Jehovat ei kuulu kristinuskoon , Jehoville löytyy oheisesta oma osionsa valikosta :
        > uskonnot , uskomukset <'


    • Anonyymi

      <<se onkin kuoliaaksi kidutettu uhri tosi Jumalana tämän himojen vuoksi?<<

      Näin varmaan on tulivuori jumalan mielestä!

      • Anonyymi

        Ja tulivuoren Jumala, juutalaisten kuningas Salomon uhrikulttijumala, joka syntikiristyksin mm. lasten hengen säästämisellä keräsi uhrikukkulapapeille vuodessa 666 talenttia kultaa, antaa Mooseksen suulla 10 käskyään - niin islamisteille kuin kaikille kristityille sekä Jehovan todistajille,myös Mormooneille - 5. Mooseksen kirja 4:10 alkaen, tulenliekeistää. Voi lukea sieltä wikisivu Jahven lisäksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tulivuoren Jumala, juutalaisten kuningas Salomon uhrikulttijumala, joka syntikiristyksin mm. lasten hengen säästämisellä keräsi uhrikukkulapapeille vuodessa 666 talenttia kultaa, antaa Mooseksen suulla 10 käskyään - niin islamisteille kuin kaikille kristityille sekä Jehovan todistajille,myös Mormooneille - 5. Mooseksen kirja 4:10 alkaen, tulenliekeistää. Voi lukea sieltä wikisivu Jahven lisäksi.

        Onhan se hyvä, että näitä samoja totuuksia nyt toistetaan - voihan vaikka ihme tapahtua, ja jonkun ymmärrys aukeaisi, että mikä tosi Jumala Jeesus sitten oli, jonka kiroamista ja uhraamista tälle palvotaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se hyvä, että näitä samoja totuuksia nyt toistetaan - voihan vaikka ihme tapahtua, ja jonkun ymmärrys aukeaisi, että mikä tosi Jumala Jeesus sitten oli, jonka kiroamista ja uhraamista tälle palvotaan.

        Lisäystä. Onko sinulla nyt jotakin muuta, mitä haluaisit tässä toistettavaksi? Mielelläni jaan tietoa, jos sitä kaivataan.


    • Anonyymi

      Luterilaisuus on protestanttinen kristinuskon suuntaus, jonka juuret ovat saksalaisen Martti Lutherin opetuksissa ja 1500-luvun uskonpuhdistuksessa eli reformaatiossa.[1] Luterilaisuus on pienin protestanttisuuden viidestä pääsuuntauksesta anglikaanisuuden, metodismin, kalvinismin ja baptismin jälkeen.

      Luterilaisuus ei muodosta yksittäistä kirkkoa, vaan se koostuu erilaisista alueellisista tai kansallisista kirkoista, kuten Suomen evankelis-luterilainen kirkko. Luterilaisuuden vahvimmat kannatusalueet ovat perinteisesti Pohjois-Eurooppa ja Pohjois-Amerikka. Maailmanlaajuisesti luterilaisia kirkkoja on noin 140, joista 138 kuuluu vuonna 1947 perustettuun Luterilaiseen maailmanliittoon. 2000-luvun alussa maailmassa oli kaikkiaan 65 miljoonaa luterilaista. Länsimaissa luterilaisten kirkkojen jäsenmäärä on laskussa, mutta globaalissa etelässä nousussa[2].

      Uskonopillisesti luterilaisuus perustuu perinteisen protestantismin periaatteisiin, joita ovat Raamatun korostaminen (sola scriptura) yli paavillisen ja kirkollisen vallan, viiden perinteisen katolisen sakramentin (pyhän toimituksen) hylkääminen, ja ajatukseen että ihmisen pelastuminen johtuu yksin armosta (sola gratia) ja uskosta (sola fide), eikä ihmisen tekemisistä maan päällä. Luterilaisessa kirkossa sakramenteiksi on määritelty vain kaste ja ehtoollinen.

      • Anonyymi

        Perusta on kristinuskossa eli kolminaisuusopissa - Jeesus on Kristuksena ristille kidutettuna ja kirottuna tosi Jumala.

        Ja uskonpuhdistus koski sitä, ettei enää aneilla eli rahalla voi ostaa itseään vapaaksi helvetistä jonne tällä uskolla joutuu, vaan sieltä pääsee pois vain yksin armosta, jos se Jeesuksen nimeen kidutettuna ja kirotyätuna palvomansa Jumala tulee pelastamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perusta on kristinuskossa eli kolminaisuusopissa - Jeesus on Kristuksena ristille kidutettuna ja kirottuna tosi Jumala.

        Ja uskonpuhdistus koski sitä, ettei enää aneilla eli rahalla voi ostaa itseään vapaaksi helvetistä jonne tällä uskolla joutuu, vaan sieltä pääsee pois vain yksin armosta, jos se Jeesuksen nimeen kidutettuna ja kirotyätuna palvomansa Jumala tulee pelastamaan.

        Tältä sitten kuulostaa se itse totuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tältä sitten kuulostaa se itse totuus.

        Teoilla ei todellakaan ole mitään merkitystä, jos valitset Matteuksen evankeliumista - 7. luku - tämän kadotukseen vievän tien, lavean portin yksin uskosta. Muuten se olisi Jeesuksen sanoin yritystä ratsastaa kahdella hevosella yhtä aikaa, ja yritystä palvella kahta Herraa samanaikaisesti.

        Niinpä luterilaisuuden mukaan siunataankin sieluttomana maaksi maatumaan ja fyysiseen ylösnousemukseen koko maailman viimmeisen päivön palon liekkeihin.

        Paholainen vei sen sielun.


    • Anonyymi

      Jumalan rakkaudessa on luterilaisuuden ydinsanoma. "Niin paljon Jumala on maailmaa rakastanut ..."
      Tämän rakkauden kokemus on pelastus luterilaisittain ja yksinkertaisesti. Minusta luterilaisuus on maailman paras uskonto.

      • Anonyymi

        Mihin ovat pelastuneet ja pelastuvat?


      • Anonyymi

        Tiedätkö muuten tuo 'antoi ainoan poikansa' on vihje 2.Mooseksen kirja, luku 13, kun teidän Jumalanne, joka Jeesuksen sanoin on Saatana vaati esikoispojat uhreikseen - 'isät antamaan ainoan poikansa' - ellei ollut maksanut hengen säästämisestä lunastusmaksua. Esikouspojat teurastettiin ja nämä lapset myös syötiin, mitä riittiä mukailee ehtoollinen, kun Augsburgin tunnustuksen mukaan on kuvitelta veren ja ruumiin olevan todellisesti läsnä.

        Viittaus on johonkin niin äärettömän julmaan ja oksettavan brutaaliin, että teidän järkenne ei edes riitä ymmärtämään.

        Kristinuskossa ristille ei ole kuoliaaksi kidutettu teologian mukaan mitään poikaa, vaan itse taivasten valtakunnan isä Jumala.

        Tästä opista sietäisi määrätä elinkautiset vankeutta koko joukolle pappeja ja teologeja, jotka kauppaavat tätä pyhänä uskontona - ja näin varmasti tulee lähitulevaisuudessa tapahtumaankin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedätkö muuten tuo 'antoi ainoan poikansa' on vihje 2.Mooseksen kirja, luku 13, kun teidän Jumalanne, joka Jeesuksen sanoin on Saatana vaati esikoispojat uhreikseen - 'isät antamaan ainoan poikansa' - ellei ollut maksanut hengen säästämisestä lunastusmaksua. Esikouspojat teurastettiin ja nämä lapset myös syötiin, mitä riittiä mukailee ehtoollinen, kun Augsburgin tunnustuksen mukaan on kuvitelta veren ja ruumiin olevan todellisesti läsnä.

        Viittaus on johonkin niin äärettömän julmaan ja oksettavan brutaaliin, että teidän järkenne ei edes riitä ymmärtämään.

        Kristinuskossa ristille ei ole kuoliaaksi kidutettu teologian mukaan mitään poikaa, vaan itse taivasten valtakunnan isä Jumala.

