Ergotamiini

Puuskat

Onko kukaan käytänyt vaihdevuosihikoiluun Yliopiston apteekin valmistamaa Ergotamin-lääkettä. Se tehdään belladonna-nimisestä kukasta. Sitä saa nykyään vain reseptillä. Lähtikö vaivat?

13

11447

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • belladonna

      otan kaksi aamulla ja kaksi illalla aika hyvin tehoo

      • 54 v

        yksi yöksi hikoilu hävisi.


    • hiki pinnassa

      Olen noin kuukauden käyttänyt ergotamiinia,enää yksi tabl.päivässä.Hyvin on auttanut.Aina ennen hiki pinnassa,nyt ei kuuma koskaan.Yöllä saa nukuttua erittäin hyvin.

    • ei liity juurikaan mutta.....

      hassua ajatella että sitä tulee belladonnasta.. kyseisetä aineesta valmistetaan lsd:tä. ja on lähinnä viljojen sienitauti(kts.http://fi.wikipedia.org/wiki/Torajyvä) en tidä mitä kyseisellä aineella tehdään muuta mutta pisti silmään.. :)

    • riitax2011

      voisitko kertoa lisää? olen vuoden kärsinyt hirveästä hikoilusta ja pahenee vaan. en voi käyttää hormonilääkkeitä kun tupakoin ja kolesterolinarvoni on 8, josta sitä pahaa kolesterolia yli 6. saako tuota reseptillä. luontaistuotteisiin ei mulla ole varaa kun olen pitkäaikaistyötön. olen niiiin epätoivoinen. jos viitsit/ehdit kerro ihmeessä omasta kokemuksestasi ja miten, millä nimellä tuota vois lääkäriltä pyytää. oliko pahoja sivuvaikutuksia jne. jään odottamaan vastaustasi joko tälle palstalle tai [email protected]

      pliiis vastaa.

    • rit ow

      Yliopiston apteeekki myy Bellergal-valmistetta (reseptilla), jossa on ergotamiinia. Muutenhan ergotamiinia kaytetaan lahinna migreenikohtausten hoidossa, vanha laake.

    • Eri aineita

      Ergotamiini ja belladonna ovat minun tietääkseni eri aineita. Bellergal niminen lääke sisälsi 3:a eri ainetta: belladonna-alkaloideja 0,1 mg, ergotamiitartaattia 0,3 mgnia ja fenbarbitaali 20mg. Lääkettä ei ole enää markkinoilla, mutta belladonnan ja ergotamiinin yhdistelmää valmistetaan joissain apteekeissa.

      Ergotamiinin vaikutus on supistaa sileitä lihaksia, esim verisuonissa. Belladonna vaikutus on rauhoittava, hikoilua vähentävä ja kouristuksia ja kipuja lievittävä. Fenobarbitaalista en tiedä.

      Belladonna eli lemmonmarja on koisokasvi. Siitä saatavat vaikuttavat aineet ovat keskushermostoon vaikuttavia aineita: pääasiassa hyoskyamiini, atropiini, skopolamiini, belladonniini,tropiini,apoatropiini, kuskhygriini.

      Torajyvä sisältää ergometriiniä, ergotamiinia, ergokryptiinejä, ergokorniinia,ergokritiiniä, ergosiiniä, ergovaliinia, elymoklaviinia ja festuklaviinia. Sen lisäksi vielä histamiinia, tyramiinia yms.

    • hikipallero

      Olen nyt muutaman kuukauden käyttänyt Ergotamin- tabletteja (yliopiston apteekki) 2.4 kertaa päivässä. Ovat auttaneet tosi hyvin ja maksavat vain noin kolmanneksen hormonilääkkeiden hinnasta. Muita vaihdevuosivaivoja ei ole, mutta hikoilu oli niin voimakasta, varsinkin hiuksissa ja kasvoissa, että se alkoi jo häiritä sosiaalista elämääni. Kannattaa kokeilla!

      • yx tiedonhaluinen

        Eikös se ole reseptillä saatavaa mikreenilääke?


      • hikipallero
        yx tiedonhaluinen kirjoitti:

        Eikös se ole reseptillä saatavaa mikreenilääke?

        On reseptilääke ja käytettiin ainakin aikaisemmin migreenin hoitoon. Lääke valmistetaan Yliopiston apteekissa, mutta toimitetaan myös muista apteekeista.


      • yx tiedonhaluinen
        hikipallero kirjoitti:

        On reseptilääke ja käytettiin ainakin aikaisemmin migreenin hoitoon. Lääke valmistetaan Yliopiston apteekissa, mutta toimitetaan myös muista apteekeista.

        Saitko lääkäriltä reseptin nimen omaan vaihdevuosi vaivaan?


    • tepsii

      Työtoverillani oli aikoinaan kauhean kovat vaihdevuosihikoilut ja kuumat aallot; hiki valui töissäkin pitkin naamaa. Olin kuullut tästä lääkkeestä ja suosittelin häntä menemään työterveyslääkäriasemalle, jossa olin kuullut kyseisestä lääkkeestä keikkaa tehneeltä syöpälääkäriltä. Työtoverini meni, sai reseptin ja alkoi käyttämään tätä ergotamin-belladonna-phenobarbital-yhdistelmää. Vaivat loppuivat kuin seinään. Tässä hyvä esimerkki kyseisestä lääkkeestä.

      • hyvintoimii

        Minullakin toimi heti kun aloitin käytön. Kaikki hikoilut hävisivät kuin seinään. Yksi tabletti illalla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      144
      3860
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      88
      3508
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      324
      2016
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      93
      1507
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      6
      1306
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1175
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      152
      937
    8. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      909
    9. 46
      803
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      787
    Aihe