Laudatur lukiosta! ei tuu kuule mitään

Anonyymi-ap

Saitko laudaturin lukiosta? No vittu onnittelut sillä saat jatko opintopaikan joltain paskalta alalta joka johtaa sinut työhön jota jatkuukin loppu ikäsi. Kaikki jotka sanovat että pitävät työssään lopettavat sen heti 20 vuoden jälkeen. Herää töihin tulee kotiin nukkumaan ja samaa paskaa koko elämä. Eikö elämän aikana pitäisi tehdä jotakin parempaa.

Nyt joku koulun ystävä siellä miettii eihän tämä minua koske kun pääsen lääkikseen ja saan hyvät rahat ja kivan alan. Normaalilla ammatilla et tule normaalia elämää pidemmälle pääsemään Tämän takia tätä kirjoitankin alkoi vituttamaan tämä yhteiskunta. ihmisillä on alle 100 vuotta aikaa keskimäärin täälä tallustella ennen ikuista tyhjyyttä joten olisiko parempi käyttää vuodet paremmin kuin koulun penkillä.

Koulu opettaa tehtaaseen. Istutaan rivissä ja kuunnellaan ja totellaan. Jatketaan eri oppipaikkaan joka johtaa työhön. Näinhän se menee.

Nyt sitten se ohje olen itse 26 vuotias ja 14 vuotiaana aloin miettimään tätä asiaa kunnolla. Kävin pakolliset koulut läpi melko keskiverto tuloksin mutta eniten keskityin omaan tekemiseeni. Kun olin koulut hoitanut otin jatko paikan helpommasta amiksesta ja ohella kun oli enemmän vapaa aikaa kun missään päntti lukiossa muiden lukio ajan vapaa ajallani luin sadat kirjat ja netti palstat opetellen markkinoista yrittämisestä rahasta sijoituksesta kaikesta mitä mieleen voi tullakkaan. Tällä hetkellä minulla on 3 yritystä joista 2 on jo miljoona bisneksiä lisäksi sijoitan päivä marketissa viikottain. Ja amiksesta lähdin hieman yli puolenvälin paikkeilla.

Saan vapautta kuljen maailmaa nyt katsomassa perhettäni suomessa ja käytän vuoteni kuin tahdon.. Amiksesta yksikaveri lähti yritys hommiin kanssani ja on toisena omistajana yhdessä yrityksistäni ja hänelläkin menee hyvin.

Tämän kirjoitin vain kiukustani kun tuli vastaan taas joitakin vanhoja uutisia jossa mainittiin kuinka monta henkilöä oli kirjoittanut 7 laudaturia viimevuonna kuvat kaikista iloisesti hymyillen. Kyllä se hymy hyytyy kun se laudatur paperi tai minkä lie lukiosta todistukseksi saakaan kun passitetaan yliopistoon eikä sillä paperilla tee enään muuta kuin pyyhi kyyneliä 10 vuoden päästä kun mietti voi kunpa olisin tehnyt jotakin erilailla. No kaikilla vapaa tahto ehkä joku tykkääkin herätä aikaisin aamulla kireän pomon johdettavaksi nälkäpalkalla.

Vielä kun miettii kuinka moni isotekijä lähti liikkeelle hyvällä koulupohjalla. No ei lähes kukaan kaikilla oli jotain mielessä ja tekivät jotakin erilailla kuin muut jolloin päätyivät myös erilopputulokseen toki myös osa epäonnistui.

Myös lukiolaisille muistutuksena kun ne kirjoitukset sieltä lähestyvät niin niillä ei ole lopulta mitään väliä samaa työtä ei kukaan montaakymmentä vuotta jaksa tehdä joten jos et saa oikeaa jatko paikkaa niin mikäs siinä siellä olisi ollut sama meno. Sitten tietää että on onnistunut kun miettii sitä koulun ohella tehtyä työtä kun näkee vanhoja tuttuja myöhemmin huonommassa asemassa kuin itse. Minunkin yläasteen 10 tyttö joka pauhasi tulevaisuudestaan ja lääkiksestä istuu nyt koulu terveydenhoitajana.

Onhan se nyt vaan parempi elää vapaammin nyt kun sentään vielä jalat toimivat eli kaikki irti vaan lopulta kaikki kuolevat kuitenkin. Mieluummin katsot maailmaa kuin istut koulun penkillä odottaen sitä iloista työelämää.

3

284

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hyvä, että sinä olet löytänyt oman polkusi ja olet siihen tyytyväinen. Toisaalta vaikutat kylläkin aika onnettomalta.

Minä kävin lukion hyvällä menestyksellä, sen päälle yliopiston ja sitten tein töitä oikein tyytyväisenä juuri itselleni sopivassa työssä vuosikymmenet. Siinä sivussa oli muutakin elämää ja maailmaa sain nähdä eri puolilta riittävästi. Minua ei miljoonabisnekset kiinnostaneet puupennin vertaa.

Nyt kaikesta palkintona juoksee huomattavan hyvä eläke. Vailla huolia huomisesta teen kaikessa rauhassa ja onnellisena mitä milloinkin haluan. Saat uskoa, että olen nauttinut koulusta, työstä ja elämäni jokaisesta päivästä lapsuudesta tähän päivään.

Toivottavasti jaksat tulevat vuosikymmenet valitsemallasi tiellä ja vielä silloinkin, kun niskassasi on miljoonavelat.

• Anonyymi

Ei ole mitenkään huono homma olla kouluterveydenhoitajana. Luultavasti paljon tarpeellisempaa tässä maailmassa se on kuin sinun "miljoonabisnekset".

Paljon on sinulla vielä näkemättä ja kokematta. Koitahan kasvaa aikuiseksi!

• Anonyymi

Kysymys kuuluukin:

Jos sinulla on kaikki hyvin ja elät omannäköistä elämää MIKSI IHMEESSÄ sinua kiukuttaa se, että joku kirjoittaa laudaturin? Tai että joku haluaa tietää ja sen takia opiskelee? Tai että on ihmisiä, joille ei miljoonat merkitse mitään mutta se, että saa toteuttaa itseään työssä, jota rakastaa?

Taitaa kuitenkin olla niin, että tekemäsi päätökset ja valinnat eivät olleet niitä, mitä loppupeleissä halua!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      197
      5948
    2. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      144
      2817
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      44
      2287
    4. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      93
      2029
    5. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      238
      2001
    6. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      229
      1385
    7. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      76
      1352
    8. Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin

Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa
      Maailman menoa
      283
      1303
    9. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      13
      1277
    10. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      4
      1217
    Aihe