        Tästä opista sietäisi määrätä elinkautiset vankeutta koko joukolle pappeja ja teologeja, jotka kauppaavat tätä pyhänä uskontona - ja näin varmasti tulee lähitulevaisuudessa tapahtumaankin.

        Ikävänä ja harmaana on näkökentässä, että tätä brutaalia riittiä on lasten syöntinä juutalaisten toimesta harrastettu vielä tänä päivänäkin, yhdessä yhtä hartaitten uskovien kristittyjen kanssa, kun tämä oppi tuli lopulta tappiinsa, ja maailmanloppukin on parempi vaihtoehto, kuin tämän jatkaminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin ovat pelastuneet ja pelastuvat?

        He ovat pelastuneet palvelemaan lähimmäisiään niinkuin Jeesus on heitä rakastanut.


    • Anonyymi

      Ketju on naurettava esitys jossa aitouskovat yrittävät selittää että ei ole ydin perusasioissa mutta samaan hengenvetoon muutama paatoksellinen rivi...himoista, homoselsistä, homostelustaa...

      Avatkaa nyt ne silmänne ja katsokaa ketjujen määrää jotka olette homoudesta palstalle tuupanneet. Voiko hommat enää naurettavimmiksi mennä.

      No jotain lohtua suo se että onneksi olette uskovaisten vähemmistö. Valitettavasti palstalla se näkyvin tuon peräjuttunne kanssa.

      • Anonyymi

        Homot ovat pieni vähemmistö ilman valtaa. He eivät saa mitään aikaiseksi yksinään. Kritiikin kohteena on homoutta kannattavat tahot: feministit, vasemmisto, wokettajat ja valitettavasti myös kirkon piispat ja papit. Eli harhautuneet heterot.

        Ytimessä on siis vanha kunnon taistelu harhaoppia ja maallistumista vastaan. Homot ovat vain sijaiskärsijöitä ja seksuaalisen vallankumouksen uhreja. Heistä eivät homoutta kannattavat heterot oikeasti välitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Homot ovat pieni vähemmistö ilman valtaa. He eivät saa mitään aikaiseksi yksinään. Kritiikin kohteena on homoutta kannattavat tahot: feministit, vasemmisto, wokettajat ja valitettavasti myös kirkon piispat ja papit. Eli harhautuneet heterot.

        Ytimessä on siis vanha kunnon taistelu harhaoppia ja maallistumista vastaan. Homot ovat vain sijaiskärsijöitä ja seksuaalisen vallankumouksen uhreja. Heistä eivät homoutta kannattavat heterot oikeasti välitä.

        Niin, uskovaisten käsitys maallistumisesta onkin ihan omansa, kun kuoleman jälkeenkin sieluttomina siunattuna mullaksi, odottava FYYSISTÄ ylösnousemusta suoraan maailman palon liekkeihin, kun kaikki fyysinen palaa.

        Mutta kuka sitä nyt teistä uskovaisista myöntäisi, että teitähän pidetään tällä opilla suorastaan pilkkana.

        Mutta se mene minun huumorintajuni yli, että se tehdään niin Jeesuksen kuin Luojajumalankin nimen kustannuksella.

        Mutta kun Jumalana on Saatana, niin voisiko nyt edes odottaa mitään muuta?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Homot ovat pieni vähemmistö ilman valtaa. He eivät saa mitään aikaiseksi yksinään. Kritiikin kohteena on homoutta kannattavat tahot: feministit, vasemmisto, wokettajat ja valitettavasti myös kirkon piispat ja papit. Eli harhautuneet heterot.

        Ytimessä on siis vanha kunnon taistelu harhaoppia ja maallistumista vastaan. Homot ovat vain sijaiskärsijöitä ja seksuaalisen vallankumouksen uhreja. Heistä eivät homoutta kannattavat heterot oikeasti välitä.

        Ei ole kyse mistään harhautumisesta jos näkee että myös homoilla on oikeus elää rauhassa ja oikeus tasa-arvoiseen kohteluun. Tuokaan kommenttisi Ei tosin selitä tuota teidän sairasta kiinnostusta juuri homoihin ja syyhän ei ole syntinäkemys koska ette välitä mistään muusta synnistä. Paljon käyttämänne raamatullinen avioliitto käsityksenne kertoo sairaan asianne hyvin. Teille riittäisi kunhan vain homoja ei vihittäisi mutta muuten ette ole ollenkaan huolissanne avioliittojen raamatullisuudesta.

        Olette siis yksinkertaisesti puusilmäisiä ulkokullattuja leipälajinanne kaksinaismoralismi.


    • Anonyymi

      Jumalan armo ja syntien anteeksianto.

      • Anonyymi

        Jumala ei voi antaa syntejä anteeksi, koska tämä on se kristinuskossa Jeesuksen nimeen kuoliaaksi kidutettu, kirottu ja teurastettu uhri - joko unohdit koko kolminaisuusopin ja luterilaisuuden tärkeimmän tunnustuksen, Augsburgin tunnustus?!

        Ja armo taas oli luterilaisuudessa se, kun joudut tällä opilla helvettiin, niin saat armon, jos se kirottuna uhrina palvomasi tosi Jumala Jeesuksen nimeen, tulee sinut pelastamasn helvetistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala ei voi antaa syntejä anteeksi, koska tämä on se kristinuskossa Jeesuksen nimeen kuoliaaksi kidutettu, kirottu ja teurastettu uhri - joko unohdit koko kolminaisuusopin ja luterilaisuuden tärkeimmän tunnustuksen, Augsburgin tunnustus?!

        Ja armo taas oli luterilaisuudessa se, kun joudut tällä opilla helvettiin, niin saat armon, jos se kirottuna uhrina palvomasi tosi Jumala Jeesuksen nimeen, tulee sinut pelastamasn helvetistä.

        Ja lisäys edellä olevaan lasten syöntiin viitaten - kunpa tämä olisikin ollut vain naurettavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja lisäys edellä olevaan lasten syöntiin viitaten - kunpa tämä olisikin ollut vain naurettavaa.

        Ja jos olisi ollut, sitä ei tarvitsisi nyt väkivallalla tai maailmanlopulla lopettaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja jos olisi ollut, sitä ei tarvitsisi nyt väkivallalla tai maailmanlopulla lopettaa.

        Mutta - kuten olen sanonut, niin nyt tällä saatananpalvonnalla ja kannibalismilla alkavat maailman vaihtoehdot olla vähissä.


    • Anonyymi

      Luterilaisuuden tavoite on rakkauden realisoituminen niinkuin Jeesus on meitä rakastanut. Ansioton Rakkaus Minun Osakseni = ARMO

      • Anonyymi

        No, mutta kun se ARMO uskonnossa on näistä maailmanpalon liekeistä pois pääseminen, kun uskoo,etyä ne pelastaa, kun Luther poisti katolisen kirkon anekaupan, eikä sieltä pääse enää pois rahalla, vaan YKSIN ARMOSTA, kuten luterilaisuus sanookin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, mutta kun se ARMO uskonnossa on näistä maailmanpalon liekeistä pois pääseminen, kun uskoo,etyä ne pelastaa, kun Luther poisti katolisen kirkon anekaupan, eikä sieltä pääse enää pois rahalla, vaan YKSIN ARMOSTA, kuten luterilaisuus sanookin.

        Sinne joutuu YKSIN USKOSTA, ja pois pääsee YKSIN ARMOSTA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, mutta kun se ARMO uskonnossa on näistä maailmanpalon liekeistä pois pääseminen, kun uskoo,etyä ne pelastaa, kun Luther poisti katolisen kirkon anekaupan, eikä sieltä pääse enää pois rahalla, vaan YKSIN ARMOSTA, kuten luterilaisuus sanookin.

        Ja oikeasti se kyllä olisi täysin ansioton armo, jos ensin on omien pahojen tekojen puolesta palvonut Jeesusta itsensä puolesta kuoliaaksi kidutettuna uhrina tosi Jumalana.

        Luther näki häviävän pienen salaisen Jumalan dalaisen mahdollisuuden, että tämä tulisi sieltä maailmanpalon liekeistä pelastamaan, en kyllä ymmärrä, että miksi ihmeessä tulisi jos itse ihminen oli jo vapaalla tahdolla valinnut tuon lavean portin, joka vei kadotukseen?!


