Minun mittapuullani hänen opetuslapset olivat kaikki juoppojen määritelmän sisällä ..
Oliko Jeesus todellinen AA- kerhon perustaja ?
7
328
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllähän sitä "rypälemehua" saaveittain ja ämpäreittäin käymisteitse valmistettiin ja kulutettiin. Mieti mitä siitä olisi seurannut, jos olisivat osanneet tislata ihan oikeaa kunnon viinaa...
Raamattuhan kehottaa juomaan oikein kunnolla:
1. Timoteuksen kirje: 5:23 Älä enää juo vain vettä, vaan käytä viiniä "vatsasi" tähden ja usein uudistuvien vaivojesi vuoksi. (Ei pysty näin paljon juomaan).
1. Moos. 40:10 viinipuussa (rypälepuussa) oli kolme oksaa, ja samassa kun se alkoi versoa, sen kukat puhkesivat ja marjat sen rypäleissä kypsyivät.
1. Moos. 27:28 Jumala antakoon sinulle taivaan kastetta ja maan lihavuutta, jyviä ja viiniä (rypälemehua) yllin kyllin.
Tuomarien kirja 9:12 Niin puut sanoivat viinipuulle: 'Tule sinä ja ole meidän kuninkaamme.' 9:13 Mutta viinipuu vastasi heille: 'Jättäisinkö mehuni (rypälemehu), joka saa jumalat ja ihmiset iloisiksi, mennäkseni huojumaan ylempänä muita puita!' 9:27 Ja he menivät kedolle ja korjasivat sadon viinitarhoistaan (rypäletarhoistaan), polkivat rypäleet ja pitivät ilojuhlan (ryyppyjuhlan); he menivät jumalansa huoneeseen ja söivät ja joivat ja kirosivat Abimelekia.
1 Ester, 7 Juotavaa (rypälemehua) tarjottiin kulta-astioissa (valtavista saaveista), ja astiat olivat erimuotoiset, ja kuninkaan viiniä oli viljalti, kuninkaalliseen tapaan. 1:10 Seitsemäntenä päivänä, kun kuninkaan sydän oli viinistä iloinen. (seitsemän päivän ryyppyputki?)
Psalmi 69:22 Koiruohoa he antoivat minun syödäkseni ja juottivat minulle janooni hapanviiniä (väittivät rypälemehuksi).
Psalmi 75:9 Sillä Herran kädessä on malja (rypälemalja), joka vaahtoaa täynnänsä höystettyä viiniä, ja siitä hän kaataa; kaikkien maan jumalattomien täytyy se juoda, särpiä pohjasakkaa myöten. (Hiivatkin piti kumota, siitä sitten vatsavaivat ja loputon rypälemehukierre).
Sananl. 3:10 niin sinun jyväaittasi täyttyvät runsaudella, ja viini (rypälemehu) pursuu sinun kuurnistasi. (vähempikin riittäisi).
Sananl. 9:2 Hän on teuraansa teurastanut, viininsä (rypälemehunsa) sekoittanut ja myöskin pöytänsä kattanut.
Sananl. 9:5 Tulkaa, syökää minun leipääni ja juokaa viiniä, minun sekoittamaani (tuhdimpi rypälesekoitus).
Saarn. 10:19 Hauskuudeksi ateria laitetaan, ja viini ilahuttaa elämän. (kunnon juopuminen).
Kork. V. 2:4 Hän on vienyt minut viinimajaan; rakkaus on hänen lippunsa minun ylläni. (viinimaja = käymisastia?).
Kork. V. 5:1 Minä tulen yrttitarhaani, siskoni, morsiameni; minä poimin mirhani ja balsamini, minä syön mesileipäni ja hunajani, juon viinini ja maitoni. Syökää, ystävät, juokaa ja juopukaa rakkaudesta. (en ymmärtänyt tuota maitoa, ehkä valkovenäläistä).
Kork. V. 7:2 Sinun povesi on ympyriäinen malja (rypälemalja), josta sekoviini älköön puuttuko; sinun uumasi on nisukeko, liljojen ympäröimä. 7:8 Minä ajattelin: nousen palmupuuhun, tartun sen oksiin; olkoot silloin rintasi niinkuin viinirypäleet ja henkesi tuoksu kuin omenain tuoksu. 7:9 Ja olkoon suusi kuin jalo viini. Viini, joka helposti valahtaa rakkaaseeni ja kostuttaa nukkuvien huulet. (älä nouse palmupuuhun liian humalassa).
Jesaja 1:22 Sinun hopeasi on kuonaksi käynyt, jaloviinisi vedellä laimennettu. (ei saisi pilata laimentamalla).
Jesaja 56:12 Tulkaa, minä hankin viiniä, ryypätkäämme väkevätä; olkoon huomispäivä niinkuin tämäkin ylenpalttisen ihana. (onko oikeasti huominen enää niin ihana?)
Jeremia 35:5 Ja minä asetin reekabilaisten eteen täysiä viiniruukkuja ynnä maljoja ja sanoin heille: Juokaa viiniä. (vieläkö jaksaa?)
Johannes 15:1 Minä olen totinen viinipuu, ja minun Isäni on viinitarhuri. (vähemmästäkin tulee totinen krapula).
Jesaja 37:30 istuttakaa viinitarhoja ja syökää niiden hedelmää. (on syöty) - Anonyymi
Onko kenelläkään muulla lähtenyt pidempi putki päälle ehtoollisviinistä?
- Anonyymi
Nyt on tainnut mennä muutakin kurkusta alas kuin rypälemehua? Monenko päivän/viikon putki menossa?
- Anonyymi
Minun mittapuullani hänen opetuslapset olivat kaikki juoppojen määritelmän sisällä .
Siellähän sinäkin olit persepystyssä odottaen aasia ja yritit lutkuttaa sitä ja huomasit,että se oli isäsi. - Anonyymi
Silloin oli luontevaa juoda olutta ja viiniä , koska vesi ei säilynyt kovin kauan
- Anonyymi
Älkää JUOPUKO viinistä, sillä siitä tulee irstas meno; sanoo Raamatun profeetta.
- Anonyymi
Ihan hyvillä mielin voit viinisi juoda ja juopotella:
Saarnaaja 9:7 Tule siis, syö leipäsi ilolla ja juo viinisi hyvillä mielin, sillä jo aikaa on Jumala hyväksynyt nuo tekosi.
Kunhan ei sitten ala kukaan kaduilla tanssahtelemaan. Se menee jo vähän irstailuksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1367499Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631664512Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen573522Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi5113298Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2972174Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361823Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251820- 911593
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791515Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151456