Viime vuonna tulottomana melkein puoli vuotta. Kun yrittää hakea työttömyyskorvausta, kestää päätöksen saaminen monta kuukautta. Työkkärin lausunnossa on vikaa. Yritän pyytää muuttamaan tiedot oikeiksi. Sitä ei korjata. Työttömyyskorvausta ei makseta. Eli jää kuin pelkkä asumistuki, lapsen tuet ja omilla säästöillä on elettävä.
Sitten on pakko pärjätä pienellä rahalla. Eilen oli varaa ostaa kaupasta keksejä 0,59e paketti. Ei jaksa aina syödä puuroakaan. Kotona tuli mieleen, miksi on pakko syödä tätä p..skaa. Olisipa varaa vihanneksiin tai hedelmiin.
Satunnainen osa-aikatyö, palkka 200-500e/kk. Muuta työtä ei saa. Välillä on näitä kuukausia, ettei edes osa-aikatyötä. Ei jaksa.
Pahinta on, kun ei ole varaa ostaa ruokaa tai vaatteita lapselle. Hän urhoollisesti esittää, ettei se haittaa mitään. Yrittää syödä mahdollisimman vähän ja välttelee syömään tulemista, kun tietenkin tajuaa, ettei rahaa ole, vaikka yritän sitä peitellä.
Tällainen maa on Suomi nykyään.
Voi että mitä pastaa... taas tuloton jo 3 kk
12
262
Vastaukset
- Anonyymi
Ne säästöt jäi aiemmasta kokoaikatyöstä. Turha udella muuta. Olisi hienoa tietää, onko tällainen kovin yleistä. Lohduttaisi edes vähän kuulla, ettei ole ainoa, jolle on käynyt näin. Pahinta on häpeä siitä, että on tosi köyhä.
Työnantajat kyllä lupailee vaikka kuinka paljon tunteja, mutta sitten ottavatkin uusia työntekijöitä osa-aikatöihin ja tunnit onkin äkkiä enää muutama tunti viikossa. Oikeasti siis työtön ilman työttömyyskorvausta.- Anonyymi
Tämä on oikeiston ihanne tilanne. Ihmisten on pakko suostua tosi heikoilla työehdoilla töihin, eikä palkka riitä elämiseen. Uusi työntekijä voidaan ottaa korvaamaan nykyinen milloin vain.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on oikeiston ihanne tilanne. Ihmisten on pakko suostua tosi heikoilla työehdoilla töihin, eikä palkka riitä elämiseen. Uusi työntekijä voidaan ottaa korvaamaan nykyinen milloin vain.
Eikä tartte maksaa työttömyyskorvausta. Säästyy valtion rahat muihin asioihin, joihin köyhällä ei ole varaa, - kuten matkustaa tunnin junalla Turkuun.
Se kai sen työkkärin työntekijänkin tavoite oli, kun esti työttömyyskorvausen maksamisen. On kai tyytyväinen, kun pakotti yhden taas "töihin". Oikeistolainen paskiainen.
- Anonyymi
Pahimmassa tapauksessa Kela laskee tuloiksi ansiosidonnaisen (aiempi kokoaikatyö) ja maksaa sen mukaan asumistukea ja huomioi päälle osa-aikatyön tulot eli maksaa alempaa asumistukea kuin todellisten tulojen perusteella - tai ei myönnä asumistukea ollenkaan.
Sehän on oletusarvoisesti työnhakijan virhe, jos ei saa työttömyysetuutta. Ja työkkärin työntekijä naureskelee tyytyväisenä, kun on saanut työttömän töihin. - Anonyymi
Kelan kusihorot toimistoissaan oikeaan vastuuseen.
- Anonyymi
VARASTA!!!!
- Anonyymi
Olettaen aloitus on totta tuo on oppikirjaesimerkki on parempi olla pysyvästi tulonsiirroilla kuin tehdä satunnaisesti osa-aikatöitä jos ei ole riittävää kassaa työttömyysajan pärjäämisiin.
- Anonyymi
On palkkatuloja, ansiosidonnaista saa ja säästöjäkin löytyy. Vika taitaa kyllä olla ihan omassa päässä, jos pelkän keksipaketin kykenee ostamaan.
Toimeentulotukea tottakai olet hakenut - vai? Eikö sitä myönnetty, kun on noita em. varoja? Vai mikä mahtaa olla tekosyy?- Anonyymi
Kokoomuslainen sadisti voi olla aivan hiljaa siellä!
- Anonyymi
Alussa kyllä lukee: ansiosidonnaista EI saa.
- Anonyymi
Koska käsite tuloton tuntuu olevan epäselvä, niin se on henkilö, joka ei saa työttömyys etuutta, ei ole opiskelija, ei eläkkeellä tai dairauspäivärahalla. Asumistukea voi saada. Ei myöskään palkkaa. Osa tulottomista saa toimeentulotukea.
- Anonyymi
Jokainen kansalainen on oikeutettu perusturvaan, joka on sekä perustuslaissa että EU-laissa säädetty ihmisoikeus. Koska tämä ei toteudu virastojen toiminnan takia, kuuluu tehdä valitus oikeusasiamiehelle.
Lisäksi voidaan olettaa että aiheesta olisi vähintään suotavaa tehdä kansainvälinen paskamyrsky, jotta oikeusasiamies saa päänsä pois peräaukostansa.
https://lainkirjoittaja.finlex.fi/4-perusoikeudet/4-1/
https://www.oikeusasiamies.fi/kantelu-oikeusasiamiehelle
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1155965Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324067- 823352
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182986Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522054Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004- 1431795
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431787Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569