    • Kristuksen evankeljumin julistaminen, pelastus on ainoastaan Jeesuksen veren kautta, syntien ansteesi saanti. Muuta tietä ei ole.

      • Anonyymi

        Ilman muuta, jos haluaa vainajana tulla siunatuksi uudelleen eläväksi fyysisellä ylösnousemuksella suoraan maailmanpalon liekkeihin. On se varmasti erilaista kuin, vain joutua poltetuksi krematoriossa kuolleena. Joitakin kiinnostaa kaiken jännittävän kokeileminen. Mutta mikä tässä pelastaa, se on jäänyt epäselväksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilman muuta, jos haluaa vainajana tulla siunatuksi uudelleen eläväksi fyysisellä ylösnousemuksella suoraan maailmanpalon liekkeihin. On se varmasti erilaista kuin, vain joutua poltetuksi krematoriossa kuolleena. Joitakin kiinnostaa kaiken jännittävän kokeileminen. Mutta mikä tässä pelastaa, se on jäänyt epäselväksi?

        Niin, kai sinä olet ollut hautajaisissa, ja kuullut, että näin pappi sanoo, vainajan siunatessaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, kai sinä olet ollut hautajaisissa, ja kuullut, että näin pappi sanoo, vainajan siunatessaan?

        Fyysinen ylösnousemus, eikä puhu edes halaistua sanaa, että mihin se sielu katosi?!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Fyysinen ylösnousemus, eikä puhu edes halaistua sanaa, että mihin se sielu katosi?!

        On täällä ajassa ajalinen ruumis, on myös hengelinen ruumis,1. Kor 15:44.
        Elämme ajalisessa ruumiissa, ylös nousemuksessa muutumme hengelilseksi ruumiiksi, on kirkastettu ruumis kuten Jeesuskin oli ylös noustessaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ilman muuta, jos haluaa vainajana tulla siunatuksi uudelleen eläväksi fyysisellä ylösnousemuksella suoraan maailmanpalon liekkeihin. On se varmasti erilaista kuin, vain joutua poltetuksi krematoriossa kuolleena. Joitakin kiinnostaa kaiken jännittävän kokeileminen. Mutta mikä tässä pelastaa, se on jäänyt epäselväksi?

        Jeesus on joka pelastaa, omansa muutumme hänen kaltaisekseen, häneen ukosvat eivä muut.


      • Anonyymi
        kirjotaja2 kirjoitti:

        On täällä ajassa ajalinen ruumis, on myös hengelinen ruumis,1. Kor 15:44.
        Elämme ajalisessa ruumiissa, ylös nousemuksessa muutumme hengelilseksi ruumiiksi, on kirkastettu ruumis kuten Jeesuskin oli ylös noustessaan.

        Niin, ymmärrätkö FYYSINEN YLÖSNOUSEMUS j a ihan samalla tavallib FYYSISESTI Jeesuskin ylös nousi haudasta,
        koska Tuomas kokeili Jeesuksen FYYSISIÄ VAMMOJA. Etkö ole lukenut Raamattua?

        Mutta mihin se sielu katosi, kun vain tuo maallinen ruumis siunataan ja se nousee ylös?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, ymmärrätkö FYYSINEN YLÖSNOUSEMUS j a ihan samalla tavallib FYYSISESTI Jeesuskin ylös nousi haudasta,
        koska Tuomas kokeili Jeesuksen FYYSISIÄ VAMMOJA. Etkö ole lukenut Raamattua?

        Mutta mihin se sielu katosi, kun vain tuo maallinen ruumis siunataan ja se nousee ylös?

        " Vaikka hän on Jumala ja ihminen, ei kuitenkaan ole kahta Kristusta, vaan yksi. Yhdeksi hän ei ole tullut siten, että jumaluus olisi muuttunut ihmisyydeksi, vaan siten, että Jumala on omaksunut ihmisyyden. Yksi hän ei ole sen vuoksi, että luonnot olisivat sekoittuneet toisiinsa, vaan siksi, että hän on yksi persoona. Sillä niin kuin järjellinen sielu ja ruumis yhdessä ovat yksi ihminen, niin JUMALA JA IHMINEN OVAT YKSI KRISTUS.

        Hän on kärsinyt meidän pelastuksemme tähden, astunut alas helvettiin, noussut kuolleista, astunut ylös taivaisiin, ISTUNUT ISÄN OIKEALLE PUOLELLE, ja sieltä hän on tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita. Hänen tullessaan kaikkien ihmisten on NOUSTAVA KUOLLEISTA RUUMIILLISESTI ja käytävä tilille siitä, mitä ovat tehneet."

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Athanasioksen_uskontunnustus

        Tarkkana lukijana varmaan myös huomaat, että jos tämä YKSI PERSOONA ISÄ JUMALA/ POIKA olisi noussut ylös helvetistä, niin tämä istuisi itsensä vieressä taivaassa.


      • Anonyymi
        kirjotaja2 kirjoitti:

        Jeesus on joka pelastaa, omansa muutumme hänen kaltaisekseen, häneen ukosvat eivä muut.

        Kirottuna, kuoliaaksi kidutettuna ja uhrilampaana syötynä tosi Jumalana, kun nousee RUUMIILLISESTI, fyysisesti eli elävänä, mutta ilman sielua, maailmanlopun liekkeihin. Niinkö?

        Kakistaisitko nyt vielä pihalle, että MITEN SE PELASTAA?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirottuna, kuoliaaksi kidutettuna ja uhrilampaana syötynä tosi Jumalana, kun nousee RUUMIILLISESTI, fyysisesti eli elävänä, mutta ilman sielua, maailmanlopun liekkeihin. Niinkö?

        Kakistaisitko nyt vielä pihalle, että MITEN SE PELASTAA?

        Kyllä - muututte kirotuiksi, kuten Jeesus Kristuksena, sehän on juuri perisyntiopin perusta - luonnostaan paha ja vihattava, läpikotaisin syntinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä - muututte kirotuiksi, kuten Jeesus Kristuksena, sehän on juuri perisyntiopin perusta - luonnostaan paha ja vihattava, läpikotaisin syntinen.

        Sen vuoksi te juuri menette Jeesuksen luo helvettiin palvomalla Jeesusta kirouksena, jonne Paavali Jeesuksen kirosi - eli sieluttomina maailmanlopun liekkeihin.

        Miten tämä pelastaa? Se lukee myös selvällä
        suomen kiellä Raamatussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen vuoksi te juuri menette Jeesuksen luo helvettiin palvomalla Jeesusta kirouksena, jonne Paavali Jeesuksen kirosi - eli sieluttomina maailmanlopun liekkeihin.

        Miten tämä pelastaa? Se lukee myös selvällä
        suomen kiellä Raamatussa.

        MIKÄ ON KRISTINUSKON PELASTUS?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Vaikka hän on Jumala ja ihminen, ei kuitenkaan ole kahta Kristusta, vaan yksi. Yhdeksi hän ei ole tullut siten, että jumaluus olisi muuttunut ihmisyydeksi, vaan siten, että Jumala on omaksunut ihmisyyden. Yksi hän ei ole sen vuoksi, että luonnot olisivat sekoittuneet toisiinsa, vaan siksi, että hän on yksi persoona. Sillä niin kuin järjellinen sielu ja ruumis yhdessä ovat yksi ihminen, niin JUMALA JA IHMINEN OVAT YKSI KRISTUS.

        Hän on kärsinyt meidän pelastuksemme tähden, astunut alas helvettiin, noussut kuolleista, astunut ylös taivaisiin, ISTUNUT ISÄN OIKEALLE PUOLELLE, ja sieltä hän on tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita. Hänen tullessaan kaikkien ihmisten on NOUSTAVA KUOLLEISTA RUUMIILLISESTI ja käytävä tilille siitä, mitä ovat tehneet."

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Athanasioksen_uskontunnustus

        Tarkkana lukijana varmaan myös huomaat, että jos tämä YKSI PERSOONA ISÄ JUMALA/ POIKA olisi noussut ylös helvetistä, niin tämä istuisi itsensä vieressä taivaassa.

