Rippilahja!?

Rippikoululainen

Siis... Mä oon 15-vee tyttö, ja meen tänä kesänä ripille. Ongelma on, että mä en keksi mitään mitä pyytää lahjaksi mun vanhemmilta. Jos mä en kohta kekkaa jotain, niin ne aiva varmasti järjestää/ostaa ite jotain sellasta, mitä mä nyt viimeseksi haluisin... Eli: Mitä te saitte riparilahjaksi?? Ja kertokaa vinkkejä, joita voisin pyytää. Niiden pitää täyttää nää kriteerit:

-2000-3000mk
-ei mopoja tms. ajoneuvoja
-ei kännykkää
-ei rahana
-ei rippiristiä (kummi hommaa)
-ei koruja (hukkaan ne kuitenkin :|)

Mä rupeen oleen oikeesti kusessa... HELPPIÄ!!

8

2495

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lahjansa saanut

...sitä mä en ymmärrää et mix noin paljon hintaa pitää olla, raha ei merkitse kaikkea. Ala kerään jotain astiastoa. Käy katsomassa jossain kaupas mis niitä myydään et millasesta tykkäisit. Ne on sen verran kalliita et sit ku tulet tarviin niitä niin en usko, että sinulla on opiskelijana siihen varaa. Tai muita kodinkoneita, ajatellen tulevaisuutta.

• yo

Mäkin sain yo-lahjaksi kasallisen astioita, ihan hyvin voit ehdottaa niitä rippilahjaksi. Rippilahjaksi sain hopealusikoita ja koruja, joista osa on hukassa... Rakkain lahja nyt melkein 10 vuoden päästä ei olekaan se kallein, vaan se on valokuvasta tehty iso taulu meidän koirulista. :) Se on mulla nyt mukana maailmalla ja katselee aina yhtä viisaasti ja tutusti seinältä. En ymmärrä, miks ootat noin kamalan kalliita lahjoja. Musta kai on ihan parasta saada joku halpa, kiva lahja. Mummolta sain rippilahjaksi tavallisen päiväkirjan. Siitä oli iloa vuosiksi!

• Rippikoululainen
        yo kirjoitti:

Mäkin sain yo-lahjaksi kasallisen astioita, ihan hyvin voit ehdottaa niitä rippilahjaksi. Rippilahjaksi sain hopealusikoita ja koruja, joista osa on hukassa... Rakkain lahja nyt melkein 10 vuoden päästä ei olekaan se kallein, vaan se on valokuvasta tehty iso taulu meidän koirulista. :) Se on mulla nyt mukana maailmalla ja katselee aina yhtä viisaasti ja tutusti seinältä. En ymmärrä, miks ootat noin kamalan kalliita lahjoja. Musta kai on ihan parasta saada joku halpa, kiva lahja. Mummolta sain rippilahjaksi tavallisen päiväkirjan. Siitä oli iloa vuosiksi!

...six, että mun vanhemmat on järjettömän pihejä. Ne ei osta mulle ikinä mitään kallista, aina kaikki on halpaa ja kirpputorilta vaikka rahaa kyllä meillä on. Nyt kun ne kerran antaa mulle mahdollisuuden omistaa jotain UUTTA ja KALLISTA, niin mä en -anteeksi vain- aio miettiä tunneasioita. Mulla on paljon rakkaita esineitä, ja mä tiedän että ne tulee auttamaan mua tulevaisuudessa rahallisesti. Mutta nyt kun mulla KERRANKIN on mahdollisuus ostaa mitä IHAN ITSE HALUAN, niin mä en helvetti vieköön anna sen tilaisuuden mennä pois!!

Anteeksi vain, koska tiedän kuulostavani ahneelta kakaralta, mutta tällä kertaa mä haluan kalliin.

• Punapää
        Rippikoululainen kirjoitti:

...six, että mun vanhemmat on järjettömän pihejä. Ne ei osta mulle ikinä mitään kallista, aina kaikki on halpaa ja kirpputorilta vaikka rahaa kyllä meillä on. Nyt kun ne kerran antaa mulle mahdollisuuden omistaa jotain UUTTA ja KALLISTA, niin mä en -anteeksi vain- aio miettiä tunneasioita. Mulla on paljon rakkaita esineitä, ja mä tiedän että ne tulee auttamaan mua tulevaisuudessa rahallisesti. Mutta nyt kun mulla KERRANKIN on mahdollisuus ostaa mitä IHAN ITSE HALUAN, niin mä en helvetti vieköön anna sen tilaisuuden mennä pois!!

Anteeksi vain, koska tiedän kuulostavani ahneelta kakaralta, mutta tällä kertaa mä haluan kalliin.

Mäki oon 15wee eli pääsen ripiltä tänä kesänä.Mulla oli kans ensi vähä ongelmaa ton lahjan kans mutta sitte päätin ottaa koko hoidan (5000mk=850e) rahana että voin ostaa esim.vaatteita tai muuta tarpeellista ku koulu alkaa....

• todella pettynyt

mulle luvattiin sähkökitara jos meen ripelle (en olis muuten lähteny sinne jeesustelleen) ja PAH! mitäs mää sainkaan; SORMUKSEN! siis nehän on täysin verratavissa....äläkää ihmiset uskoko rippilahjalupauksiin, mäkään en usko...*päänpuistamista*

• geelihirmu

kannattaa pyytää että vanhempasi hankkisivat sinulle miespuolisen prostituoidun (tai naispuolisen, enhän tiedä sun suuntautumisesta...).

Ripille päästyäsi saat naimaluvan, ja eikun heti naimaan!!!

Ps. Parilla tonnilla pitäisi saada jo varsin laadukas hutsu!

• Ex rippikoululainen

No minä kävin oman riparini vuonna 2000 kesällä ja enkä tienny yhtään mitä vanhemmat ostaisi minulla sinä kesänä koko talo remontointiin minun huone myös. No riparilla soitin porukoille (riparin loppupuolella) että lahja odotti minua huoneessani. No kun ripari loppu ja tulin kotiin oma huoneeni oli kokonaan remontointu tapetit vaihettu yms... ja sängyn vieressä oli uusi 21 tuumainen Finlux televisio kaukosäätimellä
      Minusta tuo oli hyvä lahja sillä varmasti otan sen tulevaisuudessa mukaani omaan kämppääni ja nyt pelaan sillä pleikkaria ja katson illalla elokuvia.
      Tuossa oli minun rippilahjani (vanhemmilta)

• minä vain.....=)

Tossa sun tilanteessa mä pyytäisin vanhempiani ostamaan mulle jotain pientä kivaa, ja loput ottaisin rahana, jolla voisin sitten itselleni ostaa jotain sitten kun on tarve. Turha väkisin miettiä ja pyytää jotain jos ei ole tarvetta!!=)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1846
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1292
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1017
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      111
      952
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      853
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      772
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      771
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      731
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe