Suomen romanit

Anonyymi-ap

Minulla on negatiivinen näkemys romaneista. Minun edesmennyt äitini osti eläessään romaneilta pitsejä ja muita käsitöitä ja tarjosi heille kahvit meidän kodissamme. Äitini oli aina ystävällinen heille, mutta yhtenä kesänä romani miehet ja naiset tekivät nk. vanhanaikaisen tempun minun vanhemmilleni. Romani miehet sanoivat isälleni, että heidän auto on mennyt rikki, tulisitko katsomaan sitä tien laitaan. Romani naiset pyysivät vettä äidiltäni keittiössä ja äiti antoi heille lasista vettä, mutta yksi romani nainen meni nopeasti olohuoneeseen, jossa huomasi äitini käsilaukun, katsoi onko siellä rahaa ja siellä olikin tasan tuhat markkaa ja romani nainen otti tuhat markkaa ja juoksi kovaa vauhtia ulos tien laitaan auton luokse, jossa romani miehet olivat isäni kanssa. Äitini ei pystynyt juoksemaan sillä hänellä oli kai säärihaavat siihen aikaan jaloissa. Nämä romani naiset tunsivat äitini ja silti he tekivät tämän äidilleni. Mutta tämän jälkeen romaneille ei ollut enää mitään asiaa meidän pihaan eikä meidän talon sisään.
Suomessa on tapahtunut tänä vuonna väkivalta rikoksia Seinäjoella, Lahden Mukkulassa, Nastolan kirkonkylän koulun lähellä ja nämä ampumiset ovat olleet romanien tekemiä. Sivulliset ihmiset joutuivat niissä hengen vaaraan. On tapahtunut kaksi naisen murhaa julkisilla paikoilla, Vantaan MacDonalds ravintolassa ja keskellä Tamperetta Hämeenkadulla, ja nämä murhat olivat romani miesten tekemiä.
Vantaalla romani mies surmasi naisen puukottamalla kuoliaaksi, vaikka pöydällä oli ollut turvakaukalossa 3-viikon ikäinen tyttövauva, niin romani mies murhasi naisen kylmäverisesti.
Tampereen keskustan Hämeenkadulla romani mies ampui naisen, joka oli 4-vuotiaan pojan kanssa liikkeellä. Nämä surmatut naiset olivat romanimiesten entisiä seurustelu kumppaneita. Alle 40-vuotiailla nuorilla aikuisilla romani miehillä ei taida mennä nyt muutenkaan kovin hyvin. Eräs romaninainen kertoi, että hänen oma poika on huumeiden myynnin takia vankilassa parhaillaan. Täällä meidän kaupungin keskustan kauppakeskuksen kellarikerroksessa nuoret romaanimiehet myyvät huumeita ja osa heistä on sortunut käyttämään itsekin huumeita.
Nuorten romanimiesten ja naisten täytyisi käydä peruskoulut, lukiot, ammattikoulut ja kaikki koulut loppuun ja opiskella itselleen joku ammatti ja yrittää etsiä itselleen rehellistä työtä. Jokainen ihminen voi itse todistaa olevansa rehellinen, luotettava ja kaikin puolin kunnon kansalainen.

4

635

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Historia on armoton. Totuus on totuus vaikka totuus ei kaikkia miellytä.

• Anonyymi

Historian solmut aiki vai ulkopolitiikkako tärkeintä?

• Anonyymi

Ei noin tarvitse erotella kotimaan juttuja ulkomaisista.Mutta keskustellessani vaikkapa turkkilaisen kanssa, saan kuulla kehuja suomalaisten kiltteydestä ja rehellisyydestä.

• Anonyymi

Romanit sanoo kunnioittavansa vanhuksia mutta kuitenkin huijaavat rahaa sen kun kerkeevät minun kohdalla vetivät vesiperän. En romaneihin ole luottaminen. Ikuinen pelko.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anniina Valtonen tilittää - Potkut avasivat sanaisen arkun: "Ainut asia elämässä..."

Suosikkimeteorologi ja Puoli seitsemän -ohjelmasta tuttu Anniina Valtonen elää uutta vaihetta elämässään. Ylen muutosneu
      Suomalaiset julkkikset
      88
      2968
    2. Purraa riepoteltiin kuin märkää rättiä...

...Purra vastaukset olivat pelkkää persujargonia, hermotkin kärähtivät hänellä pari kertaa. Arvosanaksi jäi nolla näistä
      Maailman menoa
      475
      2279
    3. Eräälle joka luulee itsestään liikoja

Pysy kaukana nainen. Palaa todellisuuteen.
      Ikävä
      89
      1602
    4. Vaikka pidät minua

Herkkänä ja kilttinä niin tiedät että olen vahvaa tekoa. Vaikka mitä tapahtuisi niin yleensä selviän. Lähes aina. Nyt on
      Ikävä
      50
      1336
    5. Nainen, tilanne on nyt tämä

että olen pyristellyt irti vahvoista tunteista sinuun, ja alku on näyttänyt hyvältä. Olisiko viikko jo taisteltu. Vielä
      Ikävä
      70
      1198
    6. Jos jotain saisit muuttaa kaivatussa

niin mitä muuttaisit?
      Ikävä
      78
      923
    7. Pandatalo

Pandatalo myyty. 👍👍👏👏
      Ähtäri
      31
      856
    8. Ellen Jokikunnas paljastaa - Näin Ralph-poika, 8, vaikuttaa Italiassa asumiseen: "Jos jossain..."

Miten käy Italiassa asumisen tulevaisuudessa? Ellen Jokikunnas ja Jari Rask remontoivat unelmiensa kodin Italiaan ja sa
      Suomalaiset julkkikset
      14
      856
    9. Sheikki Laakso puolustaa poikaansa ja ilmeisesti tunnustaa itse nuorena syyllistyneensä samaan

Perussuomalaisten kansanedustajan Sheikki Laakson poika Nico Laakso on persujen kuntavaaliehdokas Kouvolassa ja aluevaal
      Maailman menoa
      75
      806
    10. Tänään Uutisnuotassa !

Ähtärin valtuustoryhmien Kokoomus, Keskusta, SDP ja KD kannanotto 27.3.2025 Ähtärinjärven Uutisnuotassa: *Rakentavaa yh
      Ähtäri
      41
      767
    Aihe