Minun mielestäni jotkut vanhemmat suojelevat lapsiaan liikaa, toiset eivät taas aseta mitään rajoja. Ihmisen elämään kuuluu iloa, surua, tylsyyttä, pettymyksiä, vastoinkäymisiä ja kaikenlaista epämukavuutta. Esim. lapsella on oikeus surra jos lemmikki kuolee ja lemmikille voi pitää pienen hautajaistilaisuuden aivan kuten ihmiselle. Pienen lapsen voi ottaa hyvin mukaan hautajaisiin, siitä ei ole mitään haittaa lapselle, vaan ihan päin vastoin. Minä itse aikoinani olen ollut mukana ensimmäistä kertaa hautajaisissa 3-vuotiaana, tosin en itse muista niistä mitään, mutta valokuvat ovat todisteena minun mukana olosta. On hyvä, että oma äiti tai isä suree jotain kuollutta läheistään ja jopa itkee ääneen ja lapsikin saa oppia, että hän itse saa olla surullinen, kun joku läheinen on kuollut ja saa itkeä ääneen.
Mutta lapsi saa olla iloinen, minusta on aivan ihanaa, kun näkee joskus oikein iloisen lapsen, joka leikkii innostuneena ja nauraa ääneen ja jakaa ilonsa jonkun ihmisen kanssa. Pienestä lapsesta huomaa hyvin, jos hänellä on ollut sellainen isä tai äiti, joka on leikkinyt hänen kanssaan ja jutellut myös paljon lapsen kanssa. Tälläiset lapset leikkivät inostuneesti ja haluavat jutella jonkun kanssa ja kertovat omia juttujaan.
Ihan pienelle lapselle, alle 2-vuotiaalle ei missään tapauksessa saa antaa kännykkää. Niin pienen lapsen aivot ovat vasta alkaneet kehittymään hyvin ja ihmisen aivot kehittyvät aina ainakin 20-vuotiaaksi asti. Siksi riittävä uni on erittäin tärkeää kaikille kouluikäisille ja teini-ikäisille lapsille. Muutenkin murrosikäisen kasvu ja kehitys on niin huimaa ja nopeaa, että siksikin murrosikäinen tarvitsee riittävästi unta, 8-tuntia mieluiten. Väsyneenä ei ole kiva olla koulussa, eikä silloin pysty keskittymään eikä oppimaan hyvin uusia asioita.
Ulkona oleminen on erittäin tärkeätä kaikille 0-20 vuotiaille kehittyville ihmisen aluille. Pieni lapsi kannattaa viedä metsään, sillä metsässä on paljon uutta ja ihmeellistä nähtävää pienelle lapselle: On marjoja, sieniä, kasveja, pensaita ja puita. Niin ja metsäsää voi nähdä vaikka pieniä myyriä, oravia, jäniksiä, kettuja ja peuroja. Niitä minä olen itsekin tänä kuluneena kesänä nähnyt kun olen käynyt metsässä kävelemässä. Minulle tulee aina metsässä hyvä mieli, olen sitten ollut jostakin syystä jännittynyt, hermostunut, pettynyt ihmisiin tai surullinen, niin minun mieliala kohenee aina kun olen tehnyt pitkän, rauhallisen metsälenkin.
Lastenkasvatus
Anonyymi-ap
0
60
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1176096Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334217- 823372
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä183006Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2582120Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441892- 1441819
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81706Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881579