Kävellään ja pyöräillään päin punaisia,liikenteessä sama juttu .Ja mopopojat samaa rataa .
Värisokea nuoriso
16
266
Vastaukset
- Anonyymi
Pitää laittaa nuoriso vaihtoon ja sellaista kuuliaisempaa ainesta tilalle. Kekkosen aikaan nuorisokin osasi vielä käyttäytyä sekä osasi liikennesäännöt.
- Anonyymi
Kuritonta on kakaroiden meno .Uhmaikäisiä lapsia jotka leikkii vanhempaa mitä ovat .
- Anonyymi
Vanhemmat ostavat moottorit alle ja lähettävät muitten ihmisten vaivoiksi - poissa silmistä, poissa mielestä.
Montako kuolemaa on tullut potkulaudoilla? Montako poikkeusluvalla saadulla ajo-oikeudella? Surullista.
Järjetöntä . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanhemmat ostavat moottorit alle ja lähettävät muitten ihmisten vaivoiksi - poissa silmistä, poissa mielestä.
Montako kuolemaa on tullut potkulaudoilla? Montako poikkeusluvalla saadulla ajo-oikeudella? Surullista.
Järjetöntä .Vanhemmat ottavat lapsilleen lemmikiksi kissan, tuon ihanan suloisen karvapallon. Kuukauden kuluttua katista on tullut hirviö, raapiva ja sylkevä pirulainen. Lapset vähän välittävät enää. Vanhemmat potkaisevat paskahännän yöksi ulos ennen nukkumaan menoa. Kissansontti kiertää kymmenien naapureitten pihat, nurkat, ovipielet. Passkovat kukkapenkkeihin ruikkien ja merkaten ovimatot, lakanat, kukat, kukkaruukut, pensaat, autojen renkaat, tuulilasin ilmastoaukot - kaiken mahdollisen oksettavalle löyhkäävällä häänän tyven kahdesta sukurauhasesta erittyvällä sitkeällä limamönjällä, yök...
Ennemmin tai myöhemmin kulkukatti jää huuhkajan, kanahaukan, ketun tai ilveksen saaliiksi. Ja voi naapuriparat! Alkaa käsittämätön ihmisjahti: "Sinäkö, vai sinä tai sinäkö olet tappanut meidän lapsen - perheenjäsenen. Moni joutuu syyttä leimatuksi. Melko usein on vastauksena, että käy katsomassa tuosta ojasta. Onko auton alle jäänyt kissa teidän perheenjäsen... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanhemmat ottavat lapsilleen lemmikiksi kissan, tuon ihanan suloisen karvapallon. Kuukauden kuluttua katista on tullut hirviö, raapiva ja sylkevä pirulainen. Lapset vähän välittävät enää. Vanhemmat potkaisevat paskahännän yöksi ulos ennen nukkumaan menoa. Kissansontti kiertää kymmenien naapureitten pihat, nurkat, ovipielet. Passkovat kukkapenkkeihin ruikkien ja merkaten ovimatot, lakanat, kukat, kukkaruukut, pensaat, autojen renkaat, tuulilasin ilmastoaukot - kaiken mahdollisen oksettavalle löyhkäävällä häänän tyven kahdesta sukurauhasesta erittyvällä sitkeällä limamönjällä, yök...
Ennemmin tai myöhemmin kulkukatti jää huuhkajan, kanahaukan, ketun tai ilveksen saaliiksi. Ja voi naapuriparat! Alkaa käsittämätön ihmisjahti: "Sinäkö, vai sinä tai sinäkö olet tappanut meidän lapsen - perheenjäsenen. Moni joutuu syyttä leimatuksi. Melko usein on vastauksena, että käy katsomassa tuosta ojasta. Onko auton alle jäänyt kissa teidän perheenjäsen...Asiallinen kommentti. Kerron tositapauksen: Eräs perheenisä kertoi VesiVeijarissa: "Lähinaapurin kissa juoksi tielle. En ehtinyt väistää. Kolarissa kissa kuoli, ja valoumpio rikkoontui. Tunnistin kissan, ja vein sen kotitaloon pahoitellen, ja sanoin, että saanen korvauksen rikkoontuneesta umpiosta". Talon emäntä suorastaan sylkäisi, että haista paska. Ajoin heti poliisiasemalle, ja tein tutkintapyynnön. Tapaus käsiteltiin oikeusteitse, ja kissan omistaja joutui korvaamaan aiheutuneen vahingon, lähes 500 euroa osineen ja töineen...
