Hotellivaraus luottokortilla?

jipa

Ollaan heinäkuussa menossa Riikaan ja hotelli on varattu koko ajaksi. Hotellin ehdoissa lukee, että mikäli paikalle saapuu klo 18.00 jälkeen, tulee varaus varmistaa luottokortilla. Ryanairin kone on klo 22.25 Riikassa, joten tuo luottokorttivaraus tulisi tehdä (näin varmaan on kaikilla muillakin Ryanairilla matkustavilla?). Miten tuo olisi käytännöllisin/varmin toteuttaa? Pankin kommentti oli, ettei luottokortin tietoja tulisi luovuttaa ainakaan sähköpostin välityksellä. Kaikki kommentit tervetulleita, kiitos etukäteen!

11

2860

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Käyn usein

Antoivatko tehdä varauksen ilman luottokorttinroa? Jos antoivat niin sitten luultavasti riittää että kun soitat ja kerrot että saavutte paikalle hiukan klo 23 jälkeen illalla. Mutta jos annoit kortinnron varatessasi he laskuttavat joka tapauksessa, mutta kannattaa silti ilmoittaa. Tämä siis yleinen käytäntö, mutta tuskin on ongelmaa soittaa?

• jipa

Kiitos nopeasta ja asiallisesta vastauksesta. Varaus on siis tehty sähköpostin välityksellä suoraan hotelli Laineeseen. Tuossa yhteydessä ei luottokortin tietoja tarvinnut luovuttaa, mutta mikäli tuon varauksen haluaa pitää klo 18.00 jälkeen, tulisi se varmentaa luottokortilla.

Hotellia pidän luotettavan ja en sen puolesta epäile mitään. Hotellin kautta tulen myös hankkimaan taksin lentokentältä hotellille. Itsestä aina sopiva varovaisuus luottokortin käytön suhteen lienee kuitenkin paikallaan. Mainitsemasi puhelimen välityksellä luottokorttitietojen antaminen kuulostaa järkevältä (tätä mietin itsekin).

Mielenkiinnosta siis tiedustelen, että miten kaikki muut matkaajat tämän suhteen toimivat.

• Tupla

Meillä on sama ongelma kun sullakin. Eli ollaan menossa heinäkuussa Riikaan. Ollaan varattu huone kolmeksi yöksi Radi Un Draugi-hotellista. Lennot Ryanairilla ja perillä n. 22.30. Hotellivarauksen yhteydessä ilmoitettiin että jos tulemme hotelliin 18 jälkeen pitää varaus varmentaa lähettämällä luottokortin numero. Nyt mietimmekin että uskaltaako sitä numeroa laittaa sähköpostin kautta. Soittaminen olisi tietenkin hyvä vaihtoehto, mutta se numerohan voi jäädä pyörimään vaikka mihin esim. paperilapulla pöydälle. Tää kait on jo vainoharhaisuutta, mutta ei kai sitä nykypäivänä voi enää olla liian varovainen! Toisaalta maksetaanhan me verkkokaupassakin luottokortilla....

• Docomo

Itse varasin myos majoituksen Hotelli Laineesta. Lahetin oman luottokorttini tiedot sahkopostilla, heti kun sain varausvahvistuksen hotellilta. Nain olen toiminut ympari maaimaa eika ongelmia ole tullut. Enemman minua pelottaa maksaa kortilla esim. Singaporelaisessa ravintolassa, koskaanhan ei tieda??? Toivotaan parasta, pelataan pahinta, joka tapauksessa hauskaa matkaa kaikille !

• Täpy

Itse varasin välitysfirman (ulkomaalaisen) kautta ja annoin kyllä kortin numeron netin kautta. Toivoa vaan voi ettei joudu vääriin käsiin.

• --------

Luottokortin tietoja ei kannata antaa sähköpostitse. Myöskin nettivarauksissa tulee katsoa, että yhteys on ns. suojattu.

Nettivaraukset joissa kysytään luottokortin numeroa, tulisi olla suojattu, sellainen lukon kuva selaimessa jossakin alareunassa.. aivan kuten pankkien sivut.

Paras tapa on varmaan soittaa tuonne hotelliin, ja ilmoittaa tulevansa myöhempään ja antaa sitten ne luottokortin tiedot, jos niitä haluavat.

• Doris

Viikonloppuna varasin huoneen Valdemarsista ja myös siellä käytäntönä luottokortin numero garanteeratun huoneen kanssa (lennetään myös Ryanairilla, perillä myöhään).

Itse en uskaltanut lähettää luottokortin tietoja sähköpostilla (tiedän netissä olevan useita sivustoja, joilla myydään vääriin käsiin varastettuja luottokorttitietoja..). Siispä laitoi tiedot faxilla hotelliin.

• jos...

...ei ole luottokorttia, vaan vain Visa Electron? Pystyykö sillä varmistamaan sen varauksen?

• Käyn usein

Visa Electronin ongelma on että sitä ne ei voi veloittaa jos tilillä ei ole katetta.

• tietoa

me ollaan menossa samaan hotelliin 11.7 ja ilmoitimme kyllä tiedot sähköpostilla. Myös tuttavat kävivät aikaisemmin samassa paikassa eikä mitään ongelmia ollut!
      mutta jokainen ottaa riskinsä itse!

• Jipa

No niin, kyllähän tuo soittaminen hotelliin ja luottokortin tietojen antaminen sitä kautta tuntui parhaimmalta vaihtoehdolta. Lisäksi pyysin hotellia laittamaan taksin hakemaan meitä kentältä, koska tuo Ryanairin kone on niin myöhään Riikassa. Maksaahan se pari juuroa enemmän, mutta eipähän tarvitse alkaa kentällä ihmettelemään. Alle viikko reissuun...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      163
      2571
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      205
      1198
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1111
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      940
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      299
      933
    6. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      101
      912
    7. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66