Firefox ei päivity

Anonyymi-ap

Asensin linux mintin jossa on valmiina firefox. Mikähän on kun asetuksissa lukee, että "organisaatiosi on ottanut päivitykset pois päältä" Itse en ole sellaiseen koskenut. Linux päivitykset toimii normaalisti.

13

199

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En siis ole missään organisaatiossa, vaan yksityinen henkilö, joka haluaa päästä mikkisoftan ikeestä eroon.
      Yhdellä koneella on w11 ja se on paskin softa mitä on historiassa suollettu. Aikomuksena vaihtaa minttiin sekin.

    • Anonyymi

      Nuo Firefoxin paketoinnit tuppaa tulemaan vähän jälkijunassa - ei paljoa, mutta riittävästi jotta asentelin kotihakemistooni toisen selaimen Mozillan sivuilta. Nyt voi sitten valita kumpaa selainta käyttää ja tässä on päivitykset oletuksena päällä. Ei tosin ole hankalaa asetuksista laittaa päivityksiä päälle: Klikkaa valikko-näppäintä(kolme viivaa päällekkäin) valitse Ohje(Help) ja sieltä Tietoja Firefoxista(About Firefox). Näyttää käyttämäsi version. Päivitykset latautuu automaattisesti. Tuolta voi myös käynnistää Firefoxin uudestaan päivityksen asentumisen jälkeen. Asetuksia voit muuttaa esim. kirjoittamalla 'About:Preferences' ja etsimällä kohdan Firefoxin päivitykset: Hae päivitykset automaattisesti. Toinen vaihtoehto on Hae päivitykset, mutta asenna ne itse, jolloin toimitaan kuten yllä on mainittu.

    • Anonyymi

      Jos olet asentanut Firefoxin oikein, se päivittyy kyllä, ja sehän tulee Mintin mukana, se kyllä päivittyy. elle päivityksistä sitä ole estänyt.

      • Anonyymi

        Tuo latausten asennus on mulle uusi juttu ja haluaisin saada siitä selvää että miten asennetann.


    • Anonyymi

      Itsellä Ubuntussa on versio 130.

      Firefox asetuksissa ylieset,, se näkyy
      siellä myös muuta nappi!

      • Anonyymi

        Joo sama 130.. näkyy olevan joten ei siksi hätää, mutta asetuksissa siis päivitykset pois käytöstä ja sellaista ei ole koskaan ennen tullut vastaan näiden kymmenien vuosien aikana ja sitä ei ole siinä mahdollista laittaa päälle.


    • Anonyymi

      Mintin sovelluspäivitys päivittää automaattisesti Firefoxin kun uusi versio siitä tulee, joten ei syytä huoleen!

      • Anonyymi

        Ahaa, tuo olikin hyvä tieto, ei siis huolta. Kiitos tiedosta, mutta osaatko sanoa, että miten ladatut paketit asennetaan että ne toimisi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ahaa, tuo olikin hyvä tieto, ei siis huolta. Kiitos tiedosta, mutta osaatko sanoa, että miten ladatut paketit asennetaan että ne toimisi?

        Paketinhallintaohjelmalla asennetaan myös paikalliset/itse ladatut paketit. Kyseisen distron wiki-sivuilta ja foorumeilta löytyy ohjeet niin gui:lle eli graafiseen toteutukseen kuin komentoriville eli Päätteelle.
        Tavallisesti sovellukset päivittyvät, kun uusi versio niistä tulee pakettivaraston tietokantaan ja paketinhallinta sen sitten havaitsee ja päivittää.
        Yllä mainitut wikit ja foorumit ovat hyviä paikkoja vastausten löytämiseen erilaisiin ongelmiin ja kysymyksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paketinhallintaohjelmalla asennetaan myös paikalliset/itse ladatut paketit. Kyseisen distron wiki-sivuilta ja foorumeilta löytyy ohjeet niin gui:lle eli graafiseen toteutukseen kuin komentoriville eli Päätteelle.
        Tavallisesti sovellukset päivittyvät, kun uusi versio niistä tulee pakettivaraston tietokantaan ja paketinhallinta sen sitten havaitsee ja päivittää.
        Yllä mainitut wikit ja foorumit ovat hyviä paikkoja vastausten löytämiseen erilaisiin ongelmiin ja kysymyksiin.

        Ok. Kiitos tiedosta.


    • Anonyymi

      Linuxjakelun paketoija on laittanut eston sille ettei Firefox itse yritä hakea uutta versiota Mozillalta. Näin päivitykset tulevat jakelun päivitysten kautta. Näin taataan onnistyneet päivitykset.

    • Anonyymi

      Tarkotatko nyt, että Firefoxissa itsessään lukee noin? Linuxissa myös webbiselaimet päivitetään paketinhallinnan kautta, ei siis selaimen oman päivitystoiminnon kautta.

      Itselläni kyllä Firefox päivittyy ihan ok paketinhallinnan kautta, sekä Debianin omassa repositoryssä oleva Firefox ESR että Mozillan Debian-repositoryssä oleva perus-Firefox.

      Eli päivitä se Firefox distron repositoryistä,

    • Anonyymi

      Toimiiko Brave selain mintissä ja onnistuuko miten asennus?

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe