Mitä peruskoulun jälkeen kannataisi opiskella?

Anonyymi-ap

Hei, olen kohta menossa jatkoopintoihin ja en tiedä lukio vai amis, olen miettinyt kaksoistutkintoa mutta ala epäselvänä en tiedä onko esim kaupanala turha tulevaisuudessa eikä nyttenkään olisi töitä tarjolla. Koodaamunen ei kiinnosta kunnolla mutta siitä voisi tienata ja saisi varmoja työpaikkoja. Olen liikunnalinen ja käyn salilla 3 kertaa viikkkon ja olen ”haaveillut” mallityöstä tai vain mallina olemisesta. Myös rakastan laulaa mutta laulamisesta en usko että ura lähtisi. Olen todella luova ja tykkään käsitöistö ja kaikesta takemisestä. Onko ideoita mihin kannataisi mennöä noilla perusteilla? Ja onko lisää töitä mitkä voisivat sopia persoonaani? Ja ainiin olen myös kiinostunut paljon spykologiasta ja kehonkielestä.

4

296

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

palikat on vielä hakusessa. Sen kyllä huomaa. Isosti en osaa neuvoa.
      Kannattaa ottaa mallia jostain hyvästä.
      Oma performanssi kuntoon. Lopuksi raput ylös ja ovista sisään.
      https://www.youtube.com/watch?v=BXp5HAqRaxI

• Anonyymi

Ryhdy esim. personal traineriksi.

Ammattikoulussa tähän tähdätään opiskelemalla Liikkunnanohjauksen perustutkinto

https://eperusteet.opintopolku.fi/#/fi/ammatillinen/3932280/tiedot
      https://opintopolku.fi/konfo/fi/koulutus/1.2.246.562.13.00000000000000000028

Lukiossa tai kaksoistutkinnossa terveystieto. Jos käyt pelkän lukion, niin sen jälkeen voit opiskella liikkunnanohjausta joko tuon äskeisen tutkinnon tai suoraan AMK-tutkinnon. AMK ei ole välttämättä kaikissa työpaikoissa edellytettyä tietoa, jos kerran perustutkinto on..

AMK:ssa on vielä enemmän samankaltaisia vaihtoehtoja, mutta täysin eri ohjelmissa kuten fysioterapeutti.

• Anonyymi00004

Töihin on vaikea päästä ja kun pääsee niin siellä liian vähän työntekijöitä todella monessa paikassa joten suosittelen lisäämään jengeilyä väkivaltaa yms tuhoa koko Suomeen

• Anonyymi00005

Naisia pitää raiskata nykyään enemmän kiusaamisen epäoikeudenmukaisuuden natsismin rasismin alimitoituksen työttömyyden yms takia kun nykyään liikaa vaaditaan ihmisiltä ja toivottavasti Androidit tulee tekemään meidän työt ja auttaa sijoituksissa yms raja asioissa jos ei auta vaadin sotaa ja jengeilyn yms lisäämistä joka kolkkaan Suomessa!

Aito Stadilainen

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko sulla

suoja työ paikka? 🤔🤷‍♂️
      Ikävä
      48
      4046
    2. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      13
      1920
    3. Oletko nainen alkanut kammoamaan minua

Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom
      Ikävä
      63
      1385
    4. Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä

Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise
      Maailman menoa
      95
      1316
    5. Toivoisitko Rakas vielä?

Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.
      Ikävä
      68
      1205
    6. Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen

Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A
      Kotimaiset julkkisjuorut
      5
      1081
    7. Koska tajusit silloin aikanaan

että olin ihastunut sinuun? 🤭😍 Taisin olla aika läpinäkyvä 🫣❤️
      Ikävä
      47
      961
    8. Ihan pieni näkeminen vaan

👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥
      Ikävä
      28
      939
    9. Keskustelua kasteesta

You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti
      Kaste
      334
      930
    10. En haluaisi kaiken kuihtuvan pois

ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?
      Ikävä
      40
      917
    Aihe