        Kuka on kolminaisuusopin mukaan isä, joka on taivaassa ja mitä sieltä helvetistä nousi tämän oikealle puolelle?


      • Anonyymi kirjoitti:

        MIKÄ ON KRISTINUSKON PELASTUS?

        Jeesuksen kärsiminen ja kuolema,ylös nousemus. Kristin uskon pohja joka kestää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sen vuoksi te juuri menette Jeesuksen luo helvettiin palvomalla Jeesusta kirouksena, jonne Paavali Jeesuksen kirosi - eli sieluttomina maailmanlopun liekkeihin.

        Miten tämä pelastaa? Se lukee myös selvällä
        suomen kiellä Raamatussa.

        On sulla täysin väärä käsitys, jeesus kävvi tuonelaas kuolema ei saanut valtaansa elämän kirkautta. hän kuolemankin ylä puolella, pelastus on ainoastaa jeesusen veren kautta syntien anteeksi saanti, kolgatan keskimäisellä ristillä, siellä paras paikka on syntiesellä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kirottuna, kuoliaaksi kidutettuna ja uhrilampaana syötynä tosi Jumalana, kun nousee RUUMIILLISESTI, fyysisesti eli elävänä, mutta ilman sielua, maailmanlopun liekkeihin. Niinkö?

        Kakistaisitko nyt vielä pihalle, että MITEN SE PELASTAA?

        Jotka ovat Jeesuksessa pelastuvat, tämä ajaline ruumin palaa maaksi jälleen nous hengelinen kirkastettuna, katoamattomana.
        Jumalattomat eivät nouse ensimäisessä ylös nousemuksessa, Jeesusen omat nousevat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        " Vaikka hän on Jumala ja ihminen, ei kuitenkaan ole kahta Kristusta, vaan yksi. Yhdeksi hän ei ole tullut siten, että jumaluus olisi muuttunut ihmisyydeksi, vaan siten, että Jumala on omaksunut ihmisyyden. Yksi hän ei ole sen vuoksi, että luonnot olisivat sekoittuneet toisiinsa, vaan siksi, että hän on yksi persoona. Sillä niin kuin järjellinen sielu ja ruumis yhdessä ovat yksi ihminen, niin JUMALA JA IHMINEN OVAT YKSI KRISTUS.

        Hän on kärsinyt meidän pelastuksemme tähden, astunut alas helvettiin, noussut kuolleista, astunut ylös taivaisiin, ISTUNUT ISÄN OIKEALLE PUOLELLE, ja sieltä hän on tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita. Hänen tullessaan kaikkien ihmisten on NOUSTAVA KUOLLEISTA RUUMIILLISESTI ja käytävä tilille siitä, mitä ovat tehneet."

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Athanasioksen_uskontunnustus

        Tarkkana lukijana varmaan myös huomaat, että jos tämä YKSI PERSOONA ISÄ JUMALA/ POIKA olisi noussut ylös helvetistä, niin tämä istuisi itsensä vieressä taivaassa.

        Seura kunta on ykisi kristuksessa, samaa ruumista hänen kanssa, seurakunnasahan moina ihmisiä, niin on ruumiissakin monta jänsentä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin, ymmärrätkö FYYSINEN YLÖSNOUSEMUS j a ihan samalla tavallib FYYSISESTI Jeesuskin ylös nousi haudasta,
        koska Tuomas kokeili Jeesuksen FYYSISIÄ VAMMOJA. Etkö ole lukenut Raamattua?

        Mutta mihin se sielu katosi, kun vain tuo maallinen ruumis siunataan ja se nousee ylös?

        Kirkastettu ruumis kuten Jeesuksellakin on sama lainen on hänen omillaa ylös nousemuksessa, fyysinen ruumis jossa on liha veri eivät nouse paljaa maaksi jälee kuoleman jälkee.
        Kylvetään ajallinen ruumis, nousee hengellinen ruumis. Jos kerran on olemassa ajallinen ruumis, on myös hengellinen. 1.Kor 15:44
        Ajallinen ruumis on lihaa verta. Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä. Joh.3:6.


      • Anonyymi
        kirjotaja2 kirjoitti:

        Jotka ovat Jeesuksessa pelastuvat, tämä ajaline ruumin palaa maaksi jälleen nous hengelinen kirkastettuna, katoamattomana.
        Jumalattomat eivät nouse ensimäisessä ylös nousemuksessa, Jeesusen omat nousevat.

        Miten tuleen meneminen pelastaa? MIHIN PELASTUTAAN?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten tuleen meneminen pelastaa? MIHIN PELASTUTAAN?

        Sinun luulot, kuvitelmat ja uskomukset eivät miltään osin vastaa kristinuskoa tai Raamattua tai uskon tunnustuksia - kuka tahansa voi päästään keksiä ihan mitä tahansa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinun luulot, kuvitelmat ja uskomukset eivät miltään osin vastaa kristinuskoa tai Raamattua tai uskon tunnustuksia - kuka tahansa voi päästään keksiä ihan mitä tahansa.

        Kuvitelma luulot ovat sivuseikka, eivä kuulu minun todelisuuteen, jumalattomat kesivät joiden joukossa olet itse, käätävät kaiken mahdollisen. Omien ajatusmaaiman mukaiseti josta todelusuudessa eivät ymmärrä, kiruoitusta eivät Jeesusen aikaisetkaa ymmärtäneet siksi Jeessun sanoi eksytte ette tunne kirjoituksia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten tuleen meneminen pelastaa? MIHIN PELASTUTAAN?

        Meneiten pelastus on yksin Jumalan hallinnassa, ei kuulu ihmisen tietää kaikea.


      • Anonyymi
        kirjotaja2 kirjoitti:

        Jotka ovat Jeesuksessa pelastuvat, tämä ajaline ruumin palaa maaksi jälleen nous hengelinen kirkastettuna, katoamattomana.
        Jumalattomat eivät nouse ensimäisessä ylös nousemuksessa, Jeesusen omat nousevat.

        Helluntailainen käsitys. Luterilaiselle usko (kaste ja usko) on se ensimmäinen ylösnousemus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten tuleen meneminen pelastaa? MIHIN PELASTUTAAN?

        >Höh! Ikuiseen elämään, kuolemattomuuteen ja parantumiseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        >Höh! Ikuiseen elämään, kuolemattomuuteen ja parantumiseen.

        Ikuisessa elämässä ole minkään laista vavuutta, kuten täällä maan päällä on sairauksia sen sellaista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailainen käsitys. Luterilaiselle usko (kaste ja usko) on se ensimmäinen ylösnousemus.

        Ylös nousemus on vasta Jeesusken toisessa tulemisessa.


      • Anonyymi
        kirjotaja2 kirjoitti:

        Ylös nousemus on vasta Jeesusken toisessa tulemisessa.

        On kaksi ylösnousemusta ensimmäinen ja toinen. On kaksi kuolemaa ensimmäinen ja toinen.

        Joka syntyy kahdesti, kuolee vain kerran. Joka syntyy vain kerran kuolee kahdesti.
        Jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemisessa (uskoon tulo) sillä ei ole kadotustuomiota toisessa eli yleisessä ylösnousemuksessa Tuomiolle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On kaksi ylösnousemusta ensimmäinen ja toinen. On kaksi kuolemaa ensimmäinen ja toinen.

        Joka syntyy kahdesti, kuolee vain kerran. Joka syntyy vain kerran kuolee kahdesti.
        Jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemisessa (uskoon tulo) sillä ei ole kadotustuomiota toisessa eli yleisessä ylösnousemuksessa Tuomiolle.

        Ensimäinen ylös nousemus kun Jeesupalaa omansa pois maanpäältä.
        Autuaita ja pyhiä ovat ne, jotka pääsevät osallisiksi ensimmäisestä ylösnousemuksesta! Heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he ovat Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat Kristuksen kanssa tuhat vuotta. Ilm 20:6.
        Muut kuolleet eivät heränneet eloon, ennen kuin tuhat vuotta oli täyttynyt. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus. Jae5.
        Autuaita ja pyhiä ovat ne, jotka pääsevät osallisiksi ensimmäisestä ylösnousemuksesta! Heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he ovat Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat Kristuksen kanssa tuhat vuotta. Jae6.


