Iho kutisee kauttaaltaan

Olen 49-vuotias ja ihoani on alkanut välillä kutisemaan ihan kauttaaltaan. Enimmäkseen selästä, käsivarsista ja kasvoista. Mitään ihottumaa ei ole, enkä ole millekään allerginen. Syyhyä tämä ei myöskään ole. Välillä kutina laantuu, mutta palaa uudelleen kosteusvoiteista huolimatta.

Lueskelin sitten internetin ihmeellisestä maailmasta, jotta myös ihon kutina voi olla vaihdevuosioire. Onko muilla samanlaisia kokemuksia, että vaihdevuosissa olisi alkanut iho kutista? Oletteko saaneet apua kutinaan? En voi sanoa, että tämä vielä häiritsisi elämää kovin paljon, mutta ärsyttävää on.

5

707

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tälläkin samaa.Taipeissa oli pahat kutinat Iho muuttui ,raapiminen joku tummaksi,nyt parannut.Lievää kutinaa jäi kutina alas,kirvely...

• Anonyymi

Ap on nimimerkillä " janoinenmisu " , tarkoittaako ehkä alkoholin käyttäjää ?
      Jos alkoholi on kuvioissa, mahdolliset maksavaivat voivat myös aiheuttaa kutinaa.

• Anonyymi

Vanhempana nahka kuivuu, ihovoiteetpeliin, niin helpottaa.

• Anonyymi

Aqua kosteusvoide ja pesemiseen dove kehosaippua.

• Anonyymi

Minulla on alkanut 70-vuotiaana olla kovaa kutinaa paikka paikoin. Olen joutunut rintaliivien taakse laittamaan jatkoa kuminauhaa, että hiertyminen helpottaisi. Kaikki, mikä hiertää, nilkkasukissakin suut. Sukat on usein minulle hyvät, kun ne ovat kuluneet käytössä, silloin ne on löystyneet.
      Olen kokenut hyvänä Bepanthen SensiCalm-voiteen, jota saa apteekista. Se on paikallisesti käytettävä.
      Ihon pesuun yritän löytää hoitavia suihkusaippuoita. Sitten on koko vartalo rasvattava vartalovoiteella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. R.I.P Marko lämsä

Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi
      Tampere
      62
      4332
    2. Vappu terveiset kaivatullesi

otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡
      Ikävä
      155
      1823
    3. Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut

Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html
      Maailman menoa
      14
      1533
    4. Puskaradio huutaa

Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !
      Suomussalmi
      38
      1297
    5. Miksi aina vain seksiä?

Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau
      Sinkut
      168
      1073
    6. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      58
      919
    7. Vieläkin jaksaa

naurattaa. 😆 🐽🐷🤣 M - N
      Ikävä
      79
      915
    8. Martinalta vakava ulostulo

Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      843
    9. Hei rakas A,

olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en
      Ikävä
      54
      821
    10. Kyllä sitä on tyhmä

Ettei aikoinaan sua ottanut. Huomenta❤️
      Ikävä
      39
      791
    Aihe