On se kumma kuin en saa unta vaikka tekis mitä, viikon verran olen suuniteltu jos alkais rakentamaan pappa tunturia niin menis aika paremmin tai sit korjaisin omaa lataa joka on jo vuoden päivät seissyt pihalla odottamassa korjausta, en vaan pysty päättämään kumman kaa alan?
Taas uneton yö
11
394
Vastaukset
- Anonyymi
Niin se on minullakin, vaikka olen paljon nuorempi. Kurjaa tällainen unettomuus. Ei ole puhtia tehdä mitään näin aamuyöllä, mutta unikaan ei tule.
- Anonyymi
Ei kaksi ilman kolmatta sanotaan. Mietin aamukahvia. Alakuloiseksi tekee valvominen.
- Anonyymi
alottajalle : pyydä lääkäriltä nukahtamis lääkettä, sitä ei tarvi ottaa kuin 1/4 osa tai korkeintaan 1/2 puolikas
saat takuulla nukuttua yösi kunnolla ja aamulla tunnet hyvin levänneeksi itsesi,- Anonyymi
Ihan vuosikymmenien kokemukseen perustuva varoitus unilääkkeistä!
Niihinkin tottuu nopeasti ja jos aikoo niistä apua saada, määrää on lisättävä. Olen joutunut valitsemaan kompromissin eli otan yhä tietyn vajaan pillerin mutta kärsin myös unettomuudesta, kevyen lääkityksen merkitys taitaa kyllä olla enemmänkin psykologinen mutta olkoot sitten niin.
Kohtuullinen määrä unilääkettä ei välttämättä tuo kaikille unta "takuulla" mutta mikään ei estä kokeilemasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan vuosikymmenien kokemukseen perustuva varoitus unilääkkeistä!
Niihinkin tottuu nopeasti ja jos aikoo niistä apua saada, määrää on lisättävä. Olen joutunut valitsemaan kompromissin eli otan yhä tietyn vajaan pillerin mutta kärsin myös unettomuudesta, kevyen lääkityksen merkitys taitaa kyllä olla enemmänkin psykologinen mutta olkoot sitten niin.
Kohtuullinen määrä unilääkettä ei välttämättä tuo kaikille unta "takuulla" mutta mikään ei estä kokeilemasta.olen nyt lähes ysikymppinen,
aikoinaan nuorena työikäsenä kun oli yli tressaantunu suuren lapsiperheen äiti
jotain kolmikympinen,
ja töissä olisi pitäny jaksaa, niin silloin jo lääkäri määräsi nukahtamislääkettä imovaanea käyttöön
kehui vielä ettei siihen jää koukkuun eikä siitä olemitään haitaa,
nyt olen lähse ysikymppinen ja edelleen käytän imovaanea tai suomalista vastaavaa, mutta aina olen käyttäny 1/2 tai 1/4 osan pilleristä,
mistikaa ei lääkärin mielestä ole vielä huono, tunnin muistitesti meni melkein virheettömösti läpi,
tienki itsekki ajattelen että se jotenki vaikuttaa mun persoonallisuuteen,
olen ehkä hiukan outo omasta milestäni ainaki,
muut ei näytä kovin outona mua pitää kaikki on ystävällisä ja ainahyvin huomaavaisia mua kohtaan vaikka vanha ja rumilus jo olenki,
väsyny, hidas, ja outo kuten sanoin jo,
en vaan enään jaksis tätä maanpäällistä helvettiä kun koko suomi on jo menny ihan seksi, mikään ei ole kuin ennen,
ja ihmsetki näyttää vaikka minkä väsisiltä, enne ei niin ollu,
kyllä se vaan on niin että se on jokin
taivaanisän ragaisyus ihmiselle kun sen pitää elää vanhaksi vaivaseksi kärtyseksi,
kesisivät vain niin vahavan unilääkkeen ettei enään aamulla tarvis enään herätä tämmöseen maailmaan, mä ottasin sen heti vastaan jos semmosen resepitin joku kirjoitaisi.
- Anonyymi
Noin parin viikon välein valvon koko yön, enkä tee siitä ongelmaa. Lisäksi ainakin pari yötä nukahtaen vasta aamupuoleen yötä. Tiedän että siitä kyllä suurenkin asian saa, vaan olen päättänyt olla tekemättä. Nousen tekemään raastetta, tai laitan jugurttiin marjoja ja nautin. Kuuntelen yöradiota. Joskus keitän kahvit jos siltä tuntuu, ei se yö pahemmaksi voi mennä. Ja kun en yhtään asiaa murehdi, aamupuoleen yötä uni on tullut. Jos olen valvonut koko yön, otan päivällä nokoset. Joka tapauksessa ei päivällä väsytä, olen useimmiten pirteä ja piipahtelen kirjastossa tai eläkeläisten tapaamisissa.
- Anonyymi
Haloo jos joku pelkää jäävänsä unilääkkeeseen koukkuun,
mitä se enään tässä ijässä hittaisi meikä on ysikympinen piakkoin eikä yhtää enään haittaa vaikka nukahtaisin ikuiseen uneen sitäpaitsi se on jo mun hartain toiveeni,
eikä puolikkaaseen kukaan jää koukkuun, höh, - Anonyymi
Nukuin n. 1,5 tuntia, heräsin.
Kuumensin kahvia ja tulin vilkaisemaan nettiä... ☕ - Anonyymi
Melatoniini on luonnollinen apu, lääkärin reseptillä voi saada vahvemman Melatoniinin kuin mitä marketeista saa, tarvittaessa.
- Anonyymi
Syön jo vahvasti melatoniineja ja ne auttavat vain vähän.
- Anonyymi
Eipä ne minunkaa unenlahjat kummoset ole. Nukun 3-4 tuntia yössä. En käytä unilääkkeitä, jos on kova väsy otan päikkärit päivällä. Aikaahan eläkeläisillä on .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418