En ikinä osta edes akryylisekoite- saati täysin akryylivaatteita. Ne kun ovat ihan hirveitä nyppyyntymään ja talvipakkasilla sähköisiä.
Olen kuitenkin kummastellut seuraava asiaa:
Miksi 1960-70-lukujen akryylineuleet (joita olen ”perinyt” äidiltäni) ovat ihan toista laatua kuin nykyiset? Minulla on esim. ohut, tiiviisti neulottu neuletakki, joka kahden sukupolven paljon käytön jälkeen näyttää yhä upouudelta. Miten se on mahdollista!?
Olen myös miettinyt, että onko akryylin eri kauppanimien alla myydyillä/myytävillä vaatteilla laatueroa. Onko siis jokin Dralon ja mitä niitä nyt onkaan (ollut) laadultaan parempi/huonompi kuin jokin toinen?
Osaisiko joku asiantuntija kertoa näistä. Netistä ei löydy oikein mitään tietoa, ei suomen- eikä englanninkielellä, että millaista akryylia tarkalleen ottaen on esim. mainittu Dralon tai Courtelle tai muu. Lähinnä (englanniksi) kerrotaan vain historiasta, missä ja milloin ja mikä tehdas tuotannon aloitti.
Akryylineule ennen ja nyt
Anonyymi-ap
1
72
Vastaukset
- Anonyymi
Siis eikö kukaan muu oo huomannu samaa - vielä 70-luvulla valmistetut akryylivaatteet ovat ok, mutta mitä on tapahtunut sen jälkeen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225404- 264677
- 282681
- 342324
- 372058
- 152008
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191637- 121581
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons241380- 171364