Esi- ja alkuopetuksen approbatur työn ohella

Enkeli

Sain tänään kuulla, että pääsen sijaiseksi eskariryhmään koko ensi lukuvuodeksi! Suunnitteilla olis nyt esi- ja alkuopetuksen approbaturin suorittaminen tuon työn ohella (olen sosionomi, amk). Mietin vain, minkälainen tuo esi- ja alkuopetuksen approbatur on suorittaa noin työn ohella. Kuinka paljon siihen sisältyy tehtäviä ja tenttejä? Entä mitä muuta se vaatii? Mulla on kotona kaiken lisäksi 1-vuotias tyttö ja 4-vuotias tyttö ja talon rakentamistouhut käynnissä, joten tuomitsetteko täysin tuon idean esi- ja alkuopetuksen appron suorittamisesta työn ohella? Olisin erittäin kiinnollinen kommenteistanne, jotka olette tuon approbaturin työn ohella tai muuten suorittaneet!

5

751

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sanna

Itse suoritin kasviksen appron (15 ov) viime talvena ja kyllä siinä ihan töitä sai tehdä illat. On myös 2 pientä tenavaa ja vaativa työ. Tuosta sinun mainitsemastasi approsta en tiedä, mitä pitää sisällään, mutta varmaan ihan sama homma. Opiskelu oli kyllä toisaalta todella ihanaa ja antoisaa, joten siinä mielessä kannustan, ja tukeehan se erinomaisesti työtäsikin ja antaa parempia valmiuksia siihen.

• Suorittanut

Itse opiskelin kyseiset opinnot Vantaan Palmeniassa. Siellä ainakin oli selvät systeemit ja hyvä aikataulutus. Paineita ei suorituksissa ollut, koska kaikki arvosteltiin hyväksytty/hylätty. Pahinta oli 100% läsnäolopakko, jonka vuoksi minulle tuli kiire tehdä kaikki korvaavat tehtävät ajoissa! Ja kyllä piti lukea tenttejä ja esseitä varten, ei se todistus tyhjästä tullut.

Kyllä kannatti opiskella. Porukalla oli hyvä yhteishenki, sai paljon uusia ideoita. Parasta oli tietenkin se, että sai suoraan ottaa opiskeluprojekteihin aiheet omasta työstään.

• opettaja-71

Tottakai sinun kannattaa aloittaa opinnot. En usko, että käy raskaaksi, sillä sinulla on voimavarana se, että opinnot liittyvät työhösi. On aina todella mielekästä opiskella sellaista, josta on käytännössä apua ja hyötyä. Uskon, että hienosti menee. Onnea sinulle. Elämänkokemuksesta on aina opiskelussa paljon hyötyä.

• Enkeli
        opettaja-71 kirjoitti:

Tottakai sinun kannattaa aloittaa opinnot. En usko, että käy raskaaksi, sillä sinulla on voimavarana se, että opinnot liittyvät työhösi. On aina todella mielekästä opiskella sellaista, josta on käytännössä apua ja hyötyä. Uskon, että hienosti menee. Onnea sinulle. Elämänkokemuksesta on aina opiskelussa paljon hyötyä.

Päätin ilmoittautua kyseiselle kurssille ja aloitan opinnot elokuun alussa. Katsotaan nyt sitten, miten sujuu. Mäkin tosiaan uskon, että siitä voi olla hyötyä heti käytännön työssäni ja muutenkin se sivistää. Kyselin tehtävistä opettajilta ja niitäkään ei pitäisi olla ihan mahdottomasti ja ne ovat suurimmaksi osaksi ryhmätehtäviä, joten eivät lupailleet unettomia öitä. Nyt täytyy nauttia hellekesästä, kun vielä voi! Elokuussa alkaa puurtaminen...

• Anonyymi

Elisa verkko lataa suun verisuonia rikkovia puheluita mobiilidata ym

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin sinussa haluan koskea

Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä
      Ikävä
      39
      2155
    2. Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä

IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi
      Maailman menoa
      198
      1756
    3. Kerro nyt jotain

Itsestäsi minkä haluaisit kaivattusi tietävän?
      Ikävä
      98
      1445
    4. Toisen ihmisen sydämellä

leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo
      Ikävä
      142
      1245
    5. On tämä meidän ikäero jo turhan suuri

Kannattaisi tutustua samanikäisiin.
      Ikävä
      115
      1167
    6. PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan

kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki
      Ammattiliitot
      135
      1072
    7. Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."

Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1038
    8. Millaisena luonteena

Pidät kaivattuasi??
      Ikävä
      74
      970
    9. Olen otettu, mutta turhaan kulta testailet

Sinua minä vaan ❤️
      Ikävä
      70