KELA:n touhuista yksi puoli: https://www.hs.fi/elama/art-2000010631961.html?utm_medium=alsoreadthese&utm_campaign=hs_tf&utm_source=www.is.fi
Toinen puoli Oulussa:
1. 50 v FM, nainen. Ei koskaan ansiotyössä, KELA maksaa laiskana vetelehtimisen. Äitinsä oikein suuttuui, kun ehdotin, että mahtaisiko FM kääntää ruåtsinkielisen tekstin minulle, kun on saanut opiskella veronmaksajien rahoilla pakkoruåtsia. Pakkoruåtsi on siis todellakin täysin turhaa.
En tiedä, millä nimikkeellä on onnistunut huijaamaan KELA:n maksamaan elantonsa. Ainakaan mitään sairautta ei ole paitsi lorvikatarri.
2. 50 v peräkamarin poika. Peruskoulu lienee käyty? Ei minkäänlaista työkokemusta mistään. KELA maksaa tupakat, kaljat ja elannon vanhusten peräkamarissa.
3. 30 v ainut poika. Peruskoulu ja joku kaupallinen koulu käyty. Ei viitsinyt kouluissa opetella kirjoittamaan kynällä paperille (nythän sitä ei enää opetetakaan) joten ei oteta mihinkään töihin. Kiirunaan ja Norjaan sekä Saab-Valmetille otettaisiin, mutta kotona on mukavampaa eikä tarvitse herätä aamuvarhain töihin. KELA pani työttömyyseläkkeelle!
4. Muitakin tiedän...
NÄIHIN KELA:lla riittää rahaa samoin kuin maahan hankituille jo ainakin 1960 -luvulla alkaneelle hirmuiselle työvoimapulalle haalituille ulko- ja etelämaalaisille joutilaille "työvoimapulan paikkaajille", joille työksi kelpaa lähes poikkeuksetta vain rikokset ja huumekauppa. Näitten v.m. tuilla ei ole ylärajaa ja mistään ei tungitä eikä mitään vastinetta vaadita, ei edes kielen oppimista.
Tällaiseen ne KELA:n rahat menevät johtoportaan ökypalkkojen ja -palkkioitten lisäksi ja siksi rehellinen, veronsa maksava työläinen onkin Suomessa ns kusessa ja löysässä hirressä.
KELA:n touhut
Anonyymi-ap
0
209
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka oli töllöntyön tekijä?
Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt333134Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja
Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.441560Kun kohtaat jotain ainutlaatuista
ja upeaa, johon rakastut ehkä ensimmäistä kertaa ihan tosissaan. Sitten sähläät kaiken omien epävarmuuksien vuoksi. Eikö19971Mua ahdistaa
Tämä juttu. Miksi nainen torjuit minut vaikka kiinnostuksen merkkejä oli? Eihän tämän jutun olisi tarvinut johtaa sen pi32969- 59943
Ei tämä enää tervettä oo
Sydän pamppaillen oon jo tunnin meinannu laittaa sulle viestiä... Sormi tärisee lähetä kuvakkeen kohdalla.22928Tuli vain mieleen
että etkös sä yritäkin muiden miehiä? Se sun tuttava kertoi. En arvosta tuollaista naista, ihmekös kun oot sinkku. m -37850Perämoottoreiden huolto melkoisen kallista
Minulla on tuollainen keskikokoinen perämoottori ja yleistä merkkiä. Kyselin sille keväthuoltoa paikallisista liikkeistä36803Tanskademarit: ilman risusavottaa ei rahaa!
Näin persuna on pakko ihailla noita Tanskan demareita. Tanskalaisessa sosiaalidemokratiassa ei työtön saa rahaa ellei os173793- 48709