    • Isä, Poika ja Pyhä Henki - Joh. 3:16

      • Juicen levy "Rakkauden ammattilainen" kertoo miten se on.


      • Anonyymi
        kaskisaar kirjoitti:

        Juicen levy "Rakkauden ammattilainen" kertoo miten se on.

        Onko siinäkin tuo fyysinen ylösnousemus maailmanlopun liekkeihin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko siinäkin tuo fyysinen ylösnousemus maailmanlopun liekkeihin?

        Kerrotaanko siinä miten kolminaisuusoppi - Jeesus on taivasten valtakunnan isä, tämän esikoispoika ja Pyhä henki, joka kirottaa tosi Jumalana ristille kiroukseksi, löytyy juutalaisen Galatalaiskirje 3:13 - pelastaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerrotaanko siinä miten kolminaisuusoppi - Jeesus on taivasten valtakunnan isä, tämän esikoispoika ja Pyhä henki, joka kirottaa tosi Jumalana ristille kiroukseksi, löytyy juutalaisen Galatalaiskirje 3:13 - pelastaa?

        Tämä on niin hankalaa, kun kukaan uskovainen ei osaa kertoa, että mihin tosi Jumalan kiroamisen palvonta Jeesuksen nimeen ja itse elävänä maailmanlopun liekeissä kuoleminen, pelastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on niin hankalaa, kun kukaan uskovainen ei osaa kertoa, että mihin tosi Jumalan kiroamisen palvonta Jeesuksen nimeen ja itse elävänä maailmanlopun liekeissä kuoleminen, pelastaan.

        Kai te nyt, helkkari vieköön, joku tiedätte, kun kerran uskottekin?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kai te nyt, helkkari vieköön, joku tiedätte, kun kerran uskottekin?!

        Totta kai nyt ketjun aloittajakin olisi kiinnostunut, kun kerran siitä kysyykin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta kai nyt ketjun aloittajakin olisi kiinnostunut, kun kerran siitä kysyykin.

        Mistä niin päättelit. Tällä palstalla käsitellään ainoastaan homojen koinimista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä niin päättelit. Tällä palstalla käsitellään ainoastaan homojen koinimista.

        Kyllä uskovaiset aina silloin tällöin muistavat mainita juuri siinä ohessa, että HE PELASTUVAT, joten kyllä se nyt puristetaan heistä pihalle, vaikka inkvisiitiolla kiduttamalla perinteiseen kristinuskon tapaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kai te nyt, helkkari vieköön, joku tiedätte, kun kerran uskottekin?!

        Juu, muttemme jaa helmiämme 'sioille'.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Mitä se sellainen on ? Onko lopetettu Jeesuksen kidutuskuolen palvonta tosi Jumalana?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä se sellainen on ? Onko lopetettu Jeesuksen kidutuskuolen palvonta tosi Jumalana?

        Ja hänen syömisensä teurastettuna uhrilampaana kuvitellen veren ja ruumiin olevan todellisesti läsnä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja hänen syömisensä teurastettuna uhrilampaana kuvitellen veren ja ruumiin olevan todellisesti läsnä?

        Vai onko peräti löydetty Jeesuksen julistamaksi käskemä taivasten valtakunnan evankeliumi totuudella ja oikeudenmukaisuudella, jolloin noita edellä mainittuja ei voi edes olla?


      • Anonyymi

        Taidat olla itse, kun et ymmärrä koulutetun ihmisen asiantuntevaa puhetta.


    • Anonyymi

      Homot !

      • Anonyymi

        Kyllä viidesläisyydessä. Eturivissä KANSA RAAMATTUSEURA ja sen hömppähoidot riivaajineen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä viidesläisyydessä. Eturivissä KANSA RAAMATTUSEURA ja sen hömppähoidot riivaajineen.

        Kun puhutaan kristinuskosta, ja sen mistä tahansa haarasta, se on koko ajan ihan sitä samaa viattoman kidutuskuoleman eripainotuksin tapahtuvan kirouksen palvontaa juutalaisen syntiopin ytimellä, jonka Jumalaa Jeesus sanoo Raamatussa Saatanaksi ja kaiken valheen isäksi - ei ole yhtäkään kristinuskon haaraa, joka ansaitsisi toista enemmän tulla nostetuksi tikunnokkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun puhutaan kristinuskosta, ja sen mistä tahansa haarasta, se on koko ajan ihan sitä samaa viattoman kidutuskuoleman eripainotuksin tapahtuvan kirouksen palvontaa juutalaisen syntiopin ytimellä, jonka Jumalaa Jeesus sanoo Raamatussa Saatanaksi ja kaiken valheen isäksi - ei ole yhtäkään kristinuskon haaraa, joka ansaitsisi toista enemmän tulla nostetuksi tikunnokkaan.

        Koko uskovaiset ovat Raamatusta löytäneet, että mihin he kristinuskolla pelastuvat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koko uskovaiset ovat Raamatusta löytäneet, että mihin he kristinuskolla pelastuvat?

        Siis joko on löytynyt?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis joko on löytynyt?

        Lisäystä - se siis lukee Paavalin ihan omin sanoin Raamatussa. Kysykääpä dosentti Eskolalta, jos ette löydä.


      • Anonyymi

        On tapana perustella tuollaiset väitteet, jatkamalla lausetta pilkulla ja 'koska' sanalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On tapana perustella tuollaiset väitteet, jatkamalla lausetta pilkulla ja 'koska' sanalla.

        Ja kun tiedät 'teologipiirien' väitteet, niin oletko teologi?


      • Anonyymi

        Niinkö siellä Niuvanniemessä kerrotaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kun tiedät 'teologipiirien' väitteet, niin oletko teologi?

        Vai onko niin, että kaikki tietävät kyllä teologipiirien väitteetkin, mutta kukaan teistä ei tiedä, että mihin pelastutaan palvomalla Jeesusta viattomana, kuoliaaksi kidutettuna ja kirottuna uhrina, niinkö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai onko niin, että kaikki tietävät kyllä teologipiirien väitteetkin, mutta kukaan teistä ei tiedä, että mihin pelastutaan palvomalla Jeesusta viattomana, kuoliaaksi kidutettuna ja kirottuna uhrina, niinkö?

        Kauanko aioit veivata tuota samaa keksintöäsi: "mihin pelastutaan palvomalla Jeesusta viattomana, kuoliaaksi kidutettuna ja kirottuna uhrina"??

        Olisikohan jo aika vaihtaa aihetta?


      • Anonyymi

        Kommenttisi kertoo yksin sinusta. Nimesit itsesi viestisi lopussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kauanko aioit veivata tuota samaa keksintöäsi: "mihin pelastutaan palvomalla Jeesusta viattomana, kuoliaaksi kidutettuna ja kirottuna uhrina"??

        Olisikohan jo aika vaihtaa aihetta?

        Tuo tyyppi on ohjelmoitu toistamaan samaa levyä koko ajan. Pakkotoiminto siis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kun tiedät 'teologipiirien' väitteet, niin oletko teologi?

        Tunnen kyllä nämä yliopistopiirit melko hyvin. Eskolaa ei oteta vakavasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunnen kyllä nämä yliopistopiirit melko hyvin. Eskolaa ei oteta vakavasti.

        Eskola on yleensä yliopiston ulkopuolella kuten Sti:ssä suosittu. Edustanee hyvin tuon porukan Raamatun kristallipallotulkintaa eli maagista näkemystä.


      • Anonyymi

        Mihin kristinuskolla pelastutaan palvomalla Jeesusta viattomana, kuoliaaksi kidutettuna ja kirottuna uhrina?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin kristinuskolla pelastutaan palvomalla Jeesusta viattomana, kuoliaaksi kidutettuna ja kirottuna uhrina?

        Ovatko kaikki uskovaiset jättäneet jo palstan? Kyllä ateistitkin saa vastata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunnen kyllä nämä yliopistopiirit melko hyvin. Eskolaa ei oteta vakavasti.