- Anonyymi
Kun asenne on jo 12 vuotiaana että liikennevaloista ei tarvi välittää,mitä luulette että asenne on sama 18 vuotiaana autonratissa ?
- Anonyymi
Joopa joo. ja juuri autokoulun "hyväksytysti" läpäissyt sanoo, että "suoraan ajavalla on aina etuajo-oikeus, ja että oikealta, myös suoraan ajavaa ei tarvitse väistää, vaan minä saan tehdä mitä tykkään, ja minua ei sido tieliikennelait, eivätkä säännöt ja ohjeet, ja minä saan tööttäillä ihan piruuttani, ja minun ei tarvitse pyytää anteeksi vanhoilta ukoilta, vaikka he ovatkin oikeassa, ja että iskä ja äiskä antavat minun tehdä mitä haluan, ja saan auton käyttööni aina, ja siitä hyvästä saan jopa palkkiota ja viikkorahaa, kun osaan ajaa niin NÄTISTI ja ja"...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joopa joo. ja juuri autokoulun "hyväksytysti" läpäissyt sanoo, että "suoraan ajavalla on aina etuajo-oikeus, ja että oikealta, myös suoraan ajavaa ei tarvitse väistää, vaan minä saan tehdä mitä tykkään, ja minua ei sido tieliikennelait, eivätkä säännöt ja ohjeet, ja minä saan tööttäillä ihan piruuttani, ja minun ei tarvitse pyytää anteeksi vanhoilta ukoilta, vaikka he ovatkin oikeassa, ja että iskä ja äiskä antavat minun tehdä mitä haluan, ja saan auton käyttööni aina, ja siitä hyvästä saan jopa palkkiota ja viikkorahaa, kun osaan ajaa niin NÄTISTI ja ja"...
Loistavaa kerrontaa. Ressu on nero.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Loistavaa kerrontaa. Ressu on nero.
Ja kaiken lisäksi totta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kaiken lisäksi totta.
Alkaa olla ressukka jo riski-iässä ja tuo rattiraivo saattaa kummuta vain harhoista. Myös omat villit sääntönsä asiassa kuin asiassa.
- Anonyymi
Mopopojat kuriin .
- Anonyymi
Turha ajo rangaistavaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turha ajo rangaistavaksi.
Taas viikonvaihteessa nuorten kuolonkolari!
Poliisi epäilee pöllyissä olleen kuskin ajanee suurta ylinopeutta liikenneympyrässä, auto sinkoutuu ulos ja yksi kyydissä olleista kavereista kuolee.
Kyllä tällaiselle täytyy Suomessa saada STOP.
- Anonyymi
Jaa, että nuoriso. Kyllä kuules punaisia päin kävelee ihan keski-ikäiset ja vanhemmatkin.
Olen nähnyt usein, kun keski-ikäiset naiset kävelevät päin punaista.
On vähän eri asia ylittää katu pyörällä, kuin kävelle,
Kävellen ylityksessä 5-8 sekuntia, mutta pyörällä vajaa pari sekuntia.
Asiaan vaikuttaa myös mihin aikaan liikutaan.
Myöhään illalla klo 21 jälkeen palaa punaiset jalankulkijoille, eikä autoja näy missään.
Kyllä silloin on kadun ylittämien täysin turvallista, kun kadut ovat tyhjät.
Aivan eri asia on päiväsaikaan, kun kaduilla on liikennettä.
Toiseksi pyörällä voi ylittää kadut muualta, kuin suojatieltä.
Suojatie on jalankulkijoille tarkoitettu tien ylityspaikka, eikä suojatietä edes saisi pyörällä ajaa, että ei ole kiellettyä ylittää katu sieltä mistä parhaimmaksi katsoo, eikä siellä ole liikennevaloja. - Anonyymi
Mopopojat ovat riesa ja vaarallisia .
- Anonyymi
He tietävät kyllä, mutta ovat kurittomia ja piittaamattomia.
Vanhemmat eivät opeta, eivät vaadi.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä4004801Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1532733Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575852327- 361508
- 451458
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!451436- 791281
Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein1551078Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei111031MTV: Vappu Pimiä lataa yllättävän kommentin Helena Puolakasta: "Eihän Helena Puolakkakaan..."
Miten Vappu Pimiä pärjäsi mielestäsi MasterChef-tuomarina? Pimiä aloitti MasterChef-tuomarina uudessa pestissä. Nyt Pim14972