En ikinä osta edes akryylisekoite- saati täysin akryylivaatteita. Ne kun ovat ihan hirveitä nyppyyntymään ja talvipakkasilla sähköisiä.
Olen kuitenkin kummastellut seuraava asiaa:
Miksi 1960-70-lukujen akryylineuleet (joita olen ”perinyt” äidiltäni) ovat ihan toista laatua kuin nykyiset? Minulla on esim. ohut, tiiviisti neulottu neuletakki, joka kahden sukupolven paljon käytön jälkeen näyttää yhä upouudelta. Miten se on mahdollista!?
Olen myös miettinyt, että onko akryylin eri kauppanimien alla myydyillä/myytävillä vaatteilla laatueroa. Onko siis jokin Dralon ja mitä niitä nyt onkaan (ollut) laadultaan parempi/huonompi kuin jokin toinen?
Osaisiko joku asiantuntija kertoa näistä. Netistä ei löydy oikein mitään tietoa, ei suomen- eikä englanninkielellä, että millaista akryylia tarkalleen ottaen on esim. mainittu Dralon tai Courtelle tai muu. Lähinnä (englanniksi) kerrotaan vain historiasta, missä ja milloin ja mikä tehdas tuotannon aloitti.
Akryylineule ennen ja nyt
Anonyymi-ap
1
290
Vastaukset 1
- Anonyymi
Siis eikö kukaan muu oo huomannu samaa - vielä 70-luvulla valmistetut akryylivaatteet ovat ok, mutta mitä on tapahtunut sen jälkeen?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 392311
- 59764
- 41731
Naurettavia provoja ja lavastuksia täällä
Saa olla aika harhainen jos uskoo juttuja täällä faktoina 😆😆😆 ihmiset matkii toisia jne80569T.h tuomio
Onko tämä lainvoimainen vai onko tästä valitettu? Mitenhän on mennyt linnassa joko pehmennyt pää täysin7529- 62522
Kuuleppas
ensimmäiset naissuhteet toimii miehelle eräänlaisena oppikouluna, mutta hän ei välttämättä itse ymmärrä oppineensa mitää184519Pientä pintaremonttia
Mistä löytää kirves sähkö putkimiestä tai lasin asentajaa rässä hyrynsalmen pitäjässä, kun eiole puhelinluetteloa eikä k16514- 42510
- 45510