        Todistaako se Eskolasta vai piireistä?


    • Anonyymi

      toivon ettei toistaa sana jeesus liian monia kertoja

    • Anonyymi

      toivossa hyvä elää

    • Anonyymi

      olla vastustamatta vesimiestä ja muistella jeesus kala lämmöllä

      • Anonyymi

        Unelmoida yksisilmäisestä rosvosta takana.


    • Anonyymi

      Luterilaisuuden ydin vaikuttaa olevan homopelko, ainakin S24:n keskustelujen perusteella.

      • Anonyymi

        Takana olevan kaljunkostajan pelko.


      • Anonyymi

        Paitsi että aktiivi homoseksin harrastaminen on synti. Koko maailman Luoja, Isä Jumala on niin julkistanut sanassaan ja todennut sen kauhistukseksi, jota ei sallita kenellekään Jumalan valtakuntaan pyrkivälle. Jumala on rakkaus, sanoo Raamattu. Joten itse pyhin ja suurin rakkaus vastustaa homoseksiä koko olemuksensa voimalla. Kuvittele sitä vääryyden ja synnin määrää, minkä homot ja lesbot omalla valinnallaan aiheuttavat. Se on kamala synti.


    • Anonyymi

      Hebrealaiskirje 9
      "18Sentähden ei myöskään ensimmäistä liittoa verettä vihitty. 19Sillä kun Mooses oli kaikelle kansalle julkilukenut kaikki käskyt, niin kuin ne laissa kuuluvat, otti hän vasikkain ja kauristen veren ynnä vettä ja purppuravillaa ja isopin ja vihmoi sekä itse kirjan että kaiken kansan, 20sanoen: "Tämä on sen liiton veri, jonka Jumala on teille säätänyt". 21Ja samoin hän verellä vihmoi myös majan ja kaikki palvelukseen kuuluvat esineet. 22Niin puhdistetaan lain mukaan miltei kaikki verellä, ja ilman verenvuodatusta ei tapahdu anteeksiantamista. 23On siis välttämätöntä, että taivaallisten kuvat tällä tavalla puhdistetaan, mutta että taivaalliset itse puhdistetaan paremmilla uhreilla kuin nämä. 24Sillä Kristus ei mennyt käsillä tehtyyn kaikkeinpyhimpään, joka vain on sen oikean kuva, vaan itse taivaaseen, nyt ilmestyäkseen Jumalan kasvojen eteen meidän hyväksemme. 25Eikä hän mennyt uhratakseen itseänsä monta kertaa, niin kuin ylimmäinen pappi joka vuosi menee kaikkeinpyhimpään, vierasta verta mukanaan, 26sillä muutoin hänen olisi pitänyt kärsimän monta kertaa maailman perustamisesta asti; mutta nyt hän on yhden ainoan kerran maailmanaikojen lopulla ilmestynyt, poistaakseen synnin uhraamalla itsensä. 27Ja samoin kuin ihmisille on määrätty, että heidän kerran on kuoleminen, mutta sen jälkeen tulee tuomio, 28samoin Kristuskin, kerran uhrattuna ottaakseen pois monien synnit, on toistamiseen ilman syntiä ilmestyvä pelastukseksi niille, jotka häntä odottavat".

      USKONVANHURSKAUS!

      https://www.bing.com/videos/riverview/relatedvideo?q=uskonvanhurskaus&PC=J847&ru=/search?q=uskonvanhurskaus&FORM=J847DF&PC=J847&mmscn=vwrc&mid=B117E635343C75FAF13EB117E635343C75FAF13E&FORM=WRVORC

      • Anonyymi

        Juu, ja ARMON saa, jos Jumala tulee pelastamaan tulesta, johon maailmanlopun liekkeihin sieluttomalla vainajan siunaamisella tällä
        huskaalla uskolla joutuu!.

        Tarinan loppu ei muuttunut mihinkään, eikä se edelleenkään kertonut, että MIKÄ SE PELASTUS
        RAAMATUN JA USKONNON MUKAAN ON?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, ja ARMON saa, jos Jumala tulee pelastamaan tulesta, johon maailmanlopun liekkeihin sieluttomalla vainajan siunaamisella tällä
        huskaalla uskolla joutuu!.

        Tarinan loppu ei muuttunut mihinkään, eikä se edelleenkään kertonut, että MIKÄ SE PELASTUS
        RAAMATUN JA USKONNON MUKAAN ON?

        "Ja samoin kuin ihmisille on määrätty, heidän on kerran kuoleminen, MUTTA sen jälkeen tulee tuomio.", kuten Paavali tekstissään sanoo.

        Mikä tuomio ja mistä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ja samoin kuin ihmisille on määrätty, heidän on kerran kuoleminen, MUTTA sen jälkeen tulee tuomio.", kuten Paavali tekstissään sanoo.

        Mikä tuomio ja mistä?

        Tämän kohdan jälkeen, lukee tuo MUTTA sen jälkeen tulee TUOMIO -kohta.

        "hän on yhden ainoan kerran maailmanaikojen lopulla ilmestynyt, poistaakseen synnin uhraamalla itsensä"

        Muistutan Paavalin Galatalaiskirjeen eräästä kohdasta vielä tällä veren roiskimisella ihmisten päälle ja temppelin seiniin:

        3:10 Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat KIROUKSEN ALAISIA; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämän kohdan jälkeen, lukee tuo MUTTA sen jälkeen tulee TUOMIO -kohta.

        "hän on yhden ainoan kerran maailmanaikojen lopulla ilmestynyt, poistaakseen synnin uhraamalla itsensä"

        Muistutan Paavalin Galatalaiskirjeen eräästä kohdasta vielä tällä veren roiskimisella ihmisten päälle ja temppelin seiniin:

        3:10 Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat KIROUKSEN ALAISIA; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee".

        Uudelleen = "POISTAMAAN SYNNIN UHRAAMALLA ITSENSÄ, MUTTA SEN JÄLKEEN TULEE TUOMIO".

        Mihin Paavalin syntioppiin perustuvalla kristinuskolla PELASTUTAAN?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudelleen = "POISTAMAAN SYNNIN UHRAAMALLA ITSENSÄ, MUTTA SEN JÄLKEEN TULEE TUOMIO".

        Mihin Paavalin syntioppiin perustuvalla kristinuskolla PELASTUTAAN?

        Ja edelleen Raamatusta Paavalin synninopin ydin, aivan yksi yhteen luterilaisuuden teologian ja vainajan siunaamisen kanssa, maailmanpalon liekkeihin fyysisellä ylösnousemuksella.

        Edelleen Paavalin kirjeistä:

        Gal. "3:13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun HÄN TULI KIROUKSEKSI meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"

        Ja tuleen päädytte:

        1.Kor. "3:13 niin kunkin teko on tuleva näkyviin; sillä sen on saattava ilmi se päivä, joka tulessa ilmestyy"

        Missä on Paavalin lupaama pelastus?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudelleen = "POISTAMAAN SYNNIN UHRAAMALLA ITSENSÄ, MUTTA SEN JÄLKEEN TULEE TUOMIO".

        Mihin Paavalin syntioppiin perustuvalla kristinuskolla PELASTUTAAN?

        "tuomio oli HÄNEN PÄÄLLÄNSÄ , että meillä elämä olisi"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "tuomio oli HÄNEN PÄÄLLÄNSÄ , että meillä elämä olisi"

        Juuri näin, hyvä. Juuri näin, että teillä ELÄMÄ OLISI. MUTTA sitten tulee tuomio. MISTÄ?

        Minkälaiseen elämään pelastutte?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin, hyvä. Juuri näin, että teillä ELÄMÄ OLISI. MUTTA sitten tulee tuomio. MISTÄ?

        Minkälaiseen elämään pelastutte?

