onko aikuislukio sama kui tavallinen lukio vai pitääkö sinnekki hakijal olla vähintää 7.0 keskiarvoo?
pääseekö myös aikuislukion jälkeenki yliopistoon niinkui tavallisen lukionki jälkeen.
aikuislukio
5
1002
Vastaukset
- vai olisiko näin?
Ei keskiarvovaatimuksia ainakaan meillä. Jos ylioppilastutkinto on kaikilla sama, niin mikä tekisi aikuislukiosta erilaisen yliopistoon pyrittäessä?
- aik.lukioon..
ole helpompaa päästä, kuin tavalliseen, onhan sinne menijöillä yleensä työkokemusta jne.. eikä siinä sitten tuijoteta mitään peruskoulu- (tai vastaavaan..) todistukseen. Keskitytään vaan siihen lukiotutkintoon.
Eikä aikuislukio muutenkaan etene samalla kaavalla kuin ns. "nuorisolukio". Vaihtoehtoja on lukuisia, ei ole välttämätöntä suorittaa koko lukion oppimäärää, tai sitten voi vain suorittaa sen lukion oppimäärän kaikkine kursseineen ja jättää sen ylioppilastutkinnon suorittamatta..
Ei kun vaan mäkeen ja opiskelemaan !! Se todella palkitsee.- sanna
voi jättää lukion koko oppimäärän suorittamatta ja kirjoittaa vain Yo-tutkinnon ( jos on jo ammatillinen tutkinto takana)
- hhaaahahfh
Aikuislukioon pääsee millä tahansa keskiarvolla. Ainoat vaatimukset ovat suoritettu peruskoulu ja vähintään 18 vuoden ikä ja jälkimmäisestäkin tehdään poikkeuksia, mutta siihen tarvitsee aikuislukion rehtorin luvan, kun normaalisti lukioon ilmoittaudutaan ihan vain kansliassa täyttämällä ilmoittautumispapereita.
- Tuulia
Aikuislukioihin ei ole keskiarvorajoja. Niihin voi ilmoittautua opiskelijaksi, kunhan on saanut peruskoulun päättötodistuksen. Aikuislukioon ilmoittautuvalla saattaa olla peruskoulun suorittamisesta aikaa vuosia, on monenlaista kurssia, koulutusta, työkokemusta ja usein aivan erilainen elämäntilanne kuin peruskoulun ysillä. "Järkeä päässä" enemmän :) Esimerkiksi.
Aikuislukio on kyllä vaativuudeltaan vähintäänkin sama kuin nuorten lukio. Ihan yhtä paljon pitää osata kurssien kokeissa ja ylioppilaskirjoituksissa. Siinä mielessä se ei ole mikään helpompi vaihtoehto. Ja tämän takiakin kannattaa kyllä miettiä, onko mikään lukio oikea paikka, jos peruskoulun yläasteella ei ole yltänyt seiskan keskiarvoon. Aikuislukiot luottavat aikuisen omaan harkintaan, ja jokainen saa yrittää.
Aikuislukio on mahdollisuus huonommallakin keskiarvolla sinne menevälle erityisesti silloin, jos peruskoulussa ei oikein ollut vielä motivaatiota tehdä mitään, ja tilanne muuttuu, kun joitain vuosia tulee lisää ikää. Aikuislukiot yleensä satsaavat ylimääräistäkin niihin, joiden peruskoulupohja on huono. On mahdollisuus kerrata perusasteen kursseja tai suorittaa alkuun opiskelutekniikka- tai kertauskursseja. Kysy paikkakuntasi aikuislukiosta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991578Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43974Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44812Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760