Sain tänään kuulla, että pääsen sijaiseksi eskariryhmään koko ensi lukuvuodeksi! Suunnitteilla olis nyt esi- ja alkuopetuksen approbaturin suorittaminen tuon työn ohella (olen sosionomi, amk). Mietin vain, minkälainen tuo esi- ja alkuopetuksen approbatur on suorittaa noin työn ohella. Kuinka paljon siihen sisältyy tehtäviä ja tenttejä? Entä mitä muuta se vaatii? Mulla on kotona kaiken lisäksi 1-vuotias tyttö ja 4-vuotias tyttö ja talon rakentamistouhut käynnissä, joten tuomitsetteko täysin tuon idean esi- ja alkuopetuksen appron suorittamisesta työn ohella? Olisin erittäin kiinnollinen kommenteistanne, jotka olette tuon approbaturin työn ohella tai muuten suorittaneet!
Esi- ja alkuopetuksen approbatur työn ohella
5
770
Vastaukset
- Sanna
Itse suoritin kasviksen appron (15 ov) viime talvena ja kyllä siinä ihan töitä sai tehdä illat. On myös 2 pientä tenavaa ja vaativa työ. Tuosta sinun mainitsemastasi approsta en tiedä, mitä pitää sisällään, mutta varmaan ihan sama homma. Opiskelu oli kyllä toisaalta todella ihanaa ja antoisaa, joten siinä mielessä kannustan, ja tukeehan se erinomaisesti työtäsikin ja antaa parempia valmiuksia siihen.
- Suorittanut
Itse opiskelin kyseiset opinnot Vantaan Palmeniassa. Siellä ainakin oli selvät systeemit ja hyvä aikataulutus. Paineita ei suorituksissa ollut, koska kaikki arvosteltiin hyväksytty/hylätty. Pahinta oli 100% läsnäolopakko, jonka vuoksi minulle tuli kiire tehdä kaikki korvaavat tehtävät ajoissa! Ja kyllä piti lukea tenttejä ja esseitä varten, ei se todistus tyhjästä tullut.
Kyllä kannatti opiskella. Porukalla oli hyvä yhteishenki, sai paljon uusia ideoita. Parasta oli tietenkin se, että sai suoraan ottaa opiskeluprojekteihin aiheet omasta työstään.- opettaja-71
Tottakai sinun kannattaa aloittaa opinnot. En usko, että käy raskaaksi, sillä sinulla on voimavarana se, että opinnot liittyvät työhösi. On aina todella mielekästä opiskella sellaista, josta on käytännössä apua ja hyötyä. Uskon, että hienosti menee. Onnea sinulle. Elämänkokemuksesta on aina opiskelussa paljon hyötyä.
- Enkeli
opettaja-71 kirjoitti:
Tottakai sinun kannattaa aloittaa opinnot. En usko, että käy raskaaksi, sillä sinulla on voimavarana se, että opinnot liittyvät työhösi. On aina todella mielekästä opiskella sellaista, josta on käytännössä apua ja hyötyä. Uskon, että hienosti menee. Onnea sinulle. Elämänkokemuksesta on aina opiskelussa paljon hyötyä.
Päätin ilmoittautua kyseiselle kurssille ja aloitan opinnot elokuun alussa. Katsotaan nyt sitten, miten sujuu. Mäkin tosiaan uskon, että siitä voi olla hyötyä heti käytännön työssäni ja muutenkin se sivistää. Kyselin tehtävistä opettajilta ja niitäkään ei pitäisi olla ihan mahdottomasti ja ne ovat suurimmaksi osaksi ryhmätehtäviä, joten eivät lupailleet unettomia öitä. Nyt täytyy nauttia hellekesästä, kun vielä voi! Elokuussa alkaa puurtaminen...
- Anonyymi
Elisa verkko lataa suun verisuonia rikkovia puheluita mobiilidata ym
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1867772
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes933932- 672609
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se731660Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3921601- 641488
Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l201456Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä171121Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni791060Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3841058