        >>>" että meillä elämä olisi "<<<

        "elämä" on katoamattomuudessa ,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>" että meillä elämä olisi "<<<

        "elämä" on katoamattomuudessa ,

        Sieluttomalla siunaamisella maaksi maatumaan ja FYYSISELLÄ eli ruumiillisella ylösnousemuksella maailmanpalon liekkeihin, kun kaikki fyysinen palaa?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>" että meillä elämä olisi "<<<

        "elämä" on katoamattomuudessa ,

        No, ei arviosi elämään pelastumisesta, jonka jälkeen tulee tuomio, osu Raamatun Paavalin tekstiin, tai uskontunnustuksiin tai uskontoon kuuluviin riitteihin edes lähellekään - päinvastoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, ei arviosi elämään pelastumisesta, jonka jälkeen tulee tuomio, osu Raamatun Paavalin tekstiin, tai uskontunnustuksiin tai uskontoon kuuluviin riitteihin edes lähellekään - päinvastoin.

        Mikä on Paavalin syntiopin kristinuskon ja luterilaisuuden opin ELÄMÄN pelastus?


    • Anonyymi

      "Jeesus kutsui väkijoukon luokseen ja sanoi: »Kuulkaa ja ymmärtäkää. Ei ihmistä saastuta se, mikä menee suusta sisään. Se ihmisen saastuttaa, mikä tulee suusta ulos.» "

      Tämän palstan konservatiivikristityt ainakin ovat saastuttaneet itsensä jatkuvalla vihapuheella.

      "Mutta se, mikä tulee suusta ulos, on lähtöisin sydämestä, ja se saastuttaa ihmisen."

      Konservatiivikristityn sydän on täynnä saastaista homoripulia. Jumala ei taatusti halua yhtään tuollaista valtakuntaansa.

      • Anonyymi

        Ei kristinuskossa ole Jeesuksen puhumaa Jumalan valtakuntaa, vaan juutalaisten Jumalan synti valtakunta, koska siinä on jo luonnostaan vihattava ihminen, joka ei osaa tehdä muuta kuin mikä pahaa on - sen vuoksihan Jeesus juuri on kristinuskossa ristiin kirottu ja naulittu syntiuhri.

        Miksi vaadit, että kristityn sydämessä sitten pitäisi
        jotakin muuta olla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kristinuskossa ole Jeesuksen puhumaa Jumalan valtakuntaa, vaan juutalaisten Jumalan synti valtakunta, koska siinä on jo luonnostaan vihattava ihminen, joka ei osaa tehdä muuta kuin mikä pahaa on - sen vuoksihan Jeesus juuri on kristinuskossa ristiin kirottu ja naulittu syntiuhri.

        Miksi vaadit, että kristityn sydämessä sitten pitäisi
        jotakin muuta olla?

        Lukeehan tämä uskovaisen sanomana jo Paavalin tekstistä kopioituna edelläkin "Kristus uhrattuna pois ottanut synnit", ja Lutherin sanoin usko on luottamus siihen, ettei uusiakaan syntejä merkitä tilille, koska uhri on jo annettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lukeehan tämä uskovaisen sanomana jo Paavalin tekstistä kopioituna edelläkin "Kristus uhrattuna pois ottanut synnit", ja Lutherin sanoin usko on luottamus siihen, ettei uusiakaan syntejä merkitä tilille, koska uhri on jo annettu.

        Muutenhan tämän, annetun Jeesuksen syntiuhrin vaikus olisi tullut täyteen ja tehottomaksi jo 2000 vuotta sitten, ellei se olisi koskenut myös määräämättömän määrän tulevaa aikaa. Löytyy myös Paavalin tekstistä edeltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muutenhan tämän, annetun Jeesuksen syntiuhrin vaikus olisi tullut täyteen ja tehottomaksi jo 2000 vuotta sitten, ellei se olisi koskenut myös määräämättömän määrän tulevaa aikaa. Löytyy myös Paavalin tekstistä edeltä.

        Mikä on Paavalin kristinuskon ja luterilaisuuden syntiopin elämän PELASTUS?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on Paavalin kristinuskon ja luterilaisuuden syntiopin elämän PELASTUS?

        Kuten edellä myös lukee Paavalin syntiopin sanoin, "tuomio on hänen (Jeesuksen) päällänsä, että meillä olisi pelastus", lukee myös edellä.

        PELASTUS MIHIN?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten edellä myös lukee Paavalin syntiopin sanoin, "tuomio on hänen (Jeesuksen) päällänsä, että meillä olisi pelastus", lukee myös edellä.

        PELASTUS MIHIN?

        Pelastus homostelun pakkopaidasta vapaaksi ja armahdetuksi heteroksi. Se on monelle mahdoton pala nieltäväksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelastus homostelun pakkopaidasta vapaaksi ja armahdetuksi heteroksi. Se on monelle mahdoton pala nieltäväksi.

        Millä logiikalla saat sen Paavalin syntiopista? Ja armo on edelleenkin se, kun pääsee pois sieltä tulesta, mihin Paavalin syntipilla joutuu.

        Tämä, että te temmotte kaneja hatusta tosissanne tai trollataksenne, niillä ei todellisuudessa ole edes mitään eroa - kummastakin, kun puuttuu äly ja logiikka kokonaan, mikä löytyy niin Raamatusta, Paavalin syntiopista kuin tunnustuksistakin.

        Jos edes yrität vastailla tosissasi, niin lue nyt edes mitä edelle on kirjoitettu.

        Jeesuksen piikki on auki ihan kaikille, ja
        ihan kaikkilla teoille!


      • Tuo on hyvä Raamatun opetus, eli Jeesus muistutti tuosta. Aika moni uskova sitä kuitenkin tekee.


      • Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

        Tuo on hyvä Raamatun opetus, eli Jeesus muistutti tuosta. Aika moni uskova sitä kuitenkin tekee.

        Miksi sinä teet?


      • Anonyymi

        Suvakkien yhteisö haavoittaa paljon enemmän. Tiukka homostelun julkinen identiteetti kaikille tässä elämässä ja ikuinen itku kuoleman jälkeisessä.


      • Anonyymi

        Jotkut osaavat kirjoittaa pelkillä linkeilläkin - se on hieno kyky.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotkut osaavat kirjoittaa pelkillä linkeilläkin - se on hieno kyky.

        Varsinkin, jos majakan lamppukin on rikki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suvakkien yhteisö haavoittaa paljon enemmän. Tiukka homostelun julkinen identiteetti kaikille tässä elämässä ja ikuinen itku kuoleman jälkeisessä.

        Minua kyllä itkettäisi, jos krematorion jälkeen vielä nousisin fyysisesti eli ruumiillisesti haudasta elävänä, kuten uskovaisille luvataan, ja poltettaisiin maailmanpalon liekeissä, kuten uskovaiset, jos olet kuunnellut mitä pappi hautajaisissa sanoo, kun siunaa vainajan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua kyllä itkettäisi, jos krematorion jälkeen vielä nousisin fyysisesti eli ruumiillisesti haudasta elävänä, kuten uskovaisille luvataan, ja poltettaisiin maailmanpalon liekeissä, kuten uskovaiset, jos olet kuunnellut mitä pappi hautajaisissa sanoo, kun siunaa vainajan.

        Voihan tietysti itkettää kaikkia uskovaisiakin, 'kun se päivä tulessa ilmestyy, ja tuli on näyttävä, mikä teko oli (rakentaa hänen oppinsa päälle 1.Kor.3:13).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voihan tietysti itkettää kaikkia uskovaisiakin, 'kun se päivä tulessa ilmestyy, ja tuli on näyttävä, mikä teko oli (rakentaa hänen oppinsa päälle 1.Kor.3:13).

        Uskovaiset lukevat hieman huolimattomasti tämän(kin) Paavalin lupauksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskovaiset lukevat hieman huolimattomasti tämän(kin) Paavalin lupauksen.

        Mutta siitä olen kyllä iloinen, että Lutherin kirkko noudattaa tinkimättömän tarkasti Raamatun sanaa ja Paavalin syntioppia, juuri kuten se Raamatussa lukee. Jotkut papit tosin yrittävät ratsastaa kahdella hevosella, mutta se on mahdoton yritys, kun joutuvat kuitenkin vainajankin siunaamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta siitä olen kyllä iloinen, että Lutherin kirkko noudattaa tinkimättömän tarkasti Raamatun sanaa ja Paavalin syntioppia, juuri kuten se Raamatussa lukee. Jotkut papit tosin yrittävät ratsastaa kahdella hevosella, mutta se on mahdoton yritys, kun joutuvat kuitenkin vainajankin siunaamaan.

        Sitä on oltava kova luonto, että tuohon pystyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voihan tietysti itkettää kaikkia uskovaisiakin, 'kun se päivä tulessa ilmestyy, ja tuli on näyttävä, mikä teko oli (rakentaa hänen oppinsa päälle 1.Kor.3:13).

        Tuo juutalaisen Paavalin syntiopin kokonaan poltettu uhrilahja Jumalalle on VT:ssa sana 'holokausti'.


    • Anonyymi

      Se on Evankeliumin perussanoma. "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että antoi ainoan poikansa, ettei yksikään, joka Häneen uskoo hukkuisi, vaan saisi iankaikkisen elämän."
      Se edellyttää ihmiseltä syntien tunnustamisen, parannuksen tekemisen, ja armon omaksumisen omalle kohdalle.

      • Anonyymi

        Antoi ainokaisen poikansa tulla tuomaan tietoa, että ihminen löytäisi tien takaisin paratiisiin, josta tämä karkotettiin, sitomalla aika materiaan ikuisen elämän suojaamiseksi, kun ihminen tuli hyvällä tiedolla ja pahalla tiedolla jumalien kaltaiseksi luomaan sanan voimalla, ja elämän puu oli suojattava.

        Löytyy 1.Moos.3:22


      • Anonyymi

        Sinun tiesi vei uhriksi juutalaisten jumalalle, elävältä poltettuna maailmanpalon liekeissä, kuten pappi vainajan siunaa.

        Jos siellä kasvaisi paratiisin puut, ne olisivat palaneet hiillokseksi, jota paikan isäntä kohentelee hiilihangollaan, sinua odotellessa kotiin tulevaksi.

        Lue mitä lukee edellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun tiesi vei uhriksi juutalaisten jumalalle, elävältä poltettuna maailmanpalon liekeissä, kuten pappi vainajan siunaa.

        Jos siellä kasvaisi paratiisin puut, ne olisivat palaneet hiillokseksi, jota paikan isäntä kohentelee hiilihangollaan, sinua odotellessa kotiin tulevaksi.

        Lue mitä lukee edellä.

        Sen pituinen Raamatun tarina.

        Upea, älykäs tarina, joka mittasi jokaisen uskojansa syvimmänkin olemuksen niin, että tämä ei pystynyt valehtelemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen pituinen Raamatun tarina.

        Upea, älykäs tarina, joka mittasi jokaisen uskojansa syvimmänkin olemuksen niin, että tämä ei pystynyt valehtelemaan.

        Elon vilja on leikattu ja puitu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elon vilja on leikattu ja puitu.

        Voitte temmata akanat pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voitte temmata akanat pois.

        "Sen pituinen Raamatun tarina."!

        Raamattu on ollut jo KAUAN maailman eniten myyty ja eniten luettu kirja. Sitä ovat ateistit yrittäneet vähätellä ja pilkata aina 1700-luvulta lähtien, mutta Raamattu on pysynyt maailman LUETUIMPANA kirjana.
        Se kertoo siitä, että sen alullepanijana oli Jumala ja Hänen sanansa puhuttelevat vielä tänäkin päivänä.
        Siksi ei ole ihme, että ateisteja harmitta, kun Raamattua luetaan vielä 2000-luvulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sen pituinen Raamatun tarina."!

        Raamattu on ollut jo KAUAN maailman eniten myyty ja eniten luettu kirja. Sitä ovat ateistit yrittäneet vähätellä ja pilkata aina 1700-luvulta lähtien, mutta Raamattu on pysynyt maailman LUETUIMPANA kirjana.
        Se kertoo siitä, että sen alullepanijana oli Jumala ja Hänen sanansa puhuttelevat vielä tänäkin päivänä.
        Siksi ei ole ihme, että ateisteja harmitta, kun Raamattua luetaan vielä 2000-luvulla.

        Mikäs on Raamattua lukiessa, kun se on niin viisas ja järkevä kirja. Kristityn kuuluukin lukea Raamattua vaikka joka päivä, jotta hän saisi sieltä inspiraatiota ja ohjeita omaan elämäänsä. Siellä on niin mielenkiintoisia juttuja. Ei ole ateisteilla mitään vastaavaa.


      • "Se on Evankeliumin perussanoma. "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että antoi ainoan poikansa, ettei yksikään, joka Häneen uskoo hukkuisi, vaan saisi iankaikkisen elämän.""

        Ihan hyvä tiivistys.


      • Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

        "Se on Evankeliumin perussanoma. "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että antoi ainoan poikansa, ettei yksikään, joka Häneen uskoo hukkuisi, vaan saisi iankaikkisen elämän.""

        Ihan hyvä tiivistys.

        Kannattaa lukea tuo luku loppuun eikä poimia vain rusinoita pullasta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa lukea tuo luku loppuun eikä poimia vain rusinoita pullasta.

        En minä mitään poimi.

        Kyllä siihen kuuluu nuokin "Se edellyttää ihmiseltä syntien tunnustamisen, parannuksen tekemisen, ja armon omaksumisen omalle kohdalle.", joka on sitten jatkoa tuolle ydin jutulle.


      • Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

        En minä mitään poimi.

        Kyllä siihen kuuluu nuokin "Se edellyttää ihmiseltä syntien tunnustamisen, parannuksen tekemisen, ja armon omaksumisen omalle kohdalle.", joka on sitten jatkoa tuolle ydin jutulle.

        No, miten se loppu meni?


      • Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

        "Se on Evankeliumin perussanoma. "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että antoi ainoan poikansa, ettei yksikään, joka Häneen uskoo hukkuisi, vaan saisi iankaikkisen elämän.""

        Ihan hyvä tiivistys.

        Onko siinä hyvin tiivistetty myös se, että antoi ristille kuoliaaksi kidutettuna ja kirottuna KIROUKSEKSI itse tosi Jumalana, eli puhuttuna isänään?

        Löytyy Galatalaiskirje 3:13


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko siinä hyvin tiivistetty myös se, että antoi ristille kuoliaaksi kidutettuna ja kirottuna KIROUKSEKSI itse tosi Jumalana, eli puhuttuna isänään?

        Löytyy Galatalaiskirje 3:13

        Nyt jotain rotia tuohon kirjoitteluun. Sinun tulkintasi ovat täysin vääriä ja niistä ei löydy mitään merkkiä Raamatusta. Häpeäisit tekojasi kun vääristelet Jumalan sanaa noin pahasti.


    • Anonyymi

      Helvetin pelko.
      Aamen.

      • No, ei nyt sentään. Mutta onhan sitä käytetty ja silloin voisi puhua pelon ja uhkan teologiasta.


      • Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

        No, ei nyt sentään. Mutta onhan sitä käytetty ja silloin voisi puhua pelon ja uhkan teologiasta.

        Sehän on koko kristinuskon ytimessä, kun ainoa sana uhrikulttijumalalta, kristinuskon Jumalalta, juutalaisuuteen perustuen, ja Jeesuksen kiroamisella ja teurastamisella uhrina 3000 vuotta vanhassa uhrikultissa, on kun tämä käskee pelkäämään itseään ja opettaa lapsetkin pelkäämään, kun antaa tulesta kymmenen käskyään.

        Löytyy 5.Mooseksen kirja 4:10 alkaen.


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän on koko kristinuskon ytimessä, kun ainoa sana uhrikulttijumalalta, kristinuskon Jumalalta, juutalaisuuteen perustuen, ja Jeesuksen kiroamisella ja teurastamisella uhrina 3000 vuotta vanhassa uhrikultissa, on kun tämä käskee pelkäämään itseään ja opettaa lapsetkin pelkäämään, kun antaa tulesta kymmenen käskyään.

        Löytyy 5.Mooseksen kirja 4:10 alkaen.

        Huokaus ja höpö höpö.


    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      577
      3846
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2729
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2124
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1947
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1845
